Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei toista lasta tolkuttoman raskauspahoinvoinnin vuoksi

Vierailija
12.11.2008 |

Löytyykö kohtalotovereita, jotka haluaisivat lisää lapsia mutta alkuraskauden pahoinvoinnin sietämättömyys estää?

Tässä oma tarinani lyhykäisyydessään:

Raskausviikolta 7 viikolle 17 sairaalassa letkuissa (10 viikkoa!!), edes kulaus vettä ei pysynyt sisällä koko aikana, paino tippui melkein 15kg. Olin hoikka jo valmiiksi, joten pahoinvoinnin päätyttyä olin luuranko. Maksa- ja kilpirauhasarvot pilvissä. En pystynyt koko aikanakatsomaan televisiota, en kuuntelemaan musiikkia enkä lukemaan. Suihkuun aina rullatuolissa ja hoitajan avustuksella. Lääkärit sanoivat, että eivät olleet aikaisemmin nähneet vastaavaa raskauspahoinvointia. Ilman asianmukaista hoitoa en olisi selvinnyt.

Tästä on nyt muutama vuosi aikaa ja synnytin terveen tytön. Synnytys kaikkine supistuksineen, imukuppeineen ja repeämisineen oli helppoa kuin heinän teko alkupahoinvointiin verrattuna.

Haluaisin lisää lapsia mutta unelmoinniksi jää.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuitenin raskaana ja tää oli kyllä se viimenen mulle! Tää pahoinvointi ei ole kivaa. Mietin jo keskeytystäki alussa. En ollu ku kaksi viikkoa sairiksella, mutta öisin herään pahaan oloon jne. ei mulla kyllä noin pahaa oo ku sulla. aika hurjaa

Vierailija
2/3 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa vaikealta! Mulla menossa kolmas raskaus ja vaikka edellisetkin ovat olleet aluksi vaikeita (viikolla 17 on helpottanut aikaisemmin), tämä tuntuu vaikeimmalta.

Pahoinvointi alkoi viikolla kuusi ja nyt on menossa viikko 12. En ole ikinä ollut sairaalahoidossa pahoinvoinnin takia enkä edes oksentele kovin paljoa, mutta olen aamusta iltaan niin huonovointinen, että tekisi mieli itkeä. Lisäksi voimia ei ole tehdä juuri mitään, tuntuu, että olen maailman surkeimmassa kunnossa.

Mitä lääkärit ovat mieltä tilanteestasi? Kuinka pitkä aika edellisestä lapsesta on? Jos vaikka (sairaala)hoidot olisivat kehittyneet.. Neuvolasta ne ei osaa suositella muuta kuin akupunktiota. Onkohan jollain kokemusta siitä pahoinvoinnin hoidossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit sanoivat, että tietenkään ei voi olla varma, että pahoinvointi toistuisi näin voimakkaana uudelleen mutta todennäköisyys on kuitenkin suuri. Ja mun tapauksessa voisi olla riskialtista. Kokeilin muuten silloinkin akupunktiota mutta ei toiminut. Myöskään pahoinvointilääkkeet olivat yhtä tyhjän kanssa. Sairaalahoidolla pystytään kuitenkin huolehtimaan siitä, ettei kokonaan kuihdu kun saa nesteet ja ravinteet suoraan suoneen. Mun tapauksesta 3 vuotta aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi