Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muiden vauva n.7kk alkanut nukkua mahallaan?

Vierailija
28.12.2007 |

en uskaltanut antaa sen nukkua niin joten käänsi selälleen. onko turvallista jos antaisi nukkua niin? tajuaako itse jos ei saakaan henkeä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi nukkua mahallaan siitä lähtien kun itse siihen asentoon osaa kääntyä. Silloin osaa tarvittaessa takaisinkin. Nyt, kun vauva on flunssassa ja oksentelee limaa, niin tuo on turvallisempikin asento, selällään vetää limaoksennuksen helposti henkeensä.

Vierailija
2/7 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse alkaa kääntyä niin anna olla. Et sinä voi sille oikeastaan edes mitään tehdä, jos nyt ei ole satunnaisesta mahalleen kääntymisestä kysymys.

Meillä poika alkoi 5kk ikäisenä kääntymään mahalleen ja eihän sille mitään mahtanut. Nukkuu vieläkin mahallaan ja ikää on jo 2v =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppanalla oli niin kovat vatsavaivat, että vain mahallaan olo toi helpotusta. Öisin toki nukkui kyljellään.

Vierailija
4/7 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse kääntyy vatsalleen nukkumaan niin anna toki nukkua.

Vierailija
5/7 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahallaan ei ole viihtynyt mutta nyt muutamina öinä nukkunut vatsallaan... esikoinen kyseessä ja olen aika varovainen.. silloin tällöin kyllä herää kun on kääntynyt vatsalleen, mutta ei sitten käänny joskus takaisn ollenkaan vaikka osaa. on varmaan niin unenpöpperössä ettei tajua. ap

Vierailija
6/7 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tällä kokemuksella jo tiedän, että lapsi etsii itselleen parhaan asennon nukkua, eikä siinä ole mitään syytä paniikkiin.

Mutta silti muistan kuinka itsekin olin esikoisen kohdalla aivan hermoraunio, kun joku ehdotti, josko se nukkuisi vatsallaan paremmin. En uskaltanut nukuttaa vauvaa vatsalleen, koska olin aivan vakuuttunut, että se kuolee siihen saman tien.

No nyt ihmetyttää, kuinka sitä saattoi silloin ollakin niin hermoheikko. Mutta kyllähän siihen syynsä oli, joten turha mun tässä on itsellenikään naureskella.

Vierailija
7/7 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu paremmin, turvallinen olo, raajat ei vispaa eikä heilu, mahaystävällinen eli ilmat tulee pihalle helpommin. Ja tyttö nukkuu kuin enkeli 2 kk iästä eteenpäin 7-9 tunnin yhtenäisiä unijaksoja. Sitten alkoivatkin ongelmat kun rupesi kääntyilemään unissaan, ei nuku kyljellä/selällään niin hyvin.