Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kummin oltava paikalla ristiäisissä?

Vierailija
02.01.2008 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaana tai ulkomaankomennuksella eikä ole päässyt ristiäisiin ja silti on ihan ' ' oikea kummi' ' .

Vierailija
2/7 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en päässyt kummityttöni ristiäisiin, sairastumisen vuoksi. Olen kummi hänelle silti, kummikirjan sain jne.

En tiedä miten on sitten jos kummi on sylikummi, pitääkö silloin olla paikalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen kummin lapset sairaina, kun oli ristiäiset. Pappi kirjoitti kummin nimen papereihin ja se siitä..Lapseni sai ihanan kummin:)

Vierailija
4/7 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon luullut että se on se kummi joka pitää kastettaessa lasta sylissä (siis jos joku kummeista pitää eikä jompikumpi vanhempi). Kai sillon on oltava paikalla jos haluaa lasta pitää sylissä!?!?

Eihän sylikummilla muuta merkitystä ole?

Vierailija
5/7 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalla olevat kummit ja vanhemmat siunaavat.

Mun lapseni kummi asuu ulkomailla ja ei päässyt kastajaisiin ja on kummi oikeasti.

Vierailija
6/7 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on yksi kummilapsi jonka ristiäisiin en päässyt koska olin ulkomailla. Olen silti ihan oikea kummi.

Jos kummeja ei ole kastetilaisuudessa paikalla, tarvitaan kuitenkin kaksi muuta todistajaa. Ihan niin kuin häissäkin.

Vierailija
7/7 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kummi olla vaikka toisella puolen maailmaa töissä tai perhe itse. Mielestäni olisi raakaa joutua rajaamaan kummiehdokkaat niihin, joilla on vara matkustaa.

Meidän kuopuksellakin oli vain toinen kummeista paikalla ristiäisissä. Toinen ei päässyt sairautensa ja varattomuutensa takia, matkaa toista tuhatta kilometriä. Tarjouduimme maksaan matkan, mutta ei siltikään katsonut voivansa lähteä. Hyvä kummi on, parempaa en voisi lapselleni toivoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi