Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~Heinähelistimien Tammikuu 2008~~

01.01.2008 |

Mistä ihmeestä te löydätte noi kuviot otsikkoon?? En mää vaan!

Meillä vuosi vaihtui muiden nukkuessa, mun valvoessa, menin jo nukkumaan 10 pintaan, mutta heräsin johonkin 11 ja valvoinkin sitten yli 12. R söi puol12, 2, ja6ylös. Valvoi taas vaihteeksi 2-2.45 :/ eli tää mamma oli tosi väsy aamulla! Päivällä nukuinkin 4h päikkärit!! =)

Tänään testasin velliä(pottuporkkana) aamusta, annoin nyt illalla 120ml kun ei näyttänyt ainaskaan vielä tulevan onneksi minkäänmoisia oireita! Kokeilen tota noihin öihin, ei jaksais heräillä 2,5välein ja valvoo aina väliin tuntia kahta..

voihan tuo tietysti uusi taitokin valvotella, mutta ei rauhotu tuttiin niin olen epäillyt nälkää! Päivälläkin kun syö isoja annoksia..?

Mutta OIKEIN IHANAA UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!!!!!!!!!

t&R

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä ihmeempää asiaa oo, nostetaan vaan pinkkaa ylemmäs. Meillä on taas valvottu aika myöhään. Päiväunien aika ja pituus eikä yöunienkaan pituus ei näytä oikeen vaikuttavan siihen, miten neiti nukahtaa illalla. Saattaa nukkua vähän päivällä ja sitte valvoa myöhään tai pitkien päiväunien jälkeen rupeaa aikasemmin yöunille.

Meillä oli mummu muutaman tunnin kylässä ja Janna tykkäs mummun kans pelleillä. Mutta kun pappa ja kummisetä tulivat mummua hakemaan, tuli neitille itku. Kummisetäänsä näkee kyllä muutaman kerran kuussa, mutta aika monella viime kerralla on pelännyt ensin. Ihan oudoillekaan ei kaikille itke, vierastaa kyllä vähän. En tiiä, miten on kummisetä Jannasta niin pelottavan näkönen ;).

Sunnutain jatkoja!

Rousku ja Janna

Vierailija
2/82 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kanssa vähän kuulumisia.

jbaby: kiva kun kirjoitteli. Sulla on kyllä aika potra vauveli. Ainakin verrattuna meidän pikkuneitiin vielä alle 7 kg ja 64 cm.

Kangasrousku: Mä oon monesti huomannut, että juuri silloin kun on nukkunut hyvät päikkärit päivällä niin myös yöunille käynti on helpompaa.

Eipä tässä meillä ihmeempää. viikonloppu se taas hurahti ohi. Perunan syönti on meillä siis tosi nihkeetä. Puolipakolla saan muutaman lusikallisen syötettyä. Ei auta maissi tai porkkana joukossa. No tänään kokeilin bataatti-porkkanaa ja se onneksi upposi hyvin. Lisäsin siihen myös broileria. Että meillä varmaan siirrytään nyt hetkeksi tuohon bataattiin. Minkälaisia määriä teidän muiden vauvat syö lounaalla ja päivällisellä. Meneekö jo esim. koko pilttipurkillinen. Meillä ehkä kolmasosa vihannes/liha sekoitusta. Mutta sitten saattaa mennä purkillinen hedelmäsosetta päälle.

ei, pakko mennä...beebe kutsuu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän neiti on nukkunut jo monena yönä 9-10 tuntia, kerran syö yleensä aamuyöstä. Nyt kun vielä itekin sais nukuttua vähän enemmän... Jotenkin kummasti väsytys häipyy, kun menee nukkumaan. Tunti, toista tulee pyörittyä ennen ku nukkuu. Jos sitä on niin tottunu valvoon myöhään, ettei osaa aikasemmin nukkua.

Janna syö nyt aamupäivällä purkillisen liha-kasvissosetta, iltapäivällä vähän puuroa ja illalla purkillisen hedelmää tai marjaa. Noin viikon ajan on menny koko purkki. Aika kauan söi vaan puoli purkillista. Ite tehdyt soseet meni ainakin alussa vielä huonommin, niin tuli siirryttyä kokonaan nuihin purkkeihin. Sit ku alotetaan kala, vois kokeilla taas tehä ite.

Eipä tässä nyt muuta.

Rousku ja Janna

Vierailija
4/82 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sateisesta Helsingistä.

Miska nukkuu jo toista tuntia partsilla. On nyt herätetty se lempeesti klo 8 aikaan aamusin. En tiiä onko se vaikuttanu vai mikä, mut nyt on illalla menny vähän paremmin taas nukkuu. Nyt taitaa meilläkin nuo päiväunet vihdoin pidentyy, mikä helpotus. Unien pituudesta riippuen poitsu nukkuu 2-3 päiväunet. Tänään varmaan vaan kahet kun meni ekoille vasta tossa 11 aikaan ja nukkuu vieläkin.

Meillä ei siis syödä soseita vaan Miska syö omin sormin palasia. Eilen tarjottiin ekaa kertaa bataattia ja olis tässä lähipäivät tarkotus sitä antaa Miskalle. hyvin on kaikki menny oikeestaan alas mitä on annettu maisteltavaks. En oo hirveesti noudattanu mitään viiikko vaan yhtä sääntöjä. Monasti saa 2-3 eri naposteltavaa samalla kertaa. Meillä syödään yleensä 2 päivässä. Miun kans päivällä ja sit kun isäsä tulee töistä niin toisen kerran. Avokadoa kokeiltiin viime viikolla, mut se ei varmaan oikein Miskalle sopinu tuli nimittäin vihreetä löysää kakkaa. Pääasiassahan se vielä tissiruualla on.

Meillä Miska alkaa jo vähän istuu itekseen. Tosin pitää olla siinä turvana kun muksahtelee vielä tavotellessaan tavaroita, mut aika hyvin jo. Mites teillä muilla?? Ryömimisestä ei näy merkkejäkään meillä. Ei oo vielä lisää hampaita tullu, mut se toinen alahammas on kyllä sen näkönen, et tulee hetkenä minä hyvänsä esiin. Meniskö sitten energia noitten hampaitten kasvatukseen. ;o) On syönykin taas niin rauhattomasti ja nihkeesti. Miula taas tissejä pakottaa kun herra ei niitä oikein kunnolla tyhjäks syö vaan käy närppimässä vähäsen.

Ihanaa kun on taas vähän pitempiä hetkiä omaa aikaa. Pääsee suunnittelemaan vaihteeks rauhassa meijjän talon sisustusta. Mutta nyt taidan ruveta suunnittelupuuhiin.

Sonteri ja Miska 6kk1vko2pv

Vierailija
5/82 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl on kurja ilma, räntää/vettä sataa.. ei huvita mennä uloskaan, poika kyl makaa vaunuissa ulkovaatteissa odottaa et mä lähtisin lenkille mut oottelen jos sade vähä helpottaisi.. toivottavasti se ei paistu siellä ;)

meilläkin yritetään istua, tukien jo istutaakin mut iteksee ei vielä.. pää vetää alaspäin..

hampaita ei vielä näy mutta mulla on tunne et ihan lähipäivinä saattaa tulla meinaan kuolaaminen on monikertaistunut.. paita on hetkessä likomärkä ja koko nyrkki menee suuhun.. ja kaikki muukin lähelläoleva ;)

aloitettiin kaurapuuro ja lihat.. kaurapuuro maistuu välillä mutta aamusin vähä tökkii.. mieluten söis vaan hillosilmän :) pikkukalastajanherkku maistuu ja mä itekin tykkäsin ku maistoin..

purkista syödään yleensä noin kolmannes kerrallaan, hedelmäsoseista ehkä puolet.. voi olla poika söis enemmänki mut mä en haluu et mun tissit ratkee ja haluun vielä imettää päälle..

käytiin kattomassa semmosta 3kk tyttöä, se oli lähes yhtä pitkä mutta paljo sirompi.. kädetki oli ku nukella.. meijän pojalla oli käsi tuplasti isompi, oikeen työmiehenkäsi ;)

no täytyy taas mennä

millaste ja poika 6kk ja 2pv

Vierailija
6/82 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas sain itsestäni irti sen verran että kirjoitan. Joka päivä olen kyllä käynyt lukemassa.

Ihanaa kun nyt on taas lunta, on tosi valoisaa. Kauankohan mahtaa pysyä??? Lasten kanssakin on huomattavasti kivempi ulkoilla kun on lunta eikä sitä kuravelliä.

Käytiin tänään 6kk neuvolassa:

Paino: 10 400g (3950g)

Pituus: 69.5cm (49cm)

Hyvin kasvaa, ei mitään valittamista, tasaisesti samalla käyrällä.

Meillä syödään aamulla ja illalla puuro, aamupäivällä lihasosepurkki ja välillä hedelmäpurkki vielä päälle, neljä viiden maissa hedelmää tai kasviksia purkki. Enemmänkin menis mutta näillä nyt mennään.

Meillä kanssa Atte jo istuu tosi hyvin, tyynyjä laitan vähän ympärille kun muksahtelee jos keskittyy liikaa isompien sisarusten touhuja katselemaan. Ryömimistä ei edes yritetä. Kävelytuoli on meillä jonkin verran käytössä, se on tosi hyvä peli ollut.

Yöt meillä menee suht ookoo, alku yö omassa sängyssä ja loppu yö meidän välissä. Syö kerran. Yöunien kesto on 12-13h.

Ei tässä nyt sitten muuta, kirjoitellaanhan kuulumisia taas!

Mymmeli ja lapset

Vierailija
7/82 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mymmeli81: olipas kiva kun kirjoitit teidän kuulumisia=)

Meidän 6kk mitat:

8220g(3680g)

70,5cm(51cm)

45.4cm(36cm)

Nätisti kasvaa! Paino vahän laskusuhtanteessa, mutta aivan normaalia, kun liikkumaan ruennut niin kamalasti=) Kehui taas kovasti miekkosta!

Ensi kuussa otetaankin vaan pituus ja paino pikaseen siskon 3v neukan yhteydessä=)

Meillä ollut neljä aivan loistavaa yötä. Poika herännyt vaan kerran pullolle, muutaman kerran olen käynyt tuttia antamassa! Ja on nukkunut aamulla jopa puoli 7-7 =) Luksusta! 20(-21) menee illalla nukkumaan. Viime yön eka pätkä oli melkein 8h!!

Meidän jätkäpätkä ei vielä itse istu, tukien kyllä. Jos yksin laittaa lattialle(itse varmistamassa takana) niin kumpsahtaa heti, liikaa painaa yläkroppa..syöttärissä istuu turvavöillä, joka syötöt. Tykkää siinnä tosi paljon olla ja katsella.

Nyt menen etsimään välipalaa, alkaa jo kurnia vatsassa..

hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Vierailija
8/82 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muitaako kukaan mitäsiit' rokotuksesta voi tulla? Meidän niin rauhallinen ja hyväntuulinen poika on muuttunut pahantuuliseksi ja muutenkin oudoksi. Annoin yöllä suponkin, auttoi hetkeksi.

Väsynyt mymmeli ja Atte

Vierailija
9/82 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiinpa tipahdettu taas pitkälle! Tuolla kesä-heinissä tuntuu olevan keskustelu paljon kuumempaa. Siellä on muutama tuttu nimi, kuka on joskus tännekin kirjoitellut.

Aikamoinen talvikeli. Saatiin sitä lunta vihdoin. Plussalla kumminkin taas ollaan, että eiköhän se pian siitä taas sulaa. Lenkillä oltiin ja kunnolla sai lykkiä että eteenpäin pääsi.

Mä oon kanssa vähän harrastanut tuota sormiruokailua Venlalle. Maissinaksua, omenaa, porkkanaa, banaania. Vähän vaan aina pelottaa ettei saa liian isoja paloja.

Sonteri: annatko isoja paloja, josta sitten pikkuinen haukkaa, vai vaan tosi pieniä paloja. Oletko vielä antanut mitään lihaa?

Lounaaksi tarjosin sitä pikkukalastajan herkkua, mutta ei yhtään menny alas, kaikki kyökättiin pihalle. Luulen että suurin syy oli siinä, että siinä on isompia paloja mitä V on tottunut syömään. Ajattelin pöivälliseksi vielä koittaa, mutta vetäsen vielä sauvasekoittimella. No bataatti-porkkanaa meni sitten hyvin ja luumua päälle. Eilen myös söi innolla jugurttia ja päärynää purkin. Mites noiden lihojen kanssa? Annatteko jo joka päivä jotain lihaa. Mä kun en oikein saa uppoomaan.

Pankaas taas linjat kuumiksi :)

Iloista loppuviikkoa!

bb

Vierailija
10/82 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan meiltäkin!!

Beebebeebe: Olen antanut Miskalle ihan reiluja palasia, sellasia käteen sopivia. Niistä sit napsii palasia suuhunsa. Isompia paloja jos saa suuhunsa niin naamasta näkee, ettei oikein oo kiva ja sit kaivelen niitä pois. Pehmeemmät eväät kuten peruna, bataatti, avokado, päärynä kyllä suussa jauhautuu mössöks. Porkkana, leipä ja omena vähän aiheuttaa kakomista. Lihaa en oo vielä antanut. Ootellaan nyt nuo hampaat ja sitten siirrytään niitäkin kokeilee. On noita kasviksiakin vielä kokeilematta, esim. parsa- ja kukkakaali. Luumua kanssa meijjän jätkä tykkää natustella. Ostin luomukaupasta säilöntäaineettomia luumuja, ettei sit tuu mitään reaktioita.

Meillä on nyt kaks hammasta alhaalla ja tuntuu nuo ikenet ylhäältä olevan turvoksissa eli taitaa sinnekin piakoin ne hampaat ilmestyy. Miska alkaa jo aika hyvin istuu ilman enempiä tukia. Pikkusen on vielä huojuvaa ja pitää olla vieressä varmistamassa. Liikkeelle ei vielä olla lähetty ja eipä oo kauheesti yritystäkään. Kova poika on äitiä komentamaan ja itekseen ei kyllä jakseta oikein leikkiä.

Tiistaina oltiin ekaa kertaa BabyLatin ryhmässä. Oli ihan mukavaa tosin sain käteni tosi kipeiks kun en ottanu rintareppuu mukaan vaan kannattelin herraa käsissä. Siinä tanssittiin brasilialaisten rytmien mukaan vauvojen kanssa. Sit vähän lattialla tehtiin vatsoja ja käsiä sekä venyteltiin ja hierottiin vauvoja. Oli ihan mukavaa ja tais Miskakin viihtyy.

Meillä on nyt siirrytty pääsääntösesti kaksiin päiväuniin. Poitsu herää siinä 7:30 aamulla. Sit valvotaan kolmisen tuntii kun ekat unet on eessä. Ne kestää siinä 1-1,5h. Sit taas valvotaan se kolmisen tuntii ja 1-2h taas nukutaan. Illalla mennään edelleen nukkumaan siinä 19-20 välillä. Sit herätään illasta vielä tankkaamaan kerran 20-21. Sitten nukutaan sinne 1-2, jolloin syödään ja sitten taas 5-6 jolloin seuraavan kerran. Ihan OK rytmitys meillä ja hampaat ei sitä oo pahemmin sotkenut.

Semmottis tänne....

Sonteri ja Miska 6kk ja kohta 2vko

Vierailija
11/82 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on tullut lunta oikeen kunnolla. Eilen oli Jannan päiväunien aikaan melkonen lumimyrsky. Tunnin tyttö nukku vaunuissa ja sitte alko itku. Ei saatu enää nukkumaan, vaikka miehen kans vuorotellen puskettiin vaunuja tunnin ajan. Pääteltiin, että pelkäs raukka sitä kovaa tuulta. Iltapäivällä Janna nukku sisällä puoli tuntia ja sit kaheksalta väsy tissille ja yheksältä heräs. Yhteentoista valvoi ja sitte alkoi yöunet, jotka kesti kahella syötöllä yheksään asti. Vaihtelevan pitusia meillä on yö- ja päiväunet tällä hetkellä. Joka päivä eri lailla.

Jannalla on jo aika kauan näkyny yläikenestä valkosta läpi, alas ei oikeen päästä kahtomaan. Neuvolan th sano niistä ylähampaista, että saattaa mennä kuukausia ennen ku ne tulee, vaikka sillä lailla näkyy läpi. Mullahan itellä on tullu ekat hampaat vasta 9 kk iässä. En tiiä sitte, onko se perinnöllistä, että millon hampaat tulee.

Janna syö joka päivä lihaa, kun mehän alotettiin lihat aika äkkiä neuvolan kehotuksesta, huonon painon nousun takia. Ei vielä oltu syöty ku perunaa, porkkanaa, mustikkaa ja vadelmaa, kun jo alotettiin lihat. On sitte joka päivä jotain lihakasvissosetta annettu lounaalla. Kalaa ei oo vielä alotettu. Otetaan ainakin muutama vilja ennen ku maistellaan kalaa. Janna syö kiinteitä tosi hyvin. Varmaan söis jo enemmänkin, mutta purkillinen kerralla saa riittää, että jää tilaa maidollekin.

Huomenna me lähetään ristiäisiin 100 km:n päähän. Toivottavasti ei tuu enää mitään lumimyrskyjä...

Kangasrousku ja Janna

Vierailija
12/82 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille vihdoin terveen paperit;) Joelin korvatulehdus ohi, ei tarvittu kuin 2 antibioottikuuria...

Sonteri: Multa on mennyt varmaan ohi, luin tossa että et anna soseita Miskalle. Miksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn, olen ollut tähän mennessä aika arka mihinkään " paloihin" . Oikeastaan syynä on ollut se, että kun annoin puuronkin survomatta sauvasekottimella niitä hiutaleita rikki,itki mahaansa, mutta nyt ajattelin sen olevan vain mun tulkintaa. rohkaseppas meikäläistä, ettei pojasta tule niin sihtikurkkua;)

nyt täytyy mennä komentamaan isosiskoa kun se leikkaa tuolla valokuvaa!!!

J.E.P. ja Joel 5,5kk

Vierailija
13/82 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys taas.

Meillä on aika levotonta kotona kun tän asunnon omistajat laitto tän myyntiin ja täällä ramppaa nyt sitten mahollisia ostajia kattomassa tätä. Toivottavasti saisivat nopeesti myytyy niin rauhottus. No pari kuukautta vielä niin päästään omaan kotiin.

Ei miula mitään sen ihmeempää syytä oo siihen, etten anna Miskalle soseita. Luin vaan Vauva-lehden jutun " Lapsentahtisesta sormituokinnasta" ja se tuntu hyvältä idealta ja meille sopivalta. Jotenki miusta tuntuu kivalta, et Miska saa ite päättää miten paljon syö ja ihan omassa tahissa tutustuu uusiin ruokiin ilman pakkoa. Ihan hyvin meillä on sujunut. Pitäähän siinä silmä tarkkana seurata ettei vedä henkeen mitään, mutta meillä ei oo ainaskaan vielä ollu mitään lähetä piti- tilanteita. >koputtaa puuta> Uusimpana tänään aloitettiin maistaa parsakaalia. Pikku miestä tais makua enemmän epäilyttää se miltä se tuntu. ;o) Enkä oo huolissani siitä miten paljon Miska syö. Pääasiassahan se tässä vaiheessa on sitä ruokaan ja uusiin makuihin tutustumista. Pari kertaa päivässä meillä maistellaan ja muuten mennään tissillä edelleen. Ollaan tehty noista ruokailuhetkistä yhteisiä eli äiti/isä syö siinä samaan aikaan.

Toivottavasti tosta oli apua ja rohkasua antaa sormiruokaa siitä kiinnostuneille.

Sonteri ja Miska 6kk2vko

Vierailija
14/82 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisään kun luin niistä masuvaivoista. En osaa ottaa kantaa kun meillä Miskalla ei oikeestaan oo masuvaivoja ollu missään vaiheessa. >>koputtaa taas puuta>> Eikä tää kiinteitten alotuskaan oo siihen vaikuttanu. Nyt alun jälkeen on ruvennu kakkaamaankin taas joka toinen päivä. Edelleen myös annetaan Rela-tippoja joka päivä. Sekin tietysti voi auttaa asiaa, ken tietää.

Vierailija
15/82 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan tuo lumi pysyä huomiseen, että pääsis vähän vaavin kanssa pulkkailemaan, kun sai kummilta lahjaksi vauvapulkan. Kerran sitä jo kokeiltiin ja tykkäs kovasti, hihitteli ja kiljui.

Tuntuu jotenkin siltä että kaikki kauhistelee meiän pojan kokoa. No onhan tuo 11 kiloa melkeen tuplaten mitä minä ja mies ollaan 6kk oltu, mutta on sitte pituudessakin 10cm eroa. Eiköhän ne neuvolassa sitte sanois jos olis aihetta huoleen, sanovat vaan että hyvi kasvaa ja jatka samaan tahtiin.

Meillä syödään kiinteitä kolme kertaa päivässä, aamulla hedelmäsosetta tai jugurttia, päivällä noin klo 14-15 maissa lihasosetta ja sitä meneekin koko purkillinen, on mennyt jo noin kuukauden verran ja jälkkäriks muutama lusikallinen hetelmää ja sitte illalla puuro noin klo 20 ja sitä menee noin 1dl ja väleissä sitte maitoa ehkä joku 700ml. Öisin ei meillä syödä.

Missä vaiheessa sitä muuten pitäis siirtyä kahteen peruna satsiin päivässä ja pitäiskö toinen alkuun olla pelkkää kasvista eikä molemmilla lihaa?

Ite oon tehny kaikki ruuat paitti hetelmäsoseet ja puurot, vaikka kyllähän nekin vois tehä varsinkin kaurapuuro mut ei oo saanu aikaseks. Oon koittanu paljon eri yhdistelmiä tehä ettei kyllästyis mihkään, kalaa viel ei oo annettu mut nyt lähipäivinä meinasin et annan ekaa kertaa. Yleensä oon tehny pakkaseen valmiiks 2-3 viikon satsit ni on helppo ottaa vaan ja pistää mikroon lämpeemään.

Hampaita ei vielä näy, tai oikeestaan on jo jonkun aikaa ylhäällä näkynyt vähän ikenen läpi mutta saas nähä millon tulee. Mulla ei niin väliä, vaikkei nyt ihan vielä tuliskaan. :)

Meillä ei varsinaisesti ryömitä, mutta työntää kyllä jaloilla eteenpäin mutta pääsee pyörimään kyllä sukkelasti ympyrää. Näyttää siltä että pian lähtee menemään. Hyppykiikku on ollu kuukauden verran ja se on tosi kiva juttu, paitti nyt se on vähän unohtunu ku hokas tuon " rollaattorin " niinku mä kävelytuolia kutsun. Aluks kuukauden verran vaan istu siinä ja potki itteään taaksepäin mut yt yht' äkkiä eilen ja tänään on hokannu että sillähän pääsee liikkeelle ja nyt mennään lujaa jo joka suuntaan. Koirat saa varoa tassujaan.

Ei vielä istu itekseen, hiukan täytyy vielä tukea, muuten kopsahtaa. Lattialla en vielä oo uskaltanu antaa istuu mut sohvan kulmassa kyllä pysyy hienosti.

Niin, ja oliko se sonteri kun kertoi että yrittävät kakkosta? Täällä myös jo kolme kuukautta yritetty. Kauan te yrititte ekaa? Meillä vierähti 5.5 vuotta joten nyt ei enää odotella yhtään.

jbaby ja E 6kk 1vk ja 1pv

Vierailija
16/82 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes muista milloin viimeksi olen tänne kirjoittanut. Huomasin että oli pari muutakin toiminut pääasiassa vain lukijoina, ajattelin itsekin nyt kirjoittaa pikaiset kuulumiset..

Poika täytti 23 päivä 6kk ja samana iltana oppi istumaan! Olin laittamassa muksua yöunille kunnes päättikin sitten alkaa istumaan ja katselemaan reunan yli tyytyväisenä :) Tietty itse pitää käsillä tukea mutta kyllä olin yllättynyt kun kokoajan olen nähnyt vaan konttausasennossa yrittämässä kovasti eteenpäin. Ei vielä oikein ryömi eikä konttaa, tekee siltä väliltä noita liikkeitä vuorotellen, siten pääsee eteenpäin. Pienestä asti ollut todella halukas liikkumaan ja ollut terhakka ja jäntevä joten uskon että kun juoksemaan pääsee, en pysy perässä!

3.1.08 neuvolassa 5 kk ja viikon ikäisenä mitat olivat 8135g ja 69,5cm. Normaalisti kehittyy, ihan himpun verran käyrän yläpuolella pituudessa ja painossa himpun verran alapuolella, on mennyt aina.

Konttausta odotellessa ja mukavaa alkanutta vuotta kaikille :)

Vierailija
17/82 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan!!

Tulin heti vastaamaan jbabylle. Esikkoa kerittiin yrittää 1,5v ennen ku tärppäs. Kerittiin iteasiassa mennä jo tutkimuksiinki. Miehen näyteki kerittiin tutkii ja sillä kertaa se ei ainaskaan mitään priimaa ollu. Miula nähtiin 19 mm follikkeli toisessa munasarjassa ja otettiin jotain hormonikokeita, mut loput jäi ottamatta kun menkkoja ei kuulunu. ONkin naurettu, et tais isäntä sit konkreettisesti nähhä mihin sitä pitää tähdätä kun tärppäs. ;o) Siinä myös syy, ettei tässä viiti pahemmin ootella jos tässä taas se 1,5v vierähtää. Toiveissa nimittäin ois mahollisimman pieni ikäero ja 3 lapsesta ainaski ollaan haaveiltu.

Nyt pitää mennä tisutelemaan...

Sonteri ja Miska

Vierailija
18/82 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä!!

Tuli niin hätänen viesti sillon aamusta. Nyt aikaakun mies kotona ja nukuttaa poitsuu.

jbaby kävittekö tutkimuksissa kun noin kauan meni ennen ku tärppäs?? Myö mentiin sen takii tutkimuksiin heti vuoden jälkeen kun lähisuvussa on nähty lapsettomuutta molemmilla puolilla. Nyt sit mietityttää oliko tää raskaus joku tosi iso onnenpotku ja ihme, et onnistutaankohan vielä uudestaan. Ei toi eka raskaus ainakaan miun kohalta poistanu pelkoja siitä jos ei tuukaan raskaaks. Myö alotettiin yritys heti miun ekojen kuukautisten jälkeen, jotka tuli kun Miska oli 3kk. Nyt siis yk4 menossa ja ovulaatiota tikutan, et ees oltas oikeilla päivillä. Kun tossa plussakierrossa se follikkeliultra oli kp20 eli aika myöhään oli ovis. Siks ei voi luottaa vaan laskureihin.

Mutta toivotaan teillekin kovasti plussatuulia!!!!

Vierailija
19/82 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonterille: Joo käytiin me tutkimuksissa ja hoidoissakin (joihin käytimme aika suuren omaisuuden) olisko ollu vuosina 03-04. Miehenkin näyte tutkittiin, ei sillon ollut ihan priimaa, mutta vähän jälkeenpäin tehtiin inseminaatio kerran ja sillon oli kuulemma hyvää tavaraa. Mulla ollut vähän sitä ongelmaa ettei oikeen ole ovulaatiota ollenkaan. Mun aitihän on mua yrittänyt (ei siis täysin yksinään kylläkään:) ) noin 10 vuotta, saaden pari keskenmenoa ja yhden kohdun ulkopuolisen raskauden.

Mutta kyllä me oltiin jo ajateltu että ei niitä lapsia tulekaan, mutta sitten ihan yht' äkkiä plussasin kun oli ihan hirveitä kipuja ja menkat kolme päivää myöhässä ja haalee plussa siitä tuli. Aika jännästi kävi kun meiän tosi hyvä tuttavapariskunta myös rupes odottamaan suht samoihin aikoihin, heille syntyi kuukautta aiemmin poika. Aika hyvä ajotus :)

Ajattelin kyllä että ostan nyt niitä ovistikkuja, että osuis vähän paremmin kohalle, jos vaikka tärppäis VÄHÄN nopeemmin, ennen en oo käyttäny, olis tietty voinu, mut ei tullu mielee.

Eipä tuo vekara nyt malta mennä nukkumaan millään, tietää varmaan että aamulla on vauvauinti eikä malttais sit nukkuu.

jbaby

Vierailija
20/82 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä pidetään peukkuja sonterille ja jbabylle, että pian tärppäis uusi vauva alulle. Ja edelleen sanon, että olette kyllä tosi reippaita, kun nyt jo seuraavaa teette. Itse en kyllä jaksais, vaikka Venla erittäin helppo lapsi onkin. Eikä huvita muutenkaan yhtään nuo sänkyhommat. En taida kehdata edes sanoa, että ollaanko peräti 2 kertaa saatu jotain aikaseks makkarin puolella vauvan syntymän jälkeen :) Meillä tämä esikoinen sai alkunsa aika nopeasti, yhdet kuukautiset kerkes tulemaan, eli toisella kierrolla tärppäs, mutta ei se ole sanottua, että seuraavalla kerralla kävis näin hyvä onni.

Meillä ei ryömitä. Kovasti potkottelee jaloilla ja harmittaa kun etenpäin ei pääse. Myöskään ei itse vielä istu ilman tukea.

Eilen olin onnellinen, kun sain lounaaksi syötettyä bataatti-porkkana-seitä. Kun ei ole aiemmin oikein mitkään lihajutut laskenut. No katsotaan miten tänään käy...

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

bb