Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokoaika- vai osa-aikatyö??? Auttakaa!!!

31.12.2007 |

Hei. Minulla sellainen tilanne että olen marraskuussa aloittanut työt osa-aikaisena, n. 20-25 h /viikko. Lapset ovat 3 v ja 1 v 8 kk. Nyt minulla olisi mahdollisuus tehdä maaliskuusta eteenpäin samassa työpaikassa kokoaikaista työtä äitiysloman sijaisena. Hirvittää kuitenkin ajatus, että veisin lapset 5 pv/viikko tarhaan ja pitkät päivät joka päivä. Muuten olisin onnellinen täysistä työtunneista ja rahaa tietenkin aina tarvii. Mutta miehellä kuitenkin sen verran hyvät tulot, että pärjättiin hyvin mun hoitovapaallakin, eli rahan takia mun ei välttämättä tarvisi vielä kokoaikaiseksi ruveta. Ja mun periaate työhön paluuseen olikin, että olen vain osa-aikainen. Koska lapset ovat vielä pieniä ja haluaisin viettää heidän kanssa mahdollisimman paljon aikaa.

Mitä te tekisitte mun tilanteessa??? Kadunko myöhemmin että minulla ei ollut tarpeeksi aikaa omille lapsille??? Raha olisi kyllä todellakin tietysti tervetullutta eikä minulla muuten ole mitään työntekoa vastaan ja jos tämä tilanne olisi tullut esim vuoden päästä niin olisin onnesta soikeana kun silloin nuorempi lapsikin olisi jo lähemmäs kolme vuotta... Mutta nyt siis pelottaa se, että tuleeko morkkikset kun lapsille ei jää enää paljon aikaa.

kokemuksia tai mielipiteitä??? Kertokaa!!! kiitos!!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoni ehdotti minulle kokoaikaiseen työaikaan siirtymistä ja raha houkutteli. Mietin kuitenkin asiaa pitkään ja kallistui sen puoleen, että teen osittaista hoitovapaata vielä vuosia. Ajattelin, että saisin toki enemmän rahaa mutta hauskempaa on kuitenkin viettää vähänkin enemmän aikaa lapseni kanssa. Kuitenkin , jos päätät mennä töihin, tuo sekin varmasti tullessaan hyviä asioita. Voisitko tehdä täyttä päivää vaikka aikaisesta aamusta, jolloin iltaisin jäisi aikaa olla kotona?

Vierailija
2/6 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee osa-aikaista, olet virkeämpi lasten kanssa, ehdit ja jaksat itsekin tehdä enemmän! Näitä vuosia et saa ikinä elää uudestaan, töissä sen sijaan ollaan vielä vuosikymmenet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos talous antaa periksi, tee osa-aikaista! Itselläni lapset ovat 4,5 v ja 1 v 8 kk ja teen max 30 h viikossa. Näin aion jatkaa vuosikausia! Oikeasti kun katselen monia kaveriperheitä, joissa yhteinen aika on tosi tiukilla, niin kiitän Luojaa - ja lainsäätäjää - tästä mahdollisuudesta.

Meillä vanhempi lapsista osaa jo kertoa oman mielipiteensäkin ja toivoisi äitin tekevän vielä yhden päivän vähemmänkin töitä - työnantaja vain ei ole siihen suostuvainen ja meillä tämä on taloudellinenkin kysymys. Lapsille siis riittää kaveriseura ja ulkopuoliset virikkeet kolmena päivänä viikossa, emmekä me tietenkään kodin seinien sisällä vapaapäivinäkään aina nyherrä vaan käymme puistossa yms. missä ympäristön lapsia näkee.

Kerrytä mieluummin lapsiesi hyvää mieltä kuin pankkitilin saldoa, jos mahdollisuus on! =)

Vierailija
4/6 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisin osa-aikaista jos mahdollista ja olisin päivätöissä.

Itse olen kolmivuorossa,lapsemme 3vja 4v ovat hoidossa perhepäivähoitajalla max14 päivää kk 8-15

kun jos päivä töissä niin illat lyhyitä, kun lapset menevät kuitenkin ajoissanukkumaan.

vuorotöissä taas tulen töistä kahdelta ja yövuoroon lähden taas kun lapset jo nukkuu.iltavuorot hounoja kun ei näe illalla mut joskus ajattelen et on se kivaa kun isikin saa olla lasten kanssa ja hoitaa iltatoimet ja itse tulla holjaiseen kotiin töistä :-)

Vierailija
5/6 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 3 päivää asiaa miettinyt ja kyllä taidan valita osa-aikaisen. Voihan olla että se kaduttaa myöhemmin, kun kyllähän rahaa aina tarvii mutta kerkeäähän sitä vielä loppuelämän raataa töissä. Ja jos nämä vielä ovat meidän ainoat lapset niin miksen nauttisi tästä kun ne ovat pieniä!? Ja sitten tajusin vielä, että jos siirryn kokoaikaiseen niin tarhamaksut nousisi 150 e kuukaudessa!!! Mielummin hoidan lapseni itse sillä rahalla. Että enpä taida ottaa pomon tarjousta vastaan :)

Vierailija
6/6 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ehdottomasti olisin joko kokonaan kotona tai osittaisesti vain töissä kun lapset on pieniä, ja toivonkin, että jompikumpi olisi tulevaisuudessa mahdollista. Lapset on tosiaan vain kerran pieniä ja kun eskari alkaa, siitä lähtien he eivät enää voi olla kotona, joten siihen asti minusta lapsen on hyvä olla kotona, jos se on taloudellisesti mahdollista.

t. Mikaela ja tytöt 02/04, 02/06 ja LA 02/08