IVF/ICSI Helmikuussa
Rohkenen jo aloittaa pinon meille joilla hoitoviikko ajoittuu helmikuulle. Omien laskujen mukaan ensimmäiset pitkän kaavan mukaan menijät aloittavat sumuttelut piakkoin.
Itselläni alkamassa toinen icsi-hoito, tällä kertaa lyhyellä kaavalla, koska eka hoito pitkällä meni ihan penkin alle. Nyt yritetään välttää hyperi ja samalla saada niitä munasolujakin, viimeksi hyperi oli lähellä, sitä varottiin ja tuloksena kaksi epäkelvollista munasolua.
Toivotaan että saadaan aktiivinen ja erittäin plussarikas pino aikaan.
-tatjuska-
Kommentit (254)
Helena: Olen todella pahoillani negasta!
Suzan: Hieno saalis, ja hyvin hedelmöittyivätkin, tsemppiä huomiseen siirtoon!
Savoska: Meillä taitaa olla yhteinen ystävä.. Käytiin tänään siellä kylässä, ja kysy multa että oonko jollain keskustelupalstalla, kun teillä oli kuulemma ollu puhetta, kysyin vaan että onko sama synttäripäivä niin sillähän asia ratkes.. Tsemppiä piinailuun! Toivotaan että onnistuu! Mulla punktio samana päivänä, kun sulla testi.. Että perässä tullaan..
Satumarika, Miisu, Mine: Piinailutsempit!
Pittinen: Tsemppiä punktioon!
Luin kans tuosta kahvinjuonnista, niin siinä artikkelissa minkä minä luin, niin oli eetä voi juoda max. 3 kuppia päivässä niin ei vaikutusta, nutta kofeiinin määrään tulisi laskea myös kaikki kokikset ja suklaatkin..
ON: Huomenna ultra, katotaan onko mitään tapahtunu. Eilen olin kälyn luona ja lueskelin sen kaksplus lehtiä, ja välillä meinas itku tulla kun luki niitä vauvajuttuja, että kai nuo lääkkeet ainakin johonkin on vaikuttanu. Huomenna lisää kun tiedän missä mennään.
-tatjuska-
Nyt siis pp11 ja vuotaa edelleen nyt jo neljättä päivää ja koko ajan vuoto vaan pahenee, niin että tänään vuotoa on todellakin ollut jo kuin mekoissa pahimmillaan on. 2 testiä tehty ja kummatkin negaa. Veritestistä ei klinikalla ollut mitään edes mitään puhetta ja eiköhän tämä muutenkin ole ihan selvä peli...
Tosiaan hienoja saaliita Miisulla ja Suzanilla!
Satumarika: Kyllä minäkin nyt aion olla ilman kahvia. Kun nyt ilmankin voi elää, niin miksei :) Jaksamista flunssaiseen piinailuun (täälläkin ollaan muuten flunssassa)!
Jännittää teidän kaikkien puolesta hirmuisesti! Ja hoidossa epäonnistuneiden puolesta olen pahoillani. Hyvää alkavaa viikkoa, tulkaahan taas pian kertomaan kuulumisia :)
t.Liljis
Moikkelis!
Tänään oli siis ultra, yhteensä pongattiin 9 rakkulaa, aikatauluun nähden pieniä, joten annos kolme päivää 100 IU:ta ja yhtenä päivänä 75 IU:ta. Perjantaina taas tsekkaus. Jarrun aloitan vasta keskiviikkona.
Lääkäri oli vähän sitä mieltä että mulle sopis paremmin ehkä tuo IVM-hoito, ettei tarvii pelata noitten lääkkeiden kanssa.
Suzan: Miten siirto meni?
Pittinen: Entäs sulla punktio?
-tatjuska-
[color=fuchsia]Helena1712: 2. isci, kaava: lyhyt, keräys 29.1. 4 munista ja siirto 31.1. 2alkiota, testipäivä 14.2. nega :([/color]
[color=blue]nukke3: 1.ivf, kaava lyhyt, keräys 1.2. 7 munista ja siirto 6.2. 2 alkiota, testipäivä 20.2. nega :([/color]
[color=fuchsia]Kerttu-74: 2.ivf, kaava: pitkä, punktiossa ei yhtään munista :([/color]
[color=blue]savoska: 6.ivf, kaava: pitkä, keräys 12.2. 13 munista ja sirto 15.2. 1 alkio, testi 26.2.[/color]
[color=fuchsia]Satumarika: 2.ivf, kaava: lyhyt, keräys 13.2. 7 munista ja siirto 15.2. 1 alkio, testi 29.2.[/color]
[color=blue]Miisu: 2.ivf, keräys 13.2. 21 munista, siirto 15.2. 1 alkio, testi 27.2.[/color]
[color=fuchsia]Mine: 3. icsi, kaava: pitkä, keräys 14.2 11 munista ja siirto 15.2. 2 alkiota, testi 29.2.[/color]
[color=blue]Suzan73: 1.ivf, kaava: lyhyt , keräys 15.2. 13 munista ja siirto 18.2.[/color]
[color=fuchsia]Pittinen: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys 18.2. ja siirto 20.2.[/color]
[color=blue]Liljakukka: 1.ivf, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 8, PLUSSA ennen hoitoja!!! :)[/color]
[color=fuchsia]Killa: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 9 --> siirtyi myöhempään[/color]
[color=blue]Tatjuska: 2.icsi, kaava: lyhyt, keräys 26.2. siirto[/color]
[color=fuchsia]WAW: 3.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 9[/color]
Ei voi mitään, mutta sattui niin maan prkl... kaksi kertaa sain lisää kipulääkettä suoneen eikä mitään vaikutusta... Parku siinä tuli =(
No, onneksi toimenpide oli ohi 5 minuutissa ja saaliiksi saatiin 9 rakkulaa (epäkypsiä ei edes punktoitu).
Nyt otetaan iisisti pari päivää ja keskiviikkona sitten siirtoon, jolloin kuullaan montako hedelmöittyi.
Sori omanapaisuuteni, nyt takaisin sohvalle kenottaa...
Pittinen: voi kurjimus, että punktio oli niin kivulias! On varmasti hyvin yksilöllistä sattuuko ja miten kipulääke tehoaa. Mut pahin varmasti jo ohi, kyllä se pian helpottaa!
Siirrossa tänään käyty ja kaikki meni hyvin. Yksi alkio siirrettiin, koska oli hyvin jakaantunut jo 8-soluiseksi. Ja mikä ihaninta: meillä jäi pakkaseen peräti 10 alkiota!! En ois ikinä uskonut, että saadaan noin monta talteen! Toivon mukaan ei sit tartte enää ikinä punktioita ym. kokea uudelleen..
Samalla ultralla katottiin munasarjoja ja vielä näkyi vähän nestettä ja vertakin punktion jäljiltä. Normaalia kuulemma eli pitää vielä malttaa ottaa rauhallisesti ja muistaa juoda sitä nestettä paljon. Kipuja ei juuri ole ollut, tosin silloin kun on vatsa täynnä, niin istuessa alkaa ahistamaan ja vihlomaan. Pitääpä pitää mahalaukku sit vajaana ja syödä vain vähän kerrallaan, ettei tule ylimääräisiä turvotuksia.
Nyt sit ei auta muu kuin piinailla nämä seuraavat 2 viikkoa. Ei voi oikein ite mitenkään vaikuttaa mitä siellä kohdussa tapahtuu.. Luget käytössä 3/pvä. Päivä kerrallaan...
Mukavaa viikkoa pinolaisille!!
tässä vielä päivitystä:
tatjuska79:
[color=fuchsia]Helena1712: 2. isci, kaava: lyhyt, keräys 29.1. 4 munista ja siirto 31.1. 2alkiota, testipäivä 14.2. nega :([/color][color=blue]nukke3: 1.ivf, kaava lyhyt, keräys 1.2. 7 munista ja siirto 6.2. 2 alkiota, testipäivä 20.2. nega :([/color]
[color=fuchsia]Kerttu-74: 2.ivf, kaava: pitkä, punktiossa ei yhtään munista :([/color]
[color=blue]savoska: 6.ivf, kaava: pitkä, keräys 12.2. 13 munista ja sirto 15.2. 1 alkio, testi 26.2.[/color]
[color=fuchsia]Satumarika: 2.ivf, kaava: lyhyt, keräys 13.2. 7 munista ja siirto 15.2. 1 alkio, testi 29.2.[/color]
[color=blue]Miisu: 2.ivf, keräys 13.2. 21 munista, siirto 15.2. 1 alkio, testi 27.2.[/color]
[color=fuchsia]Mine: 3. icsi, kaava: pitkä, keräys 14.2 11 munista ja siirto 15.2. 2 alkiota, testi 29.2.[/color]
[color=blue]Suzan73: 1.ivf, kaava: lyhyt , keräys 15.2. 13 munista ja siirto 18.2. 1 alkio, testi 4.3.[/color]
[color=fuchsia]Pittinen: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys 18.2. ja siirto 20.2.[/color]
[color=blue]Liljakukka: 1.ivf, kaava: lyhyt, keräys ja siirto vko 8, PLUSSA ennen hoitoja!!! :)[/color]
[color=fuchsia]Killa: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys ja siirto vko 9 --> siirtyi myöhempään[/color]
Hei vaan!
ikinä en ehdi kirjoittaa.... ;) just ehdin kyllä lukea kuulumisenne, mutta sitten koira tai uhmaikäisemme vaatii kaiken huomion.. nyt yritän...
Helena ja nukke: iso ja lämmin osanottohali...tiedän kuinka se nega koskee...
Pittinen: kuulostaa kamalalta, mulla läääkkeet tehoaa ja silti sattuu. AUTS! Onnea siirtoon, toivottavasti se menee mutkattomasti.
Suzan: tarrasukkia 8-soluiselle! Mielettömän hienon saaliin saitte! Siellä on sitten jopa ehkä sisaruksiakin odottamassa pakkasessa;)
tatjuska: joo, maailma on pieni.aika hassua, kun tuo yhteinen ystävämme on nyt ainoa ystävä joka tietää nyt hoidoistamme. Hän jotenkin jaksaa kuunnella ja ymmärtää, eikä heitä " huonoja" kommentteja. Kyllä osaan olla onnellinen hänen raskaudestaan kun hän on kuitenkin niin empaattinen meitä " lapsettomuustuiskuissa" rämpiviä kohtaan. Ja hienoa että sulla on siellä useampi munis tulossa. Mulla oli ekassa hoidossa pienemmät annokset Puregonia joten sillon muniksia saimme vaan 3, joista yksi selvisi alkioksi asti. Mulle ei oo kukaan ehdottanut IVM:ää vaikka itse olisin ollut siitä kiinnostuntu. Ehkä tuo endo on sitten se syyllinen miksi ei...
Miisu: teilläkin huiiima saalis. Onnea asukille, toivottavasti tarraa kiinni. Onko ollu masu turvoksissa vielä?
satumarika: oletkos parantunut? mulle on ainakin sanottu, ettei flunssa tai kuume vaikuta mitenkään alkioon tai kiinnittymiseen tms... toivottavasti voit paremmin.
Mites muilla menee?
Mä olen jotenkii ihan maassa..... en välillä jaksa uskoa ollenkaan, että raskaus voisi edes alkaa... ;( mulla on ollu koko lugejen käytön ajan maha ihan sekaisin ja viluttaa... eilen istuin kahden viltin alla illalla. ja yöllä ei osaa nukkua. heräilen vähän väliä, ja nään ihme unia. joten väsyttäääää! Vielä VIIKKO testiin. miten tän ajan saisi menemään???
Joo ja kahvista: välillä yritän vältellä kun ei oikein maistu ja välillä sitten juon kupin...piinispunkkua mun piti alkaa ottaa lasi illassa, mutta oon tainnu sen unohtaa. Viikonloppuna join pari lasia skumppaa, yhden pe ja toisen su...hmm...toivottavasti meidän " nappula" olis skumpan ystävä ja olis tarrannu kiinni ;)
hajamielinen savoska pp4
Savoska; meillä samat piinapäivät menossa, mullakin pp4 eikä oireita sitten minkäänlaisia. Näinä päivinähän kiinnittyminen pitäisi tapahtua, jos tapahtuu. En kyllä usko, että mahassa on mitään niin monta pettymystä takana. Kuume tosiaan hävisi sunnuntaina eikä tullutkaan flunssaa eli ehkä kuume johtui hoidoista.
Suzan; hieno saalis!
Pittinen; harmi, että punktio oli paha kokemus.
Nyt en muista mitä muut kirjoittelivat..
Tsemppiä kaikille!
Hei vaan!
Helena ja nukke: pahoittelut negasta :(
Täällä koitetaan kovasti miettiä kaikkea muuta. Olo on hyvä, välillä tuntuu pientä vihlaisua. Toissa yönä heräsin kovempaan vihlontaan, nukahdin nopeasti uudestaan, tiedä sitten mikä se oli... ?!
Mulla tuskin minkäänlaista mahdollisuutta plussaan enää?! Pölynimurin suulake temppuilee mikä kerkee ja taloudessa kolme omaa koiraa + yksi hoidossa oleva karvaturri. Kolme pitkäkarvaista koiraa ja kaikilla karvanlähtö .... .... ... ... .. .. En vaan voi olla siivoomatta, mies yövuorossa eli apua ei iltaisin. Aikamoista jumppaa päivittäin, onneksi sentään aidattu piha ettei lenkille tartte, huokaus...
Miten teillä muilla? Te olette varmaan viettänyt hiukan rauhallisemmat piinailupäivät??
Mä olen jotenkii ihan maassa..... en välillä jaksa uskoa ollenkaan, että raskaus voisi edes alkaa... ;( mulla on ollu koko lugejen käytön ajan maha ihan sekaisin ja viluttaa... eilen istuin kahden viltin alla illalla. ja yöllä ei osaa nukkua. heräilen vähän väliä, ja nään ihme unia. joten väsyttäääää! Vielä VIIKKO testiin. miten tän ajan saisi menemään???
Joo ja kahvista: välillä yritän vältellä kun ei oikein maistu ja välillä sitten juon kupin...piinispunkkua mun piti alkaa ottaa lasi illassa, mutta oon tainnu sen unohtaa. Viikonloppuna join pari lasia skumppaa, yhden pe ja toisen su...hmm...toivottavasti meidän " nappula" olis skumpan ystävä ja olis tarrannu kiinni ;)
hajamielinen savoska pp4
Seuraava teksti ei ollut minun, jäi vahingossa tallennetuksi kun olin kopioinut jotta MUISTAISIN kahvi jutun kuulumisiin ja silti se unohtui. Olen hajamielisempi kuin normaalisti..
Kahvia olen juonut normaalisti n. 8 kuppia päivässä, varmasti hölmöä sekin ihan niinku se etten voi olla imuroimatta päivääkään (imuroimisen aloitin jo punktion jälkeisenä päivänä) vaikka olin turvoksissa kuin jalkapallo. Turvotus laskeutui Su- Ma aikana.
Miisu73
se kopioitu teksti:
hajamielinen savoska pp4
Eli tänään oli siis siirto ja yksi alkio siirrettiin.
Yhdeksästä munasolusta hedelmöittyi sitten 7 ja 5 alkiota alkoi jakautumaan normaalisti. Näistä peräti neljää lääkäri nimitti huippualkioksi ja yksi " ei niin huippu, mutta oikein hyvä kuitenkin" .
4 alkiota siis pakkasessa.
Osaisiko joku kertoa miten nuo luokittelut menee? Onko huippualkio sama kuin 1 luokka? Kakkosluokan alkioitakin vissiin pakastellaan?
Mites teillä muilla? Mites WOW, sulla enää keräys ja siirto edessä?
-pittiska pp0-
Joku viitseliäs kun päivittää listaa, niin mainittakoon vielä, että testi sitten kahden viikon päästä. Mitään tarkkaa päivämäärää en saanut, joten oisko nyt sitten vaikka 5.3 (miehen synttäripäivänä... oi, siinä olisin mahtava synttärilahja!!)
Pittinen: Kurjuus, että punktio oli ikävä kokemus. Onneksi kuitenkin lopputulos oli hyvä! Hienoja alkioita :) Muistaakseni meidän klinikalla ainakin luokitellaan alkiot 1-4: Ykkös- ja kakkosluokan alkiot siirretään ja pakastetaan, kolmosluokan alkioita siirretään mutta ei pakasteta ja nelosluokan alkioita ei siirretä eikä pakasteta. Luokittelukäytännöt kuulemma vaihtelevat klinikkakohtaisesti.
Suzan: Teilläpä oli loistava ¿sato¿!
ON: Pelkään keskenmenoa kokoajan ja jotenkin välillä on hirveen alakuloinen olo.. No, hormonit ne siellä vaan jyllää. Tähän asti kaikki on kuitenkin mennyt hyvin. Aika tuntuu vaan menevän niiiiiiin hitaasti.
Jaksuja kaikille piinailijoille!! Ja WAWille ja Tatjuskalle onnea tuleviin toimenpiteisiin :)
t. Liljis
Mites piinailijoiden viikko on sujunut? Onko minkäänlaisia oireita vielä ilmaantunut?
Savoska: Olet oikeassa, ystävämme on erittäin ymmärtäväinen ja halukas kuuntelemaan ja pysymään selvillä missä mennään. Jos haluat kirjottaa suoraa mulle niin, luukku.com:ssa on mulla tällä tunnuksella sähköposti. En viitsi laittaa osoitetta suoraan, niin ei tule roskapostia.
Pittinen: Voi kurjuus tuota punktiota, toivotaan ettei enää tarvitse kokea sitä. Tsemppiä piinailuun!
WAW: Mites siellä voidaan?
ON: Eilen aloitin jarrunkin pistämisen, en tiedä miten paljon lääkettä meni hukkaan. Piikin mäntä oli pirun tiukassa, kun yritin painaa ilmat pois varovasti, niin mäntä ei liikkunut minnekään. Painoin vähän kovempaa, niin ilmat lähti kyllä pois mutta lääkettäkin ruiskahti vähän. Ja voi vitsi sitä kirvelyn määrää kun piikin olin pistänyt, onneksi helpotti vajaan puolen tunnin päästä. Tänään alkanut oikealla puolella tuntumaan jomotusta, sillä puolella 8 rakkulaa kasvamassa. Huomenna vika ultra, tulen sitten taas kertomaan lisää.
-tatjuska-
[color=fuchsia]Helena1712: 2. isci, kaava: lyhyt, keräys 29.1. 4 munista ja siirto 31.1. 2alkiota, testipäivä 14.2. nega :([/color]
[color=blue]nukke3: 1.ivf, kaava lyhyt, keräys 1.2. 7 munista ja siirto 6.2. 2 alkiota, testipäivä 20.2. nega :([/color]
[color=blue]Suzan73: 1.ivf, kaava: lyhyt , keräys 15.2. 13 munista ja siirto 18.2. 1 alkio, testi 4.3.[/color]
[color=fuchsia]Pittinen: 1.ivf, kaava: pitkä, keräys 18.2. 9 munista ja siirto 20.2. 1 alkio, testi 5.3.[/color]
Hiljaiseksi mennyt tämä pino, kun suurin osa jo piinailee. Se testipäivän odottaminen on kyllä piinallista. Toivotaan paljon plussia, jotta saataisiin hoitojen onnistumisprosentit kohdalleen! Ja mieluusti tietenkin yli sen!
Katjuskanko kanssa ollaan ainoita, jotka vielä odottelevat punktiota ja siirtoa? Meillä oli tänään vika ultra, rakkuloita näkyi parikymmentä. Toivotaan, että niissä olisi munasolujakin! Punktio on maanantaina (25.2.) ja siirto sitten toivon mukaan keskiviikkona (27.2.). Minulla on ollut viime päivät aivan järkky olo, menopuriakin jouduttiin äkisti laskemaan, koska arvot nousivat turhan korkeiksi. Päätä särki ja tuntui, että munasarjat räjähtää justiinsa. Ja kipu säteili ikävästi oikeaan pakaraan ja reiteen. Nyt olo jo onneksi helpottaa. Mutta eipä ole tuollaista oloa aikaisemmin ollut, tosin tässä hoidossa lähdettiin liikkeelle isomilla anoksilla kuin aiemmissa. Tänään tuikkaan sitten vikat menopurit ja huomenna pregnylin.
Tsemppiä kaikille piinailuun! Odotatteko muuten kaikki virallista testipäivää vai kuinka moni luulee sortuvansa testaamaan aikaisemmin? Meillä on aina ollut ja on nytkin veritesti pp12, mutta aina olen aloittanut tikkuun pissimisen pari päivää aikaisemmin. Kerran kaksi viivaa piirtyi apteekin omaan jo pp9, mutta se olikin sitten vain muutaman viikon ilo.
ja tietenkin piti äsken kirjoittaa tatjuskasta, eikä katjuskasta. Juuri olin puhunut puhelimessa erään Katjan kanssa...
eli mites sen pregnylin kanssa nyt olikaan... kun annos on 10000IU:ta, niin olihan se niin, että kaksi kuiva-aineampullia voi sekoittaa yhteen liuotinampulliin? Vai pitikö tuikata kahteen kertaan (siis molemmat kuiva-aineet omaan liuottimeen)? Muistaisin, että olen aina pistänyt vain kerran, mutta aikaisempia annostuksia en kyllä muista. Eikä pakkauksenkaan ohjeissa mainita, että kuinka monta kuiva-ainetta voi sekoittaa yhteen liuottimeen. Menopurin ohjeissa kyllä lukee, että sitä voi sekoittaa kolme ampullia yhteen liuottimeen.
Hei! hyviä saaliita tuntui monilla olevan, onnea!
Helena; oon niin pahoillani negasta, koville ottaa jatkuvat negat (joita itsellä takana todella monta)
Tuosta kahvinjuonnista; luin vaan jostain artikkelista, että on tutkittu että aiheuttaisi. Mutta, niinhän sitä on muutenkin kaikenlaisia tutkimuksia, että ei varmaan syytä paniikkiin. Itse ajattelin jättää väliin, käy kyllä helposti, kun en juo kahvia kuin töissä.
Tänne ei kuulu niin hyvää, kuume nousi aamulla 37,3 ja jäseniä särkee. Vasta pp1, joten ei voi johtua raskaudesta, kun eihän alkio kiinnity edes näin aikaisin. Toivottavasti mahdollinen flunssa ei nyt estä mahdollista kiinnittymistä. No kun asialle ei voi mitään, niin sitä on turha murehtia.