Alkoholistien lapsista kasvaa narsisteja.
Kommentit (30)
Oliko hän vain heikompi muita? Ja siis ansaitsi tavallaan kohtalonsa?
samoin kuin mieheeni. Isäni oli alkoholisti, muttei mitenkään häiritsevästi. Mieheni vanhemmat taas eivät. Miksiköhän hänkin silti sortuu samoihin kikkoihin?
Etkä ilmeisesti tiedä ,että normaalit ihmiset eivät TODELLAKAAN käyttäydy noin, ei huonona päivänä, ei kännissä ei koskaan toisiansa kohtaan.....
Vierailija:
samoin kuin mieheeni. Isäni oli alkoholisti, muttei mitenkään häiritsevästi. Mieheni vanhemmat taas eivät. Miksiköhän hänkin silti sortuu samoihin kikkoihin?
Vierailija:
Oliko hän vain heikompi muita? Ja siis ansaitsi tavallaan kohtalonsa?
Ansaitseeko mielestäsi heikko kuolla? En usko, että oli heikompi, mutta sairastui nuorena vakavaan masennukseen, josta ei toipunut. Ellet sitten pidä masennusta heikkoutena. Monessa asiassa oli vahvempi, kuin muut: esim. laittoi vastaan vanhemmille, kun muut myötäilivät älyttömyyksiä riitojen välttämiseksi.
t.22
Tunnen myös kaksi alkoholistiperheessä kasvanutta, eikä kumpikaan ole narsisti. Olen ollut toisen kanssa naimisissa ja toinen on ollut paras ystäväni, joten tietäisin kyllä.
itse olen tasapainoinen, useamman lapsen äiti, joka työskentelee alkoholismista kärsivien perheiden hyväksi lastensuojelussa, ei ole tilaa narsismille tässä työssä kylläkään.. nämä yleistykset ovat niin ihania kun niitä vastaan saa tapella aina, me emme voi valita vanhempiamme mutta voimme valita oman tiemme, ja tulevaisuutemme.
mielentervysongelmaisten lapset ovat riskissä saada itse mielenterveysongelmia, alkoholistien lapset ovat riskissä saada mielenterveysongemia ja myös päihdeongelmia joka taas on myös geneettistä
Mutta jos lapsilla on terveitä aikuisia ympäristössään, heillä on kykyä prosessoida asioita ja kasvattaa itselleen itsetuntoa olosuhteista huolimatta, heistä tulee terveitä ja hyvinvoivia aikuisia, joka taas ei ole sama asia, kuin että he eivät olisi traumatisoituneet.
Hyvinvointi lisää hyvinvointia ja riskikäyttäytyminen riskikäyttäytymistä. Jos näihin väleihin tulee negatiivisia tai positiivisia muuttujia, tilanne muuttuu.
Alkoholistien lapset ovat riskissä saada mielenterveysongelmia.
Ai että silmiään ei saa edes pyöritellä tai jättää vastaamatta puheeseen tai heti on narsisti! Tää taitaa olla taas niitä medikalisaatiojuttuja. Jos noilla oireilla ihminen on narsisti, niin ei tästä maasta muita löydykään.
diagnosoitavia on todellisuudessa paljon vähemmän kuin teidän tuntemanne hankalat ja piittaamattomat ihmiset.
Vierailija:
Eikä äitikään kuppiin sylkenyt, vaikka nykyään raitis onkin.
t.22