Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako liittyä liittoon, vai vain työttömyyskassaan?

Vierailija
11.11.2008 |

Mitä kassaa suosittelette, olen toimihenkilö. Jos jään työttömäksi pian kassaan liittymisen jälkeen, saako ansiosidonnaista päivärahaa kuitenkin heti? vai onko joku määräaika joka on pitänyt kuulua kassaan sitä ennen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos harkitset liittoa, niin kannattaa ottaa selvä, koska kaikilla ei ole neuvotteluoikeutta työpaikkasi työjutuissa.

Meillä kävi juuri joku liittomies yrittämässä saada meitä liittoon, mutta maksut sen verran kovia vuodessa, että pystyn ainakin vielä pekän kassa jäsenenä.

Toki jos on hyviä etuja liitossa, ja niistä on hyötyä ja niit' voi käyttää, niin harkitse sitten sitä. Minä taas asun pienellä paikkakunnalla, jossa ei paljon liiton edut auta.

Vierailija
22/26 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammattiliitossa töissä ja voin kertoa, että jotkut työnantajat kusettaa minkä kerkiää.

Kahvittelut ovat pikkujuttu liittojen budjeteissa, suurin menoerä on edunvalvonta.

Mutta menkää ihmeessä itse neuvottelemaan työehtosopimuksenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aja kenenkään asiaa oikeudessa eikä tunne yksittäisten tessien sisältöä.

Vierailija
24/26 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos on hyviä etuja liitossa, ja niistä on hyötyä ja niit' voi käyttää, niin harkitse sitten sitä. Minä taas asun pienellä paikkakunnalla, jossa ei paljon liiton edut auta.

Vierailija
25/26 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on pelkkä kassa, mihin voisin liittyä.

Vierailija
26/26 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö nuo liiton maksut saa suoraan vähentää verotuksessa? Eli mitä väliä sillä on paljonko tuo liiton jäsenmaksu on? Joku joka teitää enemmän verotuksesta voi toki tuon tarkistaa ja katsoa olenko ymmärtänyt asian väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän