*/*/*/3-KUUMEILIJAT, VIIKKO:1\*\*\*
Vanha vuosi päättyy ja uusi alkaa... Tähänkin pinoon olisi jo vähitellen aika saada lisää plussauutisia! Vai mitä?!
Kommentit (36)
Oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Niin se vaan vuosi taas vaihtui. Tulihan sitä pakkasta ja lunta=)
Kyselty on uudenvuodenlupauksista, juu painoa tiputtelen ku sitä on reilusti ylipainoo. No kilo on tippunu tän viikon aikana, täytyy vaan pysyy kovana ny että sais ainakin 5-10kg pois.
Sit oli kyselty lapsista, mulla on jo lähes aikuisia noi pojat. Todella helpolla pääsen =) siis 13 ja 16v eli " iltatähteä" yritetty jo toista vuotta.
En nyt ehdi kenelläkään skriivaamaan erikseen, mutta kaikille ovisbongailuja ja tärppisädetystä!!!!
mp73, yk 15, kp 7/n.30
Teera, mehän mennään aika samoissa. Mulla nyt kp 23/??? eli pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Viimeks oli 49 pvä... :(
Ovistestejä en ole jaksanut nyt käyttää, kun ei niiden avulla ole toivottua tulosta tullut, ja tuntuu että mitäs sitä turhaan vaivautumaan. Aika toivottomalta tuntuu nyt kun on yli vuosi tätä kolmosta yritetty eikä mitään pienintäkään tulosta tullut! Mutta kun meillä kaksi lasta jo on niin luulisi että se kolmaskin sieltä... huoh.
Positiivisempaa viikon alkua teille muille!
Miten sun menkat? Jatkuiko ne normaalina? Meinaan, että mun kaveri pähkäili aikoinaan just samanlaisten menkkojen kanssa, ja myöhemmin selvis että oli raskaana (" vahinko" ). Jos sulla olikin ns. valemenkat?!
Meille lupas poikaa vuodelle 2010... Toivattavasti ei ihan niin pitkään tarvi odottaa!
ennustaja-elli ennusti, että meille tulisi tyttö syyskuussa joten katsotaan nyt tärppääkö niin voitte sitten sen pohjalta miettiä kuinka luotettava kyseinen elli on :D
Tämäkin viikko meni ihan uskomattoman nopeasti, lyhkäinen kun oli, onneksi, pehmeä paluu arkeen. Tänään sitten sovittiin talvilomatkin joten saas nähdä makaanko sitä talvilomani yliväsyneenä oksentaen... jos vaikka sattuisi tärppäämään ;) en kyllä usko, jotenkin on tosi epäuskoinen olo sen kanssa, että nyt tärppäis, etenkin kun on ihan eka yrityskierto meneillään.
Mulla ei ole oireita suuntaan eikä toiseen ja yritän olla niitä miettimättä jos jotain vaikka sattuisi olemaankin, milläköhän sitä oikeasti saisi pidettyä ajatuksensa jossain ihan muussa? (ei ainakaan täällä roikkumalla)
tronada:
Mites tuota, jostain luin, että jos on syönyt pillereitä ennen raskautumista, voi raskautuminen kestää aikansa, koska hormoonit vielä vaikuttaa ja sitten taas toisaalta luin, että juuri pillereiden lopettamisen jälkeen pitäisi olla kaikkein parhaat mahdollisuudet raskautua, kumpaa siis uskoa, vai ovatko molemmat pelkkää legendaa?
Mulle kävi niin että lopetin pillerit ja tulin heti saman tien raskaaksi, siis esikoisen kohdalla. Kakkosta tehtiinkin yli vuosi, saa nähdä kauan tätä kolmosta...
Eli mun tapauksessa ainakin pillerit auttoivat raskautumaan! Toivottavasti sullakin!
koska tänne kuitenkin kuulun.
Pikkuulumisina se, että avioero alkaa olla kohta selvä. Mies asuu uuden naisensa ja tyttyöjen kanssa ja munkaan ei onneksi tartte tarppoa yksin. =)
Sitten asiaan (joka saattaa joitain jopa järkyttää):
Miten tämä on mahdollista? Asia koskee siis raskautumista....
Mulla oli joulukuussa kuukautiset myöhässä muutaman päivän, joten tietenkin testasin tyylipuhtaan negatiivisen. Kuukautiset sitten alkoivat, kestivät sen normaalin ajan (6 päivää) ja vuotokin oli suhteellisen normaalia eli pari päivää aika reippaanlaista. Kuukautiset loppuivat viimeinen päivä joulukuuta.
Mutta mutta... Eilenä havainnoin että tissit ovat edelleen kipeät ja mahanpohjaa nipistelee aika ajoin, mikä ei ole normaalia kropan käyttäytymistä kuukautisten jälkeen. Tein siis tuossa noin tunti sitten testin joka yllätksekseni onkin heikosti positiivinen. Siis testiviiva on suhteellisen heikko mutta näkyy kyllä ilman kaukoputkea. ;)
Nyt sitä sitten ollaankin pihalla kuin papukaija.... Ja kysymys kuuluukin, että olenko ollut raskaana (vaikka testi olikin nega) ja joulukuun kuukautiset olikin sitten hyvin varhainen keskenmeno vai olenko onnistunut raskautumaan hyvin loppupäässä kiertoa, kuukautiset oli osittainen keskenmeno ja olen edelleen raskaana?
Tuosta ositttaisesta on henkilökohtaista kokemusta: edellinen raskaus oli kaksoisraskaus jossa toinen meni kesken hyvin alussa ja toinen sinnitteli loppuun saakka.
että kuukautiset oli siis neljä päivää myöhässä kun tein testin (herkän), joka siis oli negatiivinen, ja kuukautiset alkoivat sitten seuraavana aamuna.
Kiva kun meitä 3-kuumeilijoita on jo aika liuta. Mulla kävi noiden pillereiden kanssa niin että esikoista tehtiin ehkä 13 kiertoa kunnes tarppäsi. Sitä ennen pitkä pillerihistoria. Toinen tärppäsi heti ekasta ja välissä ei mitään hormonaalista ehkäisyä. Toiset sanoo niin ja toiset näin asian tiimoilta. Mene ja tiedä! Mä itse koin niin että herkkänä kaikille muutoksille pillerit olisivat vaikeuttaneet raskautumista, vaikka käittääkseni hormonit kuitenkin poistuvat kehosta melko nopeasti. ???
Katsotaan nyt miten tämän kolmannen kanssa käy. Taaskaan ei ole ollut mitään ehkäisyä. Menkat vasta alkoivat imetyksen jälkeen.
Mulla taitaa olla jotain kp 21 tai jotain ja kierto on sen 27. Vähän heitellyt kun tosiaa menkkoja vasta muutamat takana. Eli ensi viikon lopussa katsotaan jos ei alkanu, niin testiä peliin. Hui, jännittää!!! :) Vaikea sanoa mitään kun en oikein saanu ovista bongattua kunnolla.
Minä jättäisin nuo Ennustaja Ellit ja muut omaan arvoonsa! :) Kaikkea sitä itsekin tuli varsinkin kakkosen kanssa katseltua. Esim sukupuolta, jonka kaikenmaailman kalenterit näyttivät väärin! Tyttö tuli kuitenkin!! Eli täysillä vain eteenpäin ja vauvaa toivomaan ja yrittämään!
Paljon kolmosia syyskuulle!!!!!
-Celly
kun joku pieni ääni tuolla takaraivossa sanoo, että vauvaa tekisi mieli :)
Celly, meillä on kutakuinkin samanikäiset lapset, esikoinen täyttää juuri 3 v. ja toinen ensimmäisen vuotensa.
Vielä ei varsinaisesti yritetä kolmatta, mutta puhutaan siitä jo paljon - vaikka ei kyllä ehkäistäkään muuta kuin kalenterin kanssa, mutta parin kuukauden kuluttua alamme uskoakseni yrittämään ihka oikeasti.
Mies kyllä välillä pohtii, että jaksaako hän vielä yöherätyksiä, ja kyllä itse pohdin ihan samaa. Samoin myös tuo ketjun alussa keskusteltu jatkuva siivo, jota pienet lapset tietenkin tuottaa huolestuttaa - eikö siitä koskaan pääse eroon ?? :D Tosin olen ratkaissut ongelman ulkoistamalla siivoustyön alan ammattilaisille, itse teen perussiivousta ja tavaroiden raivaamista, jota saakin sitten tehdä 24 h / vrk.
En olekaan käynyt täällä vauvan sivuilla juurikaan sen jälkeen kuin nuorimmainen syntyi, huvittavaa on tuo Ennustaja Elli - hän siis edelleen vastailee vauvakuumeisten kyselyihin! Itse olin häneen yhteydessä toista kuumeillessani ja tolloin hän kertoi kolmannen syntyvän heinäkuussa 09, joten jos uskoman pitää, niin kauan joutuu yrittelemään... Edellisen hän kyllä jollain tasolla arvasi oikein, kun vuosi ja kuukausi täsmäsi, päivä ja sukupuoli meni vinksalleen, mutta haitanneenko tuo - eihän sitä kaikkea halua etukäteen tietääkään :D
LUPAUKSISTA: En varsinaisesti luvannut, mutta ajattelin että voisin laihtua kymmenen kg, tai sitten lihoa 20. Riippuu siitä miten plussaus etenee :) Painon muutos on kuitenkin tavoitteena...
ONNEA: elina81 plussauutisista!
Joku kirjoitteli tuosta maagisesta kp 14/28. Meillä edellinen tärppäsi kp 18/28. Mies oli reissussa pahimmoilleen kierron puolivälissä - toisaalta ehkä hyvä niin, koska muuten olisimme pupuilleet väärään aikaan :)
DeFeis (näinkö se meni), kuulostaa mielenkiintoiselta yhtälöltä. En osaa mutta sanoa, mutta toivon sinulle onnea!!
Paljon kolmosia syyskuulle - me tähdätään varmaankin jouluvauvaa :)
-neet
Tilasin taas testejä....... =/ mies kyllä kehotti...ajattelin että jos tilaan niin en sit testaa ennen ku ne tulee. Jos ne tulis keskiviikkona niin vois jo herkällä varmaan testata...ehkä tai sit odottaa to aamuun....inhoan tätä piinailua!
Mua on väsyttänyt koko päivän ihan sikana, heräsin vähän ennen yheksää ja lähes 10 tunnin unet takana, silti kun puol 11 aikaan lähettiin kaupoille niin haukottelin jo koko matkan sinne ja siellä ja sieltä takaisin! Heti taas hiipii mieleen, että molempien raskauksien aikana olen ollut tosi väsynyt alkuun! Nukkunut tosi paljon!
No ei auta ku piinailla!
Tsempitystä kaikille! Ja uusille; tervetuloa mukaan!
Äiti1983 yk 1 kp 25/28-30 (tai jotain)
..kun nuo lapsetkin tuolla leikkii.
Eilen väsytti ihan älyttömästi. Yöllä 1-vuotias oli kipeä, vatsatauti. :( Joten ei tullut paljon nukuttua. Mutta tänään jo pirteämpi ja aurinkokin paistaa. :) :)
Ei minulla varsinaista asiaa ole. Jaahas, junnut alkoi tuolla kinaamaan... Ajatus ei nyt kulje kun pitää nopeasti kirjottaa jotain.
No, täti on lähdössä poism, onneksi. Ja ensi viikonloppuun katseen suuntaan jolloin mahd. ovis on. Ja ensi viikonalussa soitan sinne gynelle ja varaan ajan. Eipä muuta. Pienet laittoi telkun täysille... Täytyy mennä.
Aurinkoista päivää!! =)
Kiva, meille on tullut uusia kuumeilijoita joukkoon, olikin jo aika hiljaista välillä.
Nyt ihan pikaisesti kuulumisia, olin muksujen kanssa muutan päivän reissussa ja nyt alkaisi olemaan h-hetket, houkuteltava mies ajoissa vällyjen väliin ja varmistella sitten alkuviikosta ;)
Ja sitten toivotaan ja paljon.
Vaikka tokkopa se nyt eka clomikierrosta tärppää mutta tunnistettavia ovisoireita oon kuitenkin, mikä sekin on ollut ihan ilahduttava asia.
Siinäpä se, lyhykäisesti sanottuna!
Rilla-ma-rilla
Tervehdys kaikille!
Kyllä se vauvakuume on noussut ja näille sivuille sitä taas löytää tiensä :)
Meillä on kaksi tyttöä, 3v ja 1v8kk, eli aika pieniä vielä ovat. Olinkin kuopuksen jälkeen ihan varma, ettei uutta vauvakuumetta tule ainakaan viiteen vuoteen, mutta niin vaan taas tuntuu että olis niin ihana hoitaa vauvaa.. :)
Me tosin miehen kanssa ajateltiin vielä jokunen kuukausi odotella ja ehkäisy jätetään pois myöhemmin keväällä. Ollaan kyllä niin kuumeisia molemmat, että voi olla ettei malteta kovin pitkään odottaa yrityksen aloittamista..
Onnea yritykseen kaikille ja onnea jo plussanneille!
p.s. helpottava huomata, että muitakin huolettaa miten jaksaa hoitaa kolmea lasta, kun kahdestakin syntyy sotkua älyttömästi..
Onko teistä muista?
Jotenki kuumeilen nyt niin paljon enemmän ja samalla mietin omaa jaksamistani ja miten riittää aikaa kaikille lapsille ja entä jos tulokas ei olisikaan terve jne... Aiemmissa en bongaillu mitään oviksia, vaan annettiin lapselle vain lupa tulla! Nyt tuskailen oireiden ja tikkujen kanssa ja piinailen oletetun oviksen jälkeen...
).( Ovista olen tikuilla etsiny kp.19 alkaen, ovisoireiden tapaisia on MUKA kyllä ollu... Tikkuihin saan vaan vaaleita viivoja aikaan. Mulla jotenki sellainen tunne, että tässä kierrossa ei tärppää. Kierrot ihan mitä sattuu! Onneksi ens viikolla gynelle aika.
Mimmi75, kp.29/35->??, 3.yk.
Onnea Elina81!
Ja erittäin hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Tulinpa nyt tännekkin pistäytymään kun koneella kerta olen.. Kävinkin jo tuolla syyskuisten pinossa ihmettelemässä kun on ollut jotenkin tylsistynyt veto koko vauvakuumeiluun tässä kierrossa. Huomasin tänään että hitsit, nyt onkin jo kp23 siis piinailu alkakoon hiljalleen. Oviksen löysin testillä ja silloin myöskin pupuiltiin.. Oli muuten kp 15 , laskurit ja kaikki tarjoaa aina tuota maagista kp 14 kun kierto säännöllinen 28. (meinaan ovisplussa, siis ovis kp 16-17 jos oikein ymmärtänyt) No, whatever, nyt vaan plussaa odottelemaan (kuten aina ennenkin).
Uudenvuodenlupauksista.. pyrin vähentämään herkuttelua. Syön sokeriherkkuja (jätskiä, suklaata yms) liikaa. Ja tupakanpolton lopetettuani tapa on alkanut myöskin vähän näkymään.. siis ruotuun se puoli.
Ja joku kyseli lasten ikää.. meillä viilettää 3.5v ja 5 vuotiaat pojat. Monta vuotta piti jäädä viimeisiksikin. Nyt kuitenkin (hupsistakeikkaa) uuttaa vaippatakamusta kaivataan:)
Hyvää viikonjatkoa ja plussatuulia!
Teera kp23/28
Eipä kummempaa tällä kertaa.
P