LEIJONANPENNUT (la heinä-elokuussa 2008) UUTEEN VUOTEEN
[color=black][size=1]Lista on tarkoitettu kaikille niille, jotka ovat kärsineet lapsettomuudesta ja odottavat vauvaa/vauvoja syntyväksi heinä-elokuussa 2008.[/color][/size]
[color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color]
[b][color=black][size=3]~~Leijonanpennut 2008~~[/color][/b][/size]
[color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color]
[color=black][size=1]Liity mukaan Leijonanpentuihin kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:
[b]NIMIMERKKI:
OMA JA PUOLISON IKÄ:
MUU PERHE:
LAPSETTOMUUSTAUSTA:
LASKETTU AIKA:
SYNNYTYSSAIRAALA:
MUUTA:[/b]
[b]LEIJONANPENTUJEN (emojen) ESITTELYT:[/b]
[color= deeppink]
NIMIMERKKI: Tiuhtiainen
OMA JA PUOLISON IKÄ: 30/36
MUU PERHE: lapsen isä ja Kaino-koira
LAPSETTOMUUSTAUSTA: 3xIUI (lääkkeellinen), IVF 12/2005 -> PAS 4x km, IVF 10/2007 -> tuoresiirrosta tämä plussa
LASKETTU AIKA: 5.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: NKL, LS tai LUS ¿ toivoisin Tammisaarta mutta ei ehkä onnistu
MUUTA: Niin, tuo ¿puoliso¿ mun tapauksessa on vaimo.[/color]
[color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color]
[color=green]
NIMIMERKKI: Mandu
OMA JA PUOLISON IKÄ: 27/30
MUU PERHE: Manta-koira
LAPSETTOMUUSTAUSTA: 3. IVF tuoresiirto -, 1. PAS -, toinen PAS +
LASKETTU AIKA: 21.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS[/color]
[color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color] [color=red][size=4]♥[/size][/color]
[color= deeppink]
NIMIMERKKI: Bertta71
OMA JA PUOLISON IKÄ: 36/40
MUU PERHE: 1. IVF tuoresiirto neitonen 10/2006
LAPSETTOMUUSTAUSTA: selittämätön lapsettomuus, 3 vuotta yritimme, kunnes eka plussa pamahti vuonna 2005 (tuulimuna). Eka IVF toi heti tuloksen, olimme tosi onnekkaita, ja nyt tämä SUPER YLLÄRI luomuplussa.
LASKETTU AIKA: 31.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: NKL, (LS virallisesti)[/color]
[color=green]
NIMIMERKKI: Pöppiäinen
OMA JA PUOLISON IKÄ: 31/31
MUU PERHE: PAS-pojat s. 9/04 ja 7/06
LAPSETTOMUUSTAUSTA: clomifen+ 1/03 km, IVF 8/03 ei päästy siirtoon, ICSI 9/03 -, ICSI 11/03 -, PAS 1/04 +, PAS 10/05 +, PAS 9/07 -, PAS 11/07 +
LASKETTU AIKA: 2.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: JS[/color]
[color= deeppink]
NIMIMERKKI: Tiukkunen
OMA JA AVIOPUOLISON IKÄ: 32/ 34
MUU PERHE: IVF tuoresiirrosta poika 06/2006
LAPSETTOMUUSTAUSTA: 4x IVF tuoresiirtoja vv. 03-05 kaikki negoja, samoin useat tuoresiirtojen jälkeiset PAS:t. 5. IVF tuoresiirto toi kaivatun plussan syksyllä-05 ja nyt saman IVF:n eka PAS tuotti tuplaplussat =)
LASKETTU AIKA: 29.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: K-SKS[/color]
[color=green]
NIMIMERKKI: Suhonen
OMA JA PUOLISON IKÄ: 33/34
MUU PERHE: IVF-tyttö 2006
LAPSETTOMUUSTAUSTA: Inssejä2004-2005 4kpl-, ivf-tuoresiirto 2005+(tyttö syntyi 01/06), pas -, ivf-tuoresiirto 2007 +
LASKETTU AIKA: 4.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: TYKS
MUUTA: Meillä syy osaksi selittämätön sekä miehen simppojen laatu/vasta-aineet. Ennen inssejä yritystä vuosi. [/color]
Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYAS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
P-KKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
ÅSH= Ålands sjukhus
Kommentit (85)
Kirjoitin äsken kauheen litanian, ja se hävis jonnekin... Murrr...
En jaksa enää näpytellä kaikkea, ajattelin vaan ilmoittautua välillä, on ollu niin paljon tekemistä, etten oo nettiin juuri kerenny.
Tervetuloa Hessunen!
Eka neuvola olis jo ens tiistaina, 9. viikolla, onko aika aikaisin? Kun mun luullakseni normaalisti ois joskus 12. viikon tienoilla. Tai oisko sillon sit jo seuraava...
Ei mitään, nyt syömään ettei tuu paha olo! Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!
Mandu
Tervetuloa Hessunen mukaan, ja sydämellisesti ONNEA tuplapotista!!!! Meillä onkin sitten saman ikäiset " tuoresiirrot" kotona ; ) ja teille sitten loppukesästä parit lisää....Välillä kauhistuttaa ajatus, noinkin pienellä ikäerolla, mutta....IHANAA!!!
Ei ole tää tyttö paljon roikkunut koneella, eikä missään. Olen oksentanut 2 päivää kun apina, mikään ei pysynyt sisällä. Soitinkin naikkarille, ja se epäili ykätautia,että ois " outoa" alkaa näillä viikoilla oksentaa rajusti??? Onx muilla ykääjillä hajua? Kukaan muu ei saanut ykätautia, joten veikkaan kyllä raskautta...Tänään pysyy safka sisällä, normi kuvotus vaan päällä, ja törkee väsy, että valivali....
Täytyy varmaan kohta alkaa neuvolantätiä hätyyttelee, että muistihan se laittaa lähetteen ultraan, kun ei ole vielä posti kantanut kutsua, ai hätänenkö ; )
Joo, eiköhän tässä kohta uskalla alkaa oikeesti nauttimaan (kun olo helpottas) tästä raskaudesta, ja uskottava että kaikki menee ok!
Hyviä vointeja, ja mur-mur täältäkin!!!!
Bertta
Suhonen, sama vika täällä. Siis turvotuksen suhteen. Hävettää melkein mennä neuvolaan keskiviikkona, on semmoinen olo ettei tän nyt kyllä ihan tämmöinen pitäis vielä olla! En tiedä kiloista, onneksi on vaaka vielä hukassa muuton jäljiltä...
Pöppiksen vanhemmat poikaset kuulostaa aika työllistäviltä :D Ehkä hoitaja voi olla ihan hyvä idea seuraavalla kerralla... Onko ne tuollaisia silloin, kun niitä oli (on) vain yksi vai lietsooko ne toisiaan? Mikset saisi sektiota, onko ajatus että siitä tulee jotain komplikaatioita jos on jo kolmas? Mulla on toisin päin, pelkään ihan vimmalla että joudun sektioon vaikka toivoisin alatiesynnytystä. Mua inhottaa leikkaukset ja niistä toipuminen (vaikkei nyt kokemusta yhtä pientä operaatiota lukuunottamatta olekaan).
Mandu, mun eka neuvola oli jo joulukuun puolivälissä eli... Ööö... viikolla 6+6. Olihan se aika varhain kun ei vielä mitenkään tiedä kestääkö raskaus vai ei. Mutta käytiin läpi niitä alun asioita, syömistä ja semmoista. Kai se on kuntakohtaista, mä en usko että täällä on niin hirveän paljon ruuhkaa näihin palveluihin. Siitä sit oli tarkoitus että kuukauden välein. Ainakin joidenkin suositusten mukaan eka neuvola olis viikoilla 8-12.
Kurjalta kuulostaa Bertan yllätys-ykäily! Niinkuin sitä jo luulee että olo alkaa paranemaan niin taas saa rynnätä pönttöä halimaan. Höh. Kyllä se mustakin kuulostaa oudolta että noin rajuna iskee puskan takaa, kun siis on jo ollut parempi olo. Mutta pääasia että alkaa taas helpottaa, vai mitä!
(.) Mulla on tänään NT-ultra. Jännittää, pelottaa. Entä jos kaikki ei olekaan kunnossa? Näin viikonloppuna unta että lapsi oli kuollut, eipä paljon tullut unta sen jälkeen... Tietenkin mieli käy läpi pelkoja ja siksi ne tulee uneen, mutta kivaa se ei ole. Eilen löytyi vihdoinkin ompelukone, joka on muuton jäljiltä ollut hukan teillä. Ajattelin, etten ala ennen ultraa kuitenkaan ompelemaan mitään vauvalle. En leikkaamaan edes kaavoja, vaan jos kaikki on kunnossa, aloitan huomenna.
Meillä muuten pihalla alkoi jo viikonloppuna tulppaanit ja krookukset puskea esiin kun lumet suli ja tuli lämmin. Masentavaa, niinköhän nuo sitten kuolee seuraaviin pakkasiin ja keväällä ei kuki kukaan :[ Laitettiin niille havuja päälle, tiedä sitten auttaako lainkaan. Tylsää, ettei voi olla yhtä vuodenaikaa kerrallaan kunnolla vaan pitää vaivata koko ajan mihin sattuu!
Noh. Nyt on pyykkikone juuri pyörinyt joten täytyy mennä ripustelemaan ja lattamaan sitten tiskikone päälle. Kun kerrankin on aktiivinen ja hyvä olo!
Murahdus-halauksia täältäkin ja lupaan tulla viimeistään huomenna kertomaan tulokset!
Tiuht 10+6
Omasta olosta ne uskalla nyt kirjotella hehh......
Tiuhtiksen ultrakuulumisia tulin tänne kurkkimaan.Ihanaa kun nyt jo pääsitte sinne!! Kaikkihan oli hyvin, ja vauva huikutteli kovasti ; )
On kovati eroja kunnilla millä viikolla neuvolat ja ultrat. Naikkarilla voi mennä viikolle 13, odottavan aika on pitkä......
Hyviä vointeja leijonaemot!!!
Bertta
Oli vissiin huolehtiessa tai jostain syystä kertynyt univelkaa, nukuin törkeänä puoli yhteentoista ja teki hyvää.
Meillä oli hauska ultra. Sen teki kätilö eikä lääkäri, mikä on kai aika harvinaista mutta tosi kivaa, sillä oli aikaa vaikka millä mitalla ja jaksoi selitellä kaikkea. Välittömästi kun sai anturan sisään sanoi että siellä on ja syke näkyy suunnilleen ennen kuin mulla ehti edes katse tarkentua ruutuun - tiesi että vähän näiden keskenmenojen jäljiltä olin huolissani :) Sit voitiin keskittyä olennaisiin. Tärppä ei meinannut millään herätä, nukkui vaan kädet silmillä ja nilkat ristissä. Kätilö huitoi ja heilutteli vimmatusti niin että ainakin muhun sattui ja lopulta se sitten armollisesti heräs ja alkoi liikkua. Päästä peppuun hurjat 46 mm, näkyi kaikki ratkaisevat elimet (kuten sydän, molemmat aivopuoliskot, molemmat munuaiset, spinaalikanava ja kova pissahätä). Niskaturvotusta 0,95. Kaikki kunnossa siis. Sanoi, että nyt tämän tuloksen perusteella on keskenmenon riski radikaalisti pienentynyt, joten kai tässä uskaltaa vähitellen hengähtää ja alkaa ommella pikku nuttusia!
Lohjalla on muuten aika HC vehkeet. Niillä (ihan aluesairaalassa siis) on 4D-ultra! Saa nähdä maaliskuussa miten käy, tekeekö ihan kunnallisesti 4D:n! Mulla siis on aika rakenneultraan 18.3. Ei ole kyllä kuin hyvää sanottavaa näistä seuduista.
Tähän pitäis saada joku semmonen aikataulu, jossa olis kaikkien ultrat ja muut merkitty, kun ne saa tietää. Nytkään ei ole hajua koska muut pääsee kurkkimaan pikkuisiaan ja kiva olis tietää.
No. Tää menee syömään vielä jotain ja sit virittämään ompelupistettä yläkertaan :)
Ihan oli kiire koneelle tarkistamaan sun viestiä että miten se ultra meni =) ja olihan täällä onneks hyviä uutisia luettavana. Jännä että teihin täällä kiintyy sen verta että ihan miettii koko ajan mitenkähän muilla menee ;)
Mulla on ultra sitten tasan viikon päästä ja en kyllä usko että on 4d... Menen PHKS:sään :) Olis kyllä siistiä jos pääsis sellaiseen 4d ultraankin.
Ihan niinku normisti ettei yksityiselle tarttis mennä..
Olo on kyllä ollu tosi hyvä eikä ole mitään oireita, mutta kyllä uskon ja luotan että on kaikki hyvin kun kuitenki kuulu niin hyvin sydänäänet viikko sitten...
Onkos sulla Tiuhtiainen mitään tuntemuksia siellä mahassa?? Kun tässä nyt mennään samaa tahtia tän raskauden kanssa... =))
Wiivi rv 11
Samaa mäkin olen miettinyt, kaikista leijonaemoista on tullut ihan todellisia ihmisiä ja aina pohtii mitä kenellekin kuuluu. Varsinkin, jos ei ole kuullut mitään pitkään aikaan (Tiukkunen!) Ja aina toivoo että hyvää. Eiköhän siellä teilläkin ole kaikki kunnossa kun kerran sydänäänet kuuluu! Ootko miettinyt mitä tekisit, jos niskaturvotusta löytyisikin yli rajojen?
Mulla ei kyllä ole oikeastaan mitään tuntemuksia. Ultrassa näkyi, että istukka on tuossa etupuolella, joten se sitten tulee niitä liikkeitäkin vissiin vaimentamaan niin että saa nähdä tunteeko mitään ennen kuin alkaa ne kunnon monotukset. Harmittaa kyllä vähän, mutta toisaalta onpahan paremmin suojana ainakin. Muutenkin kaikki olot liittyy lähinnä siihen että Klexanen pistelystä on tullut pari sellaista kovaa ja kipeää kohtaa mahaan, muuten on kuin " ei olisikaan" paitsi että iso ja turvonnut olen kyllä. Eli hyvä ja aktiivinen olo on, olen saanut kotitöitäkin tehtyä ihan mukavasti ja tuntuu että elämä alkaa olla ihan normaalia.
Mites muut? Viekö oksettaa?
Tiuhtiainen 11 tasan :)
Ihanaa Tiuhtis, olipas mukava lukea teidän ultrakuulumisia ; ) ja vielä Lohjalta ; ) Hehh...no ei. En ole Lohjan synnäristä kuullut mitään huonoa, ja siellä on jopali akupunktio mahdollisuus kivunlievityksessä, joka on aika jees. sitä kokeilisin, jos ois mahd.....
Kätilöt tekee aina noi ultrat, tarvitaessa lekuri otetaan konsultoimaan.Ne on osaavia tyyppejä yleensä.
Taitaa olla aika väsynyttä ja kiireistä porukkaa meidän leijonaemot, se on ihan totta, että odottaa oikein TEIDÄN kaikkien kuulumisia. On meistä tullut tällänen pieni-tiivis emojengi ; )
Tänään ollut snadisti parempi päivä, kuvottaa vaan, en ole vielä halaillut pönttöä...mutta en voi syödäkään muuta kun kaurapuuroa ja mustikkakeittoa. Eiköhän tää pirpana niillä vielä parjää.....
Välillä kauhistuttaa kun tuntuu että masu on pienempi kun normaalisti, mutta tällä syömisllä joo. Ei ollut paino noussut mulla yhtään eka neuvolassa, toiv. menee yhtä hyvin kilot (12 kg) kun neitiä odotin.
Ekat liikkeet on oikeesti kun " perhosen siipien havinaa" , sellasta kuplintaa, ainakin mulla oli, ja tais tulla rv 16 paikkeilla. Saas nähdä tuntuuko nyt aikasemmin? Kyllä te sitten sen tunnistatte, hieno fiilis ; )
Kiva että Tiuhtis alotti hyvät np-kuulumiset, katotan kuka onnekas seuraavax!
Mukavaa illan jatkoa!
Bertta
Ja kiva lukea teidän muidenkin kuulumisia. Allekirjoitan täysin tuon läheisyyden tunteen ja minä ainakin olen tosi UTELIAS teidän muiden fiiliksistä ja kuulumisista, siinä määrin että pettymys on aina suuri jos oma kirjoitus on täällä alimpana ;)
Onhan se tosi arvokasta että on tällaisia virtuaaliystäviä ja me tullaan kyllä erittäin tutuiksi tässä kuukausien mittaan...
Mulla on np- ultra 24. päivä. Menee aika myöhäiseen, silloin on viikkoja jo 12+5. Mutta tehdään sitten samalla niitä predotutkimuksen ultrauksia kohdun verivirtauksista (mulla kun on aiempi raskausmyrkytys ollut). Vielä pitäis 1,5 viikkoa jaksaa odottaa. Jos silloin on kaikki hyvin niin sitten voi kai hyvällä omallatunnolla huokaista?? Olen kyllä ollut yllättävän rauhallinen ja seesteinen muutenkin, kai se vähän rauhoittaa kun tätä etomista on melkein päivittäin. On kyllä helpottanut huomattavasti ja pystyn jo syömään, mutta varsinkin iltaisin ellottaa edelleen.
Mä ajattelin mennä erikseen 4d ultraan tuossa myöhemmin. Ihan uteliaisuuttani kun en ole ennen käynyt. Ja sen sukupuolen takia... ;)
terkuin Pöppis 11+3
Bertta-naapuri, oletko huomannut että Lohjan naisvoimistelijoilla alkaa sunnuntaina mammajooga? http://lohjannaisvoimistelijat.sporttisaitti.com/tiedotearkisto/?num=12… Vaan taitaa olla sulla sinnekin turhan hankala matka. Minä ilmoittauduin vihdoin äsken. Voi tietty olla että kaurapuuro-mustikkakeitto dieetillä ei paljon vielä joogata :)
Hieno kuulla että Lohjalla on akupunktiomahdollisuuskin! Ootko kuullut miten suhtautuu ammeisiin, entä onko perhehuoneita? Ainakin sen ultrakäynnin perusteella on tullut vähän semmoinen ettei Lohja ehkä olis sittenkään ihan kakka vaihtoehto synnäriksi.
Mä voin sulle antaa muutaman kilon, tuntuu että niitä riittää. Ehkä muutaman sentin masuturvotustakin ottaisit samalla? Pelottaa melkein neuvola tänään... Mutta mulla on kyllä selityksenä se että on ollut niin huono olo että vasta parina päivänä on päässyt koiran kanssa normaaliin lenkkeilyrytmiin ja syödä on pitänyt ihan liikaa.
Mistä mieleen tuli yök eilinen lenkki (kelatkaa tämän kappaleen ohi suoraan mustana jatkuvaan tekstiin jos olette herkkiä!!!). [color=aqua] Kaino löysi kävelyllä pellolta peuran jalan. Siis sorkasta reisiluun päähän asti. Ylpeänä kantoi sitä mulle, ajatteli kai että raskaana olevat emot tarvitsee lihaa ja hänen pitää nyt huolehtia musta kun puoliso on poissa... Kuljetti melkein kotiin asti, mutta sitten kun pysähtyi matkalle jyystämään sitä itse, mun oli pakko pistää stoppi ja olla jopa hieman " vihainen" että sain sen irrottamaan ja lähtemään paikalta. Tunsin itseni vähän viheliäiseksi kun pomotin, toinen on kuitenkin niin herkkä että ahdistuu ja alistuu jos yhtään korottaa ääntä ja mä sentään pidin hännästä kiinni, läppäsin poskelle (en tosin lujaa) ja lopulta tönäsin sen kyljelleen. No, pihalla sitten leikittiin ja sai possun korvan kun tultiin kotiin. Mun vaan pitää jossain välissä käydä hautaamassa se jalka johonkin ettei etsi uudelleen. Ja koiralle madotus ja eläinlääkärikäynti (jos on esim kettu syönyt samaa jalkaa kun se oli puoliksi kaluttu ja niillä voi olla kapi) ja vaikka mitä riemua. [/color]
Kiva että Pöppiksen olokin alkaa paranemaan! Ollaan me aikamoista yökköjengiä oltukin. Hassua että oikeastaan kaikilla on ollut niitä vuotoja ja kaikilla on ollut tosi paha olo - vai muistanko nyt väärin? Kun ei kuitenkaan yleensä vissiin ihan 100% raskaanaolevista ole. Millainen se raskausmyrkytys on, eikös sen takia yleensä yritetä aikaistaa synnytystä? Voiko sitä jotenkin kohdun virtauksista (?) ennakoida?
Ja sukupuolista puheenollen, millaiset fiilikset kullakin on? Mulla on vähän ristiriitaiset. Olen aina pitänyt itsestään selvänä että tyttö tulee, sen työnimikin on tytön nimi. Mutta nyt kaikki välähdykset mitä tästä tulokkaasta on ollut, on sisältäneet sen pippelin jostain syystä. Sitäpaitsi vaatteet joita olen valinnut (kuten jo kerroinkin) on kaikki olleet sitä ruskeaa-sinistä linjaa. Outoa... No, tulee mikä tulee ja vaikka olisi vähän molempia niin tervetullut on tietenkin.
Tänään aion puolison palkkapäivän kunniaksi tehdä oikein herkkulounaan, joten pitää mennä laittamaan munakoisot suolaan yms. Palaillaan!
Tää jatkaa monologia. Syke kuului, jee. Ihan selvästi vielä, niinkuin joku olis juossut käytävällä :) 150 bpm (eikös se ennusta tyttöä, heh heh). Eikä ollut paino noussut liikaa, paineet ihan unelmat ja pissi puhdas joten kaikki kunnossa. Tää on kai vaan turvotusta (ja tietty sitä että oli paljon enemmän vaatteita päällä...)
Tiuht 11+1
Kiitti vinkistä Tiuhtis, mutta Lohjalle meillä ei ole koskaan juurikaan mitään asiaa(ehkä max 2 krt vuodessa heh), asutaan enempi Espoon puolella, vaikkakin samassa pitäjässä teitin kanssa ; ) Jooga ois varmaan tosi jees!!! Mä kävin just eilen laittamassa itseni " katkolle" mun jumppamestasta, kun en nyt kykene, niin en viitti kk maksuja hupii maksella. Uimista aloin viime yönä suunnitella, aikani kulux....
Voi helvetti kun tulee joka yö valvottua pari tuntia vessa reissun jälkeen, onx teillä muilla jo yövalvomiset tullut kuvioihin? Ja tietty nälkä kurnii masussa, kun toi kaurapuuro ei pidä kovin pitkään....no olen mä jo onnex vähän muutakin saanut tungettua sisuksiin, muta aika heikosti. Ei ole turvotuksia, ja enpä taida Tiuhtis niitä haluta, kiitos vaan ; )
Hyvä että neuvolassa kaikki ok, ja sydänäänet kultu, wau! Mulla lekuri 29.1, toivotavasti sitä ennen se ultra, hehhh....
Sukupuolen arvaus meni multa mönkään ed. kierroksella (isäntä oli varma tytöstä), mutta nyt veikkaan kun ykään niin paljon että tulee poika ; )
Ilma on taas niin masentava, ja pitäs neitosen kanssa jotain touhuta, taitaa jäädä sisä leikeix. Noh kohta päästään taas päikkäreille zzzzzzz
Mukavaa torstai päivää leijonaemoille!
Bertta ja masukki 11+6
Eipä tuonut posti taaskaan kutsua uä-tutkimuksiin...soitinpa naikkarille, OHO, oli vähän kämmännyt aikoja, oli laittanut loppukuuhun tän ajan...joopa joo, tuli kätilölle vähän paniikki, kun se katto koneelta että mun viikot oiskin jo 12+1, anyway, sinne suuntaan heh...niin saipas ajan sitten ensi maanantaille heti aamux. ONNEX soitin!!!! Että tällästä tällä kertaa....
Bertta
Tiuhtista haluan onnitella hyvin menneestä ultrasta ja sykkeiden kuulumisesta!! Eikös oo mahtavaa nyt, kun on nähnyt ja kuullut pikkuisensa? :) Mä kävin eilen rakenneultrassa - kaikki hyvin, mutta kontrolliultra tehdään silti maaliskuussa, koska LA ei ihan täsmännyt edelliseen, heitti viikon eteenpäin. Ei siltikään kuulemma syytä huoleen.
Bertta - sinä totesit, että odotat ehkä poikaa, kun olet voinut niin huonosti. Mun kokemuksella kaikki mahdottoman huonovointiset ovat saaneet tyttöjä ;)
Eli mä saan pojan noista teidän jutuista päätellen...meinaan kun en ole voinut pahoin oikeastaan ollenkaan..pieniä hetkittäisiä öllö oloja on tullut kun on syöminen jäänyt heikommalle..ei muuta.
Tiuhtiaiselle sen verta että olen tosi paljon miettinyt sitä että jos onkin jotain turvotuksia näkyvissä sielä ultrassa ni apua..en kyllä tiedä mitä tekisin.. tosi paha paikka olis kyllä ja päätöstä saisi tosissaan miettiä jos kerran on ihmisiä jotka on synnyttänyt terveen lapsen siitä huolimatta..
On se kyllä ihanaa että pääsee oikein tuplasti tarkastuksiin ens viikolla.. maanantaina kuunnellaan edes sydänääniä (toivon mukaan kuuluu) ja tiistaina näkee sitten millanen pikkunen siellä massussa kasvaa =))
Onko tässä meitin pinossa olleska päijät-hämäläisiä???
En ole aikaisemmin uskaltanut mitään mihinkään kirjoitella kun näiden lapsettomuushoitojen kans olen joutunut niin monet kerrat pettymään. Mutta tänään sen ihmeen sitten lopultakin koin että masusta löytyi elämää!!! (En kyllä taida vieläkään ihan uskoa, että tämä on totta..)
Meille tehtiin 3.IVF marraskuun lopussa, kaksi alkiota siirrettiin ja kaksi oli lähtenyt kasvamaan! :0)
Ikinä aikaisemmin ei näin pitkälle ole päästy. Toisesta IVF:stä tuli KU, joten siitä toipuminen vei aikansa ja pelko jäi. Lapsettomuutta meillä reilu 3 vuotta takana. Minä 28 ja avokki 33.
9+2
Ja onnea hirvittävän paljon masuasukeista!!! Minullekkin siirrettiin silloin marraskuussa 2 mutta vain yksi sieltä sitten löytyi, mutta ihanaa on sekin =)
Ja heips vaan muutkin.
Huomenna tulee täyteen maagiset 12 viikkoa! Aika on mennyt yllättävän nopeasti. Kävin viikolla ostelemassa uusia mammavatteita mutta en ottanut niitä vielä käyttöön (ei ole vielä tarviskaan) kun ajattelin että jos niitä joutuu vielä palauttamaan np-ultran jälkeen. No enhän mä nyt oikeasti usko siihen mutta yritän varautua kuitenkin JOS kaikki ei ole kunnossa.
Töissä jouduin kertomaan raskaudesta vaikka en ollut suunnitellut. Kysyivät syksyn suunnitelmista että voisinko ottaa silloin enemmän työpäiviä, pakkohan se oli sanoa että mahdollisesti en ole silloin käytettävissä ollenkaan. Tavallaan helpompi noin niin en joutunut itse avaamaan keskustelua aiheesta. Pomo ei onnitellut, en kyllä odottanutkaan mutta kyllähän se vähän jää mietityttämään. Joko muut olette kertoneet töissä? Vai oletteko kotona?
Tiuhtis kyseli predo-tutkimuksesta, siinä yritetään selvittää voiko raskausmyrkytyksen riskiä arvioida kohdun ja istukan verenkierron perusteella ja sitten potilaat satunnaistetaan eri ryhmiin, osa saa miniaspiriinia, osa ei mitään, osalta tutkitaan geenitesti jne. Mulla nousi ekassa raskaudessa verenpaineet rv 34, sitten rv35 tuli proteiinia pissaan, jouduin osastolle ja se etenikin niin nopeasti että poika piti sektoida 36+3. Olin aivan turvoksissa ja synnytyksen jälkeen 2:ssa päivässä pissasin yli 15kg painosta pois! Voitte uskoa että ulkonäkö muuttui radikaalisti. Poikakin oli pieni viikkoihin nähden, 2650g vaikka arvioitiin ultralla yli 3-kiloiseksi. Pienen koon vuoksi joutui lastenosastolle neljäksi päiväksi ja sai ravinnon nenämahaletkulla, joten alku oli vähän hankala. Pääsin sitten kuitenkin imettämäänkin ennen pitkää ja kotiin lähdettiin viikko synnytyksestä. Mutta onpa siitäkin jo pitkä aika ja poika on nyt reipas 3,5 -vuotias. Kakkosen kohdalla ei ollutkaan ihmeempiä ongelmia, mitä nyt paineet nousi laskettuna päivänä ja sitten synnytys käynnistettiin, mutta se onkin sitten taas toinen " tarina" .
sellaisia tänään.
t. pöppis 11+6
Taas on aikaa kulunut viimeisestä... Mutta kiva että kaikilla tuntuu olevan asiat hyvin ja öklötyskin ainakin osalla jo hiukan hellittänyt. Mulla ainakin ehkä hiukan, en siis ole kertaakaan oksentanut, mutta olo on kyllä ollut kauhea. Nyt pystyy jo kuvitella syövänsä muutakin ku appelsiineja.
Tervetuloa joukkoon Endorfiini! Me mennäänkin aika samoissa päivissä, mul on nyt 9+2.
Oli tiistaina neuvola, ja siellä arvioitiin alkion siirron perusteella, että la oliskin jo 19.8. Mutta np-ultra on 5.2, silloin ilmeisesti vielä tarkentuu, vaiko?
Tuli kyllä heti eka kerralla huono fiilis neuvolan tädistä, piti miehelle oikeen moraalisaarnan tupakanpoltosta (ei mun mielestäni ole hänen tehtävänsä saarnata, ainakaan vielä tässä vaiheessa, kun ei tunne ihmistä yhtään). Ja sitte kun pääsin kotiin ja katoin sitä äitiyskorttia, niin oli kuin nyrkillä ois päähän lyöty. Mut oli suorastaan julistettu siinä entiseksi narkomaaniksi. Siinä kun on ne ruksit, mitä " paheita" on ennen ollut, niin tupakan ja alkoholin kohdalla " ei" (olen polttanut 10 vuotta, lopetin viime vuoden toukokuussa), mutta huumeiden käytön kohdalla " kyllä" !!!! Menin huomaamatta mainitsemaan, että olen parikymppisenä KOKEILLUT hasista, käytännössä imaissut piipusta kerran ja siihen on jäänyt, ja hänen mielestään oli olennaista kirjoittaa se siihen korttiin!!! Soitin seuraavana päivänä, ja sanoin, että tuli kyllä todella leimattu olo. Siinä se sitten jotain selitteli, että se oli pakko kirjoittaa ylös kun kerran mainitsin asiasta. Miten niin oli pakko, kun tupakanpoltosta ei kuitenkaan ollut mitään mainintaa, vaikka se on vaikuttanut mun elämääni ja terveyteeni taatusti enemmän kun yks vitun piipun imaisu! Siinä sitten vollotin, kun tuntu että kaikki menee vaan perseelleen. Se pisti mulle uuden ajan maanantaiksi, niin korjataan sitten se kohta siinä kortissa, että on tulevaisuudessakin kiva tulla neuvolaan. En tiedä kyllä, luulen että alan tän tapauksen johdosta kyllä varomaan hiukan mitä suustani päästän. Oli kyllä oikea moraalinvartija, kiva että on olemassa myös noita täydellisiä ihmisiä.
Tosi kiva olis joo näyttää sitä korttia porukoille, jos on tollanen merkintä...
Kuulostais kyllä kivalta se 4D ultra, mahtaakohan Hämeenlinnassa olla moinen härveli? Joudun käymään ultrat keskussairaalassa, kun meidän tuppukylän terveyskeskuksessa ei ultraa ole lainkaan.
Mulle ei kans oo oikeen vielä tullu sellasta oloa et kumpi on tulossa.
Joko teillä on nimiä mietitty? Mul on jo pari vuotta ollu se, että jos tulee poika ni se on Arttu. Tytölle ei oo ollu mitään, mutta yks ilta mies tuli ihan innoissaan sanoo, että tiekkö mikä olis kiva nimi tytölle? Peppi! Sai mun hyväksynnän.=)
Jahas, kait sitä saa jatkaa taas töitä. Hauskaa viikonloppua! Koitan keretä kirjoittaa jotain opinnäytetyön lomassa.
Mandu
Enpä ole juuri ehtinyt koneelle, töiden aloitus on mennyt ihan hyvin mutta on kyllä vienyt kaikki ylimääräiset mehut. Pojat on reagoineet päiväkotikuvioon odotetusti, heittäytyvät välillä ihan mahdottomiksi ja kotipäivät on tuplasti niin raskaita kuin aiemmin. Mutta ehkä me kaikki tähän totutaan -kunnes tilanne muuttuu taas... ;)
Keskiviikkona käytiin neuvolassa (kaikki) ja se olikin melkoinen kokemus. Päädyin istumaan lattialle kun yritin pitää pojat aisoissa. Terkka varmaan mielessään kauhisteli että kolmatta tuohon hullunmyllyyn... Mutta ei meillä aina ole sellaista... ihan. Puolitoista tuntia meni kun käytiin läpi hoitohistoria, aiemmat raskaudet ja niiden ongelmat (raskausmyrkytys, synnytyspelko, mielialanvaihtelut) ja tulevan raskauden kaikki suunnitelmat, lääkärineuvolat jotka käyn yksityisellä, tulevat konsultaatiot synnytystapa-arviosta ja synnytyspelosta (terkka ei ollut ollenkaan varma että saan kahdenkaan sektion jälkeen varmuudella synnyttää sektiolla), otettiin verinäytteet jne. Sydänäänien kuunteluun ei jäänyt aikaa eikä se mua haittaa koska eivät ehkä olisi kuuluneetkaan ja olisin siitä vaan hermostunut. Enka ymmärrä miten se olis onnistunut, pojat olisi varmaan pistäneet siinä parissa minuutissa terkan sisustuksen uusiksi. Jatkossa menen neuvolaan yksin ja järjestän lapsille hoitajan. Haluan että voin oikeasti keskittyä silloin tähän vauvaan noiden villikoiden paimentamisen sijaan. Tai sitten ne pitäisi köyttää tuoleihinsa ;) Kuulostaa varmaan ihan kamalalta teistä muista, mutta minua on tosiaan siunattu kahdella erittäin aktiivisella ja äänekkäällä pojalla :)
No, mitä omaan vointiin tulee, öklöä on ollut tällä viikolla vaihtelevasti, riippuu täysin siitä ehdinkö syödä ajoissa. Väsy on, vapaapäivät ovat menneet päikkärein varustettuna ja lapsetkin ovat saaneet tuta tämän leijonaemon päättäväisyyden jos unille meno viivästyy. Grrauuhhh!!! ;)
Hyviä vointeja kaikille ja muistakaahan levätä!
t. pöppis 10+6