Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi 2½v ja vauva. Kannattaako ostaa tuplarattaita?

Vierailija
03.01.2008 |

Satunnaisesti lenkkeillään. Ei ole jalkakäytäviä missä voisi antaa isomman itse kävellä jos johonkin halutaan mennä. Kaupassa käydään autolla.

Toimiiko semmoinen seisomalauta hiekkateillä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kovinkaan niin hankkisin tuplarattaat omien hermojen säästämiseksi. ( :

(Tiedän, että tähän tulee kohat avstauksia, että kyllä meidän Nico-P käveli jo ennen 1-vuotissynttäreitään kaikki ressut ja 2-vuotiaan pitäisi selvitä jo maratoonista...)

Mutta mielestäni riippuu lapsen luonteesta ja motoriikasta eikä niinkään iästä.

Vierailija
2/14 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun et jaksa enää kantaa vauvaa, isompi jaksaa jo kävellä. Mä kannan vielä ihan mennen tullen 1v3kk ikäistä ja reilu 10 kiloista. Kuntokin kasvaa =) Seisomalautaa ei voi käyttää kuin lattialla, edes asfaltilla se ei toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin oman kunnon kohottamiseksi, kantoliinassa lapsi saa liia hölskyvää kyytiä.

Vierailija
4/14 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta 5,5v, 4v ja 2,5v. Ajattelin aikoinaan että hankin tuplarattaat, mutta hyvin selvittiin yksillä. talvella(jos siis lunta) Osa pulkassa ja kesäisin osa pyörillä. Työntöaisa yhdessä pyörässä. Mutta tosiaan kukin tyylillään...

Vierailija
5/14 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kuormituksella ihan jo reipas kävelykin on oikein tehokasta.

Vierailija
6/14 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuosta on kulunut vuosi eli toinen on vuoden ja toinen sen 2,5 vuotta.

Isompi välillä kävelee pitkiäkin matkoja välillä tykkää istua rattaissa koko lenkin ajan ja katsella ympärilleen....

Eikä ole laiska lapsi sillä jaksaa jo kävelläkin mutta joskus on kiva vaan katella ja höpötellä veljen kanssa.

Ja kun lähdetän kiireellä tai tosi pitkälle lenkille, on ehdoton juttu, että molemmat istuvat rattaissa.

Vierailija
7/14 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompikin tykkäsi nukkua rattaissa ja minä halusin kunnon liikuntaa. Asutaan vilkkaan kadun varressa.

Vierailija
8/14 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käydä kävellen oikein missään ja sillon, kun kävellään niin ei ole kiire mihinkään. Meillä oli seisomalauta ja hyvin toimi myös hiekkateillä. Siitä laudasta isomman on helpompi käydä välillä kävelemässä ja hypätä kyytiin takaisin.

Asutaan kerrostalon toisessa kerroksessa (ei hissiä) ja ulkovarastoa ei ole eli ne isot rattaat olisi pitänyt raahata joka ulkoilun jälkeen ylös (ja lapset siinä samalla) En ottanut isoja rattaita, vaikka äitini olisi ne minulle ostanut.

Kolmella kaverillani on ollut kaksostenrattaat ja kahdella niistä ne on jäänyt käyttämättä lähes kokonaan (hankalat kaupassa, bussissa, kerrostalossa ja autoon pakatessa) yksi kaveri käytti rattaita n 4kk ja luopui niistä sitten noiden em syiden vuoksi ja hankki seisomalaudan.

Vierailija
9/14 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asutaan isossa talossa ilman portaita, joten rattaiden säilytyksessä ei tehnyt tiukkaa.

Vierailija
10/14 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on vielä suht laiska kävelemään, mutta laudalla ollaan pärjätty hyvin nyt 8kk. Olen tyytyväinen ettei tuplia ostettu.

Vierailija
11/14 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin juuri 2,5 v ikäerolla käytetyt tuplat, joille tuli käyttöä tosi vähän. Tavalliset jykevät Briot ja Brion seisomalauta olivat käytössä paljon kätevämmät. Olin ajatellut, että tuplissa voivat molemmat nukkua päiväunet, mutta käytännössä jouduin lopettamaan isommalta päiväunet pian toisen synnyttyä, kun illalla ei nukkumaanmenosta tullut mitään. Siksikin oli parempi körötyttää lasta laudalla, siihen ei ihan heti nukahda...

Lauta rullaa hienosti asfaltilla, hiekkatiellä ok jos on hyvä, kova tie. Pehmeässä hiekassa hirveän raskas, pompuissa lauta ei tahdo kestää (kiinnikkeet antavat periksi; saa lyötyä vasaralla takaisin, mutta ei ihan tien päällä ellei ole vasara käsilaukussa...). Samaten rotvalleista pitää auttaa yli jalalla nostamalla, jos lapsi on laudalla. Mutta tämä yhdistelmä toimii edelleen, jos isompi (nyt 4) heittäytyy voimattomaksi kauppareissulla. Siinä on jo rattaat ja äiti kestotestissä, kun rattaissa on 14 kg ja laudalla 20 (+talvitamineet) ja korissa pari kauppakassia... Ylämäessä meinaa loppua oma massa kesken, onneksi en ole 50-kiloinen!

Vierailija
12/14 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä niin kauan kun vanhempi nukkui päiväunet. Kävelin muutaman kerran viikossa keskustaan n. viisi kilometriä suuntaansa, lisäksi muut lenkit ja usein kävin kaupassakin kävellen (yht. 6km). Oli hyvä kun esikoinenkin sai pitemmillä reissuilla nukkua päiväunet rataissa, vaikka muuten onkin reipas kävelijä. Mutta jos suurin osa pitemmistä matkoista tehdään autolla, niin en usko että niillä tuplilla on hirveästi käyttöä.

Vierailija
13/14 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollaan pärjätty jo yli vuoden ajan brion vaunuilla + seisomalaudalla. Onneksi en ostanut tuplia. Meillä hiekkateitä ja hyvin kulkee jos ei ole ihan pehmeää hiekkaa.

Vierailija
14/14 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoilla käydään kyllä autolla, maalla kun asutaan, mutta molemmat nukkuvat päiväunet vaunuissa. Sen verran ahdasta on jo, että nostan pienemmän toisiin vaunuihin jatkamaan unia. Mutta nukutuskävelyllä käydään tuplilla.

Itse sen tietää parhaiten mitä tarvii. Eikä mua olis harmittanut, vaikka käyttö olisi jäänyt lyhyeksikin, sillä se vähäkin käyttö siinä alussa oli tosi tarpeellista. Minä ostin ne tuplat ennen pienemmän syntymää juuri siksi, että halusin kaiken ulkoilun ja liikunnan sujuvan mahdollisimman mutkattomasti. Autokin vaihdettiin, jotta tuplat mahtuivat sinne helposti.

Kukin tyylillään. Minä en näe mitään mieltä sellaisessa elämässä lasten kanssa, jossa PÄRJÄTÄÄN. Ei elämän tarvi olla mitään selviytymistaistelua, vaan on ihan kiva, kun joskus jossain asiassa pääsee vähän helpommallakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi