-ELOKUISET tammikuuhun 2008-
Hyvää vaihtunutta vuotta sitten jokaiselle elokuiselle! Aloitin uuden pinon tälle uudelle vuodelle. Meillä vuoden vaihtuminen sujui rauhallisissa merkeissä kotosalla. Tyttö ei pelännyt raketteja ulkona kun niitä isänsä ampui, mutta sitten nukkumaan mennessä pelkäsi ulkoa kuuluvaa pauketta. Piti lähteä itsekin tytön kanssa nukkumaan yhdentoista aikaan, kun raukka itkeskeli itsekseen sängyssään. Kieltämättä olinkin jo siihen aikaan aivan valmis yöunille. Väsymystä siis ilmassa täälläkin.
Ruoka maistuu onneksi hyvin. Kahvi tökkii hiukan ja kaikki makea. Kahvileipää en saa alas oikein missään muodossa, hyvä niin.=) Suolaista söisin vaikka koko ajan, pitsat ja hampurilaiset houkuttaa mutten vielä ole sortunut niitä ostamaan.
Vatsaa vihloo just nopeissa liikkeissä ja kurotellessa. Välillä vielä menkkamaista jomotustakin, mutta jo onneksi harvemmin. Saas nähdä kuinka masu pullahtaa esiin tällä tokalla kerralla. Tarkoitus ois pitää raskaus salassa sinne ekaan ultraan asti (24.1) mutta mietinkin tässä just mahtaakohan masu paljastaa jo ennen sitä. Iltaisin varsinkin hirmuista turvotusta mulla.
Tervetuloa kaikille uusille!!
Omaa napaa täysin, mutta ens kerralla yritän muistaa jotain kommentoidakin, tällä hetkellä lyö pahasti tyhjää. Eipäs muuta kuin hyviä vointeja jokaiselle!
-sini
Kommentit (38)
ettei karata kohta kolmannelle sivulle.
Mukavaa, että Kummituksella oli ultrassa kaikki ok ja toisen pienen sydämmensyke näkyi <3
En kerkee enempää naputella, tyär pitää viiä päikkäreilleen.
AJ
Mulla on tosiaan viime viikot vierähtäneet lähinnä peiton alla, kun miltei yhtää aikaa plussatestin kanssa paukahti päälle raju angiina. Tämä angiina + alkuraskaus -yhdistelmä vie kyllä aika lailla mehut. Lapsilla alkoi onneksi eilen tarha, joten nyt saan nukkua päivät, niin jaksaa sitten illat touhuta pienten kanssa.
Meinaako joku jo tosiaan kertoa töissä? Omalla alallani sinnitellään kyllä viimeiseen asti, ennen kuin kerrotaan. Vaikka tulossa on jo kolmas, on se kertominen aina yhtä hankala juttu. Vaikka mulla tosin työpaikkakin vaihtunut tässä välissä. Meinaatteko muuten pitää kesäloman? Itse en ole ihan varma. Jos pidän, alkaisi mulla loma jo kesäkuun puolesta välistä. En sitten tiedä, miten leppoisaa lomailua se olisi kahden ipanan ja ison mahan kanssa. Ehkä töissä pääsisi helpommalla...
Mutta sellaisia. Paha olo on tässäkin raskaudessa ihan ympärivuorokautista. En oksenna, mutta koko ajan on huono olo. Vanha kunnon parsakaali kyllä uppoaa taas. Sitä mätin ensimmäisessä raskaudessa ihan huolella ja nyt näemmä taas.
Ostin eilen kesäksi äitiyspaidan ja 3-vuotiaamme totesi, että ei se kyllä ole sinulle sopiva. No, ehkäpä kesällä jo onkin :)
Saas nähdä, kuinka moni keksii tämän odotuksen tämän palstan kautta. Meinataan kertoa taas sen ekan ultran jälkeen eli joskus viikolla 13.
Mukavaa päivää!
kaaka rv 7+5
voi kaaka, kuulostaa tosi kurjalta tuo sairastelu. Mä olin kanssa uudenvuoden kuumeessa ja oli kyllä NIIN ankeaa. Nyt on onneksi jo tauti selätetty (kop kop).
Mä kerron kyllä töissä heti kun olen varma, että vatsassa joku on. Meillä on töissä sellaisia tosi ärsyttäviä raskauspoliiseja, jotka kyttäävät ihan koko ajan, josko joku odottaisi ja itse saisi olla se, joka asian ensimmäisenä muille uutisoi. Olen itsekin pahoittanut mieleni, kun arvailuja raskaudesta on tullut silloin, kun en todellakaan ole ollut. Hoidin edellisen kanssa niin, että kerroin pahimmalle juorukellolle ja hän sitten hoiti tiedotuksen ihan ilman erillistä pyyntöä :)
Mä olen koulussa töissä, joten kesäloma alkaa sopivasti kesäkuun alussa - siitä sitten jään äippälomalle. Laskeskelin tuossa, että vanhempainvapaa päättyy 15.5. eli jos menen pariksi viikoksi keväällä töihin, saan pitkän palkallisen kesäloman äitiyslomani päätteeksi! Syksyllä mun on pakko kuitenkin mennä, mies lupasi jäädä hetkeksi kotiin. No, näitä suunnitellaan vaikkei edes ekassa ultrassa olla käyty ;-)
hassua kaaka, mä söin ekassa raskaudessa reilut kuusi vuotta sitten parsakaalia niin paljon, että en ole sen koommin kyennyt missään muodossa saamaan alas. Mutta ruisleipä ja suolakurkku tekee kauppansa ja vatsa onkin sitten turvotuksen lisäksi täynnä ilmaa.
kivaa iltaa kaikille
anna ja rv 9+0
Kaaka päivitteli töissä kertomista näin aikaisin.
Niinkuin olen joskus aiemminkin maininnut, en varsinaisesti HALUAISI kertoa tässä kohtaa, mutta koska joudun perumaan helmikuisen työmatkan (rokotusten puutteen vuoksi), on pakko kertoa, että siihen saadaan joku tilalle, hänelle rokotukset kuntoon jne.
Ja onhan olemassa työpaikkoja, joissa ihan oikeasti on pakko kertoa heti alusta lähtien.
kummitus76
MInä olen myös kertonut heti työkavereilleni, sillä työssäni on tilanteita, joista sitten raskauden vuoksi väistyn (väkivallan uhkaa tms.) Toisaalta neljän hengen työryhmämme on niin tiivis muutenkin, että jaamme monia muitakin " intiimejä" asioita.
Sen sijaan siskolleni kertominen on vaikeaa. HE ovat miehensä kanssa yrittäneet esikoistaan jo kuutisen vuotta, hoidot käynnissä ym. Tiedän, ettei meidän kolmas lapsi ole pois heiltä, mutta siltikin. On näissä jutuissa mukana niin paljon epärationaalisiakin tunteita. Lapsen saamisen vaikeus on arka paikka. Olemme tosi läheisiä, ja pelkään, miten kolmonen vaikuttaa väleihimme.
Mutta eipä nyt kummempia..
Lyle
Kattelin tuossa tuon 4D ultra jutun mikä on tuossa etusivulla. Oli aika mielenkiintoinen vaikka ei hirveesti välissä vauvasta selvää saanut. Onko kukaan menossa myöhäisemmässä vaiheessa tuohon 4D ultraan? Itselläni kiinnostaisi kovasti se, mutta meidän paikkakunnalla ei sitä tehdä vaan joutuisin ouluun asti lähtemään. Onko kellään kokemusta jo 4D:stä? Hinnoista?
kirjoittelen elokuisiin ensimmäistä kertaa - laitoin tietoni tuonne esittelypinoon, mutta meille odotellaan kolmatta kolmen vuoden toivomisen jälkeen. Laskettuaika on 080808 ja eka ultrakin on takana, ultra tehtiin 27.12. ja masusta löytyi yksi kölliäinen, jonka sydän sykki ja koko vastasi viikkoja. Koko perhe on innoissaan uudesta tulokkaasta, joka ilmoitti tulostaan elämäni surullisimpana hetkenä eli menetin isäni samoihin aikoihin kun sain tietää raskaudesta...
En muista mistä kaikesta tässä pinossa on nyt kirjoiteltu, mutta liikuntaan kommentoisin, että nolottaa tunnustaa, mutta täällä on yksi sohvaperuna, jota vaivaa suru, väsymys ja 24h etova olo. joten en ole jaksanut lähteä liikkeelle...ulkoilu tekisi varmaan hyvää, mutten vain ole saanut itseäni liikkelle... jospa tästä vielä piristyn ja alan taas sauvakävellä.
Eka neuvola on 22.1. joten siihen on vielä vähän aikaa, viikkoja on tosin silloin jo sen verran, että saattaa päästä kuulemaan sydänäänet.
Töissä en ole vielä kertonut, ajattelin nauttia tästä omasta pikku salaisuudesta ja kertoa sitten vasta kun se alkaa näkyä...
4D ultrasta: haaveissa olisi käydä kurkkaamassa kölliäistä 3D tai 4D ultrassa, jos vain varallisuus sallii. Muistaakseni Turussa maksavat n.150 ¿ nurkilla.
Ihania odotuksen päiviä kaikille elokuisille :)
-viltsu rv9+0-
Hauska kuulla noita teidän ekoja neuvola-/ultrakokemuksia. Meillähän eka neuvola on vasta 15.1...
Viltsu: Tervetuloa! Liikunnan harrastamisesta: Mulla ainakin liikunta/ulkoilu auttaa pahoinvointiin, eli suosittelen myös sinulle! Ja nyt kun sanon näin, pitää vielä korostaa, että mulla se pahoinvointi on ollut tähän asti varsin vähäistä. Luulen kyllä myös ymmärtäväni, ettei saa itseään liikkeelle, jos on oikein tosi huono olo...
ON: Mulla paukkasi toissapäivänä oireet päälle oikein kunnolla. Ei niinkään se pahoinvointi, vaikka sekin on ollut lisääntymään päin, mutta turvotus! Eilen mies tuijotti aivan äimistyneenä mun turvonnutta vatsaani, joka näytti siltä kuin raskaus olisi jo jossain ihan muilla viikoilla kuin nyt. :-0 Odotan vain, että koska alkavat töissä kysellä...
Univaikeuksia on jonkun verran ollut, liekö onnistunut pyhien aikana sekoittamaan vuorokausirytmini perusteellisesti. Ei teillä kellään sattuisi olemaan hyvää raskausystävällistä niksiä siihen? Mulla joskus kaakaon juominen auttanut, mutta viime yönä ei sekään toiminut.
Alma
ihana kirpeä pakkassää ulkona...harmi vaan kun en pystynyt nauttimaan siitä...=/ oltiin pojan kanssa 45 minuuttia, sinnittelin väkisin pahan olon kourissa...kyllä muut puiston tädit katsoivat ihmeissään kun ilmeilin pahasta olosta, olin välillä vaikka missä asennossa ettei laatta lennä =D. mandariinit auttaa jonkun verran..
minulla myös maha älyttömän turvonnut =O...mies kysyi että oiskohan kaksi tulossa...tuskinpa kuitenkaan. eka neuvola ensi viikon tiistaina...toivottavasti saisi sydänäänet kuulla =). isompaa asuntoa pitäisi alkaa hakemaan heti kun saa raskaustodistuksen...mietin että otanko äitiyspakkausta vai en...minkähänlainen 2008 pakkaus onkaan =). -06 pakkaus minkä sain pojalle, oli aika mauton...en tykännyt ulkoilupuvusta ollenkaan =/. mites te muut, otatteko pakkauksen?..
peetu ja salamatkustaja 6+3 ja onni 1,5 wee ja iida 6 wee
Pakkasta tosiaan piisaa, ei parane valittaa nyt kun sitä vihdoin viimein on.=) Kivaa että uusia kirjoittelijoita tulee mukaan, tervetuloa!
Minun napaan ei ihmeitä. Öllöä oloa esiintyy päivittäin vaihtelevasti, tänään taas vähän enemmän.. Koko ajan tulee jotain mutusteltua, hetkellinen helpotus siitä ainakin on. Niin ja tosiaan tuosta ulkoilusta saan minäkin helpotusta huonoon oloon, pakkanen tosiaan piristää. Vatsa on kipeä edelleen, vihlomisen ja juilimisen lisäksi TURVOTTAA! Ilmavaivoja myös toisinaan, viime yönä varsinkin tuntui että maha räjähtää kun sinne kertyy vaan niin julmetusti ilmaa! Onko muilla vastaavaa?? Tosi inhan tuntuista kun maha pullottaa täynnä ilmaa ja koko vatsaa kivistää. Ja mulla tota esiintyy yleensä öisin, mistähän sekin lie johtuu...
ÄITIYSPAKKAUKSESTA: voipa olla että jätetään ottamatta koska ykkösestä on -06 pakkaus ja saan varmasti lainaan -07 pakkauksesta niitä vaatteita mitä haluan/tarvitsen ystävältäni. Mutta vähän vielä harkinnassa toi pakkaus homma, koska musta se raha jonka siitä vaihtoehtoisesti saa on hirmu pieni. Saas nyt katsoa, jos sinne asti vaan päästään.
Neuvola ja ultra on mulla vasta 21. ja 24. päivä joten useampi viikko pitäis vielä jaksaa odotella. Mulla kyllä noi vatsakivut välillä sitä luokkaa että oon jo miettinyt pitäiskö käydä kuitenkin yksityisellä tässä odotellessa. Mutta sit taas tulen toisinaan järkiini ja saan uskoteltua itselleni että kaikki on kunnossa ja voin ihan hyvin odotella vielä muutaman viikon siihen jo varattuun ultraan.
Joku muukin mietti lapsettomalle siskolleen kertomisesta. Meillä kans vähän sama tilanne. Esikon kohdalla kun sain viimein kerrottua siskolleni, otti hän uutisen hyvin raskaasti. Heillä oli silloin epäonnistuneita hoitoja toisensa perään. Syyllistin koko ajan itseäni omasta raskaudestani, vaikkei se tosiaankaan ollut minun vikani että meitä onnisti ja heitä ei. Oli tosi kurjaa kun tiesin ettei ainut siskoni pystynyt iloitsemaan lainkaan minun ensimmäisestä raskaudestani, käytännössä välttelimme toisisamme koko raskaus aikani. Kun meille syntyi lapsi on siskoni ottanut osaa elämäämme aivan toisella tavalla. Raskaus oli hänelle vain se hankalin asia, ei niinkään lapsi. Nyt kun siskoni on vihdoinkin viimeisillään raskaana ja minulla pian toivottavasti mahdollisuus kertoa hänelle omat uutiseni, toivon että tämä kerta olisi hänelle jo helpompi. Toivon kovasti että hän pystyisi nykyään iloitsemaan myös minun raskaudestani, kun heillekin on lapsi viimein suotu. Aika näyttää vieläkö siskoni vanhat haavat aristavat kun kerron hänelle raskaudestani. Tsemppiä siis sinulle (sori huono nimi muisti) joka olet kanssa painiskelemassa lapsettomalle siskolle kertomisen kanssa!
Huh tulipas pitkä kirjoitus.:) Nyt painun sohvalle pötköttelemään ja katsomaan naisten hiihtoa.
Ihanaa pakkaspäivän jatkoa kaikille!!
-sini
Mä oon ollut niin väsynyt koko ajan ettei oikein jaksais tehdä mitään. Pahoinvointi pysyy jokseenkin kurissa jos muistaa usein syödä, ainut vaan että mitään ei tekisi mieli pistää suuhunsa. Pari päivää olen elänyt viilillä ja jugurtilla ja mehujäitä on pakkasesssa varmuuden vuoksi jos oikein pahaolo iskee.
Onko teillä joku tietty ruoka mitä olette pystyny syömään ja on maistunut hyvältä?
Maanantaina olisi eka neuvola ja silloin viikkoja pitäisi olla tasan 10. Toivoisin kovasti että sydänäänet saataisin kuulumaan. Jännittää ihan hirveästi.
Ä-pakkauksesta. Me ei oteta tällä kertaa kun se tuntuu jotenkin turhalta. Ekan pakkauksen vaatteet on hyvässä kunnossa ja muutenkin vaatteita on paljon jäänyt esikolta. Pakkauksen haalarista en muutenkaan tykännyt yhtään kun se on niin hankala pukea päälle kun kun vuoret on ommeltu miten sattuu. Ajattelin ostaa sillä rahalla Tiny love puuhamaton. Jäi vähän harmittamaan etten tajunnut sellaista esikolle hommata, olisi varmaan tykännyt kovasti.
Me kerrottiin omille vanhemmille heti raskaudesta kun selvisi ja muille lähisukulaisille kerrottiin jouluaattona. Niille kuitenkin kertoisin myös mahdollisesta keskenmenostakin jos niin kävisi. Ja pari lähintä ystävääkin tietää jo. Muuten olen pitänyt aikaa matalaa profiilia tästä asiasta. Se alkaakin olla aika vaikeata kun masu alkaa olla aika iso jo ja äitiyskuteet on jo käytössä kun normi farkut ei mahdu enää kiinni :)
Jaahas nyt on kyllä pakko mennä puurtamaan koti hommia kun poika on unilla. Vaikka ei millään jaksais, mutta onneks on viikonloppu edessä ja mies tulee parin tunnin kuluttua kotiin.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Hermione rv 9+4 ja poju pian 11kk
Mulla on kanssa kamala ilmavaiva ongelma ja kamala ummetus. Ei oo tosiaan kivaa, maha on koko ajan hirveän kipeä. Mulla on auttanut Cuplaton jonkin verran. Mulla oli esikoisesta ihan sama juttu näillä viikoilla ja se meni sitten pikkuhiljaa ohi. Mulla on muutenkin paljon enemmän tässä raskaudessa ollut mahakipuja kun viimeksi, se on kanssa paljon huolestuttanut. Mullakin on ultra vasta 28 päivä, ei jaksais millään odottaa. Mutta kokeile sitä Cuplatonia :)
kiitos ulkoiluvinkeistä - jospa tänään kokeilisin töiden jälkeen kun on noin upea ilma. Viime kertaisella kävelylenkillä jouduin oksentamaan ojanpientareelle kun tuli niin huono olo, mutta nyt ajattelin muistaa ottaa mukaani vesipullon ja pastilleja... voihan sitä sitten tehdä lyhyemmän lenkin jos oikein huono olo pukkaa päälle.
Pahoinvoinnista ja syömisestä - joku muukin taisi kirjoittaa ettei oikein mitään tekisi mieli syödä. Minullakin auttaa kylmä syötävä, joten jääkaapissa on Semperin hedelmäsose purkkeja jäähtymässä. Aiemmissa raskauksissa söin mielelläni roskaruokia, mutta nyt ajatuskin rasvaisista ranskalaisista etoo. Parhaiten on mennyt alas peruskotiruoka esim. kinkkukiusaus. Hassua muutenkin, että mulla on joku ihme himotus keitettyihin perunoihin ja keitettyjen perunoiden tuoksuun...
Täällä myös vatsaa turvottaa ja olen käyttänyt äitiysfarkkuja jo muutaman viikon. Ovat niin mukavat päällä kun eivät kiristä tai purista, toiset ovat lantiomalliset ja toisissa on vyötäröllä resori. Ennen ultraa äitini veikkaili, että siellä olisi kaksi, mutta ultrassa näkyi kylläkin vain yksi. Massu tuntuu turpoavan aina iltaa kohti, sama oli aiemmissakin odotuksissa ja niissäkin vatsa kasvoi omia käyriään valtavaksi vaikka oli vain 1 kölliäinen kummallakin kertaa. Ilmavaivoista kärsin myöskin - kiusallista...mutta lohdullista kuulla, että muillakin on samaa vaivaa.
Äitiyspakkausta emme tällä kertaa ota. Aiemmat pakkausvaatteet vm 01 ja 04 ovat vielä tallessa ja ajattelin, että ostamme jotain vauvalle vaikka se rahallinen korvaus onkin suhteessa vähäisempi kuin mitä pakkaus olisi. Jos vaikka nyt tulisi tyttö niin saa sitten ostaa jotain tytölle sopivaa vaatetta ja varustetta kun meillä suurin osa on niin selkeästi poikamaisia ykkösen ja kakkosen jäljiltä.
Tuumii -viltsu rv9+0-
On menny tää päivä todella nopeaa, että nyt vasta kerkeen tänne palstalle...Aivan aluksi teretulemasta kaikki uudet, päivittelen listaa varmaankin huomenna, ellei sitä joku muu halua tehä aikasemmin..?
Jännä juttu, yritin tänään hakea paikkakunnan apteekeista sitä Multitabsin Inkiväärijutskaa, joka on tarkotettu helpottaan pahoinvointia. Niin kuinkas ollakkaan, mistään apteekista ei sitä ei enää löytynyt, koska tukku EI voi sitä toimittaa!! Ei oo muuten eka kerta, ko tukku ei pysty jotain tuotetta toimittaan apteekkeihin eli herää kysymys, että millanen tukku tuo loppupeleissä onkaan...Mun täytyy tyytyä nyt siihen, että syön vähän väliä jotain ja onneksi hedelmät/vihannekset maistuu. Eli tästä sopiva aasinsilta syömisiin - mulla tekee mieli vetistä ja raikasta eli just hedelmiä ja vihanneksia. Tänään ruokakaupassa käydessä mua alko etomaan jo pelkkä ajatus jostain liha/makkaratiskistä. Nooh, viime raskaudessa mua ällötti jopa sekin, jos mies/lapset laittovat leivän päälle jotan meetvurstia ;)
Kaakalla on vain ollu melkoista taivalta, ko iskenyt vielä angiina alkuoireilujen lisäksi.
Töissäkertomisesta olitte kans turisseet - mulla sitä ongelmaa ei oo, ko oon vieläkin mammalomalla, joka siis jatkuu :)
Ä-pakkaus: Mietin tossa, että ei otettais sitä, koska meillä on toi -07 pakkaus ja ei toi yks tenava kerkee kuluttaan vaatteita juuri minkään vertaa. Ja tän nuorimmaisen aikana tein todellisia kirpparilöytöjä, nii kaikki vaatteet on tallessa. Se vastaava raha on kyllä sikapieni suhteessa pakkaukseen, mutta sen rahan voisin sijoittaa kestovaippoihin sitten....
Sannami kyseli noista 4D-ultrista. Niin se pitis tosiaan Ouluun tai Rovaniemelle mennä, jos täälläpäin tahtoo sellaseen, mutta mulle riittää toi tavallinenkin ultra. Oishan se kyllä aika mellevää nähä toi natiainen sillä 4D:llä :)
Mulla sitten iski tänään vielä kaupanpäälle se surullisen kuuluisa väsymys. Voi venäjä! Eli tietää sitä, että tää mamma tahtois nukkua parin tunnin päikkärit, mutta aika vaikeeta sillon, ko mies töissä ja se väsymyshän ei kelloa seuraa.
Nyt pitänee lopetella, vuoro seuraavalle :) Oikein mukavaa vklp:a kaikille elokuisille :)
-AJ & natiainen-
Eka viesti taas vähälle aikaa tälle palstalle. Lokakuulla mulla todettiin keskenmeno ekan ultran yhteydessä ja kaavinnan jälkeen odoteltiin yhdet menkat, sitten tärppäsikin heti uudestaan. Nyt vuoden lopussa jouduin ankarien vatsavaivojen takia käymään yliopistollisessa sairaalassa yön yli. Siellä ultrasivat ja pienen pieni ihmisen alku siellä olikin, sykekin löi niin vimmatusti :). Ihanaa oli saada tietää, että kaikki on kunnossa ja vatsavaivat johtuivat jostain muusta.
Tästä raskaudesta tietää mieheni ja minun lisäksi vain äitini, ajateltiin että nyt ei kerrota ennen ku ite huomaavat. Saa sitten nähdä miten malttaa, appivanhemmille tää ois eka lapsenlapsi. Sen verran tuo keskenmeno heittää varjoaan vieläkin, että ei oikein uskalla nauttia raskaudesta, ainakaan tässä vaiheessa. Olen ajatellut jossain vaiheessa käydä yksityisellä ultrassa, kenties 4D:ssä. NP-ultra ois rv 10-12 välillä, mietin vielä mitä tekis sen suhteen. En oo vielä neuvolaankaan soitellut mitään, johan tuolla reissulla labrat ja pissat katottiin.
Viikkoja en oo laskenut kovin tarkkaan tällä kertaa, ehkä jossain 7+2. Ultrassa kun olin, niin viikot oli 6+4. LA ois 20.08.2008. Olotila on tasaantunut, mitä nyt turvotusta on välillä enemmän ja välillä vähemmän. Väsymys on myös ajoittain aikamoista. Tavalliset housut mahtuu silti vielä kohtuudella, tosin kotona olen aina muutenkin lökäpöksyissä.
Aika omanapainen viesti näin alkuun, mutta olen kyllä lueskellut tätä ketjua jonkin aikaa. Mulla on myös yksi lapseton työkaveri, tosin hänelle kerroin jo tuosta ekasta raskaudesta, mutta tästä en aio kertoa ihan heti, ellei nyt jostain syystä tule esille... Ei se silti ihan helppoa ollut kertoa uutisista. Liikunta on jäänyt täälläkin vähän taka-alalle tuon sairastelun takia, mutta syksyllä ostettu Conceptin soutulaite on yläkerrassa käyttövalmiina. Ei oikein ulkoilu huvita täällä ainakaan viikolla, kun päivät menee töissä ja ei oo katuvaloja, toisekseen kolmen suden lauma tässä lähistöllä. Mutta ehkä viikonloppuna päiväsaikaan, jos ei muuta niin hyötyliikuntaa puunkannon merkeissä, ainakin pakkasista päätellen sitä piisaa :).
Nyt lähden laittamaan pyykkejä, ettei tule ihan megalomaaninen viesti. Hyvää viikonloppua Elokuisille!
Itselläni on kans hirveästi turvotusta ja ajattelin kokeilla nuita ummetus lääkkeitä siihen. Mullá nimittäin turvotuksen lisäksi on ummetusta =(
Mä olisin kans halukas kuulemaan nukkumisvinkkejä, jos vain joltain löytyy =) Illalla ei saa unta ja yöllä kun käy vessassa on törkee nälkä ja se pitää hereillä sitten yöllä. =( Pitäiskö tässä alkaa yöllä syömään??
Monesti pitää syödä kaksikin iltapalaa, että pysyy kylläisenä. Itselläni on tullut himo raskanleipään, joka pitää lämmittää mikrossa ja voita päälle, toinen himo on appelsiinimehu itse puristettu =)
Mitäs himoja muilla on?
Kaveri kävi kylässä tänään ja kysyi heti olenko raskaana, ei siinä auttanut valehdellakaan, on kuulemma jo niin íso maha =) sanoin että se on vaan turvotusta =) Maanantain neuvola alkaa jännittään, silloin ois tarkoitus kuunnella sydänääniä =)
Äitiyspakkauksesta: Olen ajatellut sen ottaa, on se kyllä aika kattava paketti ja paljon hyödyllisiä tekstiilejä. Itselläni on tuo -05 malli ja se oli aika poika voittoinen, onneksi =) Sillä rahalla ei kuitenkaan hirveesti mitään saa.
Tartteeko kenenkään tehdä mitään hankintoja vauvaa varten?
Kivaa kun on elokuisiin liittynyt uusia odottajia :).
Ite sain tänään sitten viimein neuvolaan soitettua ja sainkin ajan jo ens ti töitten jälkeen.
Täällä oli kyselyä siitä, että ottaako pakkauksen vai ei? Mä en viel tiiä, riippuu paljolti minkänäkönen pakkaus tulee, mutta luulen että me ei oteta. Loppupeleissä aika vähän tuli siinä pakkauksessa (2005 pakkaus) olevia vaatteita käytettyä. Ne ei vaan ollu mun makuun.
Pahaaoloa/ällötystä täälläkin on hurjasti 24 h. Tulee tasasin väliajoin, jos unohtaa tai ei ehdi syödä. Lomalta paluu töihin koittaa taas ma..
Kaupassa käynti on ihan mahdotonta, ostaisin vaan juotavia ja hedelmiä. Lihat tekee pahaa..täällä oli joku toinen jolla on sama juttu. Ja myöskin ruuan valmistaminen, varsinkaan paistaminen ei uppoa.
Mulla on kanssa iltaisin ja yleensä työpäivän jälkeen turvotusta. Omissa vaatteissa vielä kuitenkin mennään.
Meillä tyttö on kuumeessa ja on tosi räkänen. Ite oon vielä pysyny terveenä.
Nyt tarvii lopetella, lupasin tytölle että pelataan muumi-lottoa ennen suihkuun menoa.
Hyvää viikonloppua elokuisille mammoille!
Mama, masukki rv7 sekä rinsessa 2v3kk
Moi!
Tänään sitten nähtiin sellanen pähkinän näköinen 7mm kokoinen sykkivä tyyppi. Kaikki siis kunnossa ainakin toistaiseksi. Tuon ultran mukaan viikkoja ois 6+5, itse olin laskenut 6+6.
Olin kuvitellut, että saisin jonkun kauhean tunnemyrskyn oli tulos sitten mikä tahansa, mutta ilman kyyneliä ja muutakaan hysteriaa selvittiin. Ehkä johtui siitä, että lääkäri oli aika kylmänviileä - asiallinen kuitenkin. Tuntui, että miehelle oli se möykyn näkeminen jotain, joka konkretisoi koko asian. Itselleni olisi varmaan lopulta yhtä lailla riittänyt vaan tieto siitä, että kaikki on ok, koska eihän siitä kuvasta nyt kukaan asiaan vihkiytymätön olisi osannut mitään sanoa. Mutta ehkä johtuu siitä, että meillä naisilla homma on kyllä yleensä konkretisoitunut kaikenlaisina tuntemuksina jo aikapäiviä sitten.
Nyt sitten vaan keräilemään rohkeutta pomolle kertomista varten... Onneksi on niin lapsirakas mies, ettei voi hirveän näreissään olla, vaikka tästä paljon ylimääräistä vaivaa aiheutuukin.
kummitus76