Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

##HEINÄHATUT to-su##

03.01.2008 |

Mitäs, eikös meille ollut vielä pinoa. Hopi hopi, nyt kaikki kertomaan kuulumisia!

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ihmettele, että MENI HERMO :(((

Multa ei otettu veriseulaa ja sen kysyi jo neuvolan terkkari aikaa varatessaan!!!

Lääkäri mittasi kuitenkin niskaturvotuksen, kun halusin!

Eli täällä ultra on joka tapauksessa, otettiin veriseula taikka ei!!!

Ja satakunnassa asustellaan.

Onpa todella kummallista touhua, jos nyt menee koko homma ohi;(

T. Je_Ni

P.s Ja Myissi...jee kiva, samat LA:t meillä :DD Kun eikös meijän esikoisetkin olleet aika tavalla samanikäiset (vai muistanko taas ihan väärin??!)

Vierailija
22/44 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli täällä tuo " veriseulakäytäntö" on tullut suhteellisen hiljattain, esikoisesta (syntyi 10/06) sitä ei vielä ollut laisinkaan.

Siinä vaan on kuulemma (lääkäri väitti) sellainen juttu, että se ultra pitää tehdä silloin JO rv 11-12 juuri tuon veriseulan takia. Täällä nt-ultra on ollut ennen rv 12-13 ja nyt tuo 12 on ehdoton takaraja mikäli veriseula otetaan. Tiedän, että näiden ultrien aika vaihtelee paikkakunnittain, mutta tällaista tietoa nyt sain....

Tuntuu niin naurettavan ihmeelliseltä, että näissä on niin paljon paikkakuntakohtaisia eroja ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kas olin sitten sekoittanut nuo makeutusaineet! Onneksi Anzzu ehti tässä vaiheessa korjaamaan :-) Muuten olisi kärvistellyt varmaan koko raskauden ajan ilman Jaffaa :-o

Nyt lähren Kelaan täytteleen lappuja, jotta saadaan tukea pojan toimintaterapiakäynteihin.

Leppoisaa viikonloppua!

Tinttis ja Sinttis

Vierailija
24/44 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän se soittais *miettii* Ei vaan ite vastaa enää puhelimeen, liekkö lähteny jo kotiinsa v-lopun viettoon.

Ihme käytäntö täällä. Perustelivat sen sillä että en tee ultralla mitään jos en anna ottaa sitä verikoetta, ne yhdessä antavat sen riskiluvun sitten. AAAAAARGH!

Miks sitten muualla on käytäntö eri? Hullua. Olisin halunnut vielä sitä LA:ta varmistaa ja nähdä pienen hyvällä ultralla. Neuvolan ultra on niin surkee etten siitä tajuu mitään. Ja samalla senkin niskapoimun mittauttaa. En viiti yksityisellekään lähteä sitä mittauttamaan, kun niin tyyristä!

Esikoiselta otettiin tuti pois päiväunilta. Tänään oli eka päivä kun ei saanu enää syödä sitä. Helposti nukahti, mutta heräili vähän väliä ja sitten työntelin vaunuja pitkin pitäjiä ;) No kyllä se siellä vaunuiss 2 tuntia oli vaikka puolet ajasta huusikin.

Nyt kakkavaipan vaihtoon.

Jouhi 11+2

Vierailija
25/44 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskaturvotusta oli meilläkin 0.8mm. Kaikki muukin näytti olevan kunnossa. Ainoa mikä mua vaivaa on se, että vauva vastasi viikkoja 12+5 vaikka pitäis olla 13+5. Aiemmassa ultrassa pari viikkoa sitten se oli vaan neljä päivää pienemmän kokoinen, nyt seitsemän... Laskettua aikaa ei kuulema muuteta enää ikinä vaikka vauvan koko olisi mikä. Aiemmin tehty ultra on kuulema luotettavampi kuin nyt tehty. Tässä vaiheessa sikiöt alkaa kuulema kasvaa jo omaa tahtiaan ja toiset on isompia ja toiset pienempiä. Jotenkin mua silti hermostuttaa tuo, kun esikoinenkin oli aina viikkoa isomman kokoinen...

Minäkään en käynyt siinä veriseulassa. Olisin muuten mennyt mutta en päässyt eikä ollut aikoja labraan silloin kuin olisin päässyt. Silti olen saanut käydä ultrassa.

Lääkäri sanoi, että ne laskee sen riskin downiin sen verikokeen ja niskaturvotuksen " yhteistuloksesta" . Muistaakseni sillai löytyi jopa 9 tapausta kymmenestä.

Mullakin on himona ne klementiinit! Eilen ostin appelsiineja ja nekin oli tosi hyviä! Ja appelsiinimehua kuluu myös! :) Nam nam!

kumppari rv 13+5

Vierailija
26/44 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Noista niskaturvotusmitoista ja verikokeista minäkin kommentoimaan.Meillä oli ultra juuri viikoilla 11+4 tai jotain sen takia kun otettiin se veriseulonta.Verikokeen tulos on kuulemma juuri silloin tarkin...?Minulta kysyttiin neuvolassa että saako sen ottaa ja samapa tuo...kävin ensin ultrassa ja sitten menin labraan verikokeeseen.Niskaturvotuksen mitta oli 0,7 ja verikokeiden tuloksia odottelen vielä n.2 viikkoa.Sen jälkeen kerron työnantajallekkin, ellei nyt verikokeessa näy mitään todella hälyyttävää...esim. että vauvassa olisi jotain pahasti vialla...Toivotaan kovasti että kaikki on kuitenkin hienosti.Ainakin ultrassa kätilö sanoi että kaikki näkyy hyvin selvästi ja kaikki on niinkuin pitääkin.

Kyllä hieman jännittää se työnantajalle kertominen...tiedän ettei tykkää hyvää...

Mie pölhö olen kans tehnyt jo joitain ostoksia ja kaivanut vauvanvaatteita varastosta esiin...pitää pestä ajoissa katos,muistan hyvin että ison mahan kanssa ei jaksa tehdä mitään. :D

Vierailija
27/44 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...samalla kun minä laittelen niitä pois :D Ei ne nyt hyvin kaukana ja piilossa ole kun tuohon vaatehuoneeseen niitä laittelen odottamaan pienempää käyttäjää. Minun ei tarvitse edes pestä niitä kun ne on nyt pesty ja siististi laatikossa odottavat. Tiedä sitten miten sitä jaksaa ja innostuu loppua kohden vielä niitä pesemään ym :)

Minä en halua sitä veriseulaa, koska se antaa usein vääriä hälyytyksiä. Ja jos siinä jotain vikaa olisi niin en antaisi ottaa lapsivesi näytettä tms. Joten en hyödy siitä mitenkään. Mielestäni minulla ei ole oikeutta kenenkään elämästä päättää, että saako syntyä tänne esim vammaisena. Olisi sitten vaan turhaa huolta ja murhetta kannettavana jos häikkää löytyisi. Todellakin usein se luku on koholla ja ilman mitään syytä.

Väsyttää ihan kauheasti ja ajattelinkin yrittää rueta nukkumaan heti kun tyttö nukkuu eli viimestään kaheksalta.

Nyt syöttämään iltapuuroa ja sitten potan ja tissin kautta sänkyyn.

Jouhi

Vierailija
28/44 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ihmettelin itse, kun sain nyt vasta lähetteen Kätilöopistolle - ja aika oli vasta 14. tammikuuta - eli silloin jo 15. rv menossa laskujen mukaan. Mukana lähetetyssä lapussa sanoivat, että pitää ultrata ennen 14. rv. :(

Verikokeen kai lähettävät jo neuvolan labrasta, sinne pitäisi keretä maanantaina, kun tänään ei ennen 15 oikein ollut sopivaa paikkaa livahtaa kotoa. Ja verikokeestakin sanoivat nimenomaan, että vasta mielellään loppiaisen jälkeen, vaikka toiset taas sanovat täälläkin samaa, että se pitäisi ottaa ennen rv 12. Tiedä nyt noista sitten.

Vierailija
29/44 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on hurahtanut siivillä, kun ollaan reissattu joulun aikaan sukulaisissa ja en ole paljoa ehtinyt tänne palstallekaan pistäytymään. Nyt sitten lueskelin pitkät tovit viime- ja tämänvuotisia Heinähattujen tarinoita. :) Mukava juttu, että heinähatut on näin aktiivisia ja meitä on niin monta.

Kävimme np-ultrassa Kättärillä 2.1. Suureksi iloksi kaikki oli hyvin ja masukki oli kasvanut tasan 10 cm:n mittaiseksi. Kätilö laski, että joidenkin mittojen mukaan laskettu aika voisi olla jo 3.7. mutta päätyi lopulta päivään 5.7. Eli yhdellä päivällä aikaistui aiemmasta tiedossa olleesta (6.7.). Huomenna siis alkaa 15. viikko. Nähtiin ultrassa, kun masukki oikoi käsiään ja jalkojaan ja nieli lapsivettä ja masu täyttyi siitä. Liikuttavaa katseltavaa. :) Verikokeesta ultran yhteydessä ei ole ollut mitään puhetta neuvolassa eikä sairaalassa, eli vain tuo ultra on viikoilla 12-14 ja 18-19 (meillä menee tosin viikolle 20).

Ostin sairaalareissun jälkeen kahdet mammahousut, toiset parin viikon päästä alkavaan mammajumppaan ja toisiksi ostin H&M:stä mammafarkut. Voi miten ihana niitä on pitää, kun ei kiristä eikä paina navan alta. Olen niitä nyt jo vähän pitänytkin, kun alkaa normifarkut painaa. Masu ei ole vielä kovin iso, mutta viime aikoina on alkanut vähän pyöristyä. Paino ei ole kyllä vielä noussut, vaikka olen nyt suht' normaalisti jo syönytkin, eli olen n. 2-3 kg miinuksella painosta ennen raskautta. No, eiköhän tilanne hiljalleen rupea muuttumaan... :) Huonoa oloa on nyt lähinnä, jos jää liian pitkä tauko ruokailujen väliin ja myöhällä iltaisin alkaa myös tulla huono olo. Oksentanut olen enää harvoin, tosin viimeksi eilen illalla tuli jostain syystä oksu.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille teille ja hyviä vointeja,

t: Tipsu79 + masukki 13+6

Vierailija
30/44 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättärille ultraan menijät (ainakin chili82 tais olla menossa): Osalle teistä siis tehdään joku veriseula? Mulle ei ole sanottu asiasta mitään, vaikka olen menossa kättärille (ensi viikolla). Ja toinen kysymys: oletteko saaneet samassa kirjeessä sekä np-ultran, että rakenneultran ajat? Muistelisin, että viime raskaudessa tuli molemmat samalla kertaa, mutta nyt tuli vain np-ultra-aika.

Käytiin verikokeissa niiden vasta-aineiden takia ja ens viikolla tulee tulokset siitä. Kova huoli on, että onko pikkuisella kaikki hyvin. :( Vasta-aineet saattaa aiheuttaa anemiaa sikiölle, tai jopa kuoleman. :(

Mäkin siirryin jo äitiyshousuihin. Ekassa raskaudessa se taisi tapahtua vasta yli puolessa välissä. Painoa ei ole tullut lisää, taitaa pikemminkin olla laskenut, mutta vatsa pömpöttää täälläkin. :)

kumppari: mullekin on klementiinit ja satsumat maistuneet. Ja appelsiinimehu. :)

Anne rv12+1

Vierailija
31/44 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta tekevät pk-seudulla ja Lohjalla veriseulan mutta mulla oli ultra 31.12 jä minulle ei sitä tehty. Mulle oli laitettu molemmat ultra-ajat kerralla kirjeeseen.

Vierailija
32/44 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuntuu joka kunnassa olevan ihan erilailla :) täällä kuopiossa tuo veriseula siis tehdään vk 15+0-15+6,ei saa mennä yhtään yli eikä ali,tuota np-ultraa täällä ei tehdä lainkaan. kuulemma tuo verikoe tuolla viikolla antaa tarkemman tuloksen.. tiedä sitten. minusta tuntuu julmalta odotuttaa tuonne asti ja sitten vielä 2viikkoa tuloksia,jos siellä jotain häikkää näkyykin! sitten saakin rv 17 kuulla,että lapsella on jokin niin paha vamma,ettei selviä kohdun ulkopuolella tai jotain.. menen kyllä tuohon verikokeeseen,sitä ennen en saa rauhaa tähän odotukseen vaan olen huolesta soikeana.. en kyllä edes juuri ajattele tuota pahinta vaihtoehtoa,mutta kyllähän se toisinaan mielessä käy. onneks pääsen ens viikolla jo ottaa sen kokeen ja sit alkaakin koulu,enkä ehdi murehtia tulosta.

nyt ulos tuonne pakkaseen,siellä tuntuis olevan -12astetta,hui :)

-annu ja sintti 14+4-

Vierailija
33/44 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsin kättärin.

No ensin odottelin ultra aikoja vaikka kuinka kauan. Soitin sinne kun oli rv 11 ja risat täynnä. Sanoivat vain että ei mulla kiirettä ole. No suostuivat kuitenkin tarkistamaan onko mun lähete siellä, no ei ollut!! Olivat hävittäneet sen.

No ultra aika oli rv 12+2 LAn mukaan, 1.7.07

Kätilö oli ihmeissään mistä tuo la on saatu, koska HEIDÄN PAPEREISSA SE OLI 30.6. Kysyin mistä la on sinne saatu, no laskettu kuukautisista. Kysyin, mistä kuukautisista, ei mulla ole sellaisia elokuun jälkeen ollut. Keskenmenon jälkeen suoraan tuli raskaaksi ilman kuukautisia.

Ei vastannut siihen mitään, olivat keksineet siis tuon lan selkeästi.

No hän tarkisti sitten että mulle on varmasti varattu aika rakenneultraan. Sanoi että se on kyllä liian aikaisin, mutta ei lähdetä muuttamaan. Katsoin kotona, rakenneultra on mulla lan mukaan tasan 19rv, np ultran mukaan 19+5....

Se siitä liian aikaisin..

Itse en myöskään olisi verikokeeseen suostunut. Kutsua ei myöskään tullut. Alkavat tekemään alkuvuodesta niitä.

Mutta se ettei suostu verikokeeseen EI VOI OLLA ESTE NP ULTRALLE!!

Itselleni molemmat ajat kättärille on tulleet samaan aikaan. Niin tuli naikkarille aikoinaan myös.

Kättärin toiminta ei itseäni ole mitenkään tähän asti miellyttänyt. Ensimmäistä kertaa pelottaa mennä synnyttämään, en tiedä olisiko vielä mahdollista vaihtaa, ei varmaankaan...

Miten te olette muutan " muuttaneet" raskausviikkoja. Olen ihan pihalla, kun la ei muuttunut ultrassa... Mutta nytkin esim la:n mukaan rv olisi 14+4 ja uä:n mukaan 15+2. En tiedä kumpaa " käyttäisin" :D

no nyt täytyy lähteä leipomaan, vieraita tulossa myöhemmin.

Eppuliini ja " eetu" rv 15+2 ;) kuulostaa kivemmalta :D

Vierailija
34/44 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jotenkin alkaa mennä usko koko seulontamenetelmään jos joka paikkakunnalla tehdään se erilailla ja eri viikoilla!!

Ei mekään mitään aborttia tehtäis vaikka paljastuiskin, että sikiöllä on joku sairaus. Mutta minä henkilökohtaisesti haluaisin tietää sen etukäteen jos mahdollista. Jos tietäisin, että on tulossa heti synnytyksen jälkeen esim. joku iso leikkaus vauvalle niin menisin synnyttämään toiseen sairaalaan kuin nyt.

annemaria84, voi miten ikävää, että joudutte jännittämään tuommoista asiaa!! :( Mä olen nyt vähän pihalla, että mitä ne vasta-aineet tarkoittaa? Siis onko se niin, että sulla on eri veriryhmä kuin sikiöllä? Toivotaan, että kaikki olisi hyvin!!! Tsemppiä!

Minäkin olen käyttänyt jo vaikka kuinka kauan äitiyshousuja. Maha turposi heti alussa niin, että tavallisilla farkuilla oli tukala istua. Onneksi oli edellisestä raskaudesta tallessa semmoiset ihan kivat matalavyötäröiset mustat suorat housut. Farkkuja tekisi mieli mutta epäilyttää miten ne pysyy jalassa. Edellisessä raskaudessa mulla oli yhdet mutta ne oli ihan surkeat. Valuivat koko ajan alaspäin ja sitten, kun maha kasvoi isommaksi painoivat jostain saumasta.

eppuliini, mulle lääkäri sanoi, että jos on alle viikon heitto sikiön koossa ja menkoista lasketussa ajassa niin silloin laskettua aikaa ei muuteta eikä raskausviikkoja. Eli mulla sikiö oli ekassa ulrassa (rv 11+3) neljä päivää pienempi kuin olisi pitänyt. Rv:t ja la pysyi samana. Ekassa raskaudessa taas sikiö oli koko ajan just sen viikon isompi ja silti mitään aikoja ei muutettu. Ekassa raskaudessa tosin oli tiedossa tarkat hedelmöitys ym. -päivät. Tais tulla aika sekavaa tekstiä! ;-)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

kumppari rv 13+6

Vierailija
35/44 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi. Olen vähän kömpelö ja sekaisin pahoinvoinnista. Makaan sängyssä edelleen, mutta onneksi on kannettava tietokone. Oksennan vieläkin heti kun nousen ylös. " Onneksi" mies on ollut flunssassa ja kotona töistä pari päivää, joten olen saanut jäädä sänkyyn. Eiköhän se kohta pitäisi vähän helpottaa. Raskausviikkoja on nyt 10+4.

Eppuliinille tiedoksi että kyllä voi vaihtaa synnytyssairaalaa. Itse kävin molemmat ultrat Jorvissa esikoisen kanssa, mutta valitsin kuitenkin että mieluummin synnytän naistenklinikalla. Ei ollut mitään ongelmia. Olen menossa ultraan 14.1 naistenklinikkaan. Ei ole ollut mitään puhetta veriseulonnasta.

Voimia ja jaksamista teille kaikille!

Vierailija
36/44 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiön kromosomipoikkeamien seulontaan on mahdollisuus kaikilla odottavilla äideillä. Nuoremmille ikäryhmille tutkimus tehdään ensisijaisesti seerumista, mutta niskaturvotusseulonta kaikututkimuksella voi korvata seerumitutkimuksen. Seulonta on vapaaehtoista. Yhdistetty varhainen kaikukuvaus ja alkuraskauden seerumiseula on uusin ja kehittynein sikiöseulontamenetelmä. Kliinisissä tutkimuksissa sen herkkyys Downin oireyhtymän seulonnassa on ollut 76-91 prosenttia.

tämän löysin tohtori.fi sivulta... kuten huomaatte, seulonta on vapaaehtoista. ... ja np ultralla voi korvata seerumitutkimuksen

Vierailija
37/44 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pinoudun minäkin. Tämä väsymys ei vaan tunnu millään hellittävän. Välillä on parempia päiviä väsymyksen suhteen, mutta sitten yleensä niinä päivinä on muuten vain kuvottava olo ja saa vessanpöntön pohjia katsella. No, jospas tämä tästä...

Pisti silmään JOUHIn kirjoitus tuosta neuvolan ultra-asiasta ja veriseuloista. Asun näköjään samalla paikkakunnalla kuin JOUHI ja siksi menin vähän hämilleni. Minulla siis ensimmäinen neuvola joulukuun puolivälissä ja silloin terkka ei sanallakaan maininnut minulle, että ultrat siirtyisivät äippäpolille. Sain lääkärineuvolan (ensi viikon torstaille) ja terkka sanoi, että silloin ultrataan. Koko ajan olen ollut siinä uskossa, että tuo kyseinen ultra on sitten myöskin np-ultra. Siis terkan puheista sain sen käsityksen myöskin. Veriseuloista sanoi vain sen verran, että otetaan viikolla 15, mikäli haluan.

Minulle jäi tosi paha maku suuhun tuosta neuvolakäynnistä muutenkin. Se neuvolatäti oli tosi kuivakka akka, jos näin ikävästi voi sanoa. Imetin esikoista vielä silloin joulukuun puolivälissä ja kun asia tuli neuvolassa puheeksi, niin tätipä käski topakasti lopettaa imetys heti, koska mikäli imetän raskauden aikana, on siinä suuri keskenmenon riski. Enpäs ollut moista ennen kuullutkaan. Siinä uskossa olin elänyt, että jos vain oma vointi sallii, niin voin jatkaa imetystä. Muutenkin tämä täti sanoi monesta asiasta vähän liian ikävään ja pelottelevaan sävyyn. Nyt ensi kerralla aion jättääkin tästä käynnistä hieman palautetta...

ÄITIYSPAKKAUKSESTA on täällä ollut puhetta. Ei oteta tällä kertaa. Esikoisen aikaan otettiin ja kaikki vaatteet jäi oikeastaan pitämättä. Joten varmaan ostetaan rahalla nyt sitten kaikki mitä tarvitaan. Tuplarattaat olisi ainakin hankintalistalla. Pitäisikin alkaa vertailemaan vähän noita vaunuja, että minkälaiset kannattaisi ostaa. Onko kellään hyviä vinkkejä, mitkä olisi hyvät tuplat?

-Wipsu, poika 10/06 ja rv 12+5-

Vierailija
38/44 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kiehahti yli kun luin tekstiäsi. ei sinun takia vaan sen terkkarin takia. Sillä oli väärää tietoa siitä imetyksestä. Pahoittelen jos/kun olet sen lopettanut terkkarin täysin väärän tiedon takia. Minä en lopettanut vaan otin asioista selvää. Imetystukiohjaajaan otin yhteyttä ja hän kertoi ettei tarvitse lopettaa yms. Vielä varmuuden vuoksi varasin Pekka Taipaleelle (huippu lääkäri) ajan ja kysyin häneltä asiaa ja hän sanoi ettei ole MITÄÄN syytä lopettaa imetystä jos maitoa tulee ja vauva imee. Sanoi että terkkarilla on väärää tietoa ja naurahti.

Olin tyytyväinen kun otin asioista selvää, koska en todellakaan halunnut imetystä lopettaa. Terkkari minullekin tuhahti ikävästi että se on lopetettava tai muuten voin aiheuttaa keskenmenon. Pötypuhetta. Samalla tavalla syöminen, saunominen, hieronta, yhdyntä jne vois aiheuttaa sen keskenmenon. Minulla on nyt tästä asiasta paljon tietoa, enenmmän ainakin kun neuvolan terkkarilla!

Ne ultrat ovat muuttuneet nyt äitipolille. Siitä np-ultrasta oli vasta nyt perjantaina heillä palaveri jossa päättivät että sekin muuttuu äitipolille. Kumma ettei ole sinulle asiasta maininnut. Se neuvolanlääkärin tekemä ultraus on ihan yhtä tyhjän kanssa. Tai ainakin sellainen olo minulle viimeksi jäi. Minulla ei ole ihan mennyt ajatukset yksiin tämän lääkärin kanssa koskaan :)

Noh, mutta kuitenkin. Ei todellakaan kannata uskoa kaikkea mitä neuvolasta sanotaan! Minä maksoin siitä imetyskysymyksestä 80e ja kyllä olen sitä mieltä että se kannatti! Nyt kun kävin neuvolassa niin ei sanallakaan maininnut imetyksestä. Lastenneuvolan terkkari sentäs tiesi että imettää voi raskaanakin ollessaan. Ja samoilla koulutuksilla he kuulemma käyvät äitiysneuvolan terkkareiden kanssa.

Sinä sitten varmaan asut aika lähellä meitä, jos kuulut saman terkkarin piiriin. Kuullostain ainakin jutuista päätellen niin ;)

Jouhi 11+4

Vierailija
39/44 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä lukemassa ja hui kuinka pitkästi olette jo kirjoittaneet. Millään en kaikkea jaksa lukea ja nytpä olenkin tyhmä ja kysyn tuosta veriseulasta.. Siis onko se jotenkin odottajan ikään liittyvää ja siihen et käykö np-ultrassa vai ei?? Kun me käytiin ultrassa, olen vasta 23 ja ei meille ole missään vaiheessa mistään verikokeista edes mainittu??

nepe ja pähkinä 13+6

Vierailija
40/44 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh... Taitaa tosiaan olla aivan sama terkka meillä... Ollaankohan läheisiäkin naapureita ;) Esikoisen aikaan asuttiin muualla ja kävin toisessa neuvolassa silloin. Entisessä neuvolassa olin tottunut aivan toisenlaiseen " palveluun" ja tulikin todella yllätyksenä tämän terkan käytös täällä.

Imetyksen suhteenhan minulla oli se tilanne, että olin muutenkin jo sitä lopettelemassa ja imetin enää vain 2-3 kertaa päivässä. Tämän sanoin terkallekin neuvolassa ja senkin takia ihemttelen, minkä takia uhkaili keskenmenolla, vaikka tosiaan tiesi minun olevan lopettelemassa imetystä muutenkin. Mutta tosiaan kannattaa itse olla aktiivinen tiedon haun suhteen, eikä uskoa kaikkea, mitä kaikkitietävässä neuvolassa sanotaan... Ennen tätä viime käyntiä olen tosiaan ollut aina tyytyväinen neuvolapalveluihin, mutta nyt jäi aivan toisenlainen maku suuhun tästä eka kerrasta täällä :(

-Wipsu-