Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++Toukotuhisijat vko 1 vuosi 2008+++

31.12.2007 |

Tässä taas aluksi linkkiä viime viikkoiseen keskusteluun:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12023589&p=&mpage=1&tmode…

Hyvää Uutta Vuotta 2008 kaikille toukotuhisijoille!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanpa nyt tähän astisten suunnitelmien ja oman haluni pohjalta vaikka toki meidän tilanne ei välttämättä nyt juuri olekaan kovin selvä (me ollaan miehen kanssa aikalisällä, asuttu nyt kuukausi erillään).

Puhetta on ollut jo vuosia että 5 lasta haluttaisiin molemmat. Kolmosen vauva-aikana kyllä pohdittiin että kolmekin on ihan hyvä määrä ;) Oltiin mietitty että kun 3 ensimmäistä on syntyneet aika peräkkäin (esikoinen oli 3v1kk kun kolmonen syntyi) niin sitten olisi parin-kolmen vuoden tauko ennen kahta viimeistä jotka voisivat syntyä myös aika lähekkäin. Tarkka suunnitelma mutta saahan sitä suunnitella, kunhan muistaa että todellisuus ei aina ole sitten sama asia ja yhtä simppeliä. Meidän ylläriksemme tämä pikkunelonen päättikin sitten että hänen vuoronsa syntyä on nyt eikä ensi vuonna ;) Parilliset lasten syntymävuodet saa meillä jatkoa :) Nyt siitä seuraavasta vauvasta toki ei ole ollut puhettakaan, nyt on tämän vauva vuoro ja toki parisuhdekin on vähän " katkolla" , saa nähdä jääkö tämä nyt sitten minun viimeiseksi raskaudeksi... Haikeaa ajatella mutta toisaalta, minulla on jo nyt kunnia olla kolmen ihanan lapsen äiti ja saan onnekseni vielä neljännenkin joten eipä ole huono tilanne ollenkaan vaikken enää koskaan yhtään lasta saisikaan.

Hassua vaan sikäli että en ole koskaan ollut mikään äiti-hoivaaja-tyyppi, penskana leikin vaan poikien leikkejä ja rymysin puissa enkä isompanakaan haaveillut saavani lapsia (enemmänkin päinvastoin!), ajattelin että minusta ei äidiksi ole koskaan. Näin vaan sitten kävi, saimme ylläri-esikoisen joka toi esiin minussa piileskelleen äitityypin ja vieläpä siihen malliin että haluan olla suurperheen kotiäiti! :)

Shelley rv19+4

Vierailija
22/39 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

En ole pitkään aikaan ehtinyt mitään kirjoittaa ja lukeminenkin on jäänyt vähälle. Arki on vasta nyt alkamassa kaiken touhun ja tohinan jälkeen.

Tänään aamulla oli neuvolakäynti. Ensimmäistä kertaa puntari näytti kiloja tulleen. Tähän saakka paino on laskenut, mutta nyt sitten joulun aikana nousi ihan kiitettävästi. Oma vikahan se on kun tuli herkuteltua. Siltikään en ole vielä lähtöpainossa. Kaikki oli jälleen kerran kunnossa eikä mitään ihmeellisyyksiä. Pitikin kysäistä, että onko teillä aina mies neuvolassa mukana? Mä olen pääosin käynyt itsekseni (lue: esikoisen kanssa kahden), mies oli ensimmäisellä käynnillä mukana. Ja onhan tuo aina aikamoista säheltämistä tuon esikoisen kanssa siellä käyminen. Pissanäytteen ottaminenkin mielenkiintoista, meidän neuvolassa pitää itse tarkistaa ne valkuaiset sun muut eikä riitä vain se, että pissii kuppiin.

Sukupuoli: Esikoista odottaessa toivoin tyttöä, mutta silti läpi raskauden oli vahva poikaolo. Ja poikahan sieltä tuli. Nyt taas ei ole yhtään mitään tunnetta suuntaan eikä toiseen siitä kumpi on tulossa. En osaa oikein toivoakaan, kumpikin kelpaa. Toisaalta olen kuitenkin aika asennoitunut olemaan pojan äiti ja voisi olla hankala suhtautua olemaan äiti tytölle, mutta nuoresta saakka olen halunnut saada tyttären.

Lapsiluku: Esikoisen ollessa poikavauva mies lupasi, että niin monta lasta hankitaan, että tyttö tulee. Minun haaveenani olisi neljä lasta. Olen aina rakastanut lapsia ja ammattinikin on lasten parissa. Omista lapsista olen haaveillut jo teini-iästä. Pitää kuitenkin nyt katsoa miten kahden kanssa pärjää. Miehen kanssa kun nyt ollaan vakavammin asiasta keskusteltu niin hänen mielestään kolme on sopiva. Onhan tässä vielä meillä aikaa.

Olen viime viikkojen aikana säikkynyt omia ajatuksiani. Minulle on ollut oikeastaan aivan sama olenko raskaana vai en. Mitään tuntemuksia vauvaa kohtaan minulla ei ole. Vauva on toivottu ja haluttu. Kuitenkaan en tunne vielä vauvaa kohtaan mitään. Terveydenhoitaja sanoi tuntemuksieni olevan normaaleja, mutta ovatko ne? Esikoisen kohdalla tällaisia ajatuksia ei ollut.

Toivotaan, että pian tulee lunta, että pääsee pulkkailemaan.

Amy, esikoinen 1v4kk ja " Hippu" rv 21+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Sukupuolesta: Meillä hieman toivottiin esikoisesta poikaa, ei mitään suuria syitä, se vain tuntui kivalta. Mutta maailman ihanin tyttö tuli :) Selvitettiin sukupuoli 4d:ssä, jotta osattiin sitten asennoitua etukäteen jos tämä pienoinen toive ei toteudukaan. Ja hyvinhän totuttiin ajatukseen jo ennen synnytystä. Nytkin olisi ajatuksena, että hauskaa olisi saada poika, mutta nyt toive on ehkä vielä merkityksettömämpi kuin viime kerralla... eli loppujen lopuksi ei ole väliä. Rakenneultrassa ei sukupuolta saatukaan selville. Todennäköisyyksien kannalta olisi varmaan tyttö tulossa, koska sekä siskoni että kaverimme odottavat poikia toukokuussa syntyviksi... kai se meille on sitten tyttöjen teko-oikeus " varattu" :)

*Lapsiluvusta: Meillä pidetään lapsilukusuunnitelmat vielä ihan auki toistaiseksi. Tavallaan molemmat tykätään ajatuksesta, että olisi kolme lasta. Mutta sitten laiskuus tulee eteen, miten sitä jaksaisi käydä läpi kolme vauva-aikaa. Tämä raskaushan alkoi kaksosraskautena, ja oltiin siinä mielessä tyytyväisiä, että saataisiinkin kaksi seuraavaa lasta kerralla, eikä tarvitsisi lapsilukua edes miettiä. Mutta kun toinen kuihtui pois, niin samalla jäi tämä mahdollisuus pois. Nythän onkin kai sitten suuremmat todennäköisyydet, että seuraavakin raskaus olisi kaksosraskaus, eli uskaltaako senkään takia enää yrittää kolmatta lasta... neljä olisi jo aikas iso lapsimäärä meille!

-alma rv 21+5 ja tyttö 3v

Vierailija
24/39 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei oo ollut kertaakaan mukana neuvolassa, syystä että neuvolan aikaan hän saa olla lasten kanssa, jotta pääsen sinne rauhassa itsekseni käymään. Ja sit toisekseen, mitä hän siellä tekisi!? Siellä katsotaan aina pikapuolisesti että kaikki kunnossa, eikä hänellä olisi siinä oikeesti mitään virkaa, no tietty sydänääniä saisi kuulla, mutta nyt hän saa jo tunnustella liikkeitä niin...

Kyllä hän esikoista odottaessa oli pari kertaa mukana ja tokaakin odottaessa, mutta jo kolmatta odottaessa todettiin että päästään helpommalla jos hän on lasten kanssa ja minä käyn neuvolassa itsekseni.

Vierailija
25/39 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään taas pitkästä aikaa neuvolassa ja kaikki oli hyvin paitsi painoa oli tullut reippaasti lisää. Mutta eikö näillä raskausviikoilla kohtu kasvakin voimakkaasti tai sit syy on joulusuklaiden ja yritän vain keksiä muuta selitystä. :) Ainakaan neuvolatäti ei maininnut mitään, että painoa olisi liikaa. Sydämen sykkeetkin kuului hyvin vaikka pikkuinen yrittikin luikerrella koko ajan karkuun.

Täällä on ollut puhetta sukupuolesta ja on ollut mielenkiintoista lukea teidän mielipiteitä. Ja nyt itsekin uskaltaudun sanomaan muutaman sanasen vaikka vasta ensimmäistä lasta odotan. Rakenneultrassa selvisi, että meille on tulossa poika. Olen hyvin iloinen asiasta, sillä ensimmäisen kohdalla se on aika sama kumpi tulee. Mutta enemmän pelkään sitä mitä odotuksia luon toisen lapsen sukupuolelle. Eihän sitä koskaan tiedä onnistuuko toisen lapsen teko, mutta mielessä se kuitenkin on. Olen elänyt elämäni siskojen seurassa siis naisenergian parissa ja jotenkin mielen syövereissä olisi toiveena, että joskus myös oman tytön saisi. On paljon naistenjuttuja joita haluaisin oman tyttären kanssa jakaa. Toisaalta on aika kiva juttu saada nyt poika ja tutustua aivan uuteen maailmaan. Miehen kanssa ollaan juteltu, että kaksi lasta olisi hyvä määrä meille ainakin tällä hetkellä. Eihän sitä varmasti tulevaisuudesta voi tietää jos vauvakuume yllättää uudelleen.

Mutta on hyvä että täällä palstalla voi sanoa suoraan mitä sukupuolta toiveissa on. Olen huomannut, että muualla se on hyvin arka aihe monelle ja että se on parempi pitää omana tietonaan. Vaikka kyllähän kaikilla varmaan jotain toiveita on.

Nyt pitäisi taas asennoitua työelämään. Lomalla on ollut niin mukavaa, kun on saanut tehdä kaikkea oman jaksamisen mukaan. Töissä pitää taas paahtaa eteenpäin ilman taukoja. No kai siihen taas tottuu.

Onnellista odotusta kaikille uuteen vuoteen!

maria7+poitsu

rv 23+0

Vierailija
26/39 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria 7:n viesti olikin kuin meikäläisen kirjoittama ;) Poikaa täälläkin odotetaan rakenneultran mukaan ja esikoinen on kyseessä. Toisaalta olin ajatellut, että tyttö ois kiva: sen kanssa ois yhteisiä tyttöjen juttuja, mutta on siinä pojassakin puolensa!

Masu on kasvanut viime viikkoina silmissä ja painoa on tullut raskausaikana yhteensä 2,8 kiloa. Se ei taida olla kovin paljon??

Vähän harmittaa, kun edellisestä neuvolakäynnistä on yli kuukausi aikaa, enkä ole saanut sinne vielä edes uutta aikaa. Saattaa mennä pitkällekin, kun kyseessä on yhden terveydenhoitajan vahvuudella toimiva neuvola :( Edellinen aika peruttiin th:n sairastumisen takia ja nyt hän on lomalla... Varauskirja on varmasti täynnä ties kuinka pitkälle, kunhan saan hänet seuraavan kerran kiinni. Tunnin päivittäinen puhelinaikakin on aina tukossa ja näin loma-aikana sitä ei siis edes ole. Että tällaisilla resursseilla toimii neuvola meidän pikkukaupungissa...

Töihinpaluu pitkän loman jälkeen on tuntunut raskaalta, mutta onneksi on jo viikonloppu edessä...

Hyviä vointeja!

riia75 (rv 22+6)

Vierailija
27/39 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kävimme tänään rakenneultrassa ja olisi siis pikku prinssi tulossa. Ihanaa :)

Mieheni on ollut alusta asti varma että tulokas on poika, mutta itse en ole uskaltanut edes arvailla :) Salaa olen kyllä toivonut poikaa, mutta olisi se pikku prinsessakin ollut aivan yhtä tervetullut.

Ylipäätään ihanaa että se vauveli on tosiaan kovaa vauhtia tulossa sieltä :)

Meidän pikku poitsumme saakin nyt sitten kaikki vaatteensa uutta, kun molempien suvussa on tähän asti syntynyt vain tyttöjä :D

Pikku silmäterä vauvasta tulee, kun on sukujen eka poika tässä polvessa :)

Maanantaina sitten neuvola, saas nähdä miten painon kanssa on käynyt. Viimeksi oli laskenut 1,2 kg, mutta jouluherkuttelujen jälkeen luulisi sen vähän nousseen :)

sama84 rv20+3

Vierailija
28/39 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiluku: mies haluaisi kaksi ja minä mietin kahden ja kolmen välillä. Olishan se kaksi lasta ¿kätevämpi¿ luku¿kun kaikki on mitoitettu kuitenkin neljälle¿ei tarvii sitten kenenkään istua autossa keskipaikallakaan¿ ja usein asunnoissakin on 3 makkaria vaan, ja rakentamaan tuskin päästään¿

sukupuoli: meillehän ultran perusteella veikkailtiin tyttöä, mutta saattaahan se poikakin olla. meille on kyllä ihan sama esikoisen ollessa kyseessä, että kumpi sitten lopulta päättää tulla. Molempien sukuun tämä on ensimmäinen lapsenlapsi, joten hirmuiset määrät on kertynyt jo tässä vaiheessa tavaraa, vaikka me ei vielä mitään hankitakaan itse¿.saa pieni prinsessa (prinssi) kaiken uutuuttaan hohtavana¿jääpä sitten kakkoselle¿

mitäs niiden vauvojen kuuluu painaa¿.kun minä olin rakenneultrassa 20+2 ja pikkuneiti painoi silloin jo 390g¿onkos hän sitten vähän pulska¿

uusille tervetuloa joukkoomme!! :)

-sylinalle ja nökö 21+2

Vierailija
29/39 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oli tämä tynkä työviikko parin viikon loman jälkeen.

Mäkin olin eilen neuvolassa hakemassa KELA-paperit ja kuunneltiihan siinä toki vauvan sydänäänet ja aina siitä jumpsutuksesta tulee tippa linssiin. Seuraava kerta onkin lääkärikäynti tammikuun lopulla, mutta tässä välissä on 4D-ultra. Vauvan liikkeet ovat onneksi voimistuneet kovasti viime päivinä.

Riia, 2.8kg ei todellakaan ole paljon, meikäläinen on hankkinut jo yli 10 lisäkiloa, joulusuklailla lienee osuutensa asiaan. Toivottavasti ei enää kauheasti lisää tule, että pääsen kiloista eroonkin joskus. Neuvolantäti ei kertaakaan ole sanonut massan kertymisestä mitään.

Amy, meilläkin pitää tai saa neuvolassa itse tikuttaa pissanäytteen. Neuvolassa olen käynyt ihan yksin, ultrissa mies on ollut aina mukana.

Vierailija
30/39 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin eka vauvauni jossa vauvan sukupuolikin paljastui (kerranhan näin unta kolmosista joiden sukupuolet ei selvinneet vihreiden vaatteiden takia). Joka raskaudessa olen nähnyt yhden unen (juuri näillä viikoilla) jossa sukupuoli on paljastunut ja totta on ollut tähän mennessä... Joten sillä kaavalla ajateltuna meille olisi tulossa kolmas poika :) Toki voihan se yhä olla tyttökin mutta näin uneni perusteella.

Unessa olin neuvolassa ja jostain syystä siellä tehtiin ultra (meidän neuvolassa ei ole ultralaitteita!) ja oikein selvästi mahassa kölli poikavauva joka oikein esitteli " vehkeitään" :D Mielenkiinnolla jäädään odottelemaan että pitikö uni tälläkin kertaa paikkaansa... Poikaahan mä olenkin veikkaillut kahden pojan ja yhden tytön jatkoksi :) Harmi vaan että juuri se pojan nimi on meillä niin vaikeaa keksiä, tytölle olisi lukkoonlyöty nimi valmiina mutta pojalle vasta yksi sellainen makustelu-versio joka ei ole vielä miehen hyväksymä. Mutta eihän sitä vielä tiedä... ;)

Shelley rv19+5

Vierailija
31/39 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille selvisi sukupuoli varmuudella lapsivesipunktion myötä. Toinen tyttö on tulossa. Itselläni oli tätä tietoa ennen vahva poikaolo, mutta eipä ollut omiin tuntemuksiin yhtään luottamista. Ei varmaan kannata lototakkaan. Ensin olin vähän pettynyt, kun ei olekaan poikaa tulossa. Olisi mukamas ollut niin kiva ostaa poikien vaatteita ja ennen kaikkea LELUJA. No, se pettymys vaihtui sitten nopeasti kyllä iloksi, saahan meidän pikkutyttö leikkitoverin pikkusiskosta ja kahden vuoden ikäerolla niistä tulee varmasti läheisiä siskoksia. Ja niitä poikien leluja voi ostaa tytöillekin. Eipähän ole sitten pelkkää prinsessaleikkiä kaikki leikit niinkuin kummilapsen perheessä.

Lapsiluvusta täällä olikin paljon luettavaa. Me haluttaisiin vielä kolmas lapsi, mutta saas nähdä kuinka käy. Mulla nämä raskaudet ovat riskiraskauksia ja jos nyt saisi tämän toisen lapsen terveenä syntymään niin en tiedä uskaltaako enää kolmatta kertaa riskiä alkaa ottamaan. Joka tapauksessa asiasta on keskulteltava juurtajaksaen lääkärin kanssa.

Ja nyt se esikoistyttö heräsi.

VuokkoT rv 19 +2

Vierailija
32/39 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko heti alkuun todeta, että onpa kiva miten ollaan aktivoiduttu tässä kirjoittelussa! Tosi kiva lukea teidän mietteitä ja kuulumisia. Tarkkaan ne aina luen, vaikka ei tule kaikille kommentoitua.

Tosi monet ovat jo saaneet tietää vauvan sukupuolen. Jos vaan haluatte niin käykää laittamassa tuonne esittelylistaan. Siellähän on kohta vauvan sukupuolesta.

Tervetuloa mukaan kirjoittelemaan kyrk@! Onnittelut kaksosvauvojen johdosta!

Meillä mies ei ole ollut tässä raskaudessa vielä kertaakaan neuvolassa mukana. Hurjat 3 kertaa onkin vasta takana... On aina töissä siihen aikaa ja ei minusta edes ole sen tarpeellista olla mukana. Kerron hänelle sitten aina mitä siellä on tapahtunut. Ultrissa on tietysti ollut mukana aina ja lääkärineuvolan ajan katsoo tyttöä, kun sinne ei saa lasta ottaa mukaan. Esikoisen odotusaikana kävi muistaakseni kolme kertaa neuvolassa mun kanssa.

Painoa mulle on tullut tähän mennessä 6 kiloa. Ei sinänsä näytä vielä paljolta, mutta kun mulla oli jo alkujaan liikaa painoa (BMI 30) niin pitäis selvitä mahdollisimman vähällä painonnousulla. Eipä th kyllä ole sanonut painosta mitään muuta kuin, että pitää käydä sitten sokerirasituksessa.

Onpa harmi riia75, että teillä tuo neuvolatoiminta on noin huonoa :( Varsinkin kun on esikoinen kyseessä niin olisi kiva saada tietoa ja neuvoja. No, kyselet sitten täälläkin ;)

Kielo ja manu 20+4

Vierailija
33/39 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin taas päivittämässä tuota meidän esittelyt-listaa. Pari uutta ilmoitusta sukupuolesta olikin tullut, mutta monien puuttuu vielä. En ole keskusteluista poiminnut näitä ultrien tuloksia, koska en ole ollut varma haluaako kyseinen ihminen niitä esittelylistalle laitettavan, joten: Käykää ihmeessä kaikki laittamassa lapsenne sukupuolen tuonne meidän esittelylistalle niin käyn niitä sitä mukaan päivittämässä mukaan. Olisi kiva jos mahdollisimman moni laittaisi tietonsa sinne.

Eipä muuta. Hyvää viikonvaihdetta kaikille ja pidetään keskustelu aktiivisena tästä eteenpäinkin!

T: Pikkupapu ja poitsu rv 23+4

Vierailija
34/39 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sylinalle:

mitäs niiden vauvojen kuuluu painaa¿.kun minä olin rakenneultrassa 20+2 ja pikkuneiti painoi silloin jo 390g¿onkos hän sitten vähän pulska¿

Mekin odotamme esikoistamme, joten alkoipa itseänikin mietityttämään tämä juttu.

Kävimme ultrassa 20+3 ja meidän prinssin paino oli 275g.

Lääkäri kyllä sanoi kaiken olevan hyvin jne, eikä muuta kuin maininnut painon.

Jospa se on yksilöllistä.. :)

Meille tulee pikku luipero :)

sama84 ja pikku prinssi 20+4

Vierailija
35/39 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan hyvin. Vauva ja maha kasvaa kovaa vauhtia. Olen kyllä yllättynyt miten iso massu on viikkoihin nähden. Mutta kaippa tämä kolmas raskaus tekee sen. Ultrassa mekin käytiin ennen joulua ja tyttöä siellä povattiin. Mutta itse en usko ennen kuin näkee... Toinen tyttö olis toki tervetullut :)) Nuorin meillä on poika, TOSI vilkas!

Potkut ovat jo tosi rajuja ja välillä tuntuvat oikein ilkeiltä. Varsinkin potkut/nyrkiniskut virtsarakkoon ... :) Mutta ihania ne on tietenkin.

Selkä vihoittelee välillä ja varsinkin illalla jos on ollut paljon jalkeilla ja touhunnut (siivonnut yms) niin issias vaivaa. Hommasin babyidealta tuon carriwellin tukivyön (ed. raskauksissa ollut anitan tukivyö) ja olen tykännyt. Hinta/laatusuhde kyllä kohdallaan. Ei ole mitään tarrakiinnitystä joten ei paina mistään kohdasta.

Neuvola olisi ensi perjantaina (tai torstaina) ja odottelen jo kovasti että pääsen kuulemaan vauvan sydänäänet. Aina yhtä mukavaa kuunneltavaa. Saan samalla sen todistuksen raskauden kestosta mikä pitää jättää Kelaan anomuksen kanssa (sekä palkkikseen). Oon ollut kotona nyt 4 vuotta töistä äitiyslomalla/hoitovapaalla kahden lapsen kanssa. Ja nyt kun kolmas syntyy ennenkuin nuorin täyttää 3 niin menee seuraavat 3 vuotta vielä kotona. Soitin työnantajalle ja sanoivat että saan vielä äitiysloman 3 ekalta kuukaudelta täyden palkan! Kyllähän se sopii :)) Ajattelin, etteivät enään sitä maksa kun olen ollut näin kauan kotona. Mutta se ei kuulemma vaikuta. Ja sit kertyy lomat kans.

Onko muita odottajia joilla oma toiminimi?? Tämä täytyy tietenkin mainita kun käy kelaan viemässä sen anomuksen. Teen kotihoidon ohella pienimuotoista työtä, mutta toivottavasti tämä ei vaikuta äitiyspäivärahan suuruuteen. Pitäisi tulla saman verran tukea nyt kun kolmas vauva syntyy ennekuin nuorin täyttää 3. Onneksi!

Nyt hetkeksi lepäämään ja kohta sitten tekemään ruokaa. Lapset syönyt aamupalan joten leikkivät suht nätisti tuolla huoneissaan. Mutta eiköhän sitten tule tappelu kun saan itseni sohvalle. Näin siinä yleensä käy..

Mukavan leppoisaa sunnuntaita mammat! Nyt kannattaa myös ulkoilla ku näin hyvä ilma. Huomiseksi (ainakin tänne) luvattu lunta. Ihanaa! Vaikka maassa on vielä uudenvuodenaattona tulleet lumet.

amaria 22+1 (??)

Vierailija
36/39 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Meilläkin ensi torstaina neuvola, josta saadaan kelan paperit¿. Milloin neuvolassa muuten mitataan hemppa?? mulla ei vielä kertaakaan oo mitattu ja nyt kaikki sanoo, et oon kalpea¿

sama84: joo, kai nuo vauvelit tässä vaiheessa sitten painaa yksilölllisesti¿minun vissiin aika paljon..

ehkäpä se tasoittuu sitten myöhemmässä vaiheessa... toivon vaan, kun itse olen niin pienikokoinen...ettei mitään jättivauvaa tarvii ruveta synnyttämään....

Leppoisaa sunnuntaita!

-sylinalle ja nökö 21+4

Vierailija
37/39 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kolmannella ei taidettu ottaa. Eli n. jokatoinen kerta. Ja jos se ei ens kerralla mainitse siitä mitään, niin pyydä että mittaavat sinulta. Kannattaa syödä vitamiinia (raskaus) jossa on rautaa lisättynä ja magnesiumia. Mutta a-vitamiinia ei saisi sisältää.

Mukavaa odotusaikaa!

amaria 22+1

Vierailija
38/39 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaanpa heti näihin gallup ja muihin kysymyksiin kun vielä muistan:

sukupuolesta: eli esikoisen sukupuoli pysyi yllätyksenä syntymään saakka, itsellä ei ollut mitään ennakkotoiveita mutta miehen sukulaiset ihan avoimesti toivoivat poikaa, mikä mua ärsytti ihan suunnattomasti.

Nyt tämän raskauden alussa ajattelin että oisko poika, kun oireet olivat sen verran erilaiset mutta rakenneultran mukaan tyttö se tämäkin olisi. Yhtään en ole pettynyt, koska on se kumpi tahansa niin hyvät puolet on kummassakin :)

lapsiluku: mä en kans ois uskonu jos mulle ois 5 vuotta sitten sanottu et 5 vuoden kuluttua oon äiti ja toinenkin jo tulossa. Olin ihan varma että mulla tulee olemaan koiria ainoastaan mutta on se jännä kuinka ajatukset muuttuu kun oikea mies astuu kuvioihin ;) Eli siis meillä toiveena ois 5 lasta mutta koska tämän toisenkin alkuunsaaminen kesti jo melkein vuoden, mennään sillä ajatuksella että tulee jos on tullakseen lisää.

mies ja neuvola: esikoisen kanssa mies tais olla mukana sillä ekalla kerralla ja kaikissa ultrissa jotka tehtiin sairaalassa. Nyt ei tullut neuvolaan kun ei koettu sitä mitenkään tärkeeks. Ultrissa on ollut mukana.

Seuraava neuvola onkin sitten lääkärineuvola kuun lopulla, oonkin silloin " kesälomalla" .

Mutta nyt täytyy seurata tuo Kuitusen hiihto loppuu, jännät on paikat!

CalZal rv23+5

39/39 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuuksissani jatkan tähän pinoon, ku ei ollu vielä uutta alulla...

Onki menny taas hetken aikaa lähinnä taustaillen, mut ahkerasti oon koittanu käydä pinot lukemassa, kirjottamiselle vaan ei oo tuntunu olevan aikaa.

Mielenkiintoista sukupuolikeskustelua täällä on käyty, musta on tosi hienoo, että keskustelu on pysyny asiallisena, vaikka tietenkin se, että " toivoo" jompaa kumpaa, saattaa ärsyttää monia... Mä muistan kolmosta odottaessani toivoneeni poikaa ihan tosissaan, ja kun ultrassa selvis, että kolmas tyttö tulossa, olin hetken tosi pettyny, ja uskottelin jopa, että ultraaja näki väärin, erehtymisen mahdollisuus kuitenkin on... Mutta niin vaan ku tyttö synty, tuntu se heti alkuun niin omalta ja niin rakkaalta, ettei se olisi kukaa toinen voinu ollakkaa!

Nyt en varsinaisesti toivo kumpaakaa...tai siis toisaalta toivoisin tyttöä (olis ihan kaikki valmiina, ja muutenki " helpompaa" jatkaa samalla sukupuolella) ja toisaalta poikaa (olishan se kiva kokea seki). Että molempi parempi :o)

Rakenneultrassa käytiin viime viikolla, mut ei kysytty sukupuolta (mies ei halunnu tietää). Ite yritin tiirailla, mut en kyllä mitää ollu näkevinäni, että liekö tyttö tulossa??? Tai sit en osannu oikeen edes kattoa.

Kaikki vauvalla ihan ok, ja koko vastas viikkoja, että ihan hyvin eväin jatketaan :o)

Lapsiluvustaki on keskusteltu... Mä en osaa sanoa siihen oikeastaan mitää. Mä kyllä vannoin silloin alkuraskauden pahoinvoinnin kourissa, että mut saa sitte takuuvarmasti tämän raskauden jälkeen steriloida, että mä en tähän enää ala, mut nyt oon vähä pyörtäny sitä päätöstä ;o)

Ei olla kyllä sen kummemmin miehen kanssa asiasta edes keskusteltu, koitetaan ny tämä yks yhteinen saada ensi kunnialla maailmaan, ja katotaan sitte jatkoa (meille molemmillehan tämä kuitenki on neljäs lapsi, ensimmäinen yhteinen). Ainakaa hirmusia ikäeroja en sit haluaisi, että joko pian (jos se onni meille suotaisiin) tai ei ollenkaan.

Omassa olossa ei valittamista. Liitoskivut välillä vaivaa, mut vielä olleet ihan siedettäviä. Supistuksia tulee ja menee (rasituksessa), mut ei niin, että huolestuttais.

Liikkeet on jo tosi tuntuvia ja näkyviä, ja maha on iso. Välillä on jo silleen malttamaton olo, että " olis jo toukokuu" ...kait se vauvankaipuu on niin kova :o)

Mun tytöille kerrottiin tulokkaasta joulun jälkeen, ja ihan innoissaan ovat asiasta. Esikoinen (6,5 v) ylidramaattisesti vaan huokas:" Voi ei, toivottavasti se ei oo poika!" Hehee...suurta draamaa. Ens viikonloppuna olis tarkotus kertoa miehen lapsille, ku tänne tulevat. Sieltä puolelta saapi sit odottaakki melkein mitä vain...ja ainaki silloin, ku äitilleen asiasta kertovat!?! Huih!

Njooh, ny tarvis mennä valmistautumaan töihin lähtöön...

Mukavan talvista viikkoa kaikille!!!

KK ja AlmaElmeri rv22+