IVF/ICSI Helmikuussa
Rohkenen jo aloittaa pinon meille joilla hoitoviikko ajoittuu helmikuulle. Omien laskujen mukaan ensimmäiset pitkän kaavan mukaan menijät aloittavat sumuttelut piakkoin.
Itselläni alkamassa toinen icsi-hoito, tällä kertaa lyhyellä kaavalla, koska eka hoito pitkällä meni ihan penkin alle. Nyt yritetään välttää hyperi ja samalla saada niitä munasolujakin, viimeksi hyperi oli lähellä, sitä varottiin ja tuloksena kaksi epäkelvollista munasolua.
Toivotaan että saadaan aktiivinen ja erittäin plussarikas pino aikaan.
-tatjuska-
Kommentit (254)
[color=fuchsia]Helena1712: 2. isci, kaava: lyhyt, keräys 29.1. 4 munista ja siirto 31.1. 2alkiota, testipäivä 14.2. nega :([/color]
[color=blue]nukke3: 1.ivf, kaava lyhyt, keräys 1.2. 7 munista ja siirto 6.2. 2 alkiota, testipäivä 20.2. nega :([/color]
[color=fuchsia]Kerttu-74: 2.ivf, kaava: pitkä, punktiossa ei yhtään munista :([/color]
[color=blue]savoska: 6.ivf, kaava: pitkä, keräys 12.2. 13 munista ja sirto 15.2. 1 alkio, testi 26.2.[/color]
[color=fuchsia]Satumarika: 2.ivf, kaava: lyhyt, keräys 13.2. 7 munista ja siirto 15.2. 1 alkio, testi 29.2.[/color]
[color=blue]Miisu: 2.ivf, keräys 13.2. 21 munista, siirto 15.2. 1 alkio, testi 27.2.[/color]
[color=fuchsia]Mine: 3. icsi, kaava: pitkä, keräys 14.2 11 munista ja siirto 15.2. 2 alkiota, testi 29.2.[/color]
[color=blue]Suzan73: 1.ivf, kaava: lyhyt , keräys 15.2. 13 munista ja siirto 18.2. 1 alkio, testi 4.3.[/color]
[color=fuchsia]Pittinen: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys 18.2. 9 munista ja siirto 20.2. 1 alkio, testi 5.3.[/color]
[color=blue]Liljakukka: 1.ivf, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 8, PLUSSA ennen hoitoja!!! :)[/color]
[color=fuchsia]Killa: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 9 --> siirtyi myöhempään[/color]
[color=blue]Tatjuska: 2.icsi, kaava: lyhyt, keräys 27.2. siirto29.2.[/color]
[color=fuchsia]WAW: 3.ivf, kaava: pitkä, keräys 25.2 ja siirto 27.2[/color]
Pittinen: hyvä saalis teilläkin!!
Piinaviikko etenee hitaasti... Itellä nyt vasta pp4, joten vielä on pitkä taival testipäivään (pp15)... Oireet aika minimaaliset tai en tiiä mikä nyt vois johtua mistäkin. Onko Lugeista, flunssanpoikasesta vaiko mistä. Mut koko viikon on väsyttänyt hirveesti, palellut ja ollut pientä lämpöä. Iltaisin ei ole paljoa unta tarvinut houkutella. Mitään muuta nippailua tms. ei ole tuntunut. Vasta toissapäivänä oikeestaan lakkas punktion jälkeiset alavatsakivut, joten nyt vasta on " päässyt" tarkkaileen oisko muita tuntemuksia. Mut hiljaista on.
Mites muilla?
Raskaustestiä en meinannut tehdä ennen kuin ti 4.3., mut sen näkee sit lähempänä muuttuuko mieli. Testiä ainakaan en aio ostaan kiusaksi kaappiin odottamaan...
Toivon todellakin, että plussia tulis tähän pinoon!
Ja tsemppiä vielä " hännänhuipuillekin" tuleviin koitoksiin!
t. Suzan pp4
Tatjuska; mulla kävi just samalla tuon jarrun kanssa eli oli tiukassa ja ainetta lensi hukkaan. Kysyin asiasta hoitajalta ja hän sanoi, että jos vähän meni hukkaan ei haittaa, mut jos puolet meni niin sitten haittaa. No hän sanoi sitten, ettei niitä ilmoja tarvi painaa pois jos on hankalaa, niin mä jätin sen homman sitten.
ON: tänään aamusta alkoi menkkajomotukset ja vähäinen rintojen aristuskin hävisi, joten masennuin ihan että ei taida tästäkään mitään tulla. Viimeksi tuoresiirron jälkeen mulla alkoi menkat jo pp10 ja nyt on pp7 eli saa nähdä, käykö taas samoin : ( Testaamisesta; en aio testata ennen testipäivää ellei sitten menkat ala rytinällä niin sitten ehkä.
Suzan; mulla on kans ollut lämmöt koholla tällä viikolla, yhtenä päivänä nousi jopa vähän kuumetta taas ja luulin flunssaksi, mutta seuraavana päivänä ei taas mitään.
Aivan ihanaa kun ei ole mitään oireita =D
Nyt on punktion jälkeinen turvotuskin laskenut eikä vatsakaan ole enää hellänä. Alussa käveleminenkin tärähteli ylävatsaan...
Mutta mutta... tiedän kokemuksesta, mitä Luget mulle muutaman päivän kuluessa aiheuttaa; lämmönnousua, rintojen aristusta, kuvotusta, vilutusta, mutta toivottavasti ei tuu samnalaisia oireita kun WAW:lla...
Aiotteko muuten ottaa alkoa yhtään piinapäivillä? Itse ajattelin etten ressaa sitten yhtään ja ostin saunaan sitten kolme siideriä! Menköön vaikka sen punkun korvikkeena sitten =)
Luulen etten " ehdi" tässä älyttömästi tuskailla tulevaa, taloprojekti vie nyt nimittäin lähes kaiken vapaa- ajan; juokse virastoissa ja täyttele papereita...
Hyvää viikonloppua kaikille!
-Pittiska pp 2- (vau!)
Onpas mulla elämä kun la iltana täällä notkun :)
Mies ja meidän prinsessa lähtivät 4.v synttäreille ja minä pyysin jäädä kotiin... on nimittäin NIIIIIN arse olo! Paleltaa ihan kamalasti ja kohtu supistelee koko ajan! perse! se ei tiedä hyvää.... nyt onkin niiiiin nega fiilis ku olla voi. En nyt oikein jaksanut lähteä näyttämään iloista naamaa " puolituttujen" luokse. Mies lupasi valehdella puolestani, että olen kipeä... ja hän INHOAA näitä valkoisia valheita, joita hoitojen takia olemme joutuneet keksimään... milloin en juo ja milloin en tee sitä tätä ja tota....
Tuosta alkosta: kyllä minä jo näin 6 IVF:n ja 2 PAS:n kokeneena uskallan jo elää ihan normaalisti. Ekoissa hoidoissa olin tarkkana ja en juonut yhtään siiderin siideriä tms. Sitten tuossa 4.n eli plussa IVF:n aikaan elin ihan normaalisti, kävin jopa yhdet juhlat juhlimassa, tosin ihan muutaman lasillisen voimin. Nykyään juon lasillisen-kaksi viiniä sillon tällön hoitojenkin aikaan.
Mites muilla piinailijoilla menee? joko hermostuttaa? Mulla polttelee testi kaapissa... en tiedä uskallanko sitä tehdä ennen verikoetta. tosin mulla verikoe ti ja tuloksen hoitaja soittaa VASTA to, joten voi olla että ehdin sitä ennen testaamaan tuhat kertaa sitä NEGAA...
Jaahas... nyt saunan lämmitykseen ja lauteille lämmittelemään. OIkein mukavaa la-iltaa ja nopeasti kuluvaa aikaa kaikille!
savoska pp 8
Tervehdys!
savoska; sulla hurja määrä ivf:jä, monennestako sulla tärppäsi? Sulla oli siis yksi lapsi? Meille saa näillä näkymin riittää se kolme, jonka julkinen tarjoaa, nyt menossa siis toinen.
Mä olen ollut ihan nollalinjalla alkon suhteen tän piiniksen ajan, mutta kyllä mä teetä olen juonut, vaikka aluksi kirjoitin, että jätän teen ja kahvin pois. Ei mun työnteosta tullut mitään, kun olen tottunut aamuteet juomaan.
En millään usko plussaan, kun mahassa ei ole mitään tuntemuksia. Perjantaina kouristeli kerran ja oli ne menkkatuntemukset, mutta sen jälkeen ei mitään. Testiäkään en ole ostanut vielä.
Lohduttavaa kuulla, että muillakin mm. lämpöilyä. Eli kuuluu varmaan Luge-kuvioon... Ärsyttää vaan kun on niin vetämätön olo, ei jaksa liikkua, ulkoilla jne. Tekee mieli vaan käpertyä soffalle ja katella leffoja...
No, sinällään hyvällä omalla tunnolla saa rentoutua, multa ainakin lääkäri kielsi rankan urheilun kahdeksi viikoksi punktion jälkeen. Oli sen verran veristä vuotoa ja nestettä munasarjoissa. Nyt varmaan jo onneksi hävinnyt kun ei ole kipuilua (punktiosta reilu vko aikaa). Urheilua eli jumppaa ja joukkuelajeja en ole kyllä uskaltanut harrastaa, mut kyllä nyt alkavalla viikolla meinasin jo lähteä kokeilemaan. Uintia myös mietin, että ei varmaan ole hyvä idea mennä " likaiseen" veteen lillumaan jos on vielä vuotoa munasarjoissa... Onko muilla ollut rajoitteita liikunnan suhteen punktion jäljiltä?
Alkosta oli myös keskustelua. Tän hoidon aikana olen ollut ihan nollalinjalla. Ei ole kyllä maistunutkaan, joten ei suurta vahinkoa ole tullut. Mieheltä maistoin pe iltana lasista punkkua, mut siinä kaikki. Jotenkin sitä on niin varovainen alkoholin suhteen, vaikka tietää, että lasi-pari viiniä tai saunasiideri ei haittaa mitään. Mut jotenkin haluaa vaan varmistaa, ettei ainakaan siitä johtuen mene asiat pieleen... Hätävarjelun liioittelua!? ; )
Mitään oireitakaan ei täällä ole näkyvissä, lämpöilyä lukuunottamatta. Oon yrittänyt muistella milloin raskausoireet alkoivat viime keväänä kun inssistä sain plussan... (Päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon viikolla 6-7). Muistelisin, että muutama päivä ennen raskaustestin tekemistä alkoi vihlonta nivusissa ja oli jotenkin semmoinen erilainen olo kuin ennen menkkoja. Mut oireet oli kyllä silloin minimaaliset, joten ei pysty edes kunnolla muistamaan. Raskaustestiä en ole minäkään vielä ostanut, yritän olla ostamatta liian aikaisin...
Huomasin, että monilla on myös verikoe automaattisesti!? Mulla ei mitään tietoa tuosta, on vaan puhuttu raskaustestin tekemisestä. Ehkä sit pääsee vielä verikokeeseen jos on plussa ja tulos pitää kuitenkin ilmoittaa sairaalalle.
Tulipa nyt paljon omaa napaa.. sorry!
Tsemppiä piinailijoille, monella onkin jo raskaustesti tekeminen edessä tulevalla viikolla!! Jännittäviä aikoja!
t. Suzan pp6 (vasta!!)
Ensi viikolla testivuorossa ovat Savoska, Miisu, Satumarika ja Mine.
Pittinen ja Suzan jatkavat piinailua ja WAW:lla ja minulla punktio ja toivottavasti siirto. Elikäs tapahtumarikas viikko tulossa ja toivottavasti plussarikas..
Savoska: Miten sen veritestin tulos voi kestää noin kauan? Eilen istuskelin meidän ystävän luona ja hän opetteli tätä terminologiaa ja usko että saatiin hyvät naurut. Hän keksi uusia tapoja ajatella näitä lyhenteitä: IVF=treffit maljalla, icsi=paritetaan väkisin.. Hän jännittää sun testitulosta ihan hirmusesti.. Tsemppiä viimeisiin piinapäiviin, minkähänlaista vauvaliimaa pitäis lähettää että kiinnittyis..
Satumarika: Toivottavasti nuo menkkatuntemukset oliskin ollu niitä kinnittymisoireita.
ON: Välillä tuntuu mahassa nippailua ja välillä taas ei mitään, tuntuu hieman epätoivoselta että näinköhän taaskaan päästään siirtoon. tänään ois viimeset piikit ja huomenna pregnyl. Minkälaisia annoksia teille muuten määrätty lugeja? Mihin aikaan ootte sen ottanu?
-tatjuska-
Tatjuska: mulla on ollut käytössä alkionsiirtoa edeltävästä päivästä lähtien Luge 200 3xvrk. Eli laitan ekan aamulla ennen seitsemää kun herään. Sit töissä/töiden jälkeen kolmen neljän aikaan ja kolmas illalla n. 22-23 paikkeilla ennen nukkumaanmenoa. Lääkäri sanoi mulle ainakin, ettei ole niin tunnin päälle tarkkaa, pääasia, että muistaa laittaa sen kolme kertaa vuorokaudessa. Näin siis raskaustestiin asti. Ja JOS tulis plussa, niin sit Lugeja 2xvrk 1. ultraan asti.
Lugeista; mulle on annostus 3x100 aamuin, illoin. Eli kolme aamulla ja kolme illalla.
Mulle ei annettu liikunnan harrastamisesta mitään erityisohjeita, en ole kyllä nyt harrastunutkaan mitään kävelyä lukuunottamatta. Uimahalliin tekis mieli, mutta en viitsi mennä niinkauan kuin nuo luget on riesana.
Suzan; minullakin se ainoa plussa tuli viime kesäänä kaikista oireettomimmasta kierrosta, joka valitettavasti päättyi myöskin keskenmenoon vkolla 6.
ahdistus ja maanantai.... ;(
negaa testattu. huomenna vielä veritesti mutta tuskin se mitään muuttaa...
sniif.
Muille kovasti tsemppiä! toivottavasti loput ottaa ne plussat niin saadaan hyvät onnistumisprosentit tähän pinoon...
nyt ei jaksa muuta kirjoittaa.
savoska
Voi kurjuuksien kurjuus, olen todella pahoillani, itellekin tuli tosi paha olo, *halaa kovasti*
-tatjuska-
Savoskalle suuri halaus täältäkin. Pieni toivohan huomisessa vielä on, mutta ymmärrän kyllä jo hyvin pettymyksen.
Minulla oli punktio aamulla ja kaikki meni hyvin. Punktio on aina ennenkin ollut täysin kivuton, joten en oikeastaan edes jännittänyt sitä. Se lääkepöhnä saa vain niin taivaallisen olon ;) Ja saalis oli 24 rakkulaa, joissa 9 munasolua, ihan hyvin siis. Ainakin paremmin kuin viimeksi ja viimeksi lopputulos oli kuitenkin mitä parhain (suloinen poika). Toivotaan, että nyt edes muutama vielä hedelmöittyisikin ja jakautuisi normaalisti. Meille tehdäänkin yllättäen hieman pidempi viljely ja siirto on vasta torstaina. Lääkäri kuulemma haluaa näin varmistaa, että varmasti paras (sillä hetkellä) alkio siirretään. Jos pakastettavaa ei näytä jäävän, niin siinä tapauksessa siirto on jo keskiviikkona.
Luget aloitan torstaina ja annos on 3x 200/vrk.
Voi kurjuuksien kurjuus, tosi isot pahoittelut negasta! Voikun veritesti näyttäiskin ihan päinvastaista.
WAW: hieno saalis punktiossa! Toivotaan kovasti, että moni lähtee jakaantumaan ja huippuyksilö saadaan siirrettyä!
Satumarika: Ollaan sit aika samoja koettu viime kesänä... Miten sulla se raskaus alkoi, olitko IVF-hoidoissa jo silloin? Mulla oli 1. inssi ja heti tärppäs, mut siihen se sit jäikin. Surullisia aikoja oli nuo, eikä koskaan unohdu. Jotenkin vaan jaksettava eteenpäin ja toivottava, että vielä joku hoito toisi joskus kaivatun tuloksen!
ON: mulla on ihan satavarma olo, että menkat tekee tulojaan tällä viikolla. Viime yö oli ihan samanlainen kuin muulloinkin kun on ennen menkkoja kovat PMS-oireet. Hikoilin ja näin kummallisia unia ja heräilin koko ajan. Aamulla jotenkin ihan tursahtanut olo ja turvotusta alavatsassa. Koko päivän oli töissä tosi ryyd olo, päätä ja silmiä särkenyt eikä hirveesti ilonaiheita löydy. Tuskin raskausoireet voivat olla PMS:n kaltaisia!!??
Suzan pp7 (vielä toistaiseksi kuitenkin)
Huonoja uutisia täällä, tänään alkoi ruskea vuoto, joka vain lisääntynyt. Oman kroppani tunnen niin hyvin, että tämä ei voi enteillä kuin menkkoja. Ottaa päähän niin paljon ja just nuo pms-oireet jyllää. En kyllä odota enää mitään. Torstaina testaan muodon vuoksi.
Savoska; olen niin pahoillani negasta.
Suzan; mulla tärppi tuli vasta kuudennesta alkionsiirrosta, joka sitten meni kesken. Insseistä tuli vaan negaa.
On tää yhtä suossa rämpimistä : ( Toivottavasti täällä joku plussaa!!
pp 10
Satumarika: Ikävää jos menkat nyt yrittää tehdä tulojaan! Vaikka rusehtava vuoto ei kai vielä ole vaarallista...?? Voikun se olis vaan jotain tilapäistä. Tsemppiä!!
Tunnen kans itseni niin hyvin, että osaan myös odottaa pahinta kun alkoi nämä hiivatin PMS-oireet... Veikkaanpa et viimeistään torstaina alkaa vuoto.
Kylläpä on taas positiiviset fiilikset, mut ei voi mitään...
Mulla oli esikoista odottaessa just niin menkkamainen olo kuin olla ja voi pms- oireineen ja rusehtavine vuotoineen. Itse asiassa olin " raivohullu" , että niinkin lievät pms- oireet... =)
Virtuaalihali Savoskalle. No, jos päätätte että hoidot saa nyt riittää ja otatte askeleen kohti uusia keinoja, niin ei ainakaan tarvitse ajatella etteikö olisi tarpeeksi ja kaikkensa yrittänyt.
Mulla luge annos on sama kuin suurimmalla osalla muillakin täällä eli 200x3, mutta ne aloitettiin jo punktiopäivän iltana, että saadaan limakalvo mahdollisimman otolliseksi.
Liikunnasta sain sellaiset ohjeet, että raskasta urheilua (esim. hyppiminen, juoksu jne.) ei sais harrastaa kahteen viikkoon turvonneiden munasarjojen takia.
Mutta onkos keltään kielletty kipulääkkeenä ibuprofeenin yms. käyttö (eli Burana, Aspirin jne.)? Minulle sanottiin, että saapi käyttää vain Parasetamolia tai jos ei se riitä, niin sitten Panacodia (antoi pari kotiin varalle). Tämä kuulemma siitä syystä, että Ibuprofeenin yms. on todettu vaikeuttavan kiinnittymistä. Tiedä sitten...
Oman navan alle kuuluu jotain? Olen vakaasti päättänyt, etten kuulostele oireita, kun niin monet niistä voi olla lugejen aiheuttamaa (mm. rintojen aristus, kuvotus), mutta lkeskellä alavatsaa on nyt parin päivän ajan tuntunut jotain. Ei nippailuja eikä menkkajomotusta vaan sellaista painon tunnetta. Vaikea kuvailla. No nekin on varmaan niitä luge- sivuvaikutuksia... kuten myös se, että mulla on ollut perjantaista kaamee nuha ja lämpöä kokoajan 37 ja päälle. Tai sitten olen vain ykin kertaisesti räkätaudissa =D
Mitä kuuluupi Miisulle? Sulla testaus huomenna. Täällä jännätään puolesta.
Wawlle tuli hieno saalis! Muistan että kirjoitit, että unohtelit ottaa usein lääkkeitäkin.
Pysytään linjoilla (tulipa pitkä sepustus)
-Pittiska pp6-
ja malttakaa tosiaan vielä menkkatuntemuksista ja rusehtavista vuodoista huolimatta! Minullakin oli esikoista odottaessa ennen testiä aivan menkkamainen olo ja pientä vuotoa.
Minä olen jo täysin toipunut punktiosta, aamulla käytiin jo pitkällä lenkilläkin pojan ja koiran kanssa.
Särkylääkkeistä: Minullekin on aina annettu ohjeeksi ottaa vain paracetamolia sisältäviä särkylääkkeitä (eli esim. paratabs, panadol, panacod jne.). Syynä on tosiaan tuo ibuprofeiinin vaikuttaminen hedelmöittymiseen (?) ja kiinnittymiseen. Ihan luomuna lasta yrittäviähän nykyään kehoitetaan välttämään ibuprofeiinia. Tulee vain mieleen itseni, olen iät ja ajat ottanut endokipuihin buranaa... no, tuskin olisin ilman buranaakaan välttänyt tahatonta lapsettomuutta.
Hei taas kaikille!
WAW: Juu, me ollaan se viimeinen pari uunista ulos.. Pregnylistä: ensin liuotat toiseen kuiva-aineeseen ja liuos takaisin ruiskuun ja liuotus toiseen kuiva-aineeseen. Eli yksi pisto riittää.
Piinailijat: Meinaako joku tehdä viikoloppuna testejä ennakkoon?
ON: Tänään siis oli vika ultra, ja kyllä mä sanon että oon aivan liian herkkä näille lääkkeille. Eilen tuntu koko päivän oikealla puolella painetta, eilen oli sitten 25 yksikkö pienempi annos, niin tänäänpä ei sitten tuntunutkaan enää missään. No, siis ultraan.. jatketaan vielä kolme päivää pistämistä 100 IU:ta, maanantaina pregnyl, ke punktio ja pe mahd. siirto. kiva vaan kun perjantaina pitäis lähtee ajamaan 300 km äitin luona käymään. Toivottavasti en oo enää hirmu kipee sillon..