Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maitoallergia ja kissa

02.01.2008 |

Meillä on 5v tyttö jolla on maitoallergia. Nyt sitten olemme hankkimassa kissaa tai kaksi niitä olisi tulossa ja rupesin miettimään voiko tuo hankinta aiheuttaa lisää allergioita? Onko siis suurempi riski saada eläinallergia jos on jo jokin muuallergia kuten meillä tuo maito? Teemmekö ihan tyhmästi kun menemme kissan kotiin hankkimaan? Tyttäremme on käynyt allergiatesteissä ja eläinpöly näytti miinusta joka ikinen kerta kun sitä testattiin.

Onko kellään kokemuksia tällaisesta tilanteesta? Positiivia tai negatiivisia.

Birdy

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5v. jolla on ollut muna-, maito- ja vilja-allergiat, jotka nyt pääosin jo helpottaneet. Meillä on lapsen syntymästä lähtien ollut kissa ja henkisesti varauduin siihen että kissasta joudutaan luopumaan jo 4,5 vuotta sitten. Mitään oireita ei ole kuitenkaan tullut.

Eli neuvoa ei ole, mutta itse olen iloinen siitä että olemme uskaltaneet nauttia kissasta tähän saakka.

Vierailija
2/2 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka kylla jos tuo allergiataipumus on olemassa niin onhan se hyvin mahdollista etta lapsi allergisoituu kissallekin. Se etta allergiatestit ovat negatiiviset tarkoittaa vain etta lapsi ei ole _viela_ altistunut kyseiselle allergeenille, ei sita ettei hanelle koskaan voisi tulla ko. allergiaa. Toisaalta esim. siskoni on maitoallergikko eika ole todistettavasti allergisoitunut kissalle (heilla 3 kissaa); itse en ole ruoka-aine allergikko mutta kissa (ja moni muu) allergikko kuitenkin, miehella jotain ruoka-aineallergioita ja myos voimakas kissa-allergia jne. jne. Meille ei ainakaan tule kotielaimia, ihan varmuuden vuoksi, vaikka kukaan ei juuri esim. koiralle akuutisti meilla allerginen (viela) olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla