Pieni "herne" kainalossa. Syöpä? ev
Kommentit (14)
VOI toki olla merkki syövästäkin, mutta joskus imusolmukkeet voivat jäädä ihan vaarattomastikin suurentuneiksi (mulla esim. ollut jos lapsuudesta asti, aikanaan niitä tutkittiinkin)
Kannattaa kuitenkin käydä lääkärissä.
Mulla yhtäkkiä kesällä suurentui pieni herne kainalossa,oli kipeäkin mutta se hävisi parissa päivässä itsestään...taisi olla toi imusolmuke turvonnut!
ja se oli finni. Syöväksi luulin mäkin kun tajusin että kainalossa on jotain ylimääräistä. Sitten kun aloin tutkimaan pattiani peilin kanssa niin selvisi mikä se on.
ootko ollu kipeenä tai flunssassa.. Voi johtua siitä, et suurentunut..
Mulla on ollu kainalossa ja kaulalla.. Ja kaulalla olevat eivät oo ees hävinny.. ollu varmaan 15 vuotta siinä... Ja oon näyttäny lääkärille, sano jos ei suurene ja ei oo kauheen kipeet niin ok.
Mutta, kylhän se aina kannattaa lääkärille näyttää, saa ainakin ite mielenrauhan.
imusolmukkeet siis voivat suurentua kun elimistössä on tulehdus. Joskus jäävät pysyvästi suurentuneiksi. Syöpä toki myös voi olla imusolmukkeissa eli hyvä on se sulkea pois.
terkkarin vanha tomppel tai nuori kandi vähättelee pattiasi.
Vaadi päästä jatkotutkimuksiin. En halua pelotella mutta rintasyöpä on valitettavan yleinen nurillakin.
t. rintasyöpään sairastunut
Ehdottomasti menet lääkäriin, että saat selvyyden. Voi olla imusolmuke, mutta voi olla jotain muutakin!
Itselläni onneksi oli suurentunut imusolmuke -luultavasti sinullakin.
Kannattaa mennä tarkistuttaan se, mutta tässä pari vaihtoehtoa jokka tuli mieleen:
* Imetys, joskus kainaloissakin saattaa tulla maitotiehyeisiin tavaraa.
* Huonot rintsikat. Osta laadukkaita, oikean kokoisia liivejä. Urheiluun satsaa erikseen liivit.
* Talin eritys, eli finni? Saattaa olla erinäkönen/kokonen kun kasvoihin nouseva
* Imusolmuke, mulla on ollu joskus kaulalla jälkiseuraus lenssusta
kävin aikanaan lekurissakin, mutta kai se joku tukkeutunut talilrauhanen tms vaan oli. joskus siitä saa pitkän, haisevan ihomadon puristettua ulos, yleensä annan vaan olla.
mutta en silti sanoisi että rintasyöpä olisi kauhean yleinen nuorilla.
terkkarin vanha tomppel tai nuori kandi vähättelee pattiasi.
Vaadi päästä jatkotutkimuksiin. En halua pelotella mutta rintasyöpä on valitettavan yleinen nurillakin.t. rintasyöpään sairastunut
tulehtunutta karvatuppea. Kainalokarvoja kun leikataan, joku karva voi kasvaa sisään, ja tulehduttaa alueen. Minulla on noita aina silloin tällöin, niillä alueilla, joilta ajelen/nypin karvoja.
Mene lääkäriin.