vauva syliin!
Luin tänään neuvolassa lehteä, jossa joku asiantuntija puhui siitä, että pieni vauva tarvitsisi ihokosketusta oikeastaan koko ajan, kun kohdussa on koko ajan kosketuksessa ja sieltä maailmaan syntyminen ja yksin jääminen on vauvalle iso stressi.
Minä en ainakaan pysty pitämään vauvaa lähelläni kaiken aikaa! Pitää tehdä kotihommia ja huolehtia esikoisestakin - eikä aivan kaikkea pysty tekemään kantoliinankaan kanssa.
Voi että harmittaa koko lehti, nyt stressaan sitten tästäkin.
Kommentit (6)
Kyllä mä ainakin annan vauvan nukkua rauhassa, toki oikeastaan koko hereillä oloajat pidän sylissä, vessareissuja lukuunottamatta..
Eikös sitä sanota niin että pienetkin vauvat kaipaa välillä omaakin rauhaa?
oppia elämään maailmassa? Eihän se sitä opi, jos luodaan koko ajan kohtumaiset olosuhteet. Tottakai syliä paljon, mutta joku raja!
käytännössä ei monelta onnistu. Ne kotihommatkin kun pitää tehdä.
Mitä enemmän olen lasten kanssa tekemisissä, sitä tärkeämpänä pidän sylissäpitoa. Vauva-aika (ensimmäinen vuosi) menee lopulta tosi nopeasti. Esikoisen kanssa asiasta stressasin, sen jälkeen olen tosissaan osannut nauttia vauvasta, vaikka vähän väsyttäisikin, on se niin ainutkertaista.
Kyllä ainakin mulla syliin mahtuu 2-3 lasta, ja pakolliset kotityöt ovat hoituneet miehen kanssa vuorovedolla ja jonkin verran niin, että vauva liinassa.
Itsellä kuopus täytti juuri vuoden ja on kävellyt pari kuukautta, joten nykyään on jo useammin kädet vapaana. Paljon sylittelemme kaikkia neljää edelleenkin. Koittakaahan jaksaa, se on vähintä mitä voi rakkaiden lastensa vuoksi tehdä.
(Lapset siis 1v, 3v, 5v ja kohta 7v)
Vierailija:
Kyllä ainakin mulla syliin mahtuu 2-3 lasta, ja pakolliset kotityöt ovat hoituneet miehen kanssa vuorovedolla ja jonkin verran niin, että vauva liinassa.
-