Farmi
Onpas tässä ärsyttävä kerrontatyyli, random-tilanteita pistetty pötköön. Ihan kun katsoisi jotain pitkää mainosta tästä ohjelmasta.
Kommentit (1577)
Eiköhän tuo omituinen leikkaus liittynyt lähinnä henkilöiden esittelyyn. Tuskin jatkossa sentään noin levoton leikkaustyyli on.
Luulin jaksavani edes ekan jakson loppuun. Pääsin kuitenkin vain puoliväliin kunnes riitti. Idea olisi ehkä ihan mielenkiintoinen, mutta alkoi näyttää liiaksi Big Brother -henkiseltä "tosi-tv:ltä". Mukaan on otettu juuri sellaisia ihmisiä, että saadaan varmasti draamaa ja heti alkumetreiltä koko juttu alkaa pyöriä ihmisten välisten kitkojen ympärillä. Monennessakohan jaksossa porukka juotetaan känniin, jotta saadaan seksiä ja riitoja?
En odottanut mitään mutta petyin silti.
Siinä pitäisi olla tekstitys. Niin huono äänitys, että minulta meni ihan ohi suurin osa puheesta. Pelkkää mutinaa ja tuulen humina vei loputkin sanat. Todella sekava ja outo.
Se wannabe-afrikkalaishippi on koominen tyyppi. Koko ajan yritys olla esillä. Vähän kuin "Siis moon asunu afrikas..näkyykse?! Siis et huomaahan sen?! Teette tiedä kurjist oloist mitää. Mä oon sentää ollu afrikas. Mä oon niinku yhtä tän luonnon kaa..tän pellon ja ton puun. Mä oon luonnonlapsi..mä OON luonto. Jos mä oisin luontoo ni mä oisin pensas..tai kivi..tai...emt. Mut mä oon niiiiiiiin erikoinen! Huomaahan sen?? Mä tiedän kaikki maalaiselämäst kosk oon käyny afrikas. Mä kuuulun luontoon." HUOH..joojoo tulit huomatuksi jo.
Ylipäätääm nuo kaikki kaupunkilaishintit ja naisetkin näyttää olevan aivan hukassa jouduttuaan vähän ulkoilmaan niistä betonikuutioistaan.
Ällöttää koko sarja. Piipittävä homo pilaa kokonaan kaiken, ei sovi.
Sitten se ällöttävä mummeli.
Se rastapäähän sanoi olevansa korkeammalla henkisellä tasolla. Jeesus Kristus sanon minä.
Typerältä vaikutti.
Ohjelman paljon mainostetulla "idealla" ei ollut näköjään toteutuksen kanssa mitään tekemistä.
Aivan samahan noita olisi tosiaan pitää vaikka Korkeasaaren häkeissä leikkimässä, uusi BB:hän tässä joka tapauksessa on haussa.
Todella, todella, todella huonolta vaikutti. Melkein kuolin myötähäpeään.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 22:55"]
Siinä pitäisi olla tekstitys. Niin huono äänitys, että minulta meni ihan ohi suurin osa puheesta. Pelkkää mutinaa ja tuulen humina vei loputkin sanat. Todella sekava ja outo.
[/quote]
En sitten ollutkaan ainoa, joka ihmetteli on korvissa jotain vikaa, kun ei oikein saanut puheesta selvää.
Tällä ohjelmalla tavoitellaan muiden maksullisten kanavien tapaan sellaista yleisöä, johon mainokset uppoavat. Siis vähintään "erikoisia" persoonia, jotka herättävät tunteita ja mikä tärkeintä, keskustelua.
Ei olisi ollenkaan niin mielenkiintoista eikä ensinkään myyvää, jos olisi esimerkiksi aina pudotusvaiheeseen päätyneet ne, jotka olisivat selvinneet huonoimmin vaikka lehmänlypsyssä tai saunanlämmityksessä.
Eiköhän se ton esittelyjakson jälkeen selkiydy, joten odotan mielenkiinnolla mitä illalla on luvassa!
Oli siellä yksi komea yh sinkkumies joka etsii morsianta <3 täytyy seurata sitä tarkemmin.
Taas saatiin pitkä rivi jotain työttömiä medianomeja jonon jatkoksi. Sillä toivon, ettei noista tekijöistä kukaan enää saa töitä. Surkea käsikirjoitus, surkea leikkaus, surkea äänitys, surkea ohjaus.
Ja minäkin odotin, että nähdään miten ihmiset selviävät vanhoissa taidoissa. Enää en odota näkeväni mitään sellaista. Ohjelman mainokset eivät vastaa sisältöä lainkaan.
Ja ihmettelin, kun se ensimmäinen pappa jo nyyhkytti, että hänen pitää alkaa pudottamaan ihmisiä. Mitä se jo nyyhkytti, kun katsoja ei vielä edes tajunnut ketä siinä ohjelmassa on mukana!
Olin kyllä ihan wtf, mitä ihmettä tapahtuu. Oli koko jakso leikattu niin että näytettiin kaikki tuleva draama kerralla, ihmiset vaan valitti toisistaan vaikkei kilpailijoita ollut edes esitelty. Sitten tuli Ellen että tässä on kissanpentuja ja sä oot isäntä. Ja nyt hetikö joku pudotetaan? Oli ihan älyttömän sekava! Taitaa jäädä se 1800-luku vähemmälle ja laitetaan vaan tappeluita kehiin. Ei kiitos.
Joskus viitisentoista vuotta sitten näytettiin jotain ulkomailla tehtyä realitya, tai olikohan niitä useampikin. Muistan ainakin aikamatkan toisen maailmansodan aikoihin. Aikakauden elämäntyyli oli pääosassa, osallistujien persoonallisuus sivuseikka. Sellaista katselisin mielelläni enemmänkin, koska mennyt aika kiinnostaa. Tämä Farmi taitaa jäädä minulta katsomatta.
Kivat vaatteet 1800-luvulla! Tykkään tollasesta aidosta historiallisesta elämästä. Hyvä juttu on myös se, että ihmisille on neuvottu 1800- luvun käyttäytymistä. Kohta jo löydetään heila ja peitot heiluu. En oo aiemmin tiennyt, että 1800- luvullakin oli bb. Kiva oppia uutta!
Viime vuonna tuli brittisarja, jossa kolme eri perhettä asui samassa talossa ja kävi läpi eri vuosikymmenä 1900-luvulla ihan aitojen suvun esi-isiensä elämäntarinoita jäljitellen. Mukana oli myös kulttuuriantropologi ja muita asiantuntijoita kertomassa lähihstoriasta. Se oli tosi hienosti käsikirjoitettu ja ympäristö rakennettu auntenttisesti.
Minä hölmö luulin, että "Farmi" olisi vastaava formaatto sovitettuna Suomen olohin ja 1800-luvulle :O Tosiaankin ensimmäinen jakso oli sekava ja esittelyjakson tyylinen, mutta antoi todellakin esimakua "Maatilan Prinsessat" ja BB-tyylisestä friikkisirkuksesta, jossa pääosa on alapääjutuilla ja kieroilulla. Olisi kiinnostanut ihan oikeasti se HISTORIA siinä, eikä tiputuspeli taktikoimalla. Puuttu vain, että katsojat saavat äänestää putojaa ja äänestys maksaa 10e+ ppm. Ohjelmasta voi keskustella Facebookissa ja tykätä seuraava kissanpentu jatkoon.
Ällöttävä homoutta parodioiva homo, härski mummo, itkevä eläkeläisukko, maaninen rastapää, itkevä lepakko... Oliko siellä yhtään tasapinoisen oloista tavisihmistä?
Miksei mitään sarjaa voi tehdä KUNNOLLA?! Puuttuuko Suomesta rahaa vai osaajia?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 09:46"]
Joskus viitisentoista vuotta sitten näytettiin jotain ulkomailla tehtyä realitya, tai olikohan niitä useampikin. Muistan ainakin aikamatkan toisen maailmansodan aikoihin. Aikakauden elämäntyyli oli pääosassa, osallistujien persoonallisuus sivuseikka. Sellaista katselisin mielelläni enemmänkin, koska mennyt aika kiinnostaa. Tämä Farmi taitaa jäädä minulta katsomatta.
[/quote]
Aikamatkailusta vähän aiheen viereen, kannattaa etsiä youtubesta brittisarja Turn back time: family. Tuli Teemalta joskus kesällä, siinä kolme perhettä elää 1900-luvun eri ajanjaksoja omien esivanhempiensa tyyliin. Oli hieno kuvaus elämänmenosta kunakin aikana, ammatit, yhteiskuntaluokat, ajanvietteet, kriisit.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 09:51"]
Kivat vaatteet 1800-luvulla! Tykkään tollasesta aidosta historiallisesta elämästä. Hyvä juttu on myös se, että ihmisille on neuvottu 1800- luvun käyttäytymistä. Kohta jo löydetään heila ja peitot heiluu. En oo aiemmin tiennyt, että 1800- luvullakin oli bb. Kiva oppia uutta!
[/quote]
Tämä oli sitten tietenkin silkkaa sarkasmia, jos joku ei huomannut.
Oli kai siellä joku ns. normaali, ihan vaan erikoisuuden vuoksi. Tai sitten hänen omituisuuttaan ei vielä paljastettu.
Ohjelmaidea on kiva, mutta aloitusjakso vaikutti kieltämättä puolen tunnin mittaiselta mainokselta. Todella sekavaa. Ketkä ammattitaidottomat idiootit tuon leikkauksen oikein ovat tehneet...?
Katson vielä jakson tai pari ja jos tyyli ei muutu, jää siihen.
Eikö tämä sitten ollutkaan mainos? Ajattelin katsoa seuraavan jakson, jos sitten alkaisi olla jotain oikeaa elämää.
Peput ja tissit (lehmienkin) on nähty tälläkin vuosisadalla, niissä ei ole mitään sellaista jonka vuoksi kannattaisi "siirtyä" 1800-luvulle.
Aloituksesta sai sen käsityksen, että se "1800-luvun elämä" on täysin toisarvoinen sivuseikka. Sen sijaan keskitytään enemmän ihmissuhteisiin ja eri ihmisten reaktioihin. Sitä varten sinne on koottu sopivan sekalainen sakki, että meillä tavallisilla talliaisilla on ihmettelemistä.