Millainen on ranskalainen koulu Helsingissä?
Olisiko huono idea koittaa lasta sinne? Onko kauhean kilpailuhenkinen, vrt. SYK?
Kommentit (20)
hyvin paperein pääsee sieltä ulos.
Meinaatko että on liian aikaista miettiä? Mutta mietin sitä siihen päiväkotiin laittamista että oppisi kielen.
Noihin erikoiskouluihin kannattaa ilmoittautua tosi aikaisin! Me pantiiin kaikkiin jonoon, kun esikoinen oli vuoden...
vaan toiseen - tosi hyvään - kielikouluun. Oma ranskani on vain lyhyt - ja haluan pystyä kommunikoimaan kunnolla ja auttamaan lapsia läksyissä - ja tuonne oli meiltä myös tosi hankala matka.
Ranskalaisesta koulusta olen kuullut ainoastaan pelkkää hyvää, työkavereina on sen käyneitä, samaten opiskelukavereina (opiskelin kieliä)!
Lapsen ei muuten tarvitse osata ranskaa esikouluun mennessään, olennaisempaa on kielilahjakkuus, vahva äidinkieli ja koulukypsyys.
9
Se on jo alakoulun aikanakin, muistaakseni 4-5 luokalla alkaa.
Äidinkielen ja muutenkin kognitiivisen kehityksen pitää olla ikään nähden keskitason paremmalla puolella.
Nimittäin eskarissa on sitten edessä lukeminen, kirjoittaminen ja matematiikka ranskan kielellä. Näin oli ainakin silloin, kun itse siellä olin. Ekalla ei mitään kirjaimia enää opetella, vaan siellä lähdetään suoraan lukemaan. Tosin tavutus opetetaan.
Ihan tavallisia ihmisiä sieltä ulos tulee (ainakin mun tuntemat).
Tiedäthän, että lapsen pitää jo osata ranskaa, ennekuin sinne voi pyrkiä.
Huono puoli on, ettei siellä ole iltapäivähoitoa.