Kannattaako liittyä liittoon, vai vain työttömyyskassaan?
Mitä kassaa suosittelette, olen toimihenkilö. Jos jään työttömäksi pian kassaan liittymisen jälkeen, saako ansiosidonnaista päivärahaa kuitenkin heti? vai onko joku määräaika joka on pitänyt kuulua kassaan sitä ennen?
Kommentit (26)
Olen ammattiliitossa töissä ja voin kertoa, että jotkut työnantajat kusettaa minkä kerkiää.
Kahvittelut ovat pikkujuttu liittojen budjeteissa, suurin menoerä on edunvalvonta.
Mutta menkää ihmeessä itse neuvottelemaan työehtosopimuksenne.
aja kenenkään asiaa oikeudessa eikä tunne yksittäisten tessien sisältöä.
Toki jos on hyviä etuja liitossa, ja niistä on hyötyä ja niit' voi käyttää, niin harkitse sitten sitä. Minä taas asun pienellä paikkakunnalla, jossa ei paljon liiton edut auta.
mikä on pelkkä kassa, mihin voisin liittyä.
mutta eikö nuo liiton maksut saa suoraan vähentää verotuksessa? Eli mitä väliä sillä on paljonko tuo liiton jäsenmaksu on? Joku joka teitää enemmän verotuksesta voi toki tuon tarkistaa ja katsoa olenko ymmärtänyt asian väärin.
Mutta jos harkitset liittoa, niin kannattaa ottaa selvä, koska kaikilla ei ole neuvotteluoikeutta työpaikkasi työjutuissa.
Meillä kävi juuri joku liittomies yrittämässä saada meitä liittoon, mutta maksut sen verran kovia vuodessa, että pystyn ainakin vielä pekän kassa jäsenenä.
Toki jos on hyviä etuja liitossa, ja niistä on hyötyä ja niit' voi käyttää, niin harkitse sitten sitä. Minä taas asun pienellä paikkakunnalla, jossa ei paljon liiton edut auta.