Ystavani tietaa, etta olen todella vasynyt kaksosten koliikin takia. Han osti minulle paidan, jossa lukee kuolema kuittaa univelat. Olenko turhan herkka, silla loukkaannuin todella
paljon tästä tekstistä ja ystäväni nauroi vieressä kuin parhaammalle vitsille.
Miten pitäis suhtautua tekstiin tai tämän jälkeen ystävääni???
Kommentit (30)
Ystäväsi ei ole ymmärtänyt että olet TODELLA väsynyt. Luulee että on ihan pikku väsymystä joka menee ohi yhdellä päiväunilla. JA hällä on vara naureskella ja heittää huumoria. Ei varmaa koliikkilasten vanhemmilta aina sitä huumoria löydy. Vai aatteliko ystäväsi että pidät paitaa ilolla päivästä toiseen, yölläkin pikkutunneilla kun rääkyvää / rääkyviä vauvoja kannellessa. ja jaksat vaan yöstä ja päivästä toiseen nauraa kuin huumorintajuinen ystävä sinulla on.
Luulen että jos ystäväsi valvoisi viikon vauvojesi kanssa niin vois se huumori olla hakusessa!
Minä olisin ottanut paidan mauttoman hyvänä vitsinä vastaan :D Itse asiassa ostinkin ITSELLENI nimenomaan lähes kuolemanväsyneenä rankimman heräilyvaiheen aikana paidan, jossa lukee
ÄITI ON VÄHÄN VÄSYNYT.
Minulla on tapana selvitä nauramalla, välillä itkemällä ja nauramalla sekaisin. Ehkä kaverisi on samanlainen, eikä vain tullut ajatelleeksi, että vitsi voikin tuntua loukkaavalta sinusta? Juttele nyt ihmeessä ennemmin kuin murjotat, ja pyydä nyt hyvä ihminen myös apua kaksosten hoitamiseen, että et ihan sekoa! Yksin ei kukaan jaksa, ja etenkin univelkaisena kaikki tuntuu raskaalta.
Ei kukaan täällä voi sanoa, miten sinun pitäisi suhtautua tai suhtaudutko väärin, tuntematta sinua ja ystävääsi ja teidän ystävyyssuhdettanne.
Minustakin tärkeintä on, että sanot hänelle, miltä tuntui ja että olet todella, oikeasti väsynyt. Tosiaan, voisiko hän auttaa sinua?
http: //www. 2woom. com/t-paitatekstit04. htm
poista tyhjät välit osoitteesta
Jos itse ei ole kokenut vastaavaa, ei voi ymmärtää, millaista se on. Minulla väsymys aiheutti kaikenlaista, unettomuutta, jota hoidettiin useilla eri lääkkeillä, koska useimmat eivät sopineet, aineenvaihdunta meni sekaisin, sokeriarvot heitteli pahasti ja paino nousi, lopuksi vielä masennuin unihäiriöiden lisäksi. En voi edes kuvitella, millaista minulla olisi ollut kahden koliikkivauvan kanssa!
Lisään vielä, että minua on nyt hoidettu (ja olen itse hoitanut itseäni) kaksi vuotta, enkä ole ihan kunnossa vieläkään.
Näillä kokemuksilla sanon, että jos olisin saanut samanlaisen paidan, olisin samantien purskahtanut itkuun ja loukkaantunut " lahjan" antajalle.
Jos olisin ap, antaisin nyt ajan kulua ottamatta yhteyttä ko. henkilöön, ja myöhemmin kertoisin, millaisia ajatuksia paita minussa herätti. Kertoisin kyllä, että loukkannuin pahasti. Kannattaa olla hienotunteisempi väsyneille vauvojen äideille, jotka saattavat olla masentuneita.
Ja vielä niille " väsymeille" , joiden mielestä paidan teksti oli hyvää huumoria: te ette tiedä todellisesta väsymyksestä vielä mitään.
että ymmärtää jotenkin syvemmin... Se että se _tuntuu_ raskaammalta johtuu osin juuri siitä tosikkoudesta.
En jaksaisi ellen nauraisi, mutta ymmärrän että jotakuta toista voisi toi teksti loukata.
Onhan tuo vähän tylsää huumoria antaa paita jossa kuolema kuittaa univelat...itse en tyttkäisi moisesta ja sanoisin et mitä vihjaat tällä. Itse olen sitä mieltä et kuolemasta puhuminenkin on vähän kuin lietsois sitä...
Olis vaikka ostanut jotain rentouttavaa sinulle ja hoitanut sillä aikaa sun lapsia se on ystävyyttä ei tollainen tylsä huumori.
Mutta puhu sille ystävälle...
voinut tarjota sinnulle vaikka apua, mautonta minusta tollanen.