Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Milloin olet hävennyt eniten suomalaisia ulkomailla?

Vierailija
31.12.2007 |

En nyt tarkoita sellaista " tuulipukuhäpeää" , vaan ihan oikeaa mokailua. Itse salasin kerran kansalaisuuteni Ruotsissa junassa, kun siellä oli suomalaisperhe (äiti, isä ja kaksi lasta), joista jokaisella oli t-paita " Thanks God I was born white" . Voi luoja, mitä idiootteja! Vähänkö keräsivät katseita, epäuskoisia ja kauhistuneita. Lapset olivat ala-asteikäisiä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin kahvilassa tupakalla virolaisen kaverini ja hänen miehensä kanssa, kun viereisestä pöydästä joku ällökänninen vanha pieru kumartui sössöttämään " Tuollaisten tyttöjen takia käyn täällä" .

Vierailija
2/17 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" juoksentelevat" halvan seksin perässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mustat saavat pitää I' m proud I' m black -paitoja ym. ja kukaan ei kauhistele niitä. Valkoisuudesta ei saa olla ylpeä, mutta musta ihminen saa kyllä olla väristään. Varsinaista kaksinaismoraalia

Vierailija
4/17 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä kumpiakaan paitoja koskaan nähnyt. Mutta kai sitä periaatteessa saa olla ylpeä omasta ihonväristään.

Vierailija
5/17 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tummaihoisten paidat historian vuoksi. Mustia on sorrettu ja sorretuilla on mielestäni oikeus julistaa ylpeyttään alkuperästään. Sen sijaan on tosi mautonta julistaa valkoista ylemmyyttä, koska valkoihoiset ovat olleet niitä sortajia.

Ihan vastaavasti voisi ajatella tätä asiaa nais-miesnäkökulmasta. Naisilla on mielestäni oikeus julistaa feminismiä, koska naiset ovat olleet historian saatossa alistetutussa asemassa. Olisi tosi mautonta, jos mies samalla lailla julistaisi " ylemmyyttään" .

Sorrettujen täytyy itse ponnistaa ylöspäin, se heille suotakoon, jotta oikea tasa-arvo olisi joskus mahdollinen.

Vierailija
6/17 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en kyllä itse olisi kummankaanlaista paitaa päälleni laittanut.

Vierailija
7/17 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisin kuin mm. Yhdyvaltoihin orjinta tuotujen jälkeläiset.

Vierailija
8/17 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ulkomailla, esim. keskellä päivää, kun muut kansallisuudet ovat älynneet olla siististi ja selvin päin.

Mutta täytyy sanoa, että me suomalaiset osataan kyllä varsin hyvin käyttäytyä ja meillä on aika hyvä yleissivistys. Kun seuraa esim. erään suurvallan presidentin kommetteja ja suusta päässeitä sammakoita niin silloin mua vasta myötähävettääkin. Ja samalla olen tyytyväinen, että olen nimenomaan Suomesta enkä esim. Yhdysvalloista tai Britanniasta...

Kyllä suurten valloittajakansojen kansalaiset vasta törkeästi osaavatkin käyttäytyä ulkomailla, maailman omistajia kun luulevat olevansa. Sekä humalassa että selvin päin....

Vierailija
9/17 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" taikinanaama" . Eli ihmisten välistä käytöstä ei säätele enää mitkään " heikompaa puolustetaan" -säännöt.

Vierailija:

tummaihoisten paidat historian vuoksi. Mustia on sorrettu ja sorretuilla on mielestäni oikeus julistaa ylpeyttään alkuperästään. Sen sijaan on tosi mautonta julistaa valkoista ylemmyyttä, koska valkoihoiset ovat olleet niitä sortajia.

Ihan vastaavasti voisi ajatella tätä asiaa nais-miesnäkökulmasta. Naisilla on mielestäni oikeus julistaa feminismiä, koska naiset ovat olleet historian saatossa alistetutussa asemassa. Olisi tosi mautonta, jos mies samalla lailla julistaisi " ylemmyyttään" .

Sorrettujen täytyy itse ponnistaa ylöspäin, se heille suotakoon, jotta oikea tasa-arvo olisi joskus mahdollinen.

Vierailija
10/17 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta mustat saavat pitää I' m proud I' m black -paitoja ym. ja kukaan ei kauhistele niitä. Valkoisuudesta ei saa olla ylpeä, mutta musta ihminen saa kyllä olla väristään. Varsinaista kaksinaismoraalia

- On todella junttia pitää sellasta paitaa päällä, toki voi pitää mutta se ois sama kuin pukis ylleen paidan missä lukee " olen idiootti" tai " minulla on heikko itsetunto" taikka " olen parempi kuin mustat."

Vierailija
11/17 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/17 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se on: " meidän pitää olla nöyriä ja hiljaa, jotta hyvitellään esi-isien syntejä..."

Vierailija
13/17 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä satun vaan olemaan kansainvälinen ihminen ja minulla on kokemusta ja näkemystä asiosta.

Vierailija
14/17 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mongolit eivät joudu kantamaan mongolimiehen taakkaa? He ovat aikoinaan syyllistyneet todella julmiin ja raakoihin tekoihin mutta mongolit saavat olla ylpeitä historiastaan vaikka se on paljon julmempi kuin esimerkiksi valkoisten historia Afrikassa.

Mutta ylipäätänsä miksi ihmeessä jokaisen valkoisen pitäisi hävetä ihonväriään vuosien takaisten asioiden takia. Kuinka moni joensuulainen oli riistämässä Afrikkaa? Miksi taas YLEISTETÄÄN kokonainen ihmisryhmä? Mustia ei saa yleistää jos yksi musta raiskaa mutta valkoiset saa...

Sitä paitsi kannattaa muistaa myös se että aina on maita ja mantuja valloitettu ja esimerkiksi orjakauppaa oli Afrikassa jo kauan ennen valkoisten saapumista ja se valkoisten orjakauppa ei olisi koskaan onnistunut ilman afrikkalaisten apua. Eli taas valkoiset kantavat syyllisyyden, vaikka mustia oli ihan yhtä lailla siinä mukana...

Vierailija
15/17 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaismiehia, jotka tepastelevat bikini-uimahousuissaan. Se on taalla homouden merkki, ei niin paljastavia asuja kukaan muu kayta.

Vierailija
16/17 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkätä afrikkalaisten yms asiat kuntoon, sivistää niitä jne. Katsottiin etteivät he itse kykene siihen.

Vierailija
17/17 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minä satun vaan olemaan kansainvälinen ihminen ja minulla on kokemusta ja näkemystä asiosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän