Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vaunujen valinta ongelma

30.12.2007 |

Eli " ongelmani" on seuraavanlainen....

Meille on tulossa alkukeväästä vauva ja hänelle tarvitsee ostaa vaunut.

Vaunuilla ei ole erityisesti mitään vaatimuksia, siis koolla ei periaatteessa ole väliä, autoomme mahtuvat varmasti vaunuvalikoimasta mitkä vaunut tahansa.

Vaunuja työnnellään enimmäkseen asfaltilla, mutta myös hiekkateillä, etenkin kesällä mökkireissuilla. Myös kauppakeskuksissa tulee viikottain käytyä.

Vaunuihin tulee seisomalauta isommalle sisarukselle.

Periaatteessa tykkään kauheesti Gessleinin Swing-Fi vaunujen ulkonäöstä, mutta pehmeä kantokoppa ei houkuttele, kun kesällä ois kiva vauvan kölliä kovassa kopassa tai duo vaunuissa.

Mutta toisaalta vauva on 6-7kk ikäinen loppusyksystä eli just vaununkopasta ratasosaan siirryttäessä, jolloin olisi hyvä, että kantokopasta saisikin vielä lämpöisen pussukan, mutta voisi nostaa istuma-asentoon silti.

Mua miellyttää kovasti myös Emmaljungan joko city cross vaunut ja city koppa tai sitten ihan ne duo edget.

Mutta en tosiaan osaa nyt ajatella, olisiko järkevintä olla vaan se kantokassi vai sit et jos ostais vaikka duo edget ja sit ratasosa vaiheeseen jonkun lämpöpussin.

Meidän muut lapset kun ovat selkeästi talvi ja syksyvauvoja, niin että kesällä ovat jo olleet isompia istuvia lapsia.

Myöskään vaunujen hinnalla ei oikeestaan ole mitään väliä, mutta onhan se tietty kiva jos nyt eivät ihan järjettömyyksiä maksa, nuo emmaljungan duo edget menee siinä rajoilla onko järkevää laittaa yli 800¿ vaunuihin.

Jokatapauksessa vaunut tulis olemaan meillä noin suunnilleen sen kolme vuotta käytössä joten kestävyyttä niiltä vaaditaan myös.

Ja että kankaat saisi pesuun.

Ruskean ja beigen sävyt miellyttää.

Olisikohan ihan joitain muita kuin noita gesslein swingejä tai emmaljungia, muista merkeistä ei oo kokemusta, mutta gesslein highlightit (03) ja emmaljungan duot (-01) meillä on aikanaan olleet.

Eli apua, mitkä vaunut ja mitä ominaisuuksia vaadin vaunuiltamme :D:D:D

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut Emmaljungaa ja Gessleiniä. Emmaljungan Ceroxit ovat jämäkät, mutta raskaat ja painavat. Nyt on Teutonian Mistralit, ja voin kuin kehua. Jos olisin ollut aikanaan viisaampi, olisi jo silloin hankkinut Teutoniat. Ovat pienikokoiset, kevyet ja helppokäyttöiset, ja mahtuvat hyvin autoon. Pehmeä kantokassi on niinikään jämäkkä ja just sopivan kokoinen. Pienenä ihmisenä saan ne itsekin vaivattomasti liikutettua. Teutonioihin saa myös mahtavan Pickup seisomalaudan!

Meni nyt vähän mainostamisen puolelle, mutta jokaisella on omat vaatimuksensa ja mieltymyksensä vaunujen suhteen.

Vierailija
2/19 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistelmät on kyllä kivat ulkona, ne menee eteenpäin vakaasti kun tankki (ihana vertaus =D ). mutta tosiaan, ei niillä kauppakeskuksiin lähtisi, en ainakaan minä. on ihan kivaa että pienempien rattaiden ohi näkee, ne on useimmin kapeammat ja keveät joten hyllyjen välissä on kivaa liikkua. me ainakin sen verran usein käydään kaupoilla että pienemmät rattaat on valittu.

ja happyista, moni 74cm ja 9 kg jo istu, ja on vaihdettu se koppa ratasosaan.. musta vaunuina happyt oliskin kivat sen pienuuden takia, ideana että hommaa toiset kun osaa istua TAI ottaa sen ratasosan käyttöön sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele niitä kenellekkää. Vaikka onkin hienoja. Pitää hirveesti ääntä, kun on käytetty vähän aikaan. Huono jousitus. Hirveän leveät ja vastaavaa. Olen työnnelly erillaisia emmaljungan vaunuja ja kaikissa oon huomannu jotain epämielyttävää. Minä olen myös Teutonioitten suosittelija. Paljon eri malleja. Hyvä jousitus. Äänetö kuomu. http://www.lastenturva.fi/kauppa/index.php?cPath=94_99 Tuossa on linkki. Paljon erillaisia vaunuja. Jos haluat sen kovan kopan niin katso Brio Happy tai Brio Duo. Mielestäkin on hienompia kuin emmaljunga. Suosittelen, että kokeilette eri vaunuja.

Vierailija
4/19 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sellaisen vinkin haluaisin antaa, että jos ajattelit hankkia kärryt, joita pystyy käyttämään sen 3-vuotta, niin ne ei voi olla kovin isot. Mitä painavammaksi lapsi käy, sen enemmän rattaissa arvostaa pientä kokoa, ketteryyttä yms. ominaisuuksia, jotka mahdollistaa mukavan käytön isollakin lapsella.

Pienet ulkomitat ei kerro välttämättä siitä, miten iso lapsi mahtuu kyytiin. Esim. noissa meidän kärryissä oli todella tilavat sisämitat. Mutta sehän on taas ihan rataskohtaista.

Meillä oli Mistralit käytössä 3vuotta (ja satunnaisesti on edelleen), joten niitä ihan rehellisesti voi käyttää, mutta ei sekään ollut enää niin " hauskaa" , kun läpsi alkoi painaa 13-15kg (ihan tuollainen leikkipuistoreissu menee hyvin, mutta kaupassa on painava käännellä). Itse siis ajattelen, että ne ovat maksimikokoiset kärryt, joita voisi harkita.

Kantokopasta. Itse tykkäsin nimenomaan pehmeästä kantokassista. Juurikin siitä syystä, että sen sai pussukaksi ja se " välivaihe" kävi niin mutkattomasti (=välillä oltiin istumassa ja sitten nukahdettua selkänoja vaan alas). Ja siksi, että ei tarvinnut hankkia erillistä lämpöpussia. Riippuu paljon merkistä, millainen kantokassi on. Meidän vauva oli kesällä reilu 6kk ja oli edelleen kantoksassissa ihan ilmavasti ja tilaa oli. Kannen sai siis kokonaan irti ja tukineen kantokassi tuntui ja toimi ihan kovan kopan tapaan... Mielestäni kopanvalinnan syyt käytänön jälkeen ihan esteettiset, eli mikä omaa silmää miellyttää eniten =)

Niistä erilaisista maastoista vielä. Mun mielestä rattailla ei ole niin paljon väliä. Täytyy vaan katsoa, millaise renkaat kärryissä on (ja millaisia rengasvaihtoehtoja on). Jos hommaa jotkut ihan perusrattaat, niin kyllä panostaisin myös hyviin kauppakeskuskärryihin (siis tyyliin hyvät sattarit), jotka painaa vain n6kg. Ei niitä 15kg yhdistelmiä ihan huvikseen jatkuvasti nostele autoon, vaikka kuinka olisi tilaa... Mä en ainakaan jaksaisi edes noita Mistraleita noistella,vaan ihan suosiolla auton takakontissa on matkikset. Lisäksi ne tuppaa olemaan leikkipuistoreissujen jäljiltä aina kuraiset tai muuten vain hiekkaiset.

Itse olen kyllä vähän miettinyt " mahdolliselle seuraavalle" , että jos yhdet kärryt vain haluaa, niin hankkisin ehdottomasti jonkun " travel-systemin" . Mun mielestä esim Britaxin Vigour 3 runko ja renkaat näyttää siltä, että niillä voisi selvitä jopa talvella täällä maalla. Niihin saa kiinni kopan, turvakaukalon tai istuimen... Sitä en tiedä, miten isolle lapselle nuo vielä menisivät, mutta jotenkin helpoilta nuo vaikuttavat.

Mutta ei se vaunuvalinta mitenkään helppoa ole. Tuolla tapperopuolella on ihana gallup -ketju, monetko rattaat ihmisillä on ollu. Ei ole aina ihan helppo tietää etukäteen, millaisia ominaisuuksia rattailta haluaa... Huomattavaa kuitenkin, että listat useimmiten alkaa isoilla yhdistelmillä, jotka sitten on myyty liian isoina pois... Good luck!

Vierailija
5/19 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin nuo mainitsemasi swing-fi rattaat vaikuttavat ihan toimivilta perusrattailta ja niillä+sattareilla pärjää varmasti sen kolme vuotta. Futuret tai Visionit vaikuttivat vaan miellyttävimmiltä käyttä isommilla (kääntyvät pyörät). Lisäksi tuo travel-system houkutteli, mutta näytti vaan vähän tönköiltä pikkupyörien kanssa. Tosin en ole nähnyt livenä noita, joten...

Sitten muistin vielä I' coon targo countryt. Todella kevyet yhdistelmät (alle 12kg) ja niihin saa kovan kopan. Vauvattaren sivuilla tormäsin näihin, joten livenä en ole näitäkään nähnyt.

Vierailija
6/19 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aiemmassa viestissäni muistanut mainita, että en tykkää yhtään sattareista enkä matkarattaista. Esikoiselle ostettiin heti pienenä hyvät matkikset tai sattarit ne peg peregot taisi olla. Ostettiin kun kaikki kehui että ne on pakko olla jne... mutta mä inhosin niitä yli kaiken. Koetin puoliväkisin alkaa tykätä niistä kun olivat hankittaessa niin kalliit mutta puolen vuoden jälkeen ne siirtyi uudelle omistajalle enkä ole kaipaillut. Tokallakaan enkä kolmannellakaan matkiksia kaivannut. Vaan nimenomaan tykkään kunnon kuomurattaista ja niiden nosteleminen auton kyytiin ei tuota ongelmia, tai ainakaan tähän asti ei ole tuottanut. Ja en ole kokenut niitä isoiksi tai raskaiksi kauppakeskuksissa.

Tosin meidän lapset ovat olleet pienikokoisia ja kevyisiä, joten ei oo kokemusta työnnellä 15kg rattaissa. Meillä on 3 vuotiaina painettu noin 13kg jokainen. Ja sit ihan enää 3v ei rattaita oo käytetty kun lenkkeillessä tai puistoillessa pidemmälle. Ja taisi olla esikoinen 2v kun ostettiin sit perus avorattaat ja kuomurattaat jäi vähemmälle käytölle.

Mutta siis edelleen kaipailen vinkkejä, etenkin siihen olisiko kevät-kesän vauvalle se kantokassi systeemi ihan mahdoton vaiko kova koppa tai duo koppa.

Niin ja mun mielestäni taasen pelkkiä renkaita ei voi ajatella jos rattaita työnnellään erilaisissa maastoissa, vaan myös jousitus ja rungon jäykkyys vaikuttaa.

Eli kehukaa ja moittikaa rattaita joita teillä on ollut...

Vierailija
7/19 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisella oli kova koppa ja se oli ihan kamala. Onneksi päästiin niistä rattaista eroon. Sen jälkeen on kuljettu pehmeillä kopilla oikein tyytyväisinä.

Vierailija
8/19 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt varsinaisesti ota kantaa tuohon itse vaunuasiaan, sillä itsekin eri vaihtoehtoja pähkäilisin, jos meille vielä joskus kolmas olisi tulossa. Jotkut keveät rattaat kantokassilla varmasti valitsisin. Nyt meillä ollut reilu puoli vuotta käytössä 1.5-vuotiaalla Teutonian Timmyt ja olen tosi tyytyväinen. Mutta vastasyntyneelle vauvalle en ehkä kuitenkaan noita valitsisi. Esikoiselle hommattiin kunnon isot yhdistelmät ja matkikset ja en ollut kumpiinkaan tyytyväinen. Meidän yhdistelmät oli liian isot, kömpelöt ja raskaat työntää ja matkiksista en muuten vain tykännyt.

Tuosta kantokassiasiasta sitten... Kova kantokassi ostettiin esikoiselle, koska myyjä sitä suositteli kesävauvalle. No, vauva ei viihtynyt kesähelteillä ollenkaan vaunuissa, syksyllä kova koppa olikin sitten jo ihan OK. Mutta kun vauva talvella (n. puolivuotiaana) halusikin alkaa katsella maailmaa, kova koppa olikin hankala. Kuopukselle olisin halunnut ostaa uudet vaunut, mutta päädyttiin siihen, että alkuun pidetään vanhat yhdistelmät ja hommasin vaunuihin pehmeän kantokassin, johon olin tosi tyytyväinen. En kokenut, että pehmeä kassi olisi ollut sen kuumempi, kuin kovakaan ja vauvaa kun ei muutenkaan voinut helteillä vaunuissa nukuttaa. Ja kuinka ihanaa oli, kun pehmeästä kassista otti tuet myöhemmin pois, niin se muuttui rataspussiksi ja vaunujen selkänojaa pystyi tarpeen vaatiessa nostamaan ja valjaat sai vedettyä läpi. Meillä tuo pehmeä kassi oli käytössä paljon pidempään kuin kova.

Vierailija
9/19 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin ehdottomasti pehmeää kantokassia. Oma poikani on syntynyt toukokuun lopussa. Meillä oli Hartanin Toplinet ja niihin jatkoperä. Poika köllötteli pehmeässä kantokopassa ilman " kantta" kesän ja nukkui myöhemmin vanuissa ilman kantokoppaa tuon jatkoperän kanssa, kun kantokoppa jäi pieneksi. Vaunut ovat sen jatkoperän kanssa ihanan suojaisat ja umpinaiset.

Yksi juttu mitä arvostin Hartaneissa oli täysin äänetön kuomu, jonka sai laskettua niin alas eteen, että se suojasi vauvaa todella hyvin. Muutenkin olivat aivan mahtavat työntää ja muutenkin hyvät. Samaa olen kuullut Gessleineista. Ilmakennopyörät ovat aivan mahtavat.

Nykyään meillä on Teutonian Timmyt, kun luovuin yhdistelmistä niiden kömpelyyden vuoksi ratasaikana. Halusin kevyemmät ja pienemmät rattaat.

Vierailija
10/19 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö se tosiaan ole liian kuuma tai suppumainen?? Mulla on sellainen käsitys, että ne reunat kallistuu vauvan päälle vaikka siellä jotkut kovikkeet onkin.

Mistä noita Hartaneita saa tai voi katsella netissä? Täällä kaupungissa ei Hartaneita myydä, eikä taida olla Teutoniaakaan tällä hetkellä. Mutta nuo Timmyt on ehkä sellaiset etten taida vauvalle tahtoa, varmaan ratasvaiheessa oivat!! Eikö niissä ole vain kasvot menosuuntaan?

Vierailija
11/19 |
31.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme ne esikoiselle, joka on nyt kolmevuotias ja nyt ne ovat vajaa 2-vuotiaalla kuopuksellamme käytössä. En voisi tyytyväisempi vaunuihin olla! Meillä joskus harvoin esikoinenkin istuu vielä rattaissa, ja näitä on kevyt työntää, vaikka poika painaa yli 16kiloa. Ja ei ole vielä sellaista säätä tai maastoa tullut vastaan, ettei näillä eteenpäin pääsisi.

Ja aivan parasta näissä on juurikin se oikea vaununkoppa. Se on niin ihana, kesällä viileä ja tilava ja talvella mahtuu lämmikettä varmasti riittävästi. Ja kopassa oleva selkänoja lisää käyttöaikaa, meillä pojilla koppa on ollut käytössä noin 10 kuukautta, ja pojat ovat olleet vauvana isoskokoisia. Sisarusrattaissa meillä oli pehmeä kantokassi. Se oli käytössä neljä kuukautta, sen kauemmin en viitsinyt lasta sinne ahtaa, en tykännyt yhtään, mutta makuasia.

Itse en myöskään pidä matkarattaista, nämä riittäisivät meille jos mahtuisivat autoon. Mutta koska vievät autossa tilaa, meillä on Scooterit sitä varten. Mutta AP:lla ei tainnut autokaan olla ongelma. Itse suosittelen Edgejä, ovathan ne kalliit, mutta hyvät!

Vierailija
12/19 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

brion happyt ja siihen se koppaosa, eikä ollenkaan rataskankaita niin jääpi aika halpa paketti. on kuitenkin vaunumainen mutta ketterämmän oloinen mitä emmaljungan se vauvakoppa.. sitten kun ei siellä enää viihdy niin just esim teutonian timmyt kun ne menee makuuasentoon. racet ja scooterit ei sitten menekään ihan makuulle.. meillä ei 8kk ikänen oikein viihtynyt kun jotenkin nukku huonossa asennossa tai valu, jos uusiksi voisi valita niin timmyt varmasti olisi meillä yksi vaihtoehto isommalle =)

Vierailija
13/19 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmella lapsella olen käyttänyt emmaljunga kuomurattaita ja olen ollut niihin tyytyväinen. Mulla ei siis ole kokemusta muista merkeistä. Kaupunkirattaista en myöskään minä tykkää eikä meillä niitä ole koskaan ollut, mutta nyt kun nelonen tulossa keväällä niin ajattelin eka kertaa hankkia kaupunkirattaat joihin saa kaukalon kiinnitettyä (just ostareille jne.. menojen takia) ja noi kuomarit olis vain ulkoiluun meillä käytössä. Meillä siis emmaljunga sport classic kuomurattaat ja niihin olen erikseen ostanut sen kovankopan. Tykkään niiden koppien mallistakin :) Meillä oli kolmosella kuomurattaat duolift kantokassilla (josta sai muunnettua lämppöpussin) mutta mä ainakin totesin sen huonommaksi mitä tuo kovakoppa. Vaikka siinä kantokassissa on kovikkeet ne laidat on sellaset " lätsähtävät" Kopassa on paljon enemmän tilaa ja se on viileämpi omasta mielestäni kesälläkin.

Vierailija
14/19 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hartaneita myy Suomessa Vauvatalo Johanna

http://www.vauvatalojohanna.fi/index.php?page=yhdistelmarattaat_hartan

Niitä kannattaa katsella esim. Saksasta, saa paljon halvemmalla.

Ei se pehmeä kantokoppa tule mitenkään vauvan " päälle" ainakaan Hartanissa, vaan on oikein tilava. Ja kuten jo mainitsin, niin kun vaunuissa on tuo jatkoperä, niin vauva köllöttelee siellä mukavasti ilman sitä kantokoppaakin esim. makuupussissa tai lämpöpussissa.

Ei meillekään tullut vastaan sellaista keliä, ettei yhdistelmillä olisi päässyt eteenpäin, mutta eron huomaa kyllä selvästi, kun vaihtaa yhdistelmistä kuomurattaisiin. Ovat paljon kevyemmät käsitellä, käännellä ja vievät säilytyksessä paljon vähemmän tilaa (ulkomitat reilusti pienemmät).

Vierailija
15/19 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta painavilla kuomurattailla en jaksaisi kaupungilla mennä.

Meillä on siis Emmaljungat lenkki/unirattaina. Ne on Minior Edget eli ei sieltä ihan painavimmasta päästä.

Mutta näitä en voisi kuljettaa autossa mukana, sillä en jaksa niitä nostaa autoon.

Ratkaisimme ongelman hankkimalla Teutonian Fun -rattaat. Olen tosissaan tykännyt ja nämä ovatkin sellainen välimuoto matkarattaista ja kuomuista. Ovat kapeat ja näppärät. Näillä pääsee kyllä soratielläkin eteenpäin.

Kantokassiksi valitsisin jonkun duo-pussin, joka toimii myöhemmin makuupussina. Meillä on sellainen perinteisempi pehmeä kantokoppa, johon lapsi mahtui vain 4-5 kk asti. Siitä saakka on sitten sitä säilytelty ja onneksi ei vaan ole nurkissa mitään kovaa koppaa.

Teutonia on siitä hyvä merkki, että istuimeen mahtuu vähän isompikin lapsi. Kannattaa tosiaan kiinnittää huomiota istuimen kokoon ja kuomun korkeuteen, jottei joudu myymään rattaita pois jo parin vuoden päästä, kun lapsi ei enää mahdu kyytiin.

Jokaisen pitää miettiä se oma käyttötarkoitus ja sitten miettiä, että mitkä ne tärkeimmät ominaisuudet ovat. Meillä Teutonia Funit ovat olleet ne kaikista monipuolisimmat ja jos vain yksillä rattailla pitäisi pärjätä, niin näistä luopuisin viimeiseksi eli parhaat ovat juuri monikäyttöisyytensä vuoksi.

Vierailija
16/19 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä huhtikuun alussa syntyneellä lapsella on Teutonian Mistralit pehmeällä kantokopalla. Eikä ollut kuuma kesällä :) Ilman " kantta köllötteli tyytyväisenä, ihan pahimmilla helteillä pelkissä rattaissa ilman koppaa. Ja hyvin pärjättiin. Itse en ostaisi kovaa koppaa, reissusänkynäkin ym. toimi pehmeä koppa vallan mainiosti.

Nyt sitten kantokopasta otettu kovikkeet pois, toimii hyvin lämpöpussina. Teutonialla myös todella hyvä seisomalauta - jos sellaiselle on tarvetta (meillä myös isompia sisaruksia).

Vierailija
17/19 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet kirjoittavat ja kertovat, että perinteiset yhdistelmät on tosi painavia ja raskaita ja pelkät kuomurattaat keveitä.

Jos nyt valitsisin vaikka emmaljungan perinteiset yhdistelmät, vaikka duo edget, niin nehän on vaununkoppavaiheessa tosi kevyet. Vähän painavammat sitten kun ratasosan liittää runkoon kiinni.

Mutta jos osaisinkin pelkät emmaljungan kuomurattaat kantokassilla, nehän painavat samanverran kuin perinteisten yhdistelmien ratasosa..

Vai puhuvatko ihmiset aivan eri merkeistä keskenään?!?!

Mä luulen, että olemme kallistumassa emmaljungan duo edgeihin. Koska haluan kuitenkin sen perinteisen vaununkopan kantokopan sijaan. Mutta haluan myös heittoaisan ratasvaihetta varten.

Toisia mietä katselin tänään liikkeessä oli city cross kuomurattaat ja city koppa. Citykoppa olis sirompi ja kevyempi, mutta rattaissa ei olis heittoaisaa. Myös teleskooppi aisa on hyvä, koska miehellä ja mulla pituuseroa 30cm

Vierailija
18/19 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmien ratasosa ja kuomurattaat ovat eri asia. Kyllä meillä ainakin oli eroa kuin yöllä ja päivällä Hartanin yhdistelmien ratasosalla (vaikka onkin markkinoiden kevyimpiä yhdistelmiä) ja Teutonian Timmyillä, niin ulkomitoissa kuin painossakin. Kevyimmät yhdistelmät kun painavat noin 15-16 kg ja kuomurattaat noin 10 kg.

Ns. tavallisestakin säädettävää työntöaisaa voi käyttää hyvin, vaikka työntäjillä on paljon pituuseroa. Meillä on miehen kanssa 28 cm ja hyvin onnistui työntäminen molemmilta...

Vierailija
19/19 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Emmaljungan Classic Duot. Ovat olleet tosi ihanat kesällä kun olivat väljät ja vilpoiset ja nyt talvella kun kyytiin mahtuu lämmikkeitä. Poika on nyt 8kk ( 73cm ) ja mahtuu hyvin nukkumaan vielä kopassa. Otin vielä erillisen päänsuojan pois jotta saadaan lisä senttejä koppaan.

Brion Happy vaunuista sen verran, että ovat tosi pienet. Meillä ne olivat yksi vaihtoehto kunnes huomasimme että vaununkoppa on vain 74cm pitkä ja siinä on 9kg painoraja. Samoin Emmaljungan City koppa on vain 73cm pitkä, että jos on pitkä lapsi tiedossa niin ei varmaan kannattava ostos.

Meillä on vielä erikseen auton takakontissa Quinnyn Buzzit joiden runkoon saa kaukalon kiinni. Näin ei tarvitse hinata " isoja" vaunuja mukana.