mun sukunimeä on suomessa vain 8 kpl, muita kenellä
Kommentit (19)
Nykyisessä kotimaassa ei olla ainoita :) Tyttönimenikin on harvinainen, mutta on niitä sentään muutama kymmenen.
omalla äidilläni ja veljeni perheellä. Eli 7 henkilöllä. Isä on kuollut.
Miksi en itse pitänyt nimeä? Ehkä vähän ahdistikin olla niin " harvinainen" . Aion kyllä jossin vaiheessa ottaa sen nimen nykyisen sukunimeni eteen.
eli molempia on reilu 10 kun on isot perheet :)
Minulla on tietenkin se minun nimeni ja lapsillani myös.
)joten hyvällä syyllä nimeä voi sanoa harvinaiseksi.
pesue on täs maassa ainoa laatuaan, eli meitä on 3
Siis tyyliin onko ne kamalia tyyliin vaikka " Pillus" tai erikoisia tyyliin " Jokivarrenhelmi" vai kentie ulkomaalaista perää " Zxihvadh" ?=)
Ei mitään noista sinun vaihtoehdoistasi. 500 vuotta vanha nimi.
Tämä siis Suomessa, ulkomailla meitä on sitten aika tukku lisää, vaikka ei ole niin yleinen nimi kun esim. Brown, tai Miller.
kaikki samannimiset ovat sukulaisia. sukunimi on aikoinaan suomennettu saksalaisesta nimestä ja on ihan suomalaisen kuuloinen " mitääntarkoittamaton" sana.
Ja hekin ovat jo iäkkäitä.
Suomalainen sukunimi, jota ei siis muissa maissa olekaan. Eli se sukunimi on elinkaarensa päässä. Harmi.
Muutin sukunimeni, koska vanha oli niin ruma. Jos tuo vanha sukunimeni olisi yleisempi, se varmasti mainittaisiin niissä " Kamalimmat sukunimet" -ketjuissa.
Nyt minulla on sukunimi, joka on tuhansilla muillakin suomalaisilla. Kuitenkin vanha nimi on se, mitä edelleen pidän oikeana sukunimenäni.
on etunimi, jota on vain yksi kappale Suomessa:)
Meillä -maa loppuinen sukunimi, joka 40-luvulla suomennetty ruotsinkieleisestä sukunimestä.
Meitä on 83