Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOTILOT vk 46 - 48

12.11.2008 |

Tässä uusi pino....linkitystä en osaa tehdä...mutta haitanneeko tuo? Laitoin nyt useamman viikon kun ollaan oltu hieman laiskemmanpuoleisia kirjoittajia :D

Täällä samaa vanhaa, Rassu pihisee edelleen, mutta yöt on rauhallisempia ja on nyt nukkunut taasen yskimättä...kiitos lääkkeen. Niin vähän ajattelin että jalkojen asento varmaan kyllä taitojen karttuessa oikenee, mutta kysyn sitä vielä sitten siellä puoltoista vuotis neuvolassa, ihan oman mielen rauhankin takia. Tänään vesseli nousi ihan oma aloitteisesti ylös ja otti askeleita kun "leikki"...eli kyllä se taitaa sitten sieltä pikkuhiljaa tulla. Ihanaa, todellakin housut on kovalla koetuksella kun kontataa joka paikkaan...pihalla en olekkaan antanut kontata vaan kävellä pitää ja aika hyvin meneekin kun on vain tukea mistä pitää kiinni.

Tässä olisi vielä vähän aikaa kunnes pikkuinen syntyy, mutta kyllä mieluusti ennen sitä pitäisi kävelyn sujua kunnolla.

Masu kasvaa, jouduin lauantaina tekemään myönnytyksen ja ostamaan mamma farkut, aika pitkään pystyinkin sinnittelemään tavallisilla housuilla. Tarttui mukaan muutama puserokin, joten näillä vermeillä sitten pitäisi loppuun asti pärjätä...takki asia on ainoa huolen aihe, millään ei viitsisi investoida joten toivon että ilma pysyisi mahdollisimman leutona...tai sitten loppuaika pitää viettää sisätiloissa :D

Mukavaa viikkoa kaikille ja kirjoitelkaahan kuulumisia.

JB72 kera pesueen ja KeKe:n rv 28+5

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on rauhallista kun vaan kuopus kotosalla,isommat lähti eilen isänsä luokse.Aion käydä ostamassa joululahjat niille valmiiksi,niin ei tarvii sitten niitä stressata=)

Itellä meinaa olla flunssainen olo,ja glögillä sitä nyt parantelen,jospa ei tulisi pahaksi.

Kavereilla on vauvabuumi menossa ja plussia satelee=)Ja jotkut juuri saaneet vauvan.Suurinosa saa vasta esikoisen vaikka ovat mun ikäisiä.Sinällään hassua kun mun esikoinen lähestyy jo ekaa kymmentä=)Mutta kyllä mä huomaan itekkin että esim.koulujen ja päiväkotien tilaisuuksissa oon aikas paljon muita nuorempi=)Tai sit mä oon vaan hyvin säilyny;)Oikeesti tunnen itseni vanhaksi ja väsyneeksi enkä yhtään nuoreksi.

Miestä vauvakuume riivaa,ja iltaisin istuu koneella ja ihantelee kuopuksen vauvakuvia=)Ihana kun on tollainen mies joka valmis neloseen milloin tahansa,mutta ite en oo niinkään varma,varsinkin kun sattuu stressaava päivä niin tuntuu etten selviä näitten kolmenkaan kanssa..

Mutta nyt keittiönraivaus kutsuu...tylsää..

Huiskutin

Vierailija
2/16 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlainen tilanne Huiskuttimen kanssa: kavereille on tässä viime aikoina tullut paljon vauvoja, mutta suurimmalle osalle ensimmäiset. Itse tunnen myös olevani nuori kun vertaa esim. esikoisen kerhokavereiden äiteihin, vaikka olinkin 22 kun esikoinen syntyi, että en nyt ihan teini sentään enää.

Jokos olette jouluvalmisteluja aloitelleet? Maanantainahan jo pääsee avaamaan ensimmäisen luukun joulukalenterista. :0) Minä olen jo tehnyt laatikoita pakkaseen valmiiksi ja virittänyt jouluvalot lastenhuoneen ikkunaan. Olemme joulun ihan tässä kotosalla, koska tämän porukan, tavaroiden ja lahjojen roudaaminen minnekkään ei juuri houkuttele. Muutenkin sitä on tullut niin mukavuuden haluiseksi, että tuntuu, että helpommalla pääsee kun on omissa nurkissa, vaikka onhan siinä se ruokien laittaminen, mutta noin muuten on helpompaa kun saa mennä ihan omien kuvioiden mukaan.

adalat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 20 kun sain esikon=)Mulla on yx kamu saanu lapset 15 ja 16 vuotiaana,on nyt parikymppinen=)

Me ollaan joulu kotona,ens viikolla viritellään koristeet paikoilleen,ulkovalot vasta laitettu=)

Pesin pyykkiä ja kuopus oli pistäny oman pissavaipan joukkoon..kivasti oli hajonnu ja liimautunu pyykkeihin valkosia haituvia...=(

Huiskutin

Vierailija
4/16 |
15.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduttiin eilen vauvan kanssa :)

Maanantaina menin osastolle ja aloitettiin käynnistelyt. Vauva syntyi ke 12.11 klo 5.47. Poitsun mitat 52.5cm, py 37cm ja painoa 4490g. Synnytyksen kesto 4h, josta ponnistusvaihe hurjat 2min ;)

Tytöt on ottaneet pikkuveljen uteliaina vastaan. Nyt sitten taas opetellaan arkea.

AIHA + tytöt ja Tomi 3vrk

Vierailija
5/16 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potran pojan on aiha saanu=)Tule sitten jossain vaiheessa kertomaan onko elo pojan kanssa jotenkin erillaista.Pojat ainakin pissaa miten sattuu=)Ihana ois olla itelläkin pikkuinen nyytti=)

Valmistelen kakkosen synttäreitä,sille tulee muutama kaveri kylään.Kakku paistuu just uunissa.

Ihanaa kun tuli vähän lunta ja pakkasta ulkona näyttää heti paljon valoisammalta.

Viikonloppuna käytiin hoitamassa parisuhdetta ja joulun aikaan on vielä kahdenkeskinen risteily tiedossa,sitä kovasti ootellaan=)Nyt yritetty panostaa suhteeseen enenmän,kun syksyllä oli pientä kriisin poikasta=/

Kuopukselta loppu just kuuri korvaan,mutta kakkosella vielä jatkuu,saa nähä meneekö taudit noilla ohi vai pitkittyykö,viime talvena pojat veti monta kuuria putkeen=/Onneksi esikko päässy korva vaiheen yli ja ei oo ollu tulehdusta kohta pariin vuoteen=)

Mutta pistäkää muutkin kuulumisia kunhan ehditte=)

Leipuri Huiskutin

Vierailija
6/16 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnittelut Aihalle pikku prinssistä :D Mielenkiinnolla odotan kuulumisia arjen sujumisesta... itsellä pian sama edessä. En kyllä ymmärrä miten tuo aika juoksee noin nopeaan...viikkoja kasassa 30. Kohta on jo joulukuu ja se menee kyllä hujauksessa kun on kaikkea tohinaa.

Meillä nyt toistaiseksi terve jakso. ellei sitten yskää ja ripulia lasketa ;)

Täytyy taas kiirehtää, Rassu on oikea termiitti, mikään ei tunnu olevan turvassa .

JB72

Vierailija
7/16 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on se tänne eteläänkin luvattu lumi? Vettä vaan tuhnuttaa päivästä toiseen. Ärsyttää!

Oli sentään piristäviä uutisia tässä ketjussa; ONNEA AIHA!!! Ja koko perheelle tietysti, mutta sinähän sen kaiken työn teit. ;0) Itsellekin melkein, huom! vain melkein, tulee vauvakuume kun JBkin sitä masuaan kasvattelee. Toisaalta mulla on nyt jotenkin olut jaksaminen niin nollassa, että raskaus tähän saumaan olisi kyllä melkoinen grande katastrof.

Onnittelut myös Huiskuttimelle tuoreesta ajokortista! Kyllä se vaan kummasti helpottaa elämää kun on ajokortti. Ei ole niin toisen kyytien varassa ja vähentää huomattavasti sumplimista.

adalat + tyttöset

Vierailija
8/16 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea AIHAlle perheelisäyksestä! Hienoa, että kaikki sujui hyvin ja olette jo kotona! Mukavaa kuulla =)

JB72: Meillä Pepin jalkojen asento paranee koko ajan. Hän ei vieläkään kävele, ja mua melkein itkettää kun ajattelenkin tota kävelemättömyyttä. Mua alkaa stressaamaan tosi paljon. Tiedän mistä puhut kun kirjoitit että housujen polvet ovat kovilla. Peppi menee kyllä taaperokärryllä, mutta ei se mua juurikaan lohduta kun neitiä raahaan kainalossa joka välissä :-/ Lääkäri ja kaksi eri fysioterapeuttia on sanonut, että mitään hätää ei ole -ja uskon kyllä heitä. Mitä noita terveitä jalkoja lähteä jollekin lääkärille vielä näyttämään...

Adalat: Tsemppiä ja voimia rakentamiseen! Ja muuhunkin =) Mullakin on mieli vähän maassa, vaikka en tiedä kirjoititko varsinaisesti siitä... Ja jaksaminen on mulla vähän sitä ja tätä. Väsyttää...

Omaa napaa vähän tähän loppuun: Mulla on vähän vauvakuume nyt miinuksella. Mä en tiedä minkä takia, senkö, että mulla ei ole ovulaatioita ollut nyt neljään kuukauteen vai mistä. Aika väsynyt olen kun vanhemmat lapset kerhoilevat kolme kertaa viikossa ja niihin väleihin sovitetaan aikoja puheterapiaan, fysioterapiaan ja vielä pitäisi lähteä sairaalalle keskimmäisen kanssa jolla on ilmeisen huono näkö, hän tarvitsee silmälasit. Ja ikää 4-v. Niin ja tämä keskimmäinen alkaa kanssa käymään siellä puheterapiassa. Plaah.

Et nyt ajattelen, et tää oli NIIN tässä. Piste. Taidan ottaa seuraavalla neuvolakerralla puheeksi sen kuparikierukan...

T: Väsynyt Anttuli

Vierailija
9/16 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Antulle=/Kyllä se aina tuntuu välillä että hommat kasaantuu ja mihinkään ei kerkii.

Mä sain tuon kortin,niin elämä helpottuu kun on taas aikaa käydä kuopuksen kanssa kerhoissa yms..ollu tosi huono omatunto kun koulu vei niin paljon aikaa.

Meillä arkea kuormittaa kuopuksen allergiat,aina on jotain käyntiä ravitsemisterapeutilla,sairaalassa yms..esikon hampaat on vinot ja tammikuussakin täytyy kolme kertaa käydä niitä hoitamassa.Lähihoitolaan esikko osaa jo itse mennä,mutta nämä oikojat on kaupungissa,ja sinne mentävä autolla.Ja muutenkin parempi olla mukana kun ei ses it osaa ite välttämättä kertoa miten hampaita hoidetaan=/Esikolta löytyi myös eka reikä tänä syksynä,ja siitä oon huonoa omaatuntoa potenu=/

Mulla on krooninen vauvakuume joka aaltoilee,välillä nämä kolme riittää mulle aivan hyvin,ja en jaksa näittenkään kanssa,mutta sitten taas kuume iskee.Kuopus huusi korviaan pari yötä,ja iinä taas vauvakuume hellitti=/

Meillä alkaa yritys ensi kesänä,mutta voihan sitä lykätä jos siltä tuntuu.Mä oon jotenkin aina kauheen kateellinen kaikille jotka raskaana tai synnyttäny..vaikka eihän ne vauvat multa oo poissa=)

Lähden kuopuksen kanssa ulos kävelylle ja sit tullaan syömään eilisen kakun jämiä,meillä oli tuon kakkosen synttärit eilen=)Kyllä nuo lastenkutsut on aina aikomoista hässäkkää=)

Huiskutin ja lumi

Vierailija
10/16 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä se saikin esikkoon ja eskarilaiseen aamulla liikettä. Varmaan sitten illalla pitää jo kaivaa sukset esiin :D Onneksi on vähän tuollaista suojalunta niin voipi olla lumiukkoja takapiha täynnä.

Rassukin ihmetteli aamulla kun vietiin veikkaa eskariin, ja varsin tyytyväisenä puuhaili omiaan kun kolasin pihan puhtaaksi. Toivotaan että nyt pysyisi edes vähän aikaa niin olisi vähän valoisampaa ja puhtaampaa...eikä tarvisi piha vaatteita ihan joka päivä pestä.

Rassu on nyt innostunut tuosta kävelystä, ja melkeimpä koko ajan kävelee, varsinkin jos on jalkojen alla kunnon tuki. Ostin sellaiset nahkapohjaiset sukkavartiset tossut niin niissä on tosi hyvä pito. Edelleen vaaputaan kuin ankka ja kädet on kuin pikajuoksijalla :D mutta eiköhän se tästä.

Sanojakin on tullut roppakaupalla uusia, hauska on uuuutaaaaa, (huutaa) ja sitä hokee kun herää päiväunilta. Toinen on kun kysyn että mennäänkö kylpyyn...taputtaa mahaansa ja sanoo napa. Iskää huudetaan nimellä, samoin veikkaa. Kiksi (keksi) on myös tullut sanavarastoon ja todella omatoimisesti poika käy itse hakemassa herkkupaloja jos silmä välttää.

Kaikille jaksamisia arkeen. Se on raastavaa kun on huolta lapsista ja milloin mistäkin. Yritetään jaksaa, leivotaan pipareita ja juodaan glögiä, laitetaan villasukat jalkaan ja kääriydytään muksujen kanssa vilttiin, luetaan hyvää kirjaa tai katsotaan joku elokuva.

Torstai tunnelmin

JB72

Vierailija
11/16 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvantuoksuista arkea täältä! Kyllä nuo vauvat on sitten ihania!

Meillä sellainen probleemi että poitsun vaippa päästää usein kyljestä pissit läpi. Heh tätäkö tämä poikalapsen hoito on :) Vaippa pitää siis laittaa vyötäröltä tosi napakasti ja vaihtaa usein tai on vaatteetkin märät. Ei tytöillä vaan ollut tätä.

Yöt menee aika hajanaisesti. Joskus 3h välein tisuttelua ja välillä (kuten viime yönä) poitsu syö lyhyin väliäjoin ja pitkään. Välillä pitää 4h tissimaratonin. Onneksi mies on kotona (lomautettuna kylläkin vielä) ja hoitelee tyttöjä aamusta niin saan poitsun kanssa kölliä :) Sitten se arki alkaakin kun mies menee töihin...

Tutti otettiin käyttöön meillä jo. Hyvinhän tuo poitsu on osannut imeä tissiä, tuttia ja pulloa. Pullosta olen antanut omaa maitoa, kun välillä pakko ollut tissejä tyhjentää. Imutarve ollut kova, joten tutti otettiin kuvioihin. Jos Tomilla on nälkä ei tutti kelpaa ;)

Neuvolan täti tulee huomenna. Eka kertaa sitten syynätään vauvaa sitten sairaalan. Saas nähä kuin ukkeli on kasvanut :) Pitäisi käydä huomenna kaupungissakin, jos nyt ilmat sallii. Meidän Nea kun päätti sitten rikkoa äidin silmälasit. Jep ja kun näkökin on -10 niin pakko saada uudet lasit. Ja ne kun on niin halpoja :(

JB:lläkin jo viikkoja kivasti kasassa :)

Meillä on aika hauska tilanne, kun 2 nuorinta tyttöä treenaa puhetta samaan aikaan :) Huvittavan kuuloista kun ikäeroa kuitenkin on 1v3kk ja puhuvat samalla tavalla.

Poitsu kutsuu..

AIHA ja Tomi 1v 4pv

Vierailija
12/16 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nostaa vauvakuumetta ja mielessä vellonneet kierukkamietteet sai kyytiä :o) Hirmuisesti tsemppiä vauva-arkeen. Tomin elkeet kuulostavat ihan meidän esikoiselta -meidän poika oli ihan hirmuinen imemään. Hänelle annettiin tutti jo sairaalassa kätilöiden ehdotuksesta kun meinasivat, että äidin ei tarvitsisi olla tuttina. Jep, ja pojan vaippa se vuotaa niin herkästi kyljistä, meillä oli sama homma! Kannattaa harkita kestovaipoista yhdistelmää sisävaippa ja villahousut siihen päälle. Villaset kun kaappaa kosteutta tosi hyvin!

Ja sitten todelliseen ilouutiseen meidän perheeltä: *PEPPI KÄVELEE!*

Lähti aivan yht'äkkiä viime keskiviikkona, ja voitteko uskoa kuinka se kävi... Laitoin Pepille keskimmäisen vanhat juhlasandaalit jalkaan ja neiti jäi ihaillen katsomaan niitä olkkarin sohvalle. Kävin siinä jotain hetken touhuamassa makkarissa ja kun tulen takaisin, niin Peppi kävelee mua vastaan, sandaalit molemmissa käsissään!! Sanoi samalla, et "kiitti!" ja taisi sillä tarkoittaa prinsessakenkiään jotka teki häneen suuren vaikutuksen. Mä purskahdin itkuun kun näky oli niin liikuttava! Hän ei ollut varmaan keksinyt, et miten voisi kontata hienot sandaalit käsissään :o) Se on näky jota en unohda koskaan!

Nyt hän kävelee oikeastaan koko ajan :o) M A H T A V A A !

Tänään neiti yritti kävellä vähän väliä jopa ulkona, lisäksi kumartelee, tekee u-käännöksen, kääntyy ja kävelee kynnyksien yli. Eli valmiudet taisi olla aika hyvät kun ovat niin kauan muhineet :o)

Täällä on ihanan lumiset maisemat! Nautin niistä niin kauan kuin ovat, enkä aio murehtia tulevia loskakelejä. Yleensä jaksan murehtia tulevia säitä ihan liikaa =/

Eipä muuta kuin kirjoittelemisiin!

T:Iloinen Anttuli =)

Vierailija
13/16 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia oli että Peppi kävelee! Hienoa! :)

Ja kiitos kestisvinkistä. Oon hankkinut aika läjän jo M koon kestiksiä kuorien kanssa ja villiksiä löytyy kans muutamat. Aattelin siirtyä niihin kun nuo pienimmät kertikset on käytetty, mutta taidan ruveta kaivelemaan kestiksiä jo nyt esiin.

Tomilla sitten sai jo nuhan. Ihanaa keltasta paksua räkää (!) imetty yö nenästä. Nyt poitsu nukkuu rauhallisesti. Toivottavasti ei pahaksi käy.

Nyt taidan ruveta laittamaan kämppää kuntoon ennenkuin neuvolan täti tulee :)

Mukavaa päivää kaikille!

AIHA

Vierailija
14/16 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santulle onnittelut Pepin kävelystä,nyt ei sitten tarvii sitä enää murehtia=)Mun mies ei ymmärrä kun mä oon sen luontonen että mulla pitää aina olla jotain murehdittavaa;)

Ja aihalta ihania vauvakuulumisia=)Nuha on kyllä harmi,meilläkin kuopus sai nuhan ihan pienenä,ja netistä sitten luin peloissani että alle 3kk pitää aina viedä lääkäriin jos tulee kipeeksi ja vaikka mitä..vietiin sit poika sinne tohtorille,ja tohtori oli ihan et vauvalla vaan nuha=)ja käski laittaa keittosuolatippoja=)

Mites aiha,onko sulla vielä vauvahaaveita?meillä alkaa yritys ensi kesänä,sitä odotellessa=)kuopuksessa meni melkein 7kk kun tärppäsi,joten en odota ihmeitä ihan heti..

Oli kyllä melko myrsky eilen,lunta joka paikassa=)

Mutta nyt pyykit kutsuu ja kuopuksen ruoka hautuu,niin ne laitan ja sitten kaupan kautta hakemaan eskarilainen.Kuopus ei nuku kunnolla päiuväunia,ja nytkin nukku 20-10 eli 14h..ois vieläkin nukkunu mut menin jo herättelemään=/

Esikolla on kurkussa joku tulehdus ja sitä tänään vielä vietävä nielun viljelyyn.

Huiskutin

Vierailija
15/16 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiva lukea AIHAn vauvaelosta. :0) Mitenkäs sinun oma jaksaminen? Onko sulla lääkitys taas päällä? Tuli mieleen, että meniskös ne sinun silmälasit kotivakuutukseen? Omavastuuhan siinäkin on, mutta ainakin äitini kannatti laittaa siskoni lapsen hajottamat lasit vakuutuksen piikkiin, koska hänelläkin on vahvat lasit, joissa on vieläpä jotain erikoishiontaa eli kalliit ovat.

Hienoja uutisia myös anttulilta! Pienestä se kävelemään lähteminenkin on kiinni. Meillä oli muuten myös selvästi havaittavissa se, että kun esikoinen aikanaan lähti paljon myöhemmin kävelemään kuin kakkonen aikanaan, hänen kävelynsä oli tosi varmaa. Siinä missä kakkonen kolisteli menemään mutkat suoriksi ja törmäili välillä jopa seiniin, esikoinen osasi heti kaikki hankalatkin jutut kuten kynnysten ylittämiset jne.

Ihanaa kun on lunta. :0) Ollaan lasten kanssa käyty pulkkamäessä melkein joka päivä, mutta taitaa tämä ilo jäädä tältä erää aika lyhyeksi kun sääennustuksia katselee. Harmi, mutta toivottavasti kuitenkin saadaan valkoinen joulu.

adalat + tytöt

Vierailija
16/16 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin katsastamassa pikku neidin strategiset mitat, painoarvioksi saatiin 1,5kg. Eli menee viikkoihin nähden ihan keski käyrällä, muutenkin kasvu on ollut johdonmukaista ja istukan virtaukset olivat ok. Seuraavan kerran sitten kontrolliin tammikuussa kun viikkoja kasassa 37.

Meillä oli Rassu mukana ja ihan hyvin pikkuvesseli jaksoikin vaikka ajat olivat tosi myöhässä yli puolitoista tuntia (itsellä kyllä meinasi mennä hermot). Parasta oli kun istukkaa kuunneltiin ultralla niin Rassusta se kohina oli tosi mahtava juttu :D ja yritti matkia ääntä parhaan mahdollisen kykynsä mukaan.

Aiha; mukavia vauvakuulumisia harmillista se nuha toivottavasti pian helpottaa.

AnttuSanttu; mahtavaa Pepin kävely. Meilläkin Rassu pääsääntöisesti kävelee mutta jos on vähänkään epävarma niin sitten menee polviseisonnassa, kuten tänään sairaalassa siellä oli niin kovin liukkaat lattiat. Mutta eiköhän meillä molemmilla ensi kesänä juosta nurmikolla :D

Tuli tuosta kierukasta mieleen, luin tänään sairaalassa esitettä siitä. Ja siinä sanottiin ehkäisyvarmuudesta, ensimmäisen vuoden aikana vain 1. 1000:sta naisesta tuli raskaaski, joten ehkäisy teho on steriloinnin luokkaa.....HAH HAH...taidan unohtaa koko kierukan....koska kuitenkin mun tuurilla olisin taas se 1.

Kavereilta saatiin mahtavia uutisia, heillekkin tulee vauva tai oikeammin vauvoja tuplien verran. Ilmoittivat vaan niin kovin aikaisessa vaiheessa joten peukkuja täällä pidän pystyssä että kaikki menee ok eikä mitään ongelmia tule.

Jaahas täytyisi mennä tekemään esikolle sphagettia kun ensimmäiseksi oven avattuaan huutaa että mulla on aivan kauhea nälkä.

Mukavaa lumista viikkoa kaikille

JB72 kera pesueen ja KeKe:n rv 30...