**KESÄNUPUT to-su**
Avaanpa uutta pinoa loppuviikolle.
Tässä linkki alkuviikon juttuihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=12057981&p=1&tm…
Kommentit (28)
a_j: Kuulostaa kyllä rankalta toi sun pahoinvointis =( Toivottavasti jo pian hellittäis ja saisit nauttia odotuksesta ilman yökkimistä. Tsemppiä kovasti!
Eilen oli neuvola ja kaikki oli hyvin, hb oli jopa 129! oli noussut hieman kahden viikon takaisesta mittauksesta vaikken vielä lisärautaa ole syönytkään. Neuvolan-täti vilkaisi myös ultralla ja siellä pikkuinen oli ilmeisesti unilla kun ei juurikaan liikkunut =) välillä pikkaisen kädellä huiskasi.Vointi on hyvä kaikin puolin.
Liikkeitä on jonkin verran jo tuntunut, aiemmissa raskauksissa liikkeet ovat mulla tuntuneet vasta lähempänä sitä rv20 joten nyt ollaan " etuajassa" =) Luulen että tämä voi johtua siitä että nyt tässä raskaudessa istukka on mulla takaseinässä ja aiemmin ollut aina etuseinässä.
Onko muita jotka eivät ole vieläkään " julkistaneet" raskauttaan?
Itse ajattelimme että pojillemme kertoisimme tänään kunhan mies kotiutuu töistä ja ensiviikolla sitten molempien vanhemmille kun heitä näemme silloin. Isovanhemmat kyllä sitten " huolehtivat" että asia leviää muun suvun tietoon =)
Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
Kauris ja pulla rv15+6
Eilen oli neuvola. Sielä oli kaikki hyvin, sydän äänet kuunneltiin ja n 140 sykki :). Ulrtalla kurkattiin ja sielä se viuhto ja potki menemään. Siinä ultran aikana tunsin liikkeetkin ekaa kertaa tässä raskaudessa :). Kivoilta ne tuntuu. taas tässä kun istuu niin tuntee pientä kutinaa alamahassa.
Pahoinvointia ei ole ollut pitkään aikaan, onneksi, Mutta nyt on tullut tilalle pääkipu! Nytkin on ihan sika kipee pää, ja siihen ei panadol auta.. tulis jo ilta että pääsis nukkumaan.. esikoinen 2.5v ei anna kotonakaan töiden jälkeen levähtää...
Me ollaan kerrottu raskaudesta jo ystäville ja sukulaisille en salaa tätä millään lailla. musta on kiva esitellä kasvavaa mahaa sitä korostavilla tiukoilla vaatteilla.. sehän on iloinen asia :)
Mariatar84 rv 15+5
Parin viikon joululoman jälkeen on palattu arkeen ja töihin. Voih! Olisin kyllä voinut jo jäädä kotiin. Kävin kurkkaamassa tuonne tammikuisten pinoon, kun heillä oma kuukausi jo alkoi. Aika jännät ajat heillä!
Kävin maanantaina neuvolassa. Painoa ei ollut tullut kuin ihan vähän, vaikka söin ihan hirveesti joulun aikana. Vertasin lukemia esikoisen odotukseen niin samoissa mennään. Joskin silloin taisi alkulukema olla muutama kilo vähemmän kuin nyt. Hemoglobiini oli ok, samoin kuin verenpaine ja pissa. Kävin esikoisen kanssa uimassa viime pe ja silloin iski hirveä päänsärky, toivottavasti ei tule uudelleen. Terkkari meinas ettei ainakaan verenpaineesta johtunut.
Mun serkku tuli käymään loppuviikoksi meille. Kertoi samalla suvun juorut. Oon tainnut mainita täälläkin että yhdelle serkulle on tulossa vauva jo alkukeväästä (meidän esikoiset on saman ikäisiä). Mietin sitten josko esikoisen toinenkin saman ikäinen pikkuserkku saisi sisaruksen tämän vuoden aikana ja nyt se paljastui; uusi pikkuserkku tulossa kesällä. Hassua vaan että lapsoset syntyvät samoihin 3 perheeseen, vaikka meitä serkuksia taitaa olla 12 (iät noin 20-40).
Kävi muuten ilmi että meidän naapuriin on tulossa toukokuussa vauva. Eipä tartte olla sitten äippälomalla yksin kun naapurista löytyy seuraa niin äidille kuin lapsille. Jännitin vähän että onko lähialueella yhtään äitiä samaan aikaan kotona kuin minä.
Tsemppiä Tyttelille sairasteluiden kanssa. Toi poskiontelotulehdus on tosi viheliäinen, periaatteessa ei oo kovin sairas mutta pidentyneenä vie voimia kuitenkin aikalailla. Toivottavasti pääset siitä eroon kerralla. Tais sulla olla jo muitakin vastoinkäymisiä tsemppiä niihin.
Seuraan kateellisena kun muilla alkaa jo rakenneultrat lähestyä. Mulla on vasta 24. päivä, silloin rv 21+3.
Mites teillä hammashuolto? Ootteko saaneet neuvolasta ehdostusta hammastarkastukseen? Mulla asiasta mainittiin varmaan jo ekalla neuvolakäynnillä. Sain ajanvarattua kuitenkin vasta joulukuussa, joten tarkastusaika on tän kuun lopussa.
Olipas omanapaista. Vaikka käynkin lukemassa kaikkien kirjotukset niin kommentointi useimmiten jää vähäiseksi. Sorry.
t. SannaNu ja tiuhti rv 19+3, puoliväli häämöttää
SannaNu: Mulla se poskiontelon tulehdus oli kyllä pahinta mitä mulla on koskaan ollut. Kipu oli ihan sietämätöntä. Synnytyskivun jälkeen se veti kyllä voiton kivun voimakkuuksissa.
Joo, mulla meni eilinen vessassa juostessa ja mies on sitten juossut tänään. Oiskohan huomenna lapsen vuoro...
Mullakin se pahoinvointi jatkuu. Se rajoittuu kyllä onneksi noihin aamuihin. Taas tänä aamuna oksensin puurot pihalle. Varmaan tuli samalla antibioottikin pois, mutta ei mahda mitään. Kun oksettaa, niin oksettaa. Monena aamuna oon väkisin sinnitellyt, etten oksentaisi juuri tuon antibiootin vuoksi. Onneks se kuuri loppuu huomenna.
Maanantaina sit töihin. Onneks sain olla nyt taas kunnolla saikulla ja parannella rauhassa. Aina kun mene puolikuntoisena töihin, niin ei siitä seuraa hyvää.
Ai kun tänään oli mukava hetki. Esikoinen meni nukkumaan päiväunille ja minä siihen viereen istumaan erittäin mukavaan nojatuoliin (pidetään sitä lasten huoneessa, jotta nukuttaminen sujuu mukavasti. Ei siinä muuta tarvitse tehdä kuin istua ja lapsi nukahtaa itsekseen). No kuitenkin, lapsi höpötteli pitkään omiansa ja minä luin uunituoretta vauva-lehteä. Vauva rupesi samalla potkimaan. Oli jotenkin niin rauhallinen ja onnellinen olo. Nukkuessaan kun lapset on maailman söpöimpiä. Vauva-lehdessä oli mukavasti juttua siitä, miten toinen lapsi muuttaa elämää. Tuollaiset jutut, mitkä koskettaa omaa elämää, on aina mukava lukea. Oon ihan superonnellinen, että kakkonenkin syntyy kesällä. Mustasukkaisuutta on kenties vähemmän kun ollaan paljon pihalla (kop kop, toivottavasti ei ole sateinen kesä).
Huomenna ja ylihuomenna on luvattu aivan mahtavat ilmat. Nautin täysin siemauksin auringon paisteesta =). Nyt se kevät alkaa ja elämäkin toivottavasti helpottaa. Tää syksy on ollut tosi rankka kaikkine uusine asioineen + sairasteluineen. Kyllä tää tästä voitoksi kääntyy!
Tytteli-83 rv 18+3
tuosta kertomisesta että tottakai se on iloinen asia että on raskaana, meillä syynä tähän että kerromme vasta nyt on se että viime kesäkuussa sain keskenmenon rv:lla 16 joten siksi emme ole uskaltaneet asiaa paljastaa kenellekkään tätä ennen. Jotenki sitä piti nyt maagisena rajana tätä kuuttatoista viikkoa.
Illan jatkoja kaikille =)
K.
Oon tuonne heiniksiin kirjoitellut mutta nyt np-ultrassa la siirrettiin 26.6. niin voisin tännekin kirjoitella. Pikku esittely: olen kohta 31 vee, ukko 37 vee ja yksi lapsi löytyy jo viisivuotias. Etelä-Kymenlaaksossa sijaitaan. Alkuraskaus on mennyt ihan ok, pienoista pahoinvointia mikä ei ole kuitenkaan pytylle vienyt vaan lähinnä ruokahaluttomuutta. Vatsa on hirveä pömppis jo...eihän tuo nyt kovin iso voi olla vielä että jotain turvotusta jne. Onko teillä muuten jotain esittely/la-pinoa olemassa?
Täälläkin pahoinvointi yltynyt parina päivänä, tänään etenkin jo pelkkä ruuan ajatteleminenkin saa palan nousemaan kurkkuun. Ainoa mikä uppoaa on tummat viinirypäleet (ja niissäkin vaan tietyt lajikkeet) vaikka nälkä on kova.
Eilen taisin tuntea pientä liikehdintää, ihan varma en ole vaikka neljäs lapsi onkin tulossa ;-) Ihmeen myöhäisille viikoille kestänytkin ekat liikkeet, viime raskaudessakin tunsin muistaakseni vko 14 alkaen ja kunnolla. Nyt en edes ole täysin varma oliko kyseessä tuo " etana" vaiko ihan vaan ilmakupla ;)
Kauris80: mekään ei olla vielä asiaa kerrottu sukulaisille, lapsille jo hieman asiasta vihjailtu mutta eivät ole onneksi tajunneet. AJateltiin ainakin kuun loppuun vielä odottaa, sitten saavat lapset paljastaa mummoille salaisuuden. Loukkaantuuhan nuo, kuten viimeksikin, silloin kerrottiin jouluna (sama la kuin nytkin). Maha vaan nyt parina viikkona alkanut pullahtaa esille eli ei voi pitkään enää piilotellakaan. Kaikki kaverit toki tietävät, sekä veljen perhe, mutta osaavat pitää suunsa kiinni.
Huomenna on rakenneultra, joudun ottamaan kaikki lapset mukaani kun mies ei voi luistaa töistä eikä meillä ole lastenhoitajaa. Mies vannottaa kysymään sukupuolta, itse en haluaisi tietää ja edelleen kamppailen asian kanssa että pitäisikö antaa vain miehen tietää ja itse odottaa synnytykseen vaiko " alistuisinko" ja saisin sen tietää itsekin???? Toisaalta, nyt mies uhoaa että ei aio tulla synnytykseen mukaan joten voisin tehdä jäynää ja heti synnytyksen jlk soittaa että " poika tuli" vaikka olisi tyttöä povattu tai toisinpäin... Ehkä en kuitenkaan vielä kysy polilla vaan myöhemmin sitten keväällä kun käydään kuitenkin taas 3d-ultrassa...
Ihana oli kuulla että paras ystäväni saa myös kesävauvan, monien vaikeuksien jälkeen. Mahtavaa odottaa yhdessä ja täytyy vaan toivoa että odotukset sujuu onnellisesti loppuun saakka! Muutoin kun tuntuu että kaikilla lähipiirissä on jo lapsiluku täys ja itse jotenkin " kummajainen" suurperhettä hankkiessaan.
SannaNu: meillä heti ekalla neuvolakäynnillä kehoitettiin tarkastuttamaan hampaat kuntoon. Kolmesti olen jo joutunut ajan peruuttamaan lastenhoito-ongelmien vuoksi, mutta ehtiihän tässä. Tosin totuttuun tapaan taitaa käydä niin että imetyksen jlk sitä vasta hammaslääkäriä kaipaakin, itselläni ainakin pahin hampaitteni vihollinen on ollut juri imetys...*huokaus*
Ja uusille tervetuloa mukaan :)
Nyt sohvaperunoimaan,
Nappula ja " etana" oiskohan nyt 18+2? (nuo +päivät muistan mutta viikoissa en pysy perässä!!!)
Aamu alkoi päänsäryllä, jälleen. Niska-hartian seutu on niin jumissa että olen odotellut oikein kunnon jysäriä. Venyttelyt lievittävät hetkeksi kipua mutta se ruuvipuristin tuossa ohimoilla on ja pysyy.
Aika sippis on olo. Poikakin alkoi valua räkää ja aamusta oli köhäinen. Päiväkotiin joulun jälkeen palasi ja heti alkoi lenssut vaivata. No, pitkään sitä ollaankin oltu terveinä. Koko syksynä ei ole ollut mitään joten pitäisi varmaan olla siitäkin kiitollinen. Omakin nenä vuotaa, mutta vain toisesta sieraimesta. Eli olen puoliksi terve? :)
- Pirkko ja punkero rv 15+1
Tässä siis uudelleen!
Tervetuloa vain heinäkuisista mukaan koo, esittelypino löytyy täältä jostakin kesänuppujen nimellä :).
Ihanaa vuotta 2008 kaikille!
Olen ollut palstatauolla melkein kolme viikkoa, kun 15. päivä muutettiin, ja aika onkin sen jälkeen mennyt kämppää laittaessa sekä joulun- ja vuodenvaihteenvietossa kotiseudulla. Ihan pihalla siis olen kaikista teidän jutuista, sori!
Sen verran huomasin, että Tytteli-paralla ei näy tervettä päivää tulevan: voimia ja vastustuskykyä sinne! Kyllä se ihana vauva varmasti sitten korvaa tämän kaiken :).
a_j:lle minunkin puolestani pahoittelut mummon poismenosta, ja harmi, etteivät hän ja pikkuinen ehtineet tavata...
Minä olen tuntenut liikkeitä tuolta kuudenneltatoista viikolta alkaen, vaikka ensimmäistä odotankin. Sillä viikolla tosin taisin tuntea vain yhdet kovat potkut, kun aivastin ja masussa taidettiin hermostua vatsalihasten äkilliseen supistumiseen :). Viime viikolla sitten alkoi tuntua jo enemmän, ja nyt on päivittäin tuntunut ainakin jokin pieni muljahdus. Joulun aikoihin potkaisi kerran isiään käteen, kun tämä laittoi käden masulle. Ei mies siis tietenkään vielä itse sitä tuntenut, mutta oli hyvillään, kun kerroin, että nyt sinua potkaistiin :).
Närästys on ollut välillä aika kovaa ja todella ärsyttävää, mutta nyt olen nähtävästi oppinut syömään niin, että närästää vain harvoin. Harmi vain, että ihanat hedelmät, kuten appelsiini, aiheuttavat närästystä... ja ruisleipä! Molempia tekisi kovasti mieli, ja olisivat vielä terveellisiäkin. Onko teillä muilla ollut tätä vaivaa?
Masu on viime aikoina kasvanut hurjaa vauhtia, joten en usko kenellekään voivan olla enää epäselvää, että olen raskaana. Sukulaiset eivät tosin joulun aikoihin vielä arvanneet, mutta nyt on kyllä kasvanut siitä vielä lisää. Ensi viikon maanantaina pääsen sitten neuvolaan, ja selviää, onko paino noussut paljon. Äidin luona kävin vaa' assa, eikä ainakaan siellä ollut paino noussut kovasti. Vaaoissa on tietenkin eroja, joten saa nähdä, miten käy :).
Mukavia vuoden alkupäiviä kaikille! Yritän ehtiä joku päivä lueskelemaan aikaisempiakin juttujanne kuin vain tätä pinoa.
Niina 18+0
Heips,
Perjantaissa mennään..
Tervetuloa uusille! :) ainakin timaja ja koo77.
Koo77 kysyi esittelypinoa. Tässä linkki: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11854358&p=18&t…
Sain selata aikas monta sivua taaksepäin että tuo löytyi :D
Mulla alkaa toivo heräämään..jospa pahat olot alkais hellittämään!!!
Eilen oli pahaa oloa ja yökkimistä vain iltapäivän, illalla ei enää.. toivotaan että sama tahti jatkuu ja sit loppuis myös iltapäivien osalta!
Niina1983 kerroit että ootte muuttaneet, kivaa! Meilläkin muutto isompaan tämän kuun lopulla, sitä ootan innolla!
Närästystä täälläkin aina aika ajoin. Nyt syön kertakaikkiaan vaan tosi paljon pienempiä annoksia niin se ei niin pääse iskemään. Närästystä aiheuttaa kaikki roskaruoka.. joihin välillä vaan iskee himo.. :D
Täällä pakkasta -10 ja aurinko paistaa! Lumi vaan puuttuu..
Jospa kohta kauppaan tästä sais aikaseks lähtee.. Oon tehny tätä lähtöö varmaan jo kohta 2h.. mutta kun ei oo kiire niin ei oo.. :D
Mukavaa pe:tä!
a_j + pötkäle 18+1
Arvasinkin, että auringon paiste saa hyvälle mielelle. Sitä lähtee ihan riemulla ulos kun on kirkas ilma.
Käytiin ostamassa esikoiselle vesirokkorokote ja heti perään neuvolassa psitättämässä se. Eipähän nyt tarvitse pelätä milloin se iskee ja kuinka rajuna. Eiköhän nää meidän sairastelut saa vähäksi aikaa riittää. Rokotus maksoi 70e, mutta on sen arvoinen.
Siitäpä käveltiin sitten mäkkäriin lounaalle ja piipahdin vielä Marimekossa tullessa. Kotiin kun tuli 10 %:n alennuslappu ja sen sai käyttää jo alennettuihin hintoihin. Ostin lapsukaiselle semmoisen punaraitaisen pitkähihaisen paidan. Näinpä siinä samalla ihanan värisiä bodeja enkä pystynyt hillitsemään itseäni. Ostin semmoisen vaaleanpunaraidallisen bodyn vauvalle (näin varma olen, että se on tyttö...) Koko 60cm. Ois siellä ollut vaalean sinisiä ja oisin ostanutkin sen (se käy mielestäni hyvin myös tytölle), mutta kun koot olivat kaikki 80cm. Pitkään sais odotella, että se ois sopiva. Tykkään ostaa pitkähihaisia, koska käytännössä vauvalle ois aina hyvä pukea pitkähihainen, myös kesällä. Marimekon bodyt on ehdottomasti miun suosikkeja, ne on kestäviä, kivan näköisiä ja värisiä + helppo pukea päälle. Eikä niissä ole mitään nappeja tms., mitkä painaisivat vauvaa. Body maksoi 15e ja esikoisen paidalle jäi hintaa 17e.
Aamulla taas hieman oksetti ja yökinkin pöntöllä (ei ollut mitä oksentaa, tuli vaan semmoinen kestoyökkäys, eikä saanut happea). Sit kun lähdettiin ulos, niin olo helpottui heti.
Ens tiistaina neuvola. Kivaa taas päästä kuuntelemaan sydänääniä. Siitä viikon päästä on sit se kauan odotettu rakenneultra. Jännittää ihan hirmuisesti...Menispä aika nopsaan.
Kerrankin mie kirjoitin jotain iloista. =)
Tytteli-83 rv 18+4
joulun aikaan en ehtinyt yhtään palstailemaan, nyt korjataan asia :) maha on mulla jo aika iso..liikkeitä odottelen, että alkaisi päivittäin tuntua ja voimakkaampina. nyt tuntuu, että välillä menee montakin päivää, ettei mitään tunnu. ensimmäiset liikkeet tunsin kuit.jo monta viikkoa sitten. mun lähipiirissä on ollut nyt ikäviä tapahtumia odotuksessa ja se laittaa minutkin miettimään entistä enemmän, onko kaikki hyvin.ensi viikon to. on rakenneultra, jossa toivon mukaan kaikki sitten hyvin ja helpottais miettiminen. olo on mulla ollut nyt enimmäkseen hyvä eikä enään ole sitä lamaannuttavaa väsymystäkään, pientä vain.
meillä on kanssa muutto edessä helmikuun aikana. muutamme toiselle paikkakunnalle, missä ei ole ketään tuttuja. miehen työ ja hänen " tahtonsa" muuttaa on syynä. minulle vaikea paikka, mutta tämä ollut tiedossa oikeastaan aina,että nyk. asuinkunta vain välietappi :( harmi vain,että minä ehdin jo kotiutua tänne,saada ystäviä jne.no toiv. löytyy kavereita sitten sieltäkin, ei tätä muuten jaksa (kotona lasten kanssa oloa ym.) olen vain tosi huono ja hidas tutustumaan ihmisiin..huoh..
jaaha, pojalla joku hätänä..
mukavaa viikonloppua kaikille!
uuvistus&masuasukki 18+3
Taas yksi rv plakkarissa ja 18 vkoa täynnä! Ei kyllä yhtään tunnu siltä, että kohta ollaan jo puolivälissä! :p
Tänään on ollut kerrassaan ihana päivä! Ensinnäkin, heräsin aamulla ihanan rentoutuneena, vailla kolotuksen kolotusta. Näin yöllä unta, että olin hierojalla, tosin en itse hierontaan asti unessani päässyt, vaan kerroin vain kaikki särkyni ja vikani...ja kas vain sekin taisi jo alitajuntaisesti auttaa ja olo oli todella freesi kun heräsin :)
Toinen ihana juttu on se, että meidän muutaman päivän kuluttua 10 v täyttävä tyttäremme todettiin tänään korvalääkärin vastaanotolla täysin terveeksi korvistaan, eikä kontrollikäyntejä enää tarvita, jos tilanne säilyy samana :) Johan tässä on noiden tulehdusten, putkitusten ym. korvaongelmien kanssa eletty tosiaan jo vuosikausia, aina siitä päivästä lähtien, kun tyttö 10kk ikäisenä aloitti perhepäivähoidon. Vihdoinkin valoa tunnelissa :)
Tervetuloa minunkin puolestani heinäkuisista tänne Kesänuppuihin. Itse pomppasin jokin aika sitten toukokuisista tänne kun LA muuttui ultrassa.
Rakenneultra onkin sitten 17.1. enkä vielä tiedä tohdinko kysyä sukupuolta. Olisihan se kiva tällä viimeisellä kertaa jättää yllätykseksi,kun joka kerta aiemmin olen sen kysynyt (tosin olen sukupuolen itsekin ilman kysymistä, minulla on jokin ihme vaisto) Nyt vaisto sanoo poikaa, mutta katsotaan nyt, eihän sitä tiedä jos vaikka vaisto pettäisi tällä kertaa. Miesparkaa ja ainokaista poikaamme käy sääliksi, jos käy niin, että kesäkuun koittaessa perheessämme onkin 4 naispuolista jäsentä. Sitä voi jo sanoa akkavallaksi ;)
Meillä muuten täällä Tampereella ei saa tuoda lapsia ultraan lainkaan :( Kyseessä on kuulemma " tieteellinen tutkimus" jossa ei voi olla lapsia mukana...
Nyt pitää lopetella. Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
Kanelisokeri rv 18+0
Oli niin tympeä lääkärikäynti eilen. Paha olo vielä itsellä ja odottelin pitkään vastaanotolle pääsyä. Tuntui, että en sitten saanut sieltä mitään... viikkoja huomenna tasan 16, ja kätilö kieltäytyi kuuntelemasta sydänääniä, kun ei niitä kuulemma kuitenkaan kuulu ennen 20. viikkoa. No viime raskaudessa kuitenkin kuului, ja ihan niillä samoilla vehkeillä. Verenpaine mitatiin (112/60) ja sf oli 15. Painoa oli tullut kuukauden aikana kilon verran, yhteensä ehkä 2 kiloa. Ja sitten: lääkäri sanoi, että kun eka lapsi oli 4-kiloinen, minun pitäisi nyt kiinnittää erityisesti huomiota sokerin syöntiin ja muihin painoa lisääviin, esim. viinirypäleet ja vaalea leipä pannaan. En osannut sanoa mitään, kun olin muutenkin niin pettynyt ja oli sellainen " ihan sama" olo. Kotona sitten alkoi vihastuttamaan. Ai että onko 4-kiloinen painava? Minä luulen, että syy siihen on ihan geeneissä eikä ruokavaliossa, itsekin olin yli 4 kiloa syntyessäni. Mulla tuli viime raskaudessa painoa noin 8 kiloa ja kaikki lähti jo synnärillä (olin siellä 10 päivää). Ei kai siihen voi vaikuttaa, että saisi itse ne ylinmääräiset energiat eikä vauva? Eiköhän se vauva ota minkä haluaa. Argh. Ihan hyvä neuvo sinänsä tietty liian sokerin välttäminen, mutta kun ei tee mieli muutenkaan makeaa. Ja nuo perustelut oli mun mielestä niin hatusta vetäistyjä. Sanoi vielä, että pitää sitten myöhemmin mennä tekemään jotain sokerirasitustestejä tai vastaavia. Hoh hoijaa. Toivottavasti ensi käynti olisi mukavampi, jäi nyt niin liukuhihnaolo. Olisi itse tietty pitänyt keskustella enemmän tuosta painojutusta, ehkä sitten ensi kerran otan puheeksi. Elomerkkiä lapsesta odotellaan nyt sitten liikkeiden muodossa, rakenneultra on vasta kuun lopussa, siihen on ikäisyys...
Uuvistus: kyllä niitä uusia tuttuja toivottavasti löytyy äkkiä. Minusta juuri vauva-aika oli hirveän otollista aikaa tutustua uusiin ihmisiin, jos liikkui jossain kerhoissa tms. Tutustui samanikäisten lasten äiteihin... sitten taas he katosivat jonnekin, kun palasivat töihin ja lapset meni hoitoon. Osasta sentään jäi pidempiaikaisiakin ystäviä!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Taika, 15+6
aika hirveen kuuloine lääkäri sinulla kans!
minulla yritettiin kuunnella s.ääiä jo viikolla 9+5,mut se oli liian aikaista lääkäri sanoi et viikolla 11-12 kuuluu jo sydämmen äänet hyvin!! ja ihmetteli miks minulle oli annettu aika niin aikaisin!! muuten lääkäri oli kyl minulla ihan saman tyylinen ku sinulla!! eka odotin melkein tunnin odotushuoneessa!! en kuulut et kutsui minua..onneks tuttu neuvolantäti huomas minut ja kävi sanomassa lääkärille..et odotan!! pääsin seuraavaks sit sisään, mut ei pahoitellut mitenkää!!
(ja olin kyl hyvissä ajoin paikalla!!) sitten lopuks se lakkas puhumasta..kysyin et mitä seuraavaks!! sen jälkeen lääkäri sanoi.. kai olet saanut uuden ajan neuvolaan ja tää oli tässä!!
MISTÄ MINÄ OLISIN VOINUT TIETÄÄ ET KAIKKI OLI SIINÄ!! KESTO N.5 MIN!! EKA LÄÄKIN KÄYNTI!! NIIN KYL PISTÄÄ VIELÄ VIHAISEKSI!!
anteeks pieni purkautuminen!! yrittäkää saada selvää :)
vielä yks tyhmä kysymys..käytän vielä vanhoja farkkujani, mut ne on aika kireet jo!! eli..voiko olla pikkuiselle jotain haittaa jos käytän liian pieniä housuja?? nyt rv 17+5
No onpas tosiaan ollut töykeä lääkärikäynti. Mitkäköhän ihme laitteet niillä on jos vasta rv 20 jälkeen kuuluu sydänäänet. Kyllä mulla kuului myös jo tossa viikolla 11.
Tuo painoasia on kyllä ihme juttu miten sitä kytätään. Ymmärrän jos on ylipainoinen odottaja tms., ja silloinkin asit voi ottaa esille monella eri tapaa. Mullakin ekassa raskaudessa paino oli tosiaan lähtölukemissa vasta viikolla 23 ja sitten joku kerta oli tullut tyyliin puoli kiloa viikossa lisää ja terkkari kehtasi mainita, että se on liikaa. Mullakin kokonaispainonnousu oli 8kg ja lähtöpaino normaali. Sitäpaitsi kyllähän se vaaka heilahtaa riippuen siitä onko syönyt ennen neuvolaa tai onko syönyt edellisenä päivänä suolaisesti vai elellyt salaattilinjalla. Tämän takia käyn itse melkein joka aamu vaakalla samaan aikaan, ennen aamupalaa ja ilman vaatteita. Siinä näkee itse paljon paino nousee.
Nyt mulla on kyllä ollut ainakin tähän mennessä aivan ihana terkkari. Oon saanut neuvolasta paljon tukea ja ymmärrystä. Ainoa huono puoli on, että se sijaitsee kaukana ja aina menee 6e bussimatkoihin. Kunhan ilmat sit keväällä lämpenee ja äitiysloma alkaa, niin voi alkaa kävelemään sinne. Nyt kun töistä menee suoraan kiireellä, niin ei kerkiä kävellä, eikä nopea pyöräily houkuta pakkasilla.
Öh, oon ihan ähkyssä kun tehtiin kotona pitsaa ja söin sitä tosi paljon. Iltapalaksi taidankin tehdä hedelmälautasen.
Tytteli-83
eli olin kirjoitellut eiliset neuvolaakuulumiset tuohon ma-ke-pinoon : / No blondi mikä blondi : DDDDDD
Sieltä siis löytyvät jos jotakuta kiinnostaa ; )
Tosiaankin puoliväli häämöttää meillä kesäkuisilla -jipii!!! 1/2-vuotta ja melkein kaikki vauvat ovat jo sylissä tuhisemassa : )
Minulla rakenneultra siis 16.1. Menen sinne näillä näkymin yksin kun mies on pakostakin lasten kanssa. Meillä asuvat sukulaiset kaukana ja ystävätkin ovat päivisin töissä. Voipi kuitenkin olla että tulevat odotushuoneen puolelle ja käyvät sitten pojatkin kurkkaamassa " masuvauvaa" jos vaan lääkäri antaa luvan.
Joku pohti, että miksi lapset saavat/eivät saa olla mukana rakenneutrassa. Itse ainakin ymmärrän sen lapsikiellon. Kyseessä on lääketieteelline tutkimus, jossa tutkitaan sikiön rakennetta mm. sisäelimiä ym. eikä se ole " läpihuutojuttu" vaan tarkaa työtä. Ja kukapa ei työtään haluaisi rauhassa tehdä. Tutkimuskin kestää jonkin aikaa, joten lapset helposti pitkästyvät istumaan hiljaa pimeässä huoneessa.
Tuolla Vaattet ja tavarat palstalla oli kovasti keskusteluja aleista. Kävinpä itsekkin tuossa Ideaparkissa keskiviikkona ja Stokkalla tänään ja eilen. Bobosta löysin hyvin kivoja vaatteita erityisesti isommalle joka siirtymässä kokoon 104cm. Lisäksi löytyi sisustustavaroita poikien tulevaan huoneeseen ja kaikki siellä siis -40% (+joulukoristeet joita ostin oli -50%). Sitten Sokkallahan kaikki oli sen 40% (tein muuten sellaisen periaatepäätöksen että en osta mitään alle 40% alesta ja se piti) Niin Stokkalta ostin lähinnä tuolle vanhemmalle, kun nuorempi perii sitten aina tuolta isommalta kun ovat sopivasti 2v välein...(ja vaatetta on eli ei paljon ehdi käytössä kulua :DDDD ) VAUVALLEKIN löysin : ) eli ostin MEXXin collarihousuja, joita ostin nuoremmalle pojalle silloin kun syntyi. Nyt ostin valkoisia kun silloin ostin v-sinisiä. Sitten ostin BENETTONin yöpukuja, kylläkin kokoa 74, mutta tuleehan sekin koko joskus ; ) Itselle ei tullut hankittua mitään paitsi Sokokselta ostin aiemmin HALTIn Drymax-ulkoilupuvun joka oli -50%.
Joopa joo tämänlaisia kuulumisia täältä Pirkanmaalta. Koitan ensikerralla osua " oikeaan" pinoon ; )
blondi-art rv 18+4
Joku kyseli, onkohan siitä haittaa, jos pitää puristavia housuja. Tuo vaivasi minuakin, joten menin ja hankin hirveästi mammavaatteita :) Kun olen ensikertailainen, enkä omista kauheasti löysiä vaatteita, ei ole ollut oikein mitään päällepantavaa enää. Lindex ja HM ovat olleet hyviä ostospaikkoja, joskin kummassakaan ei ollut juurikaan mammavaatteita alessa. Bebesistä viitsin ostaa vain yhdet housut, kauheat hinnat siellä...
Minulla on rakenneultra vasta 22.1., huoh. Jotenkin huolestuttaa jo valmiiksi :/ En tiedä miksi, liikkeitäkin tunnen lähes päivittäin. Silti vaan miettii, onkohan siellä kaikki hyvin. Olin päättänyt, että alan ostella tavaroita ja vaatteita vasta rakenneultran jälkeen, mutta sorruin tänään ostamaan yhden ihanan pikkupaidan <3
Jaksamisia kaikille!
Poltsi, rv. 16+5
paidat (päänylivedettävät) on sitten ihan mahdottoman hankala pukea pienelle vastasyntyneelle. Lisäksi äärimmäisen hankalia käyttää (nousevat korviin). Bodeissakin kannattaa suosia kietaisumalleja ainakin koossa 50-56cm ; )
Moikkelis,
Täällä ei mitään ihmeitä eikä uutta sitten eilisen..
Sama meno jatkuu..
Eilen oli todella paha ja huono olo koko illan läpi. Paras asento on vaan se että makaan sohvalla selällään ja/tai kyljellään. Mutta ei se sitä oloa poista :(
Eilen illalla tuntu liikkeitä taas todella paljon. Siis on niitä joka päivä, varsinkin iltaisin, tuntunutkin mutta eilen oikein extra-paljon. On se jännää ja ihanaa :)
Sit kun mullakin olis välillä supistuksia? Ku en voi tietää tarkkaan millasia ne on mutta kuvittelisin? Ainakin mitä olen supistuksista lukenut, niin saattais olla? Mutta ei siis mitään pahoja..
Kävin tossa aamusta reippaan kävelylenkin heittämässä. Äsken söin ja käväs sellanen hetkellinen yökötys-olokin.. yök..
Mukavaa to:n jatkoa :)
a_j + pötkäle 18+0