G: Perheenne yhteenlasketut bruttotulot kuukaudessa
Kommentit (19)
Ja kun putoan kotihoidontuelle, 1800.... ei paljon naurata ei. Lapsilisää ei ole tähän laskettu.
Mies kuukaudesta riippuen 6000e- 8000e ja minä 500e kodinhoidontuen. Mies yrittäjä ja ajaa lisäksi kuorma-autoa.
Menee ton yli kyllä jos tarkkoja ollaan... ja meistä muuten vain toinen, se huonosti palkattu, on akateemisesti koulutettu.
13
Meillä jos molemmat töissä bruttotulot on reilut 4000 euroa.
Meillä on nyt vielä hetken aikaa 8500 euroa/kk. Sen päälle sitten vielä päivärahat, ylityö- ja varallaolokorvaukset sekä bonukset, jotka ovat tältä vuodelta olleet noin 25000 euroa. Palkka tippuu puoleen äitiysloman vuoksi, joten tulot ovat noin 6000 euroa kuukaudessa.
Korkeakoulututkinnot ja ko. alan alemmat keskijohdon tehtävät.
Kun palaan keväällä töihin, niin yht. bruttotulot nousevat 7700 euroon.
Mihin te saatte kaikki rahanne uppoamaan?
No mä nyt yhtenä harvoista REHELLISISTÄ kerron että meidän perheen bruttotulot on 3800 ¿, sis lapsilisät. Olen hoitovapaalla.
Lapsia 4.
Ihan hyvin on pärjätty.
Meillä brutto 4600+3200+200=8000 ja käteen jää reilu puolet tuosta. Jos perhe tienaa 7500+300+200, ei käteen jää senkään vertaa.
Käteen jää 1144¿, äiti ja yksi lapsi
ollaan akateemisia, humanisteja. Olemme molemmat alamme töissä, ja kiitollisia siitä että alan töitä on löytynyt (humanisteilla ei niinkään itsestään selvää).
En tiedä tarkalleen. Palkoista yhteensä 7000, mutta miehelläni on useampi vuokrakämppä, enkä tiedä niistä tuloista...
Kannattaa todellakin huomata, että verotuksen progressio tasaa bruttotuloja merkittävästi. Suurempituloisilta myös esimerkiksi äitiyspäivärahat ja muut tuloihin sidotut tuet ja korvaukset voivat olla progressiivisesti laskevia, mikä tietysti ihan oikein onkin. Isotuloinen voi siis saada esimerkiksi äitiyspäivärahaa 40 prosenttia tuloistansa. Yhteiskunnan toimin varmistetaan melko tasainen ostovoima kaikille.
10 tuhatta / kk ... Hitsi, hyvätuloisiako siis ollaan, ja reilusti? Miksi sitten astutaan ahtaasti, huoneet pieniä komeroita ja työhuonekin yhdistettynä makuhuoneeseen? No pääkaupunkiseudullapa tietenkin.