Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syysvauvat vko46

12.11.2008 |

Isänpäivä sitten oli ja meni. Vierailureissu mieheni isovanhempien ja hänen pappansa luona taisi olla Alexille aika uuvuttava, koska hän ei saanut nukuttua koko päivänä. Päivä sujui kyllä muuten ihan mukavasti. Seuraavana yönä Alex nukkui tosi huonosti. Onneksi yöt ovat nyt sujuneet vähän paremmin, joskin poika heräilee yleensä jo neljän maissa aamulla. Eilen taisin olla aika väsynyt, kun sain nukuttua päiväunetkin, mikä on minulle harvinaista.

Poika tuli ilmoitettua vauvauintiinkin, mutta muutaman viikon joudumme vielä odottamaan, koska hän ei ole vielä ihan kolmea kuukautta. Uimapukukin pitäisi jossain vaiheessa hänelle käydä ostamassa. Onko jollakin kokemusta vauvauinnista? Millaista se on? Millaisissa harrastuksissa käytte vauvojenne kanssa tai onko suunnitelmissa aloittaa jotain? Millaisia kokemuksenne muskarista ovat tai seurakunnan perhekerhosta?

Maanantaina tapahtui taas uusi edistysaskel, kun poika kääntyi ensimmäistä kertaa kyljeltä vatsalleen. Mukavaa seurata tuota kehittymistä.:)

Millaisia kokemuksenne vauvan kanssa kyläilystä ovat?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko vielä mattimyöhäinen syysäiti mukaan keskusteluihin? Täällä elellään syyskuun ekalla viikolla syntyneen tytön kanssa vaihtelevaa vauva-arkea. Ensimmäiset seitsemän viikkoa olivat aika hankalat vatsavaivojen takia. Edelleen vaivoja on hiukan etenkin yöllä, mutta enimmäkseen tyttö on iloinen. Kokemattomuus painaa selvästi ja kiinnostuksella olen lukenut keskusteluja ja imenyt sieltä vertaistukea. Yhteen sun toiseen kysymykseen olenkin jo saanut vastauksia : )

Hormoninäpyistä: meillä näpyt tulehtuivat hitusen, ja terkkari määräsi mietoa kortisonia. Hieman epäilytti sitä laittaa, mutta kun tuttu lääkäri näytti vihreää, uskalsin pienen kuurin pitää, varsinkin kun näppylät yhdessä vaiheessa selvästi kutisivat. Nyt näpyt ovat historiaa, ja kuivuneille kohdille olen vielä muutaman kerran levittänyt aivan tavallista kosteusvoidetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla