**KESÄNUPUT to-su**
Avaanpa uutta pinoa loppuviikolle.
Tässä linkki alkuviikon juttuihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=12057981&p=1&tm…
Kommentit (28)
Mutta meillä parhaiksi pienellä rääpäleellä (hoikkia poikia) ovat osoittautuneet aluksi ne kietaisubodyt, sitten koosta 62cm eteenpäin tavalliset bodyt joissa nappi/neppari olalla (napit hankalampia laittaa kiinni, mutta eivät ole auennet itsestään). Kirjekaulukset eivät ole olleet meillä taas kovinkaan mukavia, kun olkapäät tuntuvat niistä tulevan läpi...
Kovasti olen teidän muiden juttuja lueskellut, mutten ole oikein ehtinyt itse osallistua. Nyt sitten olen sairaslomalla, joten aikaa on oikein loistavasti ;) Meille odotellaan siis kolmatta lasta, ja vanhempien lisäksi myös lapset ovat innoissaan, kunhan vielä jaksaisivat kesään asti odottaa...
Mulla on ollut vähän ongelmia tässä raskaudessa. Viikolla 7 oli pientä veristä vuotoa, mutta sitä mulla on ollut aiemmissakin raskauksissa, joten en huolestunut. Viikolla 8 vuotoa tulikin sitten runsaammin, ja olin jo varma, ette kesken meni. Mutta vuoto olikin tullut istukan reunasta, näin ultrassa todettiin. Nyt vuoto sitten alkoi uudelleen pari päivää sitten, ja pelästyin todella. Päivystyksessä ultrattiin jälleen, ja istukasta edelleen tullut pikkaisen vuotoa. Istukka on hieman kohdunsuun edessä, ja tästä vuoto aiheutuu. Ei kuulemma ole vaarallista, kunhan nyt loppuu ja maltan olla aloillani ja levätä. Ja juuri kun olisi niin ihanat talvikelit ulkoiluunkin :(
Mä sain myös ihania äitiysvaatteita kaveriltani! Ihanaa, kun omia ei oikein enää ole, enkä viitsisi kauheasti ostella, kun ajateltiin, että tämä kuitenkin olisi nyt se meidän viimeinen vaavi, eikä vaatteilla sitten olisi enää tarvetta. Ihana oli kokeilla uusia vaatteita. Mulla ainakin on maha kasvanut jo ihan hirveesti, niinku oisin jo pidemmälläkin tässä raskaudessa. Tavallisia vaatteita ei ole mitään toivoa saada päälle, mutta ihanaa kun voi silti näyttää ihan kivalta äitiysvaatteissa. Ja kyllä tää maha on niiiiin ihana! (vielä...;))
lauantaita kaikille (tai kohtahan tuo jo vaihtu vuorokausi sunnuntaiksi... ;-))
AInakin Selma oli uusi joukossa, tervetuloa mukaan ja koitahan vaan lepäillä ettei enempää vuotoja tulisi!
Selkää jomottaa ihan vietävästi, vielä pitäisi jonkin aikaa jaksaa istua koneella että saa hommat tehtyä. Liitoskivutkin taas yltynyt niin että hyvä jos kävelemään pääsee, varsinainen raihnaspäivä mulla tänään ;-)
Eilen siis kävin rakenneultrassa, kaikki näytti olevan ihan kunnossa ja hyvin liikkui tuo " etana" vaikken itse vielä liikkeitä tunnekaan. Miestä harmittaakun en kysynyt sukupolta, kysyköön sitten itse keväällä 4d-ultrassa, minä en halua sitä tietää ;))
Sikiö ei kooltaan ihan vastannut viikkoja mutta lääkäri sanoi ettei laskettua aikaa vaihdeta kun se 10+viikolla tehty ultra on kuitenkin lasketun ajan kannalta tarkempi. Mutta niin ovat nuo aiemmatkin ipanat meillä olleet aina vähän käyrien alapuolella, niin ennen kuin jälkeenkin syntymän. Että ei haittaa.
Vauvanvaatteista minuakin on ärsyttänyt kietaisubodyt ja ne venekaulukselliset paidat. Eniten pidän niistä tavallisista pyöreistä kaula-aukoista joko napeilla (sivulla) tai ilman. Makuasioita tosiaan :)
Pitäisikin pikkuhiljaa viedä vanha vauvansänky korjattavaksi ettei jää ihan viime tinkaan, on minulla ollut vauvana ja nyt sitten kaikilla meidänkin lapsilla. ALkaa vaan olemaan aika huonossa kunnossa mutta onneksi kyseistä mallia korjataan edelleen valmistajalla. Jos vaikka säilyisi toisetkin vuosikymmenet vielä eteenpäin...
Mutta nyt taas hommiin jotta pääsee vielä joskus nukkumaankin. Viikonloppuja ja hyviä vointeja kaikille!
Nappula
Kun tuli puheeksi nuo vaatteet, en itseasiassa ole vielä alkanut edes miettiä asiaa, haluan nimittäin tosiaan odottaa siihen rakenneultraan kaikkien hankintojen kanssa.
Juuri neulon sukulaishenkilölle villapukua tulevalle vauvalle ja aion sitten tehdä omallenikin, kunhan aikaa vähän kuluu. Omalle täytyy tietty tehdä isompi, kun tulee käyttöön vasta syksytalvella.
Pitääkin keväämmällä alkaa kysellä teiltä kokeneemmilta, mitä kaikkea pitääkään nyt sitten hankkia ja kuinka paljon minkäkin kokoisia vaatteita kannattaa ostaa. Jännää :)
Vointeja, Poltsi rv. 17+0
Uusille tervetuloa joukkoon.
Mä en ole vielä tehnyt mitään hankintoja vauvalle. Eikä hirveästi tarvitse tehdäkään, kun esikoiselta on lähes kaikki tallella. Lähempänä laskettuaikaa teen varmaan jotain pieniä vaatehankintoja. Ainoa mitä olen jo miettinyt on pinnasänky. Haluan meidän suvussa kulkeneen vanhan pinnasängyn ja se varmaan kaipaa maalia. Ajattelin toimittaa sen lähiaikoina jonnekin maalattavaksi.
Mulla on tiistaina neuvola, ja jotenkin jännittää kauheasti. Liikkeitä on tuntunut todella vähän jos ollenkaan. Siksi jännitänkin sydänäänien kuulumista. Mulla on kyllä niin päin, että esikoisesta olin jotenkin tosi rauhallinen. Nyt tästä kakkosesta hermoilen ihan turhaan.
Rentouttavaa sunnuntai päivää kaikille!
Eliador ja vimpula 18+2
Täällä flunssa vain jatkuu!
Aamulla yritin mennä päivystykseen poskiontelutulehdusta epäillessäni. Lääkäri tutki kaiken muun paitsi poskiontelot (korvat, keuhkot, kurkun), antoi 2 vrk lisää sairaslomaa ja käski olla hiljaa.
Ookoo...
Minun on siis luvattu näihin särkyihin syödä buranaa, kun panadol ei tunnu auttavan. Koitin kysyä lääkäriltä, mikä se määrä sitten on minkä uskaltaa ottaa, muttä lääkäripä ei osannut siihen sanoa mitään. Nyt onkin tänään sitten ollut epämääräisiä mahavihlaisuja ja heti pelkään että ne johtuvat buranasta! Jouduin yöllä 5 maissa ottamaan yhden, ja nyt puoli tuntia sitten otin toisen. Illalla/ yöllä on varmasti seuraava tilanne edessä, mietin koittaisinko sitten pärjätä panadolilla.
On kyllä kummallinen tauti tämä flunssa, kun kuumetta ei ole mutta olo tosi kurja. Päänsärkyä, korvissa humisee, hampaita särkee, huimaa, jomottaa, ääni on ihan poissa (siksi puhekielto) ja limaa tulee sekä nokasta että kurkusta. Sarvikuonolla olen koittanut nokkaa huuhtoa ja juoda paljon kuumaa. Kotipuntarin mukaan olen laihtunut viime neuvolasta 2 kg... Ei ole ruoka oikein sairastaessa maistunut.
Töissä yritin käydä perjantaina mutta en pystynyt olemaan kuin puoli päivää, kun olo oli niin kurja ja ääni lähti lopulta kokonaan kipeyttäen kurkun pahasti. Olivat siellä jo nuivan näköisiä, vaikka olin ollut tämän takia vasta yhden päivän pois, tuntui että ajattelevat että pelkän äänenmenon takia/ ilman syytä haluan vain lomailla! Nyt sitten kun saikku jatkui perjantain ja lauantain ja tiistain (ma ja ke vp) joudun kanssa olemaan pois, saakin sitten vain arvailla, kauanko tätä viitsivät katsella jos jo nyt noin nuivasti suhtautuvat.
Seuraava neuvola on tosiaan minulla keskiviikkona. Mitähän mahtavat painonpudotuksesta siellä sanoa :/
Viitsisikö joku vääntää rautalangasta, miten nyt menikään se äitiysloma (milloin aloitetaan, milloin haetaan, milloin ilmoitetaan loman aloittaminen työpaikalle, mihin muualle, jne???) entä miten se rahapolitiikka, neuvolasta saan sen lapun, miten ilmoitan että haluan ne viimeisen 6kk tulot otettavaksi huomioon? Miltä ajalta se äitiysraha (vai mikä??) tulee? Voiko sen tuloajankohtaan vaikuttaa?
Mietin näitä vain, jos pistävät minut pois töistä ennen äitiyslomaa, että millä sitä sitten maksetaan laskuja ja eletään... Kelan laskurista osasin sen katsoa että 30 vrk:lla laskettuna äitiysrahakausi alkaisi 9.5. (LA 13.6.).
T: Hermoileva Alcatraz 17+1
Moikka,
Eilen jäikin kirjottelematta.. olikin kaikenlaista touhua ja ohjelmaa.
Kävin eilen aamusta spinningissä ja sit päivällä näin yhtä ystävääni ja oltiin syömässä. Ja illalla mentiin vielä leffaan miehen kanssa.
Pahan olon aaltoja oli satunnaisesti, mutta ei mitenkään pahasti.. taas toivon kipinä heräsi!
Tänä aamuna käytiin miehen kanssa yhdessä reippaalla kävelylenkillä, teki terää.
Nyt on sit tullu vaan oltua.. Pahaa oloa oli tossa 13-15 välillä. Ja nyt äsken se iski taas. Piti taas yökkäillä.. :(
Liikkeitä on tänään tuntunut taas tosi, tosi paljon. Aika aktiivinen tapaus tuntuu olevan:) Mitähän se siellä aina touhuilee.. :)
Torstaina on rakenneultraan meno, sitä kyl ootan!!!!
Taika74: tosi ikävä neuvolakäynti sulla! :(
82tintti: mulle lääkäri sano lääkärineuvolassa joskus rv 12 paikkeilla että liian kireitä vaatteita ei kannata käyttää, itellekin tulee mukavampi olo kun käyttää väljempiä vaatteita tai ihan äitiysvaatteita. Ja liian kireet vaatteet voi kans aiheuttaa närästystä. Tiedä sitten? Mut niin se lääkäri mulle puheli..
Selmalle tosiaan tervetuloa myös mukaan! :)
Nappulalle onnittelut kivoista rakenneultraterkuista! :)
Poltsi: Samaa miettinyt minäkin, että kunhan rakenneultra on takana jne..niin sit voi tosissaan alkaa miettimään noita kaikkia hankintoja. Jänskää.. :)
Alcatrazille pikaisia paranemisia vaan! Ei ole kivaa sairastaa!
Ei oo mullekaan ihan täysin selvät noi äitiyslomakuviot ym kun ekakertalaisena ihmettelen.. Kävin mä kelan sivuilta lueskelemassa noita, mutta..
No, neuvola 31.1 jolloin 22 viikkoa täynnä. Sillonhan saa ne paperit sieltä? Jos sit viimeistään viisastuis..
30 päivää ennen laskettua aikaahan se äitiysloma alkaa.
Mulla on pissimisen tarve lisääntynyt aivan valtavasti nyt ihan tässä lähipäivien aikana. Tuntuu että varsinkin kun istuu niin jotenkin kohtu painaa virtsarakkoon ja pissittää KOKO AJAN. Sit ei kuitenkaan tule sitä pissiä niin paljoa. Ja kun nousee seisomaan, se hätä katoaa, eli liittyy tohon istumiseen.
Sairaslomaa mulla on vielä viikko jäljellä tässä. Mä todella toivon että pahat olot loppuis aivan kokonaan.... Se ei oo kivaa sit palata töihin viikon päästä ja sit pitää ravata yökkimässä tms..
Mutta, nyt vaan päivät kerrallaan eteenpäin..
Hyvää sunnuntai iltaa!
a_j + pötkäle 18+3
Mie taas inhosin niitä kietaisupaitoja ja -bodeja. Semmoiset kunnolla päänaukosta joustavat bodyt on miun mieleen, juuri nuo Marimekon malliset. Sellaiset, missä on napit, on hankalat. Napit usein aukeaa ja ne saattaa painaa. Olenpa nähnyt niitäkin vauvan bodeja, missä on napit selässä. Sen ikäinen kun pääasiassa on selällään, niin ei varmaan tunnu kivalle kun napit uppoaa selkärankaan.
Tytteli-83