Mieheni sanoi, että naisten pitää aina päteä lastensa lukumäärällä tms.
Onko tämä totta? En ole koskaan tullut ajatelleeksi, mutta kun nyt ajattelen tarkemmin niin taitaa olla totta. Ainakin tuo lasten lukumäärähomma. Mitä enemmän lapsia perheessä, sitä enemmän äiti " muka" tietää lapsista ja osaa niitä kasvattaa. Onhan siinä tavallaan perääkin.
Kommentit (6)
että onpas tuossakin oikea läskikasa vaikka vain kaksi lasta, itselläni kolme ja olen aivan timmissä kunnossa. Ja lapsetkin hoidettu:) Eli pidän itseäni aika reippaana tyyppinä... Meni vähän otsikon vierestä.
Miehillehän nimenomaan suurperhe on egon pönkitystä, naisille se on ennemminkin este työuralla etenemisessä :-/ Eli miehet jos ketkä osaavat päteä perhekoollaan, naiset ennemminkin tunnustavat vähän häpeillen, jos heillä on enemmän kuin standardimäärä eli kaksi lasta. Karkeasti muotoillen suurperheen äitiä saatetaan pitää yksinkertaisena kotiäitityyppinä, suurperheen isää jonain sankarihahmona.
Se on totta, että jo kahdenkin lapsen äideillä on selkeästi enemmän KOKEMUSTA omien lasten kasvattamisesta kuin esikoisten äideillä, ja sitä kautta he saattavat vaikuttaa ylimielisiltä. Kuitenkin vastuuttomia törppöjä löytyy ihan yhtä paljon yhden lapsen vanhemmista kuin ison perheen vanhemmista ;) Ja toki niitä superkasvattajiakin.
6:
onpas tuossakin oikea läskikasa vaikka vain kaksi lasta, itselläni kolme ja olen aivan timmissä kunnossa.
Huhhuh. Itse en ole koskaan osannut ajatella, että ylipaino johtuisi lapsista tai laiskuudesta. Onhan ylipainoisia ihmisiä lapsettomienkin joukossa vaikka kuinka paljon! Kyse on enemmänkin elämäntavoista, arvoista ja asenteista. Sekä joskus myös terveydestä.
Terv. hoikka äiti, joka oli kyllä hoikka jo ennen lapsiakin
Eiköhän se nimenomaan MIEHELLE ole kätevää, jos mies saa vaimonsa hurahtamaan vauvoihin niin kovasti, että vaimo luopuu urahaaveistaan perheen eteen... Sitten mies voi päteä töissä suurperheellään ja tehdä töitä kellon ympäri, kun nainen hoitaa kodin yksin :-/
Päin vastoin; monet isojen perheiden lapset ovat aivan hunningolla, kun vanhemmilla ei ole aikaa heille.