päänsärkyä ja huimaava olo aamulla, onko muilla?
mulla raskaus loppusuoralla, la:han enää alle kolme viikkoa. nyt on ollut kolmena päivänä peräkkäin päänsärkyä(silmiin sattuu kirkkaat valot, lasten kovat äänet vihloo päätä, silmien takana jyskyttää...) ja tänä aamuna kun nousin sängyssä istumaan, koko huone vaan pyöri silmissä eikä tasapaino oikein toiminu. säikähdin kyllä! en oo ikinä pyörtynyt, enkä onneksi tänäänkään. aloin vaan miettiä, että mitähän tämä oikein on. onko muilla ollut loppuraskaudessa samanlaista? mulla on ollut kaikki verenpaineet ym. neuvolan mittaukset aina hyvät. onneksi on neuvola huomenna, otan vielä asian siellä puheeksi.
Kommentit (2)
onneksi. kaikki testit normaalit. päänsärky saattoi johtua liian vähistä yöunista ym. ja se huimausjuttu on kuulemma sellainen, että korvassa siellä tasapainoelimen lähellä on jotkut " kuonat" lähteny liikeelle ja menny väärään kohtaan. että jos tuo huimaus toistuu, pitäs laittaa pää samaan asentoon, jossa huimaus alkoi ja pyörittää päätä tosi hitaasti niskan kautta ympäri, niin että se kierros kestää sen viisi minuuttia. näin ne kuonat saa taas oikeille paikoilleen. olipa sekava selitys, toivottavasti joku tajusi... eli tämä vaiva voi tulla ihan kaikille ihmisille...
sulla huomenna neuvola.
Vastaan kysymykseesi siksi, että minulla oli eilen neuvolalääkäri (rv38+4) ja hän kyseli, onko ollut päänsärkyä tai turvotusta, koska paino oli noussut huimat 2kg viikon aikana, muuten painonnousu pysynyt kurissa. Virtsanäyte oli puhdas.
Toivotaan, että sinun päänsärkysi ja huimaus johtui " vain" kiristävistä hartioista tai matalasta verensokerista tms.!