*** SYYS 04 UUSI VUOSI! ***
Huomenta!
Tää harkitsee retkeä Selloon lasten kera bussilla:) Saa nähdä viitsinkö kuitenkaan lähteä. Mies lähti juuri töihin. Jotain ois kiva tehdä ja kauppaankin pitää kuitenkin mennä.
Nyt taidan vielä mennä sohvalle uuden torkkupeiton alle, iih:) Ostin uuden kirjankin, kun joululahjakirja on jo luettu.
T: Ynis
Kommentit (24)
Kiitos kysymästä, ihana joulu oli, rauhallinen ja kiireetön. Äitini oli täällä muutaman pvän. Lapset sai liikaa lahjoja, ihan käsittämätön määrä paketteja. Ens vuonna ei varmaan itse osteta mitään.. Nean suosikkeja oli muumiläppäri (innoissaan opettelee kirjaimia ym) ja tiikeripuku tossuineen. Sekä monet palapelit. Pukki kävi (naapuri) ja mies vuorostaan vieraili pukkina heillä, oli hyvä vaihtokauppa. Syötyä on tullut LIIKAA (Ynikselle ja Ankkikselle vielä lämmin kiitos :-) ), mulla alkaa taas 1herkkupvä/vko ja sit hommataan joku kuntoilulaite (kun en miehen selän takia, joka TOSI huonona) pääse minnekään jumppaan tms. Masentaa kyllä noi ilman, TAAS sataa!! :-/ Paljon oltu sisällä ja Nekku käy ylikierroksilla..
Mini on oppinut kävelemään joulun aikaan ihan kunnolla, suloisesti tepastelee. On alkanut kiljumaan kovaäänisesti (Nea ei yhtään tykkää, yks pvä itki..) ja toivon et se pian laantuu. Taisi olla peräti kaksi parempaa yötä, et Mini nukkui enenmmän, kuin tunnin kerrallaan. No, sit jatkui jo puoli vuotta jatkuneet tunnin välein heräilyt ja viime yönä iloisimmat jaksot oli 10-15min.. Mini huutaa sellaista järkyttävän kovaa unilaulua, en voi käsittää sitä meteliä. Ei tartte siinä välissä paljon itse nukahtaa. Niin, siis mieheni nukkuu.. Yks yö ei lääkkeiden takia nukkunut niin sikeästi ja päivitteli et miten kamalaa oli koko ajan havahtua Minin ääntelyyn. Niin, welcome to my life.. Odotan niin, et saisin siirtää tytöt samaan huoneeseen, kun Nekkukin näkee painajaisia (kuinka minä olin yksin ulkona ja mörkö nappasi minut ym..) Mut mahdotonta tällä hetkellä.
Öttis, pikaista unilähetystä odottelen! :) Ihanat lapset sulla!
Me ollaan tää pvä perheen kesken, kaikilla kavereilla oli jo jotain ja vähän tylsältä tuntuu. Nea pelkäs viime vuonna raketteja, jos sama edessä, ei tartte paljon nukkua ens yönä senkään vertaa.. Olis kiva saada seuraa. Kaupassa pitäis käydä, perunasalaattia ajattelin tehdä ja fetasalaattia. Oon jouluna saanu leipomisvimman, pari erilaista tuorejuustokakkua oon väsännyt ja aprikoosirahkatortun.
Ruuista puheen ollen, Mini maistellut lammasta pari krt, ollaan pieniä annoksia muita ruokia annettu 3krt/pvä ja maha kestänyt joten kuten. Ei vaan toimi ilman Movicolia ja on tää niin väsyttävää ja hidasta. Itse pikkuinen opettelee syömään ja hienosti meni jo ekalla kerralla.
Lila, IHANAA IHANAA jos teillä alkaa helpottaa! oon niin iloinen! :)
Ayap, voi miten hienoa, että Väkkärälläkin uusia makuja! :)
Pile, hienoa et illat sujuu hyvin! :)
Jatu, miten mies voi? Kiitos eilisestä, oli niin kivaa! :) Nekku odottaa Typyä meille leikkimään..
Ihania jouluisia kuvia olette laitelleet s-postiin, kiitos kaikille! Kuvia vois laittaa enemmänkin, on kiva nähdä teidän lapsosia! :)
Mies ja Mini nukkuu. Nekku lastenohjelmien äärellä. Pitäis keittiö siivota ja pesulle mennä, laiska olo.. Mini taitaa äänellä, pitää mennä.
Onnellista ja ihanaa uutta vuotta rakkaille ystäville!
Enkeli1 ja Nea+Mini
Hyvää uutta vuotta 2008!
ens vuonna täällä taas tavataan :)
äitikuu ja pojat
Mini taitaa tulla kipeeksi, eilinen kärttyisyys, KAMALA yö kaikista kamalien joukosta, tän päivän itkuisuus=huomenna varmaan nenä vuotaa.
Niin. Siis Nekkuhan yks ilta itki, kun Mini kiljui ja on muutenkin taas kiireesti lähtenyt paikalta, jos Mini kovasti itkee. Äsken katsottiin videoita ajalta Nea 1-v, jossa Nea kovasti kiljahteli ja äänteli -Nea pakenee paikalta itkuisena ja sanoo et ei halua kattoa. Pelkäs itteään-pistääkö joku paremmaksi? Niin kauan menny niin hyvin, ei jaksa ei. Huomen piti mennä hyvien ystävein luo kylään, siel 2 metelöivää pinempää lasta. Voi olla et eu mennä..toinen kuulemma kiljuu KOVAA. Niin, tosin Mini muutenkin varmaan kipeksi tulossa, et kotipäiviä riittää. :-(
Kotihommat huutaa kostoa, jos en nyt mene..
Oikeasti olen nyt peiton alla nukkumassa, kun junioritkin nukkuu. Minä vastaanotan uutta vuotta töissä (eeh, ei kait ketään yllätä?!). Kamala nakki iski, uuden vuoden yövuoro!! Kerran olen ollut aikasemmin, silloin oli melkoisen sembalot... alkometri vinkuu ja paukkuu, haavoja (ja meteliä) riittää ja virkapukuisia miehiä vilisee apuna... ;) Mutta on siinä se hyvä puoli, että jos vain kerkiää ikkunasta ulos tähyilemään, niin kaupungin ampumat raketit näkyvät tosi kauniina!
Oletteko tehneet Uuden Vuoden Lupauksia? Niin, juuri niitä, jotka on sitten helppo unohtaa... ;) Minä ajattelin taas kerran aloittaa uuden terveellisemmän elämän :) Saapa nähdä, kestääkö lupaus päivän vai kaksi, ennen kuin kamala laiskuus ja makean himo iskee!
Täällä saatiin vihdoin ja viimein kunnon lumipeite maahan viime yön aikana. Ja mittarikin on jo pakkasen puolella. Lapset nauttivat ulkona olosta ihan täysillä aamupäivästä, kun saivat rypeä lumessa naapurin lapsosten kanssa.
Mutta hei, nyt menen hieman levähtämään. Mies on kanssa iltavuorossa, joten en muuten kerkeä levätä ennen yötä ollenkaan. Lapsukaisten unet kun eivät ole kuin sen tunnin mittaiset. T näyttää uhkaavasti siltä, että lopettaa varmaan piakkoin koko päiväunet. Voih...!
Mimmu ja lapset x3
PS: Toivon, että Enkeli teillä alkaisi jo elo helpottaa! Ja Äitikuulle kevyempää kaasujalkaa ;D
Vastailin tyytyväisenä Ankkiksen perässä vanhaan, vaikka itse aloitin aamulla uuden:)
Kirjat on vieneet mut mennessään. Tekee mieli koko ajan mennä jatkamaan lukemista.
Enkelille tsemppiä!
Olen jo sata kertaa siitä kertonut, mutta silmäklinikalla yhden uuden vuoden viettäneenä voi vaan ihmetellä ihmsten huolimattomuutta rakettien ja pommien kanssa. Samoin omatekemien viritelmien kanssa. Jälleen kerran pakko huomauttaa vielä se, etten omaa syytäni lähes menettänyt näköäni. Sen takia suututtaa hällä väliä-asenteen omaavat ihmiset.
Saa nähdä uskaltaudutaanko ulos illalla ollenkaan. Mies ei halunnut lähteä pyörälläkään töihin, ettei saa jotain papaattisadetta niskaansa kotimatkalla. Ihmisten (niin nuorempien kuin vähän isompienkin) mielestä kun on niin hauskaa heitellä pommeja toisia ihmisiä kohti.
Joo, eipä sitä ole itsekään pienempänä tajunnut niin viisas olla, joten en pidä itseäni sillä tavalla mitenkään parempana ihmisenä. Nykyään meno vaan on yltynyt niin hulluksi halpojen pommien ja rakettien kanssa.
T: Ynis, the saarnaaja:)
Hirveällä kiireellä yritän siistiä kämppää sellaiseen kuntoon että voi ottaa vastaan vieraita. Meille on tulossa kaveripariskunta kera kohta 4-v kaksospoikien. Vähän hirvittää mitä tulee kun viime aikoina kaksosilla ja syyspojalla eivät ole oikein leikit sujuneet. Meidän herra turhautuu kun ei meinaa päästä kaksosten leikkiin mukaan ja siitä ei hyvää seuraa....
Meilläkin on nukuttu neidin toimesta todella huonosti. Keskiviikkona meille tuleekin Espoon kaupungin unikouluttaja. Ei sentään yöllä:) Saa nähdä antaako sellaisia vinkkejä että elämä helpottaa. Oon oikeesti ihan poikki ja yöllä välillä mietin että lyön hanskat tiskiin. Enkelille vertaistukea rutkasti.
Nyt pakko jatkaa hommia! Mukavaa vuoden viimeistä iltaa kaikille!
Mimmulle vielä tsemppiä työvuoroon!
Helli
Mies on nukkumassa,on jotenki huonovointinen.Toivottavast pääsee lähtemään,en taho jäädä illaks kotii..ei ole varattu mitää herkkujakaan.
Ankkis:Millanen se helikopteri on??Miten se toimii sisällä?MEillä ois ollu pojan suuri suuri toive mut jotenki lentävä kone+meidän poika+sisätilat kuulosti vaaralliselle yhdistelmälle ;-))
Juu,kiloporukassa mukana!Edelleen :-/
Täytys kai alkaa vähä kaunistautua,vaikka kun kavereille kävelee ni on tukka märkä ja sekasin.
Mukavaa iltaa kaikille :-)
jatu
Minä lopetin tänään lomailun ja olin töissä 6h. Nopsaan meni aika ja oikeestaan meni vähän ylitöiksi kun ensin istuskelin vaan ja sitten ravintolapäällikkö soitti että jos ehdin niin näpyttelisin inventaariojuttuja. Sitten meinas ne ns. omat tärkeät hommat jäädä tekemättä.
Tännekin oli yöllä satanut lunta. Ja pakkasta on n. 5 astetta ja pikkuinen viima. Mitään suunnitelmia ei vielä ole illalle:) No, mennään mun vanhempien luona käymään ja sitten yöksi alkuillasta kotiin. Siinäpä se.
Haluan kiittää koko syysmamma porukkaa taas yhdestä yhteisestä lisävuodesta! Tämä on ihan uskomatonta, että vuodesta toiseen tämä porukka pysyy kasassa!
Sitten vielä:
" Säilyttäköön vanha vuosi sen, mitä rakastat. Tuokoon uusi tullessaan sen, mitä kaipaat. Vieköön mennessään sen, mitä taakkana kannat."
Oma elämä on tällä hetkellä melkoisessa kriisissä ja jotenkin koitan uskoa onnelliseen tulevaan vuoteen.
Näihin aatoksiin,
T-P
Jokin aika sitten kotiuduttiin kaupasta. Veeti halus raketteja, ja niitä sitten jokusen ostin. Nyt kun ulkoa kuuluu pamahduksia on samantien lähdössä niitä katsomaan. Itse mennään 9-10 aikaan ampumaan raketit ja sen jälkeen lapsukaiset nukkumaan.
Tylsää olla vain oman perheen kesken kotona. Tartteis jotain tekemistä. Kavereita kylään tai et itse mentäis jonnekkin. Mutta kaikki kaverit on lapsettomia ja heillä on omia menoja.
Uuden vuoden lupaus: Terveellisempi elämä. Nyt on tullut ihan liikaa herkuteltua. Suklaata oon possuttanut koko ajan ja liikunta hieman jäänyt.
Nyt alkaa Veeti olemaan terve (vielä on vähän yskää ja nuhaa), mutta Venla on tulossa kipeeksi.
Lähetän kaikille tarvitseville lapsukaistemme unen lahjoja--------
Oikeesti on välillä tosi rasittavaa jos on aamulla menoja niin lapset vaan nukkuisivat tyytyväisinä. No ei saa valittaa kun on lapsilla hyvät unen lahjat.
Veetin puhe kehittyy koko ajan. Ja Venlakin hienosti sanoo jo sanoja, hauvaa ja moimoi hokee koko ajan.
Nyt meen katsomaan mitä lapsukaiset kinastelevat.
Öttis, Veeti ja Venla
meillä aletaan jo tottua siihen, ettei uutena vuotena tehdä mitään ihmeellistä, vaan ollaan perheen kanssa. Viime vuonna naapuriperhe oli vähän aikaa meillä, mutta muuten ollaan oltu perheen kesken. Yhtenä vuotena lapset oli mun vahemmilla, mutta vierastitvat vaaria silloin niin paljon, että vaari vietti eri huoneessa sen pari päivää. Sen jälkeen ei olla edes yritetty eikä oma kiinnostuskaan ole ollut niin suuri. Enää ei haaveilla edes ulkona olosta, kun lapset pelkää pauketta. Tänään käytiin alkuillasta pihalla ja lapset halusi heti takaisin kotiin.
Mutta tahdon siis sanoa, että tilanteisiin näköjään tottuu. Minäkin olen enemmän sellainen ihminen, että kaipaisin seuraa. Enää en kuitenkaan uutena vuotena sitä kauheasti odota. Kavereilla on lapsia, mutta asuvat sen verran pitemmällä, että ilta loppuis kuitenkin lyhyeen.
Itse en tee uuden vuoden lupauksia. Johtuu siitä, etten halua luvata mitään varmuudella mitä en pysty pitämään.
Hyviä vuoden viimeisiä tunteja kaikille!
Käytiin jo ampussa raketit puol 9 aikaan. Veeti oli aivan tohkeissaan. Oli kovasti lähdössä ostamaan niitä jumbosta lisää.
Koirat vaan nukkuu. Eivät paukkeesta välitä, ovat kai niin tottuneita meillä kamalaan meteliin.
No hyvä ettei minnekkään lähdetty tai kukaan tullut meille. Venlalla nousi illan aikana kuume melkein 39 asteeseen ja niin kamala yskä että oksensi useita kertoja. Pyykkiä olen saanut tässä pestä.
Molemmat lapset ovat nukkumassa jo.
Itse nautin siideriä. Edelleen on jäjellä siiderit jotka ostin kesällä tallinnasta.
Öttis
Meninköhän mä jossakin sanomaan, että täällä ei paljon pauku? No, ei toki paljon moneen paikkaan verrattuna, mutta silti. Ja ilma tuntuu olevan sellainen, että äänet kantaa. Naapurustossa näky olevan tavallista enemmän " nuorisoa" vuotta vaihtamassa ja pauke sen mukaista.
Me käytiin iltasella anoppilassa herkuttelemassa: lihapullia, nakkeja, perunasalaattia, appiukon makaronisalaattia, sipsejä... sit kotiin ja käveltiin tuohon lähikoululle. Sinne kokoontui ihan mukavasti porukkaa raketteja ampumaan, joten oli kivaa kateltavaa. Pois tulleessa vielä yhdet naapurit ampui peltoaukealla ja äskettäin yhdet naapurit, jotka ei voineet tulla mukaan sairastamisen takia. Koiruudella ei tuntunu olevan hätää, mut mies halus ottaa sen kuitenkin nyt sisälle, kun tultiin. Nukkuu rauhassa " kopassaan" kodinhoitohuoneessa.
Koira saakin kennelpiiriltä tunnustuksen ja mies meinaa han haljeta ylpeydestä.
Lapset nukkuu. Pekalle on nyt ollut tosi kova paikka, kun on laitettu yöksi vaippa. Pissat rupes tulemaan joka yö 1-3kertaa sänkyyn, niin en vain enää jaksanut :( Vaihe tämäkin, mutta ei vaan jaksais. No, toki ois aiheellista mennä itekin ajoissa nukkumaan, mut aattelin miehen kanssa vielä katella vähän tv:tä.
Hyvää uutta vuotta, ystävät! Sisältäköön uusi vuosi runsaasti onnea, iloa ja rakkautta!
T@hti
se uusi vuosi siis:)
T@hti, muista, että yöpissaaminen on hormonaalista toimintaa eikä sitä voi opetella. Lapselle vaippa voi olla kova paikka, mutta vanhempien ei pitäis olla noloja. En voi sanoa, että helppo sanoa. Mutta pääsenpä muistelemaan lukemiani juttuja:) Meillä kun ei ole toivoakaan yövaipan poisjättämisestä:) En toisaalta sitä odotakaan. En myöskään ollenkaan tiedä mitä on edessä sen kanssa, kun esikoisella yövaippa jäi pois melkein heti päivävaipan jälkeen eikä vahinkoja sattunut.
Meillä koira himean pelkää pauketta, mutta ollaan hyvin pidetty pois pahimmasta metelistä. Vein kunnolla ulos iltapäivällä ja mies äskettäin pissatti nopeasti pihalla. Ei niin väliä, veikkei enää käviskään. Ei ole siis joutunut isoimpaan meteliin ulos.
No, hieman pelkää, on varmaan vähättelyä. Pari vuotta on ollut aika paniikissa. Mutta nyt ollaan tosiaan osattu pitää pois pahimmasta paukkeesta, joten on ihan ok.
Pakko toivottaa, kun hereillä olen (harvinaista kyllä).
T: Ynis (häirikkö) :)
Ei siinä mitään häpeämistä olekaan ja sitä oon Pekallekin selittänyt, että parempi vaan, kun saadaan rauhassa nukkua. Ja samalla oon miettiny, et iikan kanssa en kyllä taatusti hätäile. Mutta varmaan yövaipat tulee taas jätettyä pois, kun rupeavat olemaan pitempään kuivana, vaikka tuliskin " takapakkeja" , kuten meillä on kaikkien kanssa ollut ja aikanaan ovat ohi menneet.
T@hti
Tai niin, päivää ehkä kuitenkin:)
T@hti, toi just mietityttää, että mitä tuleman pitää noiden yövaippojen poisjätön kanssa. Vielä vaippa on täysin märkä aamuisin, mutta kun rupeaa joskus olemaan kuiva, niin kuinka sujuvasti se sitten meneekään. Sen perusteella mitä päiväkuivana olo on ollut, niin sänky voi olla useasti märkä:) Esikoisella se kävi niin helposti, ettei tunnuta oikein omaavamme minkäänlaista kokemusta asiasta. Minä olen toisaalta niin huono jaksamaan sellaista siivoamista, niin saattaa nukkua kuivissa vaipoissa sitten aika pitkäänkin:)
Menen katsomaan perunoita. Teen muussia ja uuden vuoden kunniaksi nakkeja:) Helppoa kotiruokaa jota meillä syödään kuitenkin aika harvoin.
Mitähän ne olis? Kävin silti aamupv ihan hyväsellä kävelylenkillä. Sitten taas ruoka maistui :) Mutten syönyt älytöntä määrää kuitenkaan. Laiton aamulla riistalinnut kiehumaan, mutta perunoissa oikaisin ja laitoin miehen joskus hätävaraksi ostamat juustokerma-ja aurajuustoperunat uuniin. Ei oikein ollu meidän makuun, joten täytyis muistaa pitää perunasipulisekoitusta ja kermaa aina jemmassa tällaisia tilanteita varten
HUHUU!!! uuden vuoden kunniaksi IHAN JOKAINEN syysmamma (en edes yritä luetella nikkejä, ettei sitten joku unohdu) saisi laittaa kuulumisia tänne tai s-postiin. Jos ei tänään vielä oo koneen ääressä, niin lähipäivinä kuitenkin. Saadaan porukka pysymään kasassa ja keskustelut vireillä.
Itsekin joudun kyllä taas netinkäyttöä seuraaman, et tulis muitakin hommia tehtyä. Lähinnä aikaa pitää löytyä ulkoilulle/ liikunnalle ja ompeluakin meinaan aloitella.
T@hti
Eilinen ilta kavereilla oli kiva.Oli kyllä enemmän ja vähemmän flunssaisia juhlijoita ni saa nähdä millanen tauti iskee?!
Jotenki voimaton olo ja tehä pitä vaikka mitä..JA huomenna töihin :-(
typylläkin yövaippa aina ihan märkä ja minäkin sen suhteen ihan neuvoton.Poika kun jätti ensin yövaipan pois ihan itestään..
Ruokaa laittelen ja jos selvittäis kävelylle kokoporukka.
jatu
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=12024487&p=1&tmo…
Joko sais muidenkin joulunviettäjien kuulumisia? Enkeli, miten meni?