Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ylävatsakipu kuulua ihan normaaliin raskauteen? Vai onko selvä oire ongelmasta?

Vierailija
11.11.2008 |

Viikkoja koossa 24 ja ylävatsassa tuntuu kipua, jota voisin itse päätellä kohtulihaksen venymiskivuiksi, mutta kipuilu on tuossa ihan rintojen alapuolella. Kyse ei ole närästyskivusta ja se vähän vaihtelee paikkaa. Nyt tällä hetkellä on tuossa oikean rinnan alla ja paikkaa tekee kokoajan mieli painella ja hieroa.

Valkuaista virtsassa on yhden + verran... sillä tietenkin mietin voiko tämä olla sitä puhuttua raskausmyrkytyksen ylävatsakipua...?

Ja turvotusta päivittäin kasvoissa sen verran että tunnen sen selkeästi itse, mutta muut eivät niinkään.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku sen kokenut kuvailla tunnetta?

ap

Vierailija
2/16 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oireet jatkuvat, soittaisin huomenna neuvolaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puristava ehkä jollain tapaa, mutta eniten tuntuu kuin tuolla ihon alla venyisi jotain tai olisi koko ajan pienessä venytyksessä jotain säikeitä...

ap

Vierailija
4/16 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli ylävatsakipua toisessa raskaudessa, syytä ei löydetty, eli ei välttämättä ole mitään vakavaa.

Vierailija
5/16 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohonnut verenpaine ilmeisesti aina kuuluu raskausmyrkytykseen... voisit siitä saada vähän osviittaa asiaan.

Vierailija
6/16 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylävatsakipua, alkoi rv 27. sitä tutkittiin äitipolilla useaan otteeseen kun en päässyt kunnolla liikkumaan. Kohdunsyy revähtäny ja vauvan polvet painoi siihen koko ajan, siinä syy

Vierailija
7/16 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva, kun jaatte kokemuksianne. Vaikeaa pohtia näitä itsekseen ja kuitenkin ne pyörivät päässä koko ajan.

Onko muita kokemuksia, tuntemuksia?

ap

Vierailija
8/16 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis soita ensin neuvolaan ja kerrot tilanteesi. voit myös soittaa sairaalan äitiyspoliklinikalle ja kysyä neuvoa.

Vierailija
9/16 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rauhallisesti. Jos asia kovasti huolettaa ja kipuilua tuntuu vielä huomenna niin käy mielenrauhasi vuoksi neuvolassa. Itselläni ilmaantui 1. raskaudessa kummallista paikallista kipua samoin - "kasvukipuja", kuuluu asiaan. Mutta, vaikea näin vieraana on mitään 100% sanoa. Vinkki: kokeile lämpöpussia kipukohtaan.

Vierailija
10/16 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itselläni kyllä oli raskausaikana kuvaamasi tyyppistä kipua rintojen alapuolella. Ilman että se olisi viitannut mihinkään.

Vierailija
11/16 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli myös samanlaisia kipuja.

Vierailija
12/16 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivat vain lisääntyy koko ajan. Käyn huomenna apteekissa mittaamassa verenpaineen ja seurailen oireita.

ap

Vierailija
13/16 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkin tämän vahingossa tänne eilisen sekaan...

ap

Vierailija
14/16 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli normaalisti mulla on korkea verenpaine ja raskauksissakin sitä on aina seurattu, ettei nousisi yli raskausmyrkytysrajan, koska turvotusta ja valkuaista on.

Olen viikolla 23 ja paineet ovat aiemmin olleet n. 125/70 Nyt yhtäkkiä 109/59!

Miksi ihmeessä?

Vierailija
15/16 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla todettiin raskausmyrkytys vasta viikolla 37+5 ja jouduin loppuajaksi naistenklinikan osastolle... mulla ei ollut mitään mahakipuja, mutta oli hirvee turvotus (jalkoihin pystyi painamaan n 7cm syvän kuopan) ja valkuaista kai jonkin verran ja verenpaineet oli 160/106.. siellä jouduin makoilemaan ja syömään verenpainelääkkeitä rv 40+4asti, kun esikoinen sitten vihdoin päätti syntyä. (eivät missään vaiheessa maininneetkaan käynnistyksestä.) varmaan just ku mulla ei ollut mitään pahoja oireita ja vauvalla oli kaikki hyvin.

Vierailija
16/16 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ummetus?