Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työntekijän oikeuksista tietävät. Olen tehnyt kaupungilla sijaisuuksia n. 6 vuoden ajan.

Vierailija
01.01.2008 |

Koko ajan olen tehnyt puolikasta. Eri ihmisten puolikkaita. Välillä on ollut vuoden työsopimuksia ja välillä puolen vuoden. 5 vuoden ajan ei yhtään katkoa työsopimuksissa vaan uusi alkanut, kun toinen loppunut. Olen itse halunnut tehdä puolikkaita, mutta työsopimuksessa on aina ollut rasti kohdassa, että puolikas johtuu työnantajan toimesta. Nyt haluaisin vakituiseen, kokoaikaiseen työsuhteeseen. Eläkkeelle jää työntekijä, jonka paikan haluaisin. Mutta niin haluaa ainakin 3 muuta sijaista, jotka olleet talossa n. 2-3 vuotta ja ovat tehneet kokoaikaista sijaisuutta, tosin heillä on katkoja työsuhteessa. Mitkähän on mun mahdollisuudet? Elikkä olisko mulla jotain " virallista oikeutusta" saada paikka?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla on muualtakin työkokemusta siis omalta alalta. Todistukseni ovat todella hyvät ja lisäksi minulla on alaan sopiva kaksoistutkinto sekä lisäkoulutuksia, joten olen varmasti pätevä.

Vierailija
2/16 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olisit automaattisesti oikeutetumpi saamaan työn kuin he?

Toisaalta jos olet pätevämpi kuin muut hakijat niin sittenhän varmaan pystyt saamaan työn avoimessa haussakin. Vetoat vankkaan kokemukseesi ko. työstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla ei ole oikeutta riitauttaa pätkätöitä. Kannattaa vaan tsempata työnhakuun!

Nimim. 10 vuotta kunnalla pätkätöissä... :(

Vierailija
4/16 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tietysti hakea sitä paikkaa.

Vierailija
5/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinulla ei ole mitään oikeutta saada paikkaa, sillä työnantajan on periaatteessa palkattava pätevin (joka voi olla siis ihan talon ulkopuoleltakin).

Vierailija
6/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin usein niitä vain täytetään vakinaistamismenettelyllä tai sisäisellä haulla.

Vierailija
7/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se leimaa sinut hankalaksi tyypiksi...

Vierailija
8/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka niihin onkin jo valmiiksi työntekijä tiedossa.

Kaupungit eivät voi toimia kuten yksityiset.

Vierailija
9/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle työnantaja sanoi tuosta laista kun halusi varmistaa, etten riitauta...

Vierailija
10/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä voi nimittää suoraan.

Myös kaupungin työntekijä (nro 5)

Vierailija
11/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen että katsottaisiin vakituiseksi, koska työsuhteet ovat ollet selviä sijaisuuksia.

Vierailija
12/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pomon puheille ja lyö nyrkki pöytään ja sano, ettet enää alistu tällaiseen.

Vierailija
13/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan jos on taukoja työsuhteiden välissä.

Jos tulee hakuun, sisäiseen tai avoimeen, ihan miten vaan, pitää valita pätevin. Pätevin ei välttämättä ole se, joka on pisimpään tehnyt sijaisuutta.

Vierailija
14/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sen paikan haluaa

Vierailija
15/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Varsinkaan jos on taukoja työsuhteiden välissä.

Jos tulee hakuun, sisäiseen tai avoimeen, ihan miten vaan, pitää valita pätevin. Pätevin ei välttämättä ole se, joka on pisimpään tehnyt sijaisuutta.

Pomo varta vasten laittoi uusimman työsuhteen ehdoksi, etten saa riitauttaa sitten asiaa, koska vakinaistamiseen ei ole mahdollisuutta vaikka hän haluaa pitää minut töissä vielä. Lupasin olla riitauttamatta.

Vierailija
16/16 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rässä tekstiä sinulle. Lisätietoja löydät varmaankin noista mainituista laeista.

" Keskeinen ongelma on määräaikaisten työsuhteiden perusteeton ketjutus. Työsopimuslaki edellyttää, että määräaikaiselle työsuhteelle on oltava peruste. Määräaikaisuuksiin ottavat kantaa myös valtion virkamieslaki ja kunnan viranhaltijalaki. Varsinaista ketjutuskieltoa ei ole olemassa, mutta mikäli määräaikaisuudelle ei ole perustetta, tulisi työntekijä palkata toistaiseksi voimassa olevaan työ- tai virkasuhteeseen eli vakituisesti."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan