Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirat ovat tappaneet ainakin 15 ihmistä 20 vuoden aikana Suomessa

Vierailija
27.01.2014 |

Koirien aiheuttamia kuolemia

2013

Kuopion yliopistollisessa sairaalassa hoidettiin kolmea hyvin vakavaa koiran pureman aiheuttamaa infektiota. Yksi potilaista kuoli ja toinen sai vakavat pysyvät vammat.

2010

Isokokoisen koiran tönäisy johti iäkkään pankkiasiakkaan kuolemaan Vihdissä.

2008

Kymmenvuotias poika menehtyi perheen rottweilerin raatelemana Elimäellä.

2006

Mies kuoli oman koiransa puremasta tulleeseen verenmyrkytykseen Uudellamaalla.

2002

Nainen kuoli oman koiransa puremaan Vaasan seudulla.

2001

Bullmastiffi raateli hengiltä 22-vuotiaan naisen Tampereella.

Mies menehtyi Uudellamaalla oman koiransa puremaan.

Nainen kuoli todennäköisesti koiran puremasta tulleeseen verenmyrkytykseen Uudellamaalla.

Hämäläismies kuoli koiran puremasta alkaneeseen verenmyrkytyksen.

2000

Koiran kaatama mies kuoli Helsingissä.

1999

Mies kuoli Mikkelin seudulla koiran puremaan.

Koiran kanssa leikkinyt nainen kuoli Helsingissä koiran puremaan.

1998

Mies kuoli Keski-Suomessa koiran puremaan.

1994

Kaksivuotias lapsi kuoli perheen sekarotuisen husky-koiran puremaan Rovaniemellä.

Parin viikon ikäinen vauva kuoli Espoossa staffordshirenbullterrierin puremaan.

TS

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aselakia tiukennetaan, mutta tälle asialle ei tehdä mitään. Koita on vaarallisempi kuin pistooli.

Vierailija
2/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan ihmistä on 20 vuoden aikana kuollut ihan ihmisen toimesta? Tai koiraa? Tai mitä tahansa elävää?

Vierailija
4/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän voisi sitten ruveta myös miettimään auton omistukseen ja sen kuljettamiseen liittyviä asioita. Kuinka paljon päälle ajoja ja kuolemaan johtaneita kolareita tapahtuu, varsinkin kun kyseessä on holtiton kuski.

Tämä siis ajateltuna yhtä yleistäen kun nämä koiran mustamaalaamiset tällä sivulla.

Vierailija
5/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:24"]Aselakia tiukennetaan, mutta tälle asialle ei tehdä mitään. Koita on vaarallisempi kuin pistooli.

[/quote]

Ja sinä olet tyhmempi kuin ..no mikä tahansa , vaikka pahvilaatikko.

Vierailija
6/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on vähän, kun ottaa huomioon miten paljon koiria on. Ampiainenkin on vaarallisempi eläin.

Vierailija
7/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on vielä erikseen tapaukset, joissa henki on säilynyt, mutta koira on aiheuttanut vakavia vammoja.

Vierailija
8/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on.

Joka päivä ihmisiä kuolee johonkin. Olen pahoillani. Flunssakin voi tappaa.

Pysykää tynnyrissä.

Vierailija
9/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:43"]

Elämä on.

Pysykää tynnyrissä.

[/quote]

Flunssalle ei oikein voi mitään, mutta koiranomistajien välinpitämättömyys on tahallista.

Vierailija
10/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne pirun hirvet! Mieti nyt kuinka monta ihmishenkeä pelastettaisiin, jos lahdattaisiin kaikki hirveät hirvet! 

Vierailija
11/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:43"]

Elämä on.

Pysykää tynnyrissä.

[/quote]

Flunssalle ei oikein voi mitään, mutta koiranomistajien välinpitämättömyys on tahallista.

[/quote] Totta. Hirvet eivät hyökkäile puremaan ja kaatamaan ihmisiä, autot eivät tee mitään ilman ihmistä eli aika paskoja argumentteja tuolla ylempänä.

Vierailija
12/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuollaisia syitä kuin "koira tönäisi", "koira kaatoi" tuossa listassa. Vaikka koira tönäisisikin ihmisen kumoon ja ihminen kuolisi sen takia vaikka kallonmurtumaan, niin eihän se koira silti ihmistä tahallaan tappanut. Siksi että olisi aggressiivinen tai luonnevikainen. Tosi typerä lista.

Vierailija
13/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen vain yhdistelmää iso koira ja pikkulapsi, jopa vauva. Itse en uskaltaisi sellaista yhdetysitelmää.

Vierailija
14/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 12:15"]Itse ihmettelen vain yhdistelmää iso koira ja pikkulapsi, jopa vauva. Itse en uskaltaisi sellaista yhdetysitelmää.

[/quote]

Tarkoitatko että jos nyt saisin vauvan, minun ja mieheni pitäisi heti luopua isosta (mutta kiltistä) koirastamme? Ihan vain koska riski on olemassa?

Vierailija
15/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15: juu koira on kuitenin aina arvaamaton eläin, en itse uskaltaisi ottaa riskejä.

Vierailija
16/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 12:15"]

Itse ihmettelen vain yhdistelmää iso koira ja pikkulapsi, jopa vauva. Itse en uskaltaisi sellaista yhdetysitelmää.

[/quote]

Ihmettelen, että otetaan ylipäätään isoja koiria, joita ei ole mitenkään mahdollista hallita hätätilanteessa. Esim. Vihdissa 8-vuotiasta raadellutta 50-kiloista kanariandoggia ei omistaja saanut mitenkään kuriin.

Vierailija
17/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan siitä montako lintua, hiirtä ja päästäistä kissat ovat tappaneet..

Vierailija
18/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehnyt sellaisen huomion, että nämä ns.vaarallisten rotujen ottajat on usein näitä "elämän koululaisia", joita ei usein se kouluttaminen niin kiinnosta....

Vierailija
19/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 12:27"]

Puhumattakaan siitä montako lintua, hiirtä ja päästäistä kissat ovat tappaneet..

[/quote] No aivan. Ja kuinka monta bakteeria kuolee lääkkeisiin ja flamingoa krokotiilin kitaan. Ihan tosissasiko vertaat ihmistä päästäiseen?

Vierailija
20/76 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän noissa "tönäisy-tilanteissa" on tarkalleen tapahtunut, että on voitu tuohon listaan laittaa? Jos siis vahinko, niin yhtälailla juokseva pikkulapsi olisi voinut kaataa vanhuksen ja näin "aiheuttaa" kuoleman. Eri asia jos koira on hyökännyt ihmistä päin kaataen tämän.

En ymmärrä, miksi tiettyjen rotujen kanssa ei voitaisi käyttää koira-ajokorttia. On kuitenkin rotuja, jotka pitää kouluttaa erittäin kurinalaisesti ja johdonmukaisesti, jotta ovat turvallisia muille. Toki väärillä metodeilla voi lempeästäkin koirasta saada vaarallisen, mutta se vaatii enemmän kuin vaaralliseksi luokitelluilla roduilla, jotka on yleensä jalostettu esim. laumanvartijoiksi. Kuitenkaan täyskieltoja minkään rodun suhteen en kannata, koska osaavissa ja vastuuntuntoisissa käsissä koira kuin koira on lempeä seuralainen.