Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ELOKUISTEN vuodsi 2008, viikko 1 **

01.01.2008 |

Linkki edelliseen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12022752&p=1&mpage=2&tmod…

OIKEIN IHANAA JA ONNELLISTA VUOTTA 2008!!

Meillä pauke ei taaskaan häirinnyt lapsia, nukahtivat normaaliin aikaan. Meitä aikuisia pauke taas häiritsi, että nukahdimme vasta sen verran myöhään, että nyt nukuttaa. Mies saa nyt nukkua ja minä nukun sitten päikkärit. Uuden vuoden juhlinta sujuu meillä tosi rauhallista, kuten on sujunut jo vuosia jo ennen lapsia.

Vauvalla on yskää vielä flunssasta jäljellä, mutta muuten aletaan olla kohta ehkä jo terveinä. Vauva on kova poika tahtomaan. Kaikkea tavoittelee suu auki. Valmiina työntämään suuhun kaiken mitä kiinni saa. Hauskaa, vaikka alkaa olla vähän vaarallista. Poika saattaa tarrata kiinni mihin vaan, joten tavarat ovat vaarassa. Pari kertaa on nyrkki jo uinut rruokalautasessakin. Onneksi ei ollut kuumaa ruokaa. Päikkärirytmistä koetan saada taas kiinni, kun tuo flunssa selvästi sotki taas pakkaa..

Mukavaa päivän ja vuoden jatkoa!

Västis ja poika pian 5kk

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ystäväperhe lapsineen ja he oli ostaneet muutamia raketteja,jotka paukutettiin hyvissä ajoin....

Oli kiva ilta,tehtiin yhdessä 5 pellillistä pitsaa,syötiin muitakin herkkuja ja saunottiin.

Teittekö UudenVuoden lupauksia?Itse en...Aion kyllä kuntoilla enemmän,mut laihduttamaan en ala imetyksen vuoksi....

Jos paino on noussut yhtä hyvin kuin aiemmin,mennään 6kk ikään asti pelkällä rinnalla.Huomenna " pikkuinen" tuleekin jo 5kk!!!

Lumina ja " Lahja"

Vierailija
22/27 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne on joulut ja uudetvuodet taas juhlittu. Meillä meni molemmat ihan rauhallisesti kotosalla. Mukavaa oli pukki kävi ja toi paljon lahjoja, sukulaisia kävi meillä kylässä, syötiin taas ihan liikaa.. Uutenavuotena katseltiin raketteja ja syötiin taas hyvin..!!!

Kamalan paljon olitte taas saaneet tekstiä aikaan sitten viime käymiseni!! Montaa juttua ajattelin kommentoida, kun vain muistaisin että mitä..

Joku kirjoitti että vaava roikkuu koko yön tississä. Meillä tuntuu olevan vähän samaa ilmassa. Onneksi ei joka yö! Meidän pikkuinen nukkuu siis perhepedissä, enkä useimmiten edes muista montako kertaa hän on yön aikana syönyt. Toivon että tämä kaiken aikaa tississä roikkuminen on ohimenevää, eikä jää tavaksi pidemmäksi aikaa. Ainakin muistelisin että isompienkin kanssa oli joskus samaa ja että se meni sitten itsestään ohi.

Sitä piti vielä että muistaako kukaan minkä ikäisenä lapsen sai laittaa hyppykiikkuun? ja mitä muita ohjeita siitä oli esim. ajan tai muun suhteen rajoituksia? Meillä nimittäin olisi tuolla jossain komeronperillä sellainen isompienjäljiltä. Tämä meidän pieni-mies alkaa nimittäin olla aikamoinen pomppu-veikko!! Koko ajan pitäisi johonkin suuntaan keinutella, heilutella tai hypitellä..!!

Nyt täytyykin jo mennä..

pönttö-örvelö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi se räike ja pauke on ohi. Neitomme ei tykännyt yhtään eilisen räiskeestä ja paukkeesta. Ilotulitus 4kk:n rajapyykin kunniaksi ei muodostunut kenellekään mukavaksi, kun tiitiäinen huusi klo 18 saakka tuonne 02 saakka.

Ikäviäkin asioita uusi vuosi toi tullessaan, mies pakkasi matkalaukkunsa ja lähti...onneksi sentään vain parin viikon työmatkalle Ranskan kautta Kanadaan. Lähtö tuli hieman yllättäen, kun alkuun meidän piti hänet lähettää matkaan vasta loppiaisen jälkeen, mutta aina ei mene asiat putkeen. Esikoisen ajoilta muistan, että pidempien työmatkojen aikana aina tapahtui jotain: jotain meni rikki, oltiin sairaana, huudettiin hampaita jne. Nyt jännittää, kun ekaa kertaa kahden lapsen kanssa näin pitkään kolmistaan...Ikäväkin on, vaikka lähdöstä aikaa tunti. Tämä on tätä meidän arkea pitkälti, että miehen työ vie maailmalle useasti.

Meillä oli poika tissitakiainen, joka oli aina tississä kiinni...yötä päivää. Kaikki kikat koitettiin, mutta apu tuli vasta, kun hänet vieroitettiin rinnasta n. 10 kk:n ikäisenä. Neitomme onkin siitä erimaata, että hän syö syömisensä rinnasta ja muuhun vaivaan, kun nälkään rintaa on turha tarjota. Tissiriippuvaisuuden kyllä huomaa kasvutahdistakin: tytöllä painoa tulee kuukaudessa n. 500g kun pojalla vastaavasti tuli jopa 1,5 kg.

Painun nyt nukkumaan itsekin, jos vaikka saisin energiavarastojani tankattua unella. Kuulemisiin taas...

Möykkyräinen

Vierailija
24/27 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen olinkin äänessä,mutta ollaan nyt tänäkin vuonna heti

hyppykiikku: laitoin esikon 5kk siihen ja pikkupikku aikoja ensin,eli ihan pari min eka kertana,mutta aika pian oli jo 15min jne...mutta alkuunsa hissukseen.eihän se oli selälle mikään hyvä vehje (kai)

mä en kyllä oo niin tota selkää aatellu ensisijaisesti,ja meillä kyllä toi 4kk tasan kökkii istualleen sylissä,jos ei kerran muu asento kelpaa.

siis ihan minuuteissa tuo " istuminen" on per päivä. paljon kannetaan sylissä, rattaissa on hereillä puoli-istuvassa asennossa pikkumatkoja ja sitterissä samaten puoli-istuvana.sylissä vaan tykkää istua kunnolla.

syöttötuoliin,tripp trappiin ajattelin myös kyhätä tässä joku päivä jonkun selälle suht ystävällisen systeemin.ruoat alkaa tulemaan alas,ja juomat samaten,joten ennemmin kökkii syöttötuolissa katsellen,ennenkuin vanhinkoja sattuu.joku tyyny tai pyyhe vähän taakse ja sivuille.

meillä on elo nyt senpuolen jotenkin helpottunu,että jaksaa olla pisempiä aikoja jotenkin " järkevämpi" ,tosin äksöniä vaatii jatkuvalla syötöllä,ja itekseen vauvalla menee aikapian hermo,jos ei kääntyminen onnistu,tai lelut mene just siihen suuntaan mihin herra itse haluaa.

mutta jotenkin tämä on nyt helpottunut.tai sitten tämä on vain tämän hetken olotila =)

viime yönä manasin vauvan alimpaan helvettiin taas.ihan ihme tunne myrskyjä mulla,ja aamulla häpesin oikein itseäni.olin juuri saanut unenpäästä kiinni klo 02 ja vaavi heräsi syömähöhötykseen 02.30 ja kiroa pärisin kun mikäkin,että pilaa mun yöni.mulla kun ei uni tule aina kamalan helposti silmään.ja mulla on ollut nukahtamisvaikeuksia näiden molempien vauva-aikana.

@mona@ko se kirjoitti että on rytmi sillain " muuttunut" että saattaa saana herätä syömään 01-05 välillä kerran,muttei aika ole ennustettavissa.meillä on ihan samaa.ennen saattoi herätä kun nakutettu esim. 04, mutta nyt tuo aika on 02 ja 05 välillä mikä tahansa.mutta jos herää esim JO 02 kuten viime yönä,nukkuu kyllä luojan kiitos 7/8 ja siitä jopa 11 asti.

mä en tajua itekkkään miten mä olen selvinny ton esikoisen kanssa,kun heräs sata kertaa yössä.on vaan lohduttavaa,jos tästä tulee samanlaista joskus,tiedän selviäväni siitä hengissä.

meillä on EHKA rytmin muutosta TOIVOTTAVASTI tiedossa.nyt on nukkunut 40min 40min ja 2t päikyt ja silti ritissyt rätissyt väsymystään,ja on saanut 2t päikkyjen aikana raivolla vatkata vaunuja.

nyt 4päivää nukkunut 40min ja sitten 3,5t pitkät päikyt =) ihan uskomatonta,eilenkin rakettien paukkeessa.hereillä on jopa 19-23 välisen ajan,on väsy ja ritisee,mutta on paljon helpompaa.

ennen ei oo iltasin voinu lähtee mihinkään kun on vaan toivonut että johonkin kohti saa pitkät päikyt.nyt on kivaa kun voinut ajatella,että voi tehdä mitä vaan 19 jälkeen,käydä kaupassa,kyläillä tms kun vauvakin on hereillä.toivottavasti tää rytmi nyt olis pysyvää!

jahas...olkkarista kuuluu metakkaa,esikko ja vauva siellä häärvivät...

moikka!

neitiniiskunen ja pikkumies 4kk ja pari pv yli

Vierailija
25/27 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saana on VIHDOIN aamutorkuilla. Eka yritys pilaantui esikoisen kiljahdukseen ja nyt siis toinen yritys meneillään...

Niin joku kysyi oliko meillä tissitakiainen;ei! Mutta oletkin saanut onneksi paljon muilta vastauksia..

Joo meillä se yösyöminen on sellaista vaihtelevaa. Tänään heräs kuudelta ja minä kipitin hakemaan maitoa, jota joi sitten vähän sen tyylisiesti, että juodaan nyt kun kerran tyrkyttää ja sitten torkuttiin vielä tunti.

No seitsemältä sitten halusi ylös, mutta jo puoli kahdeksalta aloitti väsymys kitinän...

MIKSI ei voi nukkua yhtä soittoa?????

Siis seitsemän on ihan ok aika herätä, ei siinä mitään, mutten käsitä miksei voi nukkua niitä aamutorkkuja siihen yhtä kyytiä?!?

Ei tarvis heti tunnin sisään ruveta väsymystään valittaan! KUMMALLISTA!!!

Huomenna meillä on neuvola! Kiva mennä, kun tuntuu ettei olla oltu toooosi pitkään aikaan.

Tsemppiä teille joiden miehet matkustelee!

Tuntuu ihan kummalta ajatukselta, että meillä mies olis enää edes 7-16 töissä viikot niin kuin oli esikoisen aikaan.

Kuinkahan sitä on saanut päivät kulumaan?!

Nyt mies on niin paljon kotona, että välillä tuntuu ettei käy töissä ollenkaan ;)!

Välillä sais kyllä olla vähän enemmän, että saatais etäisyyttä....

No nyt on torkut nukuttu...

Heippa!

T:Mona, esikko 3-v. ja Saana 5kk

Vierailija
26/27 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti on arki taas alkanut, loma on kiva, mutta onneksi päästään taas " normaaliin" elämään. Lasten rytmit ihan sekaisin, ja niitä nyt yritetään taas vääntää normaaliksi.

Aamu alkoi hyvillä uutisilla, ystävä oli yöllä synnyttänyt kolmannen lapsensa, pienen prinsessan! Haaveilen tässä, josko sitä pientä pääsisi jo tänään katsomaan, mutta katellaan :)

Oma " pieni" mies kun ei enää ole mikään pieni, vaikka ankan vauva vetää kyllä pohjat, meillä on vain 4 kk: 68,5 ja 7kg. Viikon päästä on neuvola, saa nähä mitä mittoja lyödään tällä kertaa tiskiin. Meillä ois vuorossa jo neljäs neuvolantäti, ensin oli äitiysneuvolan täti, sitten lastenneuvolan täti(nyt äippälomalla) sitten harjoittelija ja nyt pitäisi olla sitten pysyvämpi tapaus. Inhottava vaan esim. pään mitta, se oli pysyny viimeksi samana, mutta varmasti mittaajan jatkuva vaihtuminen vaikuttaa asiaan.

Luukas viihtyy pitkiä aikoja lattialla, välillä kattelee vaan ympärilleen. Edelleenkään meillä ei ole minnekkään kiire, eli kääntyilee kyllä kyljelleen, muttei yritäkkään vielä masullee. Hauskasti vaan pyörii selällään napansa ympärillä :) Tavarat menee jo aika hienosti suuhun, eli silmän ja käden motoriikka on huimasti parantunut. Kiljuu innoissaan ja erityisesti siskolleen, jotta tämä huomaisi. Aivan ihana hymypoika!

Korvikemaidolla mennään ja kaksi kertaa päivässä soseita. Määrät vaihtelee, mutta reilu pikkupurkki menee vuorokaudessa. Maitoa meneekin sitten aika hurjia määriä, joten yritän lisätä tuota soseiden määrää. Illalla juodaan lisäksi velli, onneksi senkin pian saa vaihtaa puuroon. Mistään ruoka-aineesta ei ole tullut reaktioita, ihottumaahan Luukaksella on, mutta lienee äidiltä perittyä atooppista ihottumaa.

Nyt pitää lähteä lukemaan satua esikoiselle, kerhot, ym alkaa vasta ens viikolla, onneksi!

Voikaa hyvin! emma ja Luukas 5kk

Vierailija
27/27 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa uuden vuoden alkua kaikille!

Onneksi ollaan palattu arkeen. Vaikka tuntuu että tuo palautuminen kestää... On outoa kun mieskin on päivät töissä. Ehtihän se hän olla tuossa monta päivää peräkkäin kotona!

En ole vieläkään aloittanut soseiden maistelua meidän tytöllä, ihan harmittaa kun en saa sitä aikaiseksi. Esikoinen oli tämän ikäisenä syönyt jo yli kuukauden kiinteitä!! Mutta josko sitä tällä viikolla aloittaisi kokeilut... Pitää pyytää miestä muistuttamaan minua viikonloppuna. Jotenkin vaan " pelottaa" aloitus kun tyttö viimeksi vain itki kun laitoin lusikkaa suuhun. Hän ei oikein tykkää tippojen ottamisestakaan, lusikalla sekin. Liekö saanut jonkun kammon lusikasta, en tiedä.

Lion76: oli ihanaa lukea siellä vkon 52 ketjussa sinun tytöstäsi. Kuulosti aivan meidän tytöltä! Viihtyy yöllä tissillä ja nukkuu " lyhyitä" päiväunia. Ihana kuulla että muitakin on. Välillä kun iskee melkein masennus kun oma vauva ei nuku 3-4h ulkona hyssyttämättä! No ei vaan, yritän todella olla vertaamatta omaa lasta muiden lapsiin, mutta se on niin helppoa verrata. Ja sitten pettyä jne. Kierre siis valmiina.

Mutta kyllä minä nykyään osaan nauttia ja ihastella tuota omaa tyttöä. On se vaan niin kaunis ja kasvaa koko ajan, joten parempi vaan ihastella. Kohtahan se kävelee jne. ja sitten vaan muistellaan näitä vauva-aikoja!

Huomenna esikoinen taas päivähoitoon ja minä lähden Selloon ostoksille vauvan kanssa.

Ihanaa! Olen niin ostos-ihminen.

Nyt kuuluu lattialta kitinää...

Pisa ja tytöt 4 v ja 4 ½ kk