Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulostaako tää paniikkihäiriökohtaukselta vai miltä?

Vierailija
12.11.2008 |

Vai olenko vaan seko...

Mulle tulee (usein ovulaation aikaan) sellaisia outoja kohtauksia. Niissä tulee ensin outo haju, jotenkin ummehtunut, maan sisältä tuleva haju, sitten tuntuu että olen ollut tässä ennenkin, vaikka tiedän ettei se ole mahdollista. Ikääänkuin näen edeltä mitä tulee tapahtumaan vaikka niin ei sitten käykään. Ensin tulee kylmä, sitten tulee kuuma ja sellainen kylmä hiki valtaa kasvot. Sen jälkeen on aina vähän tyhmä olo jonkin aikaa.

Onneksi näitä ei tule usein, tosiaan ovulaation aikaan tulee useammin, kerran päivässä, muuten ehkä kerran viikossa. Kun käytin hormonikierukkaa ei tullut ollenkaan, samoin raskaana ollessa ei tullut. Muista että näitä oli jo teininä.

Tietääkö joku mitä tää vois olla, vai menenkö kuvauttamaan aivoni kasvaimen varalta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan jos joku tietäisi mitä tämä on.

Vierailija
2/6 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

diagnoosina epilepsia. En muista tarkempaan, epilepsiaa on monen tyyppistä ja monen asteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paniikkihäiriökin. Mutta sinuna kävisin lääkärillä juttelemassa, epilepsiamahdollisuus tuli näin maallikolle mieleen.

Vierailija
4/6 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin "kohtauksia" tulee harvoin. Enkä myöskään haista mitään ihmeellistä. Mutta tuntuu, kuin olisi ihan ulkopuolinen itsessään, katsoisi sivusta tapahtumia. Tiedän, mitä joku sanoo seuraavaksi, mitä itse vastaan (se nyt ei sinällään ole ihme...), mitä toinen sanoo sitten jne. Tuntuu juuri siltä, että olisi ollut siinä tilanteessa jo aiemminkin.

Mulla taas lapsena näitä oli useammin, aikuisena ei kovinkaan paljoa (paristi vuodessa tms?). Dejavuksi kai niitä kutsutaan...?

Vierailija
5/6 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ennemmin epilepsiakohtaukselta. Käy lääkärissä, jos pääsisit neurologin vastaanotolle, sulle voidaan tehdä EEG.

Vierailija
6/6 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin "kohtauksia" tulee harvoin. Enkä myöskään haista mitään ihmeellistä. Mutta tuntuu, kuin olisi ihan ulkopuolinen itsessään, katsoisi sivusta tapahtumia. Tiedän, mitä joku sanoo seuraavaksi, mitä itse vastaan (se nyt ei sinällään ole ihme...), mitä toinen sanoo sitten jne. Tuntuu juuri siltä, että olisi ollut siinä tilanteessa jo aiemminkin.

Mulla taas lapsena näitä oli useammin, aikuisena ei kovinkaan paljoa (paristi vuodessa tms?). Dejavuksi kai niitä kutsutaan...?

Siis ei niin että kaikilla epileptikoilla oli dejavu:ita ja kaikki joilla on dejavu:ita olis epileptikkoja mutta siis on yksi mahdollisista oireista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän