Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaat kun lapsesi kysyy mikä on hänen elämän tarkoituksensa?

Vierailija
02.01.2008 |

Miksi hän on olemassa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta suvun geenit jatkuvat.

Vierailija
2/17 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sen lahjan saanut, sinä synnyit tähän maailmaan.

Sinä olet olemassa siksi, että voit antaa toisille hyvää mieltä, ja jotta toiset voivat antaa hyvää mieltä sinulle. Elämän tarkoitus on olla onnellinen. Joskus elämä satuttaa, joskus se tuntuu epäoikeudenmukaiselta, mutta se opettaa ja kasvattaa. Kun käyttää vastoinkäymiset hyödyksi, oppii taas uutta ja on valmiimpi ottamaan uudet haasteet vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmiiksi pureskeltua tarkoitusta ole. Jokainen tekee elämästä mielekästä omalla tavallaan. Muita ihmisiä pitää pyrkiä välttämään satuttamasta.

Vierailija
4/17 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus olet suuttnut ihan hirveästi lapsellesi ja hän epäilee sitä että rakastatko häntä, ja entä jos lapsi sanoo että eihän se voi yksin olla se hänen elämän tarkoituksensa, että sinä häntä rakastat

Vierailija
5/17 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämän tarkoitus on rakastaa ja tulla rakastetuksi. Lapsi on olemassa koska rakastan häntä.

Vierailija
6/17 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin lapsi on olemassa koska rakastat häntä?

Vierailija
7/17 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sisältää velvoitteen kehittää niitä lahjoja, jotta niiden avulla voisi tehdä mahdollisimman paljon hyvää ja hyödyllistä koko ihmiskunnan hyväksi. Jokaisella on yksilölliset lahjat ja oma elämäntehtävä, joka pitää löytää itse.

8/17 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

12:

hänen tehtävänsä on elää ja löytää itse se tarkoitus

Vierailija
9/17 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi: Mikä on elämäntarkoitus?

Minä: Sinun tehtäväsi on elää ja löytää itse se tarkoitus!

Onko sisälukutaito hukassa??

10/17 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

12: Sinun tehtäväsi on itse etsiä lapasesi.

12:

Lapsi: Mikä on elämäntarkoitus?

Minä: Sinun tehtäväsi on elää ja löytää itse se tarkoitus!

Onko sisälukutaito hukassa??

Vierailija
11/17 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos elämäntarkoitukseen vastaa et sun tarkoitus on lisääntyä niin onko se sillon sit mun vika kun mukula synnyttää vuosittain lapsia ja sanoo et oma elämä pilalla?!

Ei tuollaiseen kysymykseen voi antaa mitään yksittäistä selitystä! Ja rakastaminen ei ole mikään AINUT syy siihen, että joku elää.

Kysyn nyt sinulta, et mikä sun elämäntarkoitus on? Mikä oli se syy minkä äitisi sulle sanoi? Onko äitisi nyt tyytyväinen vai pitääkö sinun vielä sitä miellyttää??

Elätkö lainkaan itsenäistä elämää vai äitisi odottamaa? Teetkö saman virheen omalle lapsellesi?

Vierailija
12/17 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et jos perheessä on useampi lapsi ja joku sattuu tappamaan itsensä niin sanooko äiti sitten et voi voi kun minä niin rakastin. Sen piti elää kun minä niin rakastin.

Miten kauhuissaan tuollaisen jälkeen muut lapset olisivat? Itselle ainakin tulisi sellainen olo et äidinkö takia mä täällä olen?!?

Vierailija
13/17 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

17:

Kysyn nyt sinulta, et mikä sun elämäntarkoitus on? Mikä oli se syy minkä äitisi sulle sanoi? Onko äitisi nyt tyytyväinen vai pitääkö sinun vielä sitä miellyttää??

Elätkö lainkaan itsenäistä elämää vai äitisi odottamaa? Teetkö saman virheen omalle lapsellesi?

Poimitaampa tuosta tunnekuohusta vaikka ensimmäinen ja tämänkin pinon kannalta olennaisin kysymys:

Elämän tarkoitus on elämä itse; Elämän yllä pitäminen ja sen ymmärtäminen.

Minun äidistäni ei sen enempää, hän pärjäsi kivasti ja antoipa sivussa ihan kivat eväät minulle ja sisarillenikin.

14/17 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Borggis

Vierailija
15/17 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen kuten eläimetkin haluaa jatkaa olemassaoloaan lastensa kautta, ja en siis tarkoita nyt että onko sillä merkitystä onko lapsi biologinen vai adoptoitu tai saatu lahjoitetuilla sukusoluilla.

Ihminen haluaa siirtää omat tapansa, taitonsa, arvonsa ja ehkäpä omaisuutensakin mieluiten yleensä omalle perilliselleen. Ja toisaalta saa lohtua ajatuksesta ettei kenties vanhanakaan ole ihan yksin.

Meillä 6-vuotias ihmettelee miksi JUURI HÄN on olemassa, eikä joku muu. Onneksi tuon ikäiselle voi jo selittää että hän on ollut nopein ja paras elämän ensimmäisessä kilpajuoksussa. Siksi JUURI HÄN on olemassa.

Toisaalta olen myös maininnut sen tosiasian että halusimme lapsen koska ajattelimme että meillä kaikilla olisi mukavaa yhdessä. Ja että elämän tarkoitus on viedä perinteitä eteenpäin ja suunnitella uutta. Jos juuri häntä ei olisi, jokin tärkeä asia voisi jäädä oivaltamatta.

Vierailija
16/17 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Poimitaampa tuosta tunnekuohusta vaikka ensimmäinen ja tämänkin pinon kannalta olennaisin kysymys:

Elämän tarkoitus on elämä itse; Elämän yllä pitäminen ja sen ymmärtäminen.

Vierailija
17/17 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet olemassa koska isä ja äiti halusivat sinua kovasti, olet meille rakas ja tärkeä. Elämän tarkoitus on kuitenkin niin iso asia, ettei siihen ole valmista vastausta. Jokaisen ihmisen on itse luotava oma tarkoituksensa, etsiä oma tiensä. Elää tulee kuitenkin niin, ettei vahingoita itseään tai muita.

TOKI SELITTÄISIN TÄMÄN NÄKEMYKSENI SEIKKAPERÄISEMMIN LAPSEN YMMÄRRYKSEN MUKAAN JA LISÄKYSYMYKSIIN VASTATEN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan