Oudointa vauvan hoidossa, jota olet kuullut äitisi tehneen kohdallasi?
Mun äiti ainakin kävi lähikaupassa mun nukkuessa kotona ja jos olin mukana, niin aina ulkona vaunuissa.
Kommentit (52)
tarkoitus on ollut päinvastainen eikä väheksyä
soittelivat naapureiden ovikelloja ja kysyivät kuka ottaisi minut hoitoon. Annettiin hoitoon ensimmäiselle, joka ei ihan suoraan kieltäytynyt, pikkuisen vaan vastusteli...
oli vanhempiensa kanssa pari kuukautisena kesäloma-autoreissulla ja jätettiin aina autoon kun vanhemmat meni kattelemaan nähtävyyksiä yms.
Äidiltäni ei tullut kuin vähän maitoa, mutta imetti silti vuoden antaen samalla lisämaitoa. Hyvin epätavallista aikani vauvoilla. Sairaalassa suosittelivat imettämisen lopettamista..
Kiinteinä syötiin tosiaan alkajaisiksi porkkanaraastetta ja juomaksi appelsiinimehua :D
Silitti kaikki vaatteemme ja tekstiilimme.
Isä ja äiti nukuttivat minut laittamalla minut makaamaan viltin päälle ja nostivat sen reunoista ylös ja heijaisvat. Vaunuissa oli naru, jotta yöllä ei tarvinut nousta vaan pystyi jalalla pukata vaunuja ja vetää narusta takaisin.=) Minä myös olen nukkunut vaunuissa kaupan ulkopuolella kun äitini kävi kaupassa. Kun veljeni syntyi niin minä katsoin veljeäni sen aikaa kun kävi lähikaupassa. Olin vajaa 4v. Jälkeen päin on sitä kauhistellut. Ei silloin kuulemma koskaan epäillyt etten pärjäisi vauvan kanssa. Muistan itsekkin yhden tuollaisen kerran. Olin ylpeä kun sain hoitaa veljeä.
Etenkin kalkkunajuttu. :D
Kun ajattelee, kuinka paljon tällä palstalla vouhkataan ja arvostellaan muiden tapoja hoitaa lapsiaan, olisi taas mielen avartamisen paikka lukea näitä juttuja ja huomata, että eloon on jääty aiemminkin oudoista tavoista huolimatta.
Minua on vahtinnut kissa, kalkkunat on kyllä parasta, mitä olen kuullut! Fiksuja lintuja.
oon jättänyt lapseni kaupan ulkopuolelle vaunuihin nukkumaan. Mun mielestä siinä ei oo mitään ihmeellistä.
Äiti on hoitanu mut sen ajan opeilla ja juonu kolmos olutta, että maitoa heruis kunnolla. Kätilön mielestä ykkösoluen pysty ihan hyvin vaihtamaan kolmoseen.
Vierailija:
Minut on vauvana hoitanut kuusi kalkkunaa =D
Minä kyselin äidiltä minun hoitoani ja muuta ei osannut sanoa kun appelsiinimehun.
Minut on vierihoidettu jo sairaalassa ja ruokintakin on ollut vapaampaa ohjeista piittaamatta. Kaksi edellistä lasta on hoidettu tarkkaan ohjeiden mukaan.
Vierailija:
Etenkin kalkkunajuttu. :DKun ajattelee, kuinka paljon tällä palstalla vouhkataan ja arvostellaan muiden tapoja hoitaa lapsiaan, olisi taas mielen avartamisen paikka lukea näitä juttuja ja huomata, että eloon on jääty aiemminkin oudoista tavoista huolimatta.
Minua on vahtinnut kissa, kalkkunat on kyllä parasta, mitä olen kuullut! Fiksuja lintuja.
Äitini joutui sairaalaan rv 29 kun tuli ennenaikaisia supistuksia ja lievää raskausmyrkytystäkin oli.
Sairaalassa hoitona konjakkipaukku aamuin illoin (olisko vielä päiväpaukkukin ollut).
Äitini oli pieni ja hentoinen, nuori tytteli (16v) ja paukku kilahti päähän aina.
7 viikkoa jatkettiin konjakkipaukkujen juottamista joka päivä, eli 14-21 alkoholiannosta viikossa. Mikäs onkaan se riskikäytön raja nykyään jo ei-raskaana oleville?
Noh, ihan normaali ja terve musta tuli. Synnyin kyllä jo rv 34, painoin vain 1,6kg ja olin 45cm pitkä. Eli hyvinkin pieni viikkoihin nähden.
Tämä tapahtui vuonna 1977
Isäni oli joutunut herättelemään äitiä vaikka millä keinoilla ja moneen otteeseen. :)