Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä kaikkea teidän 9kk ikäset osaa?

03.01.2008 |

meidän neiti pyörii vaan lattialla. Istuu mut ei nouse istumaan. Ei konttaa ei ryömi. Ei seiso ym. Onko meidän neiti ainut joka vaan pyörii....?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä konttaa, mutta nousee konttausasentoon, jossa sitten itseään hytkyttelee niin, että monta kertaa on lytähtänyt naamalleen kun kädet pettävät alta. Tuosta konttausasennosta peruuttaa istumaan ja istuu tukevasti. Ihan lyhyitä matkoja ryömii. Ei vielä nouse pystyyn, mutta pöydälle tähyilee kontiltaan ja " suunnittelee" . ;0) Taputtaa, jokeltaa tavuja, nauraa höröttää jne.

Vierailija
2/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja konttaa, nousee istumaan ja seisomaan. On kävelly tukea vasten. Pinsettiote, taputtaa ja vilkuttaa. Jokeltelee ja nauraa, " tanssii" musiikin tahdissa... paukuttaa palikoita yhteen, avaa laatikoita keittiössä ja ovia jos on raollaan ;) oikea touho! Mutta jokainen lapsi kehittyy omassa aikataulussa ja jos huolestuttaa niin ota yhteyttä neuvolaan! sadeye:

meidän neiti pyörii vaan lattialla. Istuu mut ei nouse istumaan. Ei konttaa ei ryömi. Ei seiso ym. Onko meidän neiti ainut joka vaan pyörii....?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 9 kk neiti ei konttaa, ei ryömi, mutta pepullaan liikkuu salamavauhtia eteenpäin :) Hän ei osaa itse nousta istumaan, mutta eipä kyllä suostu sitä opettelemaankaan, jos pötkölleen lattialle laittaa, kun on oppinut istualteen liikkumaan :) Lisäksi yrittää nousta tukea vasten seisomaan, pari kertaa on onnistunut, mutta vielä on kovasti hakusessa.

Kielellisellä puolella jokeltelee tavuja sekä osaa n. kymmenkunta sanaa, mm. äiti, isi, hyvä, mitä, tee tee (jee jee) jne. Tosin nyt, kun keksi liikkumisen ja sitä kautta kaikkien mielenkiintoisten paikkojen tutkimisen on osa sanoista jäänyt unholaan, vain äitiä ja isiä huutelee :)

Raisa

Vierailija
4/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo loppu tuli hassusti. Ei ollut tarkoitus jättää tuota loppuun, anteeksi. Eikä voinut enää korjata kun huomasin.

Vierailija
5/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ryömii, konttaa, menee karhunkävelyllä, käy itse istumaan, nousee polvilleen, nousee tukea vasten, kävelee tukea vasten ja muutamia kertoja on myös seissyt ilman tukea itse nousten. Kiipeää portaita ylös (ja on tullut myös kierien alas...) Taputtaa ja vilkuttaa. sanoo äiti, isi ja heihei. Juo itse mukista ja mukeltaa leipää sitä itse pitäen käsissä. PInsettiote. Istuu tukeavasti myös potalla, mutta ei tee sinne mitään.. heh. Pisit on aina lattialla. Repii myös nopeasti ja ketterästi vaippojen tarrat auki.

Vierailija
6/7 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttö ryömii reipasta vauhtia ja on noussut konttausasentoon reilun kuukauden ajan, mutta itse konttaus ei luonnistu. Nyt ihan muutaman päivän sisällä on alkanut vetämään itseään pystyyn polviseisontaan ja jos tuki on riittävän korkealla, niin ihan pystyyn. Tyttö osaa istua nätisti, mutta itse ei pääse istuma-asentoon. Kielellisestä lahjakkuudesta en nyt tiedä... Tavut mam-mam ja äm-mä ovat tulleet varmaan jo pitkälti yli kahden kuukauden ajan, mutta muuten juttelu on sellaista älämölöä :)

Meillä tyttö on kehittynyt aina " sykäyksittäin" , olin jo huolissani, kun ikää oli melkein seitsemän kuukautta, eikä tyttö osannut kääntyä selältä mahalleen. SItten oppi sen ihan yks kaks ja melkein samoilla vauhdeilla lähti myös ryömimään. Ja nyt kun on alkanut osoittamaan mitään kiinnostusta tukea vastem nousemiseen, niin menee usein samoilla vauhdeilla ihan seisomaan.

Puolitutuilla vauva tulee kohta 10 kk ja ei osoita oiekin mitään kiinnostusta liikkumiseen. Tykkää vaan istua :) Eiköhän kaikki kuitenkin lähde liikkeelle jossain vaiheessa :)

Vierailija
7/7 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nykyisin itse aurinko, nauraa hekottaa ja pulputtaa koko ajan kovaan ääneen (välillä vähän liiankin kovaan). Konttaa, karhukävelee, käy itse istumaan, nousee polvilleen, on polviseisonnassa, nousee tukea vasten seisomaan & laskeutuu alaskin, kävelee tukea vasten ja muutamia kertoja on seissyt ilman tukea (vahingossa). Taputtaa ja tapailee tavuja. Yrittää kovasti sanoa vauvaa & pappaa. Juo itse nokkamukista ja syö leipää yms sormiruokaa. Pinsettiotekin on ollut jo tovin hallussa. Istuu ahkerasti potalla, melkein aina sinne saadaan jotain aikaiseksi, yleensä vähintään pisut ja useimmiten kakatkin kun muistaa/osaa viedä oikeaan aikaan. (Kertavaippoja kuluu 4 vuorokaudessa) Tykkää myös harjata itse hampaita.. ;)

Mammis + Oona