IVF/ICSI Helmikuussa
Rohkenen jo aloittaa pinon meille joilla hoitoviikko ajoittuu helmikuulle. Omien laskujen mukaan ensimmäiset pitkän kaavan mukaan menijät aloittavat sumuttelut piakkoin.
Itselläni alkamassa toinen icsi-hoito, tällä kertaa lyhyellä kaavalla, koska eka hoito pitkällä meni ihan penkin alle. Nyt yritetään välttää hyperi ja samalla saada niitä munasolujakin, viimeksi hyperi oli lähellä, sitä varottiin ja tuloksena kaksi epäkelvollista munasolua.
Toivotaan että saadaan aktiivinen ja erittäin plussarikas pino aikaan.
-tatjuska-
Kommentit (254)
Perjantaina ois pitänyt testata, mutta kun kuukautiset oli jo alkanut niin en testannut. Oiskohan sit kuitenkin pitänyt? Kuukautiset alkoi kuitenkin n. 10pv etuajassa niin mietin, että josko sittenkin, mutta....ehkä on turha toivo kuitenkin? Niin ja niitä solujahan oli vain 4 joista yksi siirtokelpoinen alkio joka ei ilmeisesti sekään sit onnistunut. Mut mitä mieltä ootte, kannattaisko mun kuitenkin testata, vai onko tulos jo ihan selvä?
Eilispäivän jälkeen ei ole mitään tuhruja tullut ja tein myös testin: sieltä tulikin HAAMU!! Heikko viiva, mutta mieskin sen selvästi näki.
Virallinen testipäivä (2 viikkoa siirrosta) on vasta keskiviikkona ja nyt täytyy sinnitellä sinne asti ja testata sitten uudestaan.
Toivotaan nyt että se viiva siitä vahvistuu!!!
-PIINISpittinen pp11-
Onpas negavoittoinen tämä meidän pino, lasken kyllä itsenikin negaksi, vaikka haamu tulikin, koska arvo oli niin alhainen ja vuoto alkoi, ettei alkiolla ollut mitään mahdollisuuksia. Lääkkeethän lopetin samantien, kun hoitaja niin neuvoi.
Toivottavasti sulla Pittinen viiva vahvistuu ja jos kunnon vuoto ei ala, niin toivoa on.
Suzan; oon pahoillani negasta!
Mielestäni kannattaa testata, vaikka vuoto alkaisikin, koska jos testiin tulee haamu niin hcg- arvoa pitää seurata, ettei jää mitään raskausmateriaalia tai ole kohdunulkoinen. Mulla uusintatesti viikon päästä. Hoitojahan ei voi jatkaa ennenkuin tulos nolla, tosin ei mua kyllä nyt huvittaisikaan ja pitäähän tässä se välikierto olla muutenkin.
Hei!
Eli aika surkeasti näytti tällä meidän pinolla menneen. Toivottavasti edes viimeiset plussaavat. Itse en ole halunnut ajatella koko asiaa enkä ole siksi käynyt täällä palstallakaan. Nyt sitten odotellaan että päästää loppuvuodesta julkisen puoleen IVF:ään. Pakastimeenhan meiltä ei jäänyt mitään. Nyt haluan sen ajan olla ilman ylimääräisiä hormooneja kun tästä hoidosta ainakin endo tuntui villiintyneen vaikka se on laparoskopisesti poistettu 9/2007 ja 10/2007.
Tuskin minua siis täällä nyt vähään aikaan juurikaan näkyy, mutta tseppiä kaikille!
Eli ajoittain pientä tuhruttelua on (aina ei edes pyyhkiessä ja siteeseenkin tullut kokonaisuudessaan vain ihan vähäsen).Punaista vuotoa ei onneksi ole näkynyt. Menkkaoireet entisenlaiset.
Sen verran vielä tuosta eilisestä testistä, että vaikka niitä ei saisikaan enää tulkita 10 min. jälkeen, niin tuo testi kuivuttuaan puolen tunnin päästä antoi kyllä ihan selkeän plussan (haamu vahvistui). Tosin viiva oli haalea, mutta selkeästi sininen ja ohuempi.
Plääh, en muista koskaan käyneeni läpi näin jännittävää piinaa!!
Mites Tatjuskalla ja WOWlla menee?
-Pittiska pp12-
Hei vaan!
Kotiuduttu reissulta...
Pittinen: Toivotaan että se viiva vahvistuu, onko sulla muuten veritestiä ollenkaan?
Suzan: Olen erittäin pahoillani negasta.
Savoska: Kaffittelu käy mulle vallan mainiosti. Oon ma-ke koulussa noin kolmeen saakka ja sen jälkeen vapaa ja valmiiksi keskustassa.
ON: Täällä päivät ovat pitkiä.. Perjantain ajomatka ei ollu kyllä mikään ihana kokemus, yks 50 km pätkä oli sellaista täryytystä, että huh huh.. Toivottavasti kyytiläinen tykkää höykyytyksestä.. :) Muuten oon jo toipunu punktiosta hyvin, maha vaan ei meinannu muutamaan päivään toimia, mutta nyt siis olo ok.. Lääkäri sano et 3-4 päivän päästä siirrosta rupeis kiinnittymään, no, äsken vähän nipistelin, niin hetihän sitä ajattelee et josko tuo nyt ois semmonen kiinnittymisoire... kyllä sitä tulee näköjään höyrypäiseksi näillä piinapäivillä.. en yhtään ihmettele että sitä vaan miettii oireita tai sitä ettei oireita ole...
Vilkutuksia kaikille!
-tatjuska pp3-
[color=fuchsia]Helena1712: 2. isci, kaava: lyhyt, keräys 29.1. 4 munista ja siirto 31.1. 2alkiota, testipäivä 14.2. nega :([/color]
[color=blue]nukke3: 1.ivf, kaava lyhyt, keräys 1.2. 7 munista ja siirto 6.2. 2 alkiota, testipäivä 20.2. nega :([/color]
[color=fuchsia]Kerttu-74: 2.ivf, kaava: pitkä, punktiossa ei yhtään munista :([/color]
[color=blue]savoska: 6.ivf, kaava: pitkä, keräys 12.2. 13 munista ja sirto 15.2. 1 alkio, testi 26.2. nega :([/color]
[color=fuchsia]Satumarika: 2.ivf, kaava: lyhyt, keräys 13.2. 7 munista ja siirto 15.2. 1 alkio, testi 29.2. HEIKKO PLUSSA--> nega :([/color]
[color=blue]Miisu: 2.ivf, keräys 13.2. 21 munista, siirto 15.2. 1 alkio, testi 27.2. HEIKKO PLUSSA[/color]
[color=fuchsia]Mine: 3. icsi, kaava: pitkä, keräys 14.2 11 munista ja siirto 15.2. 2 alkiota, testi 29.2. nega :([/color]
[color=blue]Suzan73: 1.ivf, kaava: lyhyt , keräys 15.2. 13 munista ja siirto 18.2. 1 alkio, testi 4.3. nega :([/color]
[color=fuchsia]Pittinen: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys 18.2. 9 munista ja siirto 20.2. 1 alkio, testi 5.3. HEIKKO PLUSSA[/color]
[color=blue]Liljakukka: 1.ivf, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 8, PLUSSA ennen hoitoja!!! :)[/color]
[color=fuchsia]Killa: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 9 --> siirtyi myöhempään[/color]
[color=blue]Tatjuska: 2.icsi, kaava: lyhyt, keräys 27.2. 6 munista, siirto 29.2. 1 alkio, testi 14.3.[/color]
[color=fuchsia]WAW: 3.ivf, kaava: pitkä, keräys 25.2, 9 munista ja siirto 28.2 1 alkio, testi 10.3[/color]
Pittinen: toivon mukaan plussa vahvistuisi! Kyllähän jotakin on ainakin täytynyt tapahtua kun haamu tulee! Kumpa saataisiin se ensimmäinen vahva plussa sitten testipäivänä!
Tänne ei sen kummempaa. Nippailuja olen tuntenut vatsassa, toivon tietenkin että liittyisivät mahdolliseen kiinnittymiseen... Viikko sielä veritestiin, tosin olen aivan satavarma, että lankean itse viikonloppuna testaamaan. Ja minä tässä joku päivä tajusin, että meille on tullut aina tuoresiirrosta plussa! No, lapsia ei silti ole kuin yksi... mutta jospa se kuitenkin olisi hyvä enne.
Viikonloppuna olin mammakavereiden kanssa syömässä ja kas kummaa, kolme (!) heistä (yhteensä meitä oli kuusi) ilmoitti odottavansa toista lasta. Ja ironista on, että kaikilla meillä lopuilla kolmella on lapsettomuustausta ... Teki mieli niin kertoa, että teknisesti minäkin olen raskaana ;) Mutta en sitten siinä viitisinyt alkaa avautumaan (osa porukasta tosin kyllä tietää historiamme). Nämä uutiset eivät siis sinänsä tehneet pahaa samalla tavalla kuin ennen esikoista, mutta tuntui vain ironiselta, että heille lapset tulevat jatkossakin helposti.
Sellaista tänne,
WAW, pp4
En ole pitkään aikaan kirjoittanut pinoon vaikka olekin lukenut kuulumisianne aktiivisesti. Kurjaa että helmikuun pinossa on käynyt näin huono tuuri :( Voimia ja jaksamista kaikille, joilla hoito ei tällä kertaa onnistunut! Ja valtaisasti hyvää onnea kaikille vielä piinaileville! Varsinkin Pittisellä on juuri nyt hyvin jännät paikat!
Aurinkoista viikkoa kaikille,
t. Liljis
negahan sieltä sitten tuli =( Ihan tyylipuhdas nega!
Hitsiläinen, en enää koskaan mene testailemaan etukäteen, tämäkin raukka oli kiinnittynyt, mutta ei sitten jaksanut matkassa pysyä.
Tilastolllisesti sieltä pitäisi nyt plussat tulla Miisulta, Tatjuskalta ja WOWlta, muuten heittää ne tilastotkin ihan häränpyllyä!! Heille toivotan oikein kovasti plussaonnea!!
Huhtikuussa sitten PASiin; jos me kaikki ollaan siellä, niin sitten niitä plussia ropisee!
-Pittiska-
... kun noita plussia ei meinaa tulla, meniköhän ne jo tuonne tammikuun pinoon, siellä tuntu olevan plussia enemmänkin.
Pittiselle pahoittelut ja voimahali
Miisu: Mites sinne? Onko plussa vahvistunu?
WAW ja minä piinaillaan vielä viikon verran.
ON: Tissit on kipeät ja kokoajan saa rampata vessas. Eilen tuli mullekin vilunväristyksiä, johtuuneeko lugeista vai siitä että seisoin eilen Puijon kisoissa reilun kolme tuntia, mut nyt on parempi olo.
-tatjuska pp5-
[color=fuchsia]Helena1712: 2. isci, kaava: lyhyt, keräys 29.1. 4 munista ja siirto 31.1. 2alkiota, testipäivä 14.2. nega :([/color]
[color=blue]nukke3: 1.ivf, kaava lyhyt, keräys 1.2. 7 munista ja siirto 6.2. 2 alkiota, testipäivä 20.2. nega :([/color]
[color=fuchsia]Kerttu-74: 2.ivf, kaava: pitkä, punktiossa ei yhtään munista :([/color]
[color=blue]savoska: 6.ivf, kaava: pitkä, keräys 12.2. 13 munista ja sirto 15.2. 1 alkio, testi 26.2. nega :([/color]
[color=fuchsia]Satumarika: 2.ivf, kaava: lyhyt, keräys 13.2. 7 munista ja siirto 15.2. 1 alkio, testi 29.2. HEIKKO PLUSSA--> nega :([/color]
[color=blue]Miisu: 2.ivf, keräys 13.2. 21 munista, siirto 15.2. 1 alkio, testi 27.2. HEIKKO PLUSSA[/color]
[color=fuchsia]Mine: 3. icsi, kaava: pitkä, keräys 14.2 11 munista ja siirto 15.2. 2 alkiota, testi 29.2. nega :([/color]
[color=blue]Suzan73: 1.ivf, kaava: lyhyt , keräys 15.2. 13 munista ja siirto 18.2. 1 alkio, testi 4.3. nega :([/color]
[color=fuchsia]Pittinen: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys 18.2. 9 munista ja siirto 20.2. 1 alkio, testi 5.3. HEIKKO PLUSSA--> nega:([/color]
[color=blue]Liljakukka: 1.ivf, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 8, PLUSSA ennen hoitoja!!! :)[/color]
[color=fuchsia]Killa: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 9 --> siirtyi myöhempään[/color]
[color=blue]Tatjuska: 2.icsi, kaava: lyhyt, keräys 27.2. 6 munista, siirto 29.2. 1 alkio, testi 14.3.[/color]
[color=fuchsia]WAW: 3.ivf, kaava: pitkä, keräys 25.2, 9 munista ja siirto 28.2 1 alkio, testi 10.3[/color]
Heips
Olin tänä aamuna NKL:ssa uusinta verikokeessa. Nyt tuloksia jännätään. En ymmärrä, Apteekin raskaustestien mukaan raskauteni voimistuu (viiva vahvistuu) vuodoista huolimatta. En ole voinut olla testaamatta, vaikka tiedän ettei se kannattaisi.
Repäisykivut ja muut oireet ovat vähentyneet :( Vuoto se kun on tänään ollut pahimmillaan ja silti: Voi elämä
HCG 1061 !!!! Eli oikein hyvä.
Tulihan se eka selvä plussa tähänkin pinoon, siis hoidoilla.
Miisu: *onnitteluhali* Täältä lähtee lisäannos vauvaliimaa, että varmasti pysyy matkassa koko 9kk. Pidä plussajuna asemalla vielä viikon verran, jos vaikka WAW ja minäkin päästäis kyytiin mukaan.
-tatjuska pp6-
Suuret onnittelut! Nyt peukut ja isovarpaatkin pystyyn, että pikkuinen pysyisi kyydissä loppuun saakka! Annettiinko sinulle jo ultra-aika?
Toivottavasti vielä tuohon plussajunaan mahtuu... Haikeana tässä samalla katselen ruusuja, jotka sain siirron jälkeen mieheltäni: yhden punaisen ja seitsemän valkoista ruusua (seitsemää pakkasasukkia ja yhtä masuasukkia varten) :) Sunnuntaina olen ajatellut testata, sinne asti kun nyt jotenkin saisi kärvisteltyä!
WAW, pp7
Ihan uteliaisuutta kysyn, että minkä verran sitä vuotoa sulla tuli? Mietin vain edelleen, että testaisinko sittenkin minäkin. En siis ole testannut kun ihan selkeet menkat kunnon useamman päivän vuotoineen tuli (ja ekalla kerralla kun tärppäsi hoidolla niin ei tullut tipan tippaa). Oon ollut tosi maassa tän asian takia, enkä ehkä senkään takia ole halunnut testata, kun en halua masentaa itseäni yhtään enempää. Itkettyä on tullut aika paljon.
Tosi hienoa, että tuli plussa! Paljon onnea ja toivotaan, että kaikki etenee hyvin!
Pittinen: huhtikuun PAS:ia täälläkin odotellaan, ehkäpä niissä pinoissa taas tavataan.
huhtikuussa. Synkimmästä alhosta on noustu (vaikka mietinkin onko minulla ollenkaan muniksia?!), vetäistään tähän väliin ihan normaali kierto ja seuraavasta jälleen ICSI- yritys. On muuten edellen se ensimmäinen hoito julkisella vaikka takana on kaksi keskeytynyttä. Reilua peliä. No, asunkin muuttotappioalueella eikä syntyvyydessäkään ole hurraamista.
Olen pahoillani, että viestini ovat aina omaa napaa. Elän kyllä mukana kaikkien kokemuksissa, en vain oikein osaa kommentoida.
Mulla nostetaan hormoniannosta jonkin verran eli tulen aloittamaan Gonal F:n piikittelyt 300:n annoskoolla. Siinä ei yksi kynä kauan kestä! Onneksi lääkekorvausten omavastuukatto tuli jo vastaan.
Voimia kaikille ja lämpimiä ajatuksia plussaajille.
WAUTSI!! Tuli varmaan yllätyksenä =D Toivottavasti pysyy kyydissä koko armaan 9kk!
...toivottavasti miehenne ovat muistaneet teitä kukkasin ja aamiaisella vuoteeseen
Omaa napaa tulin taas kertomaan.. onkohan mikä oire kun suklaata ei pysty syömään, normaalisti saatan vetästä kokonaisen levyllisen mut nyt saa alas just sen yhden palan.
Niin ja muistaako kukaan, kuinka kauan pregnyl näkyy testissä, että koskakohan testi näyttäis oikean tuloksen?
WAW: Ootko pystyny olemaan testaamatta?
-tatjuska pp8-
[color=blue]Miisu: 2.ivf, keräys 13.2. 21 munista, siirto 15.2. 1 alkio, testi 27.2. PLUSSA!!![/color]
[color=fuchsia]Pittinen: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys 18.2. 9 munista ja siirto 20.2. 1 alkio, testi 5.3. HEIKKO PLUSSA--> nega:([/color]
aika negatunnelmissa olen. Tänään alkoi tuhruttamaan ja samalla alkoivat kuukautiskivut. Veikkaan kunnon vuodon alkavan yön aikana. Tein tänään myös Apteekin oman testin, ei haamun haamua. Huomenna veritesti, mutta eiköhän tulos ole jo selvä.
Aikaisemmissa plussissa olen aina saanut vähintään haamun viimeistään päivää ennen veritestiä. Ja vuoto ei ole koskaan alkanut lugejen käytön aikana, kerta se on ensimmäinenkin...
WAW, pp10
Tai itseasiassa se loppuikin toistaiseksi, mutta pelossa eletään. Päivällä tuli pikkuhousun siteellinen ruskeaa tuhruvuotoa (ällö kuvaus), mutta kumma kyllä menkkaoireet ei ole voimistuneet yhtään.
Aion huomen aamulla testata nyt kuitenkin etuajassa, eiköhän se jo testissä näy, jos plussaa on (hah, niin varmaan...)
Suzanille pahoittelut negasta, taidetaan samassa veneessä olla kaikki? Tää on yhtä surkeaa kuin viime kertainen inssipinoni... uskomatonta ettei yhtään selvää plussaa ole tullut (paitsi Liljankukalle, mutta sitä ei " lasketa" , kun ei ollut hoidoista tullut)
-Pittiska pp10-