Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei lapset ole mitään kotiorjia!!!

Vierailija
02.01.2008 |

Antakaa lasten leikkiä ja tehdä kotitöitä vain jos haluavat!

Ei tulisi mieleenkään juoksuttaa lasta roskiksille tai hakea jotain lehteä. Laiskoja taidatte olla, kun ei oma perse nouse.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, veikkaanpa, että n. 10 vuoden kuluttua olet korviasi myöten kusessa teini-ikäisesi kanssa, joka ei osaa edes astioitaan laittaa tiskikoneeseen.

Sori, mutta hieman hymyilyttää tuo pienten lasten äitien kirkasotsaisuus :)

Vierailija
2/24 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tää aloittajahan onkin joku laiska teini tai korkeintaan yhden vauvan äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ap provo, mutta kaltaisia on. Niiden lapset ei sitten päiväkodissa tai leikkipuistossa osaa jäälkiään korjata, vaan muut siivoaa puolesta.

Vierailija
4/24 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat varmaan tooosii innoissaan.

Kannattaa ap miettiä kaksi kertaa vielä tuota.

Vierailija
5/24 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa siis lelut hyllyille/laatikkoon. Aikuinen avustaa parin lelun verran vieressä.

Vie itse oma-aloitteisesti roskat roskiin, haluaa auttaa tiskauksessa, imuroi apuna jne

Vierailija
6/24 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on oppimisen verukkeella teettää mitä vain.

ap

Vierailija
7/24 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tartte kuin koulu hoitaa, huoneessa ei tavaroita lattioilla että pääsen imuroimaan.

Kyllä kerkeävät kotihommia omissa asunnoissaan tehdä ja ovat tehneet, kodit erittäin sisstejä!Vierailija:

No, veikkaanpa, että n. 10 vuoden kuluttua olet korviasi myöten kusessa teini-ikäisesi kanssa, joka ei osaa edes astioitaan laittaa tiskikoneeseen.

Sori, mutta hieman hymyilyttää tuo pienten lasten äitien kirkasotsaisuus :)

Vierailija
8/24 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ teen pääosan kotitöistä, mutta aion tehdä sen selväksi kolmelle pojalleni, että kotityöt ovat TÖITÄ, siinä missä tietokoneen ääressä istuminen. ja vieläpä fyysisesti rankkaa.

Uskon tekeväni pojilleni palveluksen, jos he aikuisina miehinä osaavat arvostaa kumppaniensa kodinhoitoa. En pakota aviomiestäni tekemään mitään kotihommia, mutta haluan että hän tietää etteivät ne tapahdu itsestään.

Ja ap:n provo on tässä surkea, lapsillemme jä varsin paljon aikaa leikkiä lehdenhaun jälkeen.

Vierailija
9/24 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat paikoilleen, vaatteet pesuun tai kaappiin, mutta heitä on neuvottava eikä siivotutteva kolmivuotiaalla yksin.

Tekivät myös aina pyydettäessä, samoin tämä kuopus.

Vanhempien kuuluu huiolehtia lasten hyvinvoinnista ja siisteydestä.

Kylläpä tekisi nyt mieli paasata te uusavuttomat jotka lapsilla teetättätte hommat!

Vierailija
10/24 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla hieman yksinkertainen...

Vierailija
11/24 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa jtkan tämän 13v kanssa1

Vierailija
12/24 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi hoitaa opiskelunsa ja oman huoneensa. Et sinä ole ratkaisusi kanssa mitenkään erikoinen.

Vierailija
13/24 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos heillä ei ole mitään käsitystä siitä, miten hommat hoidetaan? Lasten on hyvä oppia jo pienestä pitäen kotitöitä ikätasonsa huomioon ottaen. Tuntevat niiden myötä itsensä myös tarpeellisiksi ja tärkeiksi perheenjäseniksi, ei joiksikin pikkuvaltiaiksi, joiden ympärillä kodin muu elämä pyörii. Aiheesta lisää vaikkapa Anna D:n Lapsikirjassa.

Vierailija
14/24 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea valitsemallasi tiellä!

Vierailija
15/24 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Mun muksut pyyhkivät itse pölyt huoneistaan, petaavat sänkynsä, isompi vie roskikset, tyhjentävät toisinaan astianpesukoneesta sen aterinkorin ja muuta pientä.

Ihan terveellistä lapsille oppia pieniä töitä.

Vierailija
16/24 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan tarvinnut osallistua kotitöihin, että jäi sitten aikaa siihen leikkimiseen.

Voitte kuvitella mitkä naurut mieheni sai kun aikoinaan muutettiin yhteen, enkä edes pussilakanaa osannut laittaa.. Nykyisin tietysti jo osaan kodinhoidon, ja onneksi mulla on paljon osallistuva mies, mutta kyllä mielessä on käynyt että ehkä sittenkin olisi ollut helpompaa jos olisin lapsesta asti osallistunut kotitöihin..

Vierailija
17/24 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 v poika kerää omasta huoneestaa lelut laatikoihin ja vie pyykkinsä pesukoneeseen. Syömisen jälkeen laittaa astiat pesukoneeseen ja auttaa minua koneen tyhjentämisessä, kaikki tämä omasta halustaan.

12 v poikani imuroi koko asuntomme pyytäessä, vie roskat, kastelee kukat, vie koiria ulos, siivoaa oman huoneensa (pesee lattiat, imuroi, kastelee kukat, pyyhkii pölyt) laittaa astian- ja pyykinpesukoneen käyntiin, tyhjentää ne ja vie pyykit kuivamaan PYYTÄESSÄ. En pakota ketään tekemään yhtään mitään, mutta viikkorahan eteen täytyy tehdä kotitöitä ja miten lapset oppisivat asumaan sitten omassa asunnossa ja pitämään sitä kunnossa jos ei pienestä lähtien olisi mukana jokapäiväisissä hommissa.

Vaikka luettelemani työt ehkä kuulostavat pitkältä listalta, niin eihän niitä tehdäkään joka päivä vaan silloin tällöin. Kyllä lapsille jää aikaa myös leikkeihin.

Ai niin vanhin poikani saa viikkorahaa 20 euroa.

Vierailija
18/24 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole orjuuttamista että kukin osallistuu kykyjensä mukaan kotitöihin. Onhan se tietty hirveä

vaatimus lapselle ottaa se roskapussi ja kiikuttaa ulos...tai peräti laittaa tiskejä/pyykkejä.

Vierailija
19/24 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aamun kohokohta kun sai viedä äidin kahvikupin keittiöön. Oli riemuissaan kunniatehtävästä ja luottamuksesta.

Vierailija
20/24 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALLEKIRJOITAN TÄMÄN TÄYSIN!! Jos mun äitini olis antanu mun tehä kotitöitä vain silloin, kun itse haluan, en osais tehä varmaankaan _yhtään mitään_. ;P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi