Vauva nukkuu päivät ja yöllä ei...
Moikka,
Onko muilla näin ja kuinka kauan mahtaa kestää ja voiko asialle tehdä mitään??
Meillä siis reilu kuukauden ikäinen ihana pikkuneiti jonka "rytmi" on ihan päälaellaan. Koliikkia/maito-allergiaa tutkitaan.. Mulla on ihan tajuttomasti univelkaa ja alan olemaan aika loppu. Vauva siis nukkuu yönsä tosi huonosti..toisinaan itkee kurkku suorana 3,5 tuntia ja toisinaan taas valvoo muuten vaan. Tokihan sen ymmärtää jos päivät nukkuu, niin unta ei voi riittää koko yöksi. Ja masuvaivat tietty valvottavat. Mutta mä saan nukuttua vaan 1-2 tunnin pätkiä..ja tätä jatkunut jo kuukauden..
Tänäänkin vauva ollut hereillä päivällä yhden puolentoista tunnin jakson ja yhden tunnin jakson. Syönyt on toki välillä. Ei juurikaan kitissyt. Pelottaa taas ensi yö..mutta koitin tossa herättää vauvaa, vaihtaa vaippaa, jutella mutta eihän sitä voi väkisin pitää hereillä. Kättäriltä nimittäin sanottiin että voisin päivällä varovaisesti herättää..
Niin siis vertaistukea kaipailen, onko muilla tällaisia yökukkujia ja kauanko tämä"vaihe" kestää.
-Tiziana ja vauveli1kk 3vvrk
Oma vauva nukkuu myös päiväpainotteisesti, mutta ei valvoskele ennen kuin aamuyöstä, ja silloinkin hiljenee viereen syömään. Pystytkö paikkaamaan univelkaa nukkumalla lapsen päiväunien aikaan? Se auttoi minua esikoisen kohdalla.