Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja rokotti lastani tänään vahingossa KÄYTETYLLÄ neulalla. Mitä mieltä?

Vierailija
03.01.2008 |

Kävimme ottamassa influenssarokotukset (toinen osa) lapsillemme tänään ja neuvolan hoitaja pisti kuopukselle rokotteen vahingossa samalla neulalla, jolla hän laittoin ensin rokotteen esikoiselle.

Hän vakuutti, ettei asiasta ole mitään vaaraa lapsellemme. Hän myös toivoi, etten veisi asiaa eteenpäin.

Uskon kyllä, ettei vaaraa sinänsä ole ainakaan siinä mielessä, että esikoisesta tarttuisi jotain kuopukseen, koska esikoisella ei ole mitään sellaista tautia, tietääksemme.

Huolettaa kuitenkin, jos neulaan meni jotain siitä neuvolan pöydältä, missä ruisku oli kai vähän aikaa esikoisen rokotuksen jälkeen.

Olenko turhaan huolissani? Mitä mieltä olette / mitä tekisitte tilanteessani? En halua toisaalta mitenkään moittia sitä hoitajaa, koska joskus voi vahinko sattua kelle vain. Pääasia, ettei lapseni ole mitenkään vaarassa tämän takia. Miksi tämä minua vaivaa...

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neulat noissa influessarokotteissa. Ihan satavarmasti, koska itse terkkarina pistin niitä monta kymmentä :) Ap oli siis googlettanut nuo rokoteaineet ja löysi tuon merkin, jossa ei olisi neulaa. Mutta ei siis voi pitää paikkaansa.

Vierailija
122/140 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" En ole tiennyt olevani lapsellinen hoitaja tai muutenkaan elämässä naivi, mutta kuten jo aikaisemmin sanoin kuvauksesi perusteella tuo on käytännössä mahdotonta eli neula olisi ollut aivan pakko ottaa pois lapsen jalasta ja pistää uudelleen.

Tuo on siis mahdotonta siten miten tapahtuman olet kuvaillut ja jos noin siitä aiot valituksen tehdä, siis tuolla kuvauksella, niin tulet itsekin kuulemaan tämän että on mahdotonta, eli voimme siinä tapauksessa uudelleen punnita ihmisten lapsellisuutta kommenteissa."

Meidän lapsille annettiin ainakin sellaiset influenssa rokotteet joissa ei ollut neulaa valmiina. Neula laitettiin ruiskuihin erillisestä pussista, niinkuin normaaleissakin rokotteissa.

JA neulaa ei tosiaan tarvitse ottaa välissä pois, jos vain vaihtaa toisen ruiskun neulaan. Olen nähnyt satoja kertoja kuinka se tapahtuu.

Esimekkinä mm. verikokeessa otettavan veren putkilo voidaan vaihtaa uuteen ottamatta neulaa pois suonesta. Samoin monissa muissa jutuissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsi vanhaan neulaan joka oli lapsesi reidessä aineen??

Vierailija
124/140 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ei tule mitään lapsellesi. Kotona saattaa lapset tökkiä toisiaan vaikka heijastimen hakaneulalla tms. takuulla puhtaampi se rokoteneula. Älä ole hysteerinen. toisella lapsellasi ei ole mitään tautia jne. enempi bakteereja saavat hiekkalaatikolla syödessään naapurin lapsen leluja:)

Vierailija
125/140 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois hysteria nyt.

Vierailija
126/140 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on tämä teidän hoitsu ollut melkoinen fakiiri kun on sen ruiskuinkin vaihtanut vielä siinä lasta jo neulalla pistettyään!!! Mä en oo koskaan tavannut niin rauhallista lasta että oisin voinu hetkeksikään irroittaa kättä neulan kannasta ja alkaa ruiskun vaihtoon. Hyvä kun ehtii pikaisesti aspiroida ja ruiskuttaa aineen sisään vääntelehtivään koipeen...

Tämä on kyllä keksitty juttu ap:ltä...

Tv. terkkari/sh

Vierailija
127/140 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasten saataville kukaan jätä noin vaarallista esinettä.

Vierailija
128/140 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin kiireessä (valitettavasti sitä on aina) saatan laittaa käytetyn ruiskun pöydälle (lasten ulottumattomiin) odottamaan sitä että kirjaan sen koneelle.

Mutta mua ärsyttää yli kaiken tuo kaikki tietävä ja maailman paras laboratoriohoitaja joka täällä ylistää omia tapojaan työntekijänä.

Koska vahinkoja sattuu kaikille meille, oli lääkäri tai hoitaja, toivon suuresti että tämä labrahoitajakin mokaa jonkun kerran. Ehkä sitä ihminen sitten nöyrtyy.

Ja kyllä se on ihan eri labrassa ottaa näytteitä kuin esim. neuvolassa hoitaa lasta/perhettä ja kaiken sen keskellä vielä hoitaa rokotukset.

T. terkkari/sh, 183

Vierailija
129/140 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sitten yöllä lapselle nousi koko kroppaan isoja rakkuloita, jotka parin tunnin sisällä puhkesivat ja arpeutuivat. tässä kohdin soitin ambulanssin.

Vierailija
130/140 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan ammattilainen voi TOIVOA toisen vastuullista työtä tekevän mokaavan edes kerran! Ai että sotkee vaikka hiv-positiivisen ja jonkun muun potilaan näytteet?

Vierailija
131/140 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että meidän lapsia ei tulla koskaan rokottamaan! voimahali ap:lle!

Vierailija
132/140 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita ja sen olen ilmaissutkin jo aikaa sitten. Toisekseen äitinä ajateltuna meidän lapsi ei olisi antanut olla neulan reidessä ja uuden ruiskun laittaminen neulaan joka on jo lapsen jalassa, nooh.

Niin enkä olisi tähän suostunut äitinä ja mä kyllä katson tarkkaan aina mitä mun lapselle tehdään ja pidän sylissä tietenkin koska lapsi pysyy silloin parhaiten rauhallisena ja kokee olonsa turvallisemmaksi.

En puolustele hoitajaa, itse toimin aina ohjeistuksen mukaan tilanteessa kuin tilanteessa. Ja niin kaikkien hoitajien pitääkin.

Vierailija
133/140 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattiryhmällä välillä vaativia. Itse pohdin miten vaikeaa voi olla työ liikkuvassa ambulanssissa, kun täytyy pistää. Vaikka teillä terkoilla työ olisi kuinka kiireistä tahansa, niin teidän kyllä täytyisi silti analysoida riskit. Rokotustilanteeelle on varattava riittävä aika, jotta sen ehtii tekemään turvallisesti! Käytetyt neulat heti roskikseen ja esim neulan suojapaperi muistuttamaan pöydälle siitä, että laittaa rokotuksen ylös tietokoneellekin.

Laboratoriohoitaja (sama kuin aikaisemmissakin viesteissä)

Vierailija
134/140 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tietenkin kamalaa. koska lapsellanne ei mitään vaaraa ole en lähtisi asiaa viemään eteenpäin, mutta toki jos sinusta tuntuu, että haluat valittaa niin valita.

Kyllähän niitä tapaturmia, jotka vammauttavat lapsiakin sattuu sairaaloissa joka vuosi. Ihmisiä siellä kuitenkin on töissä.

Vierailija
135/140 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ihmetellyt terkkarien tapaa ottaa hemoglobiini soremenpäästä puristellen sormea.

Lapsellani on sokerimittari jonka käyttöön on opastanut diabeteshoitaja ja hän nimenomaan korosti ettei sormea saa puristaa ja pitää lämmittää veden alla ennen näytteenottoa ja näin on tehtykin.

Kudosnestettä tulee tiedän sen ja meillä ensimmäinen tippa pyyhitään ja näyte otetaan vasta siitä seuraavasta tipasta.

Vierailija
136/140 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju oli viimeinen niitti, todellakin.

Vierailija
137/140 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ottaa sen niitsä ekoista tipoista. Sitä vera pitää suihkutella hempan mittaamista varten.

Vierailija
138/140 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet, niin tervetuloa vaan takas kaikki kamalat tartuntataudit joista ollaan juuri päästy. Rokotuksista kieltäytyneet ei ymmärrä tekonsa seurauksia.

Vierailija
139/140 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätodennäiköistä, että neuvolan pöydästä sais hivin, mutta likainen neulahan se kerran käytetty on...

Vierailija
140/140 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi olla pelkkä vitsi, vai?