Mies kotona lasten kanssa ja kaikki paikat sekaisin!
Olen itse hoitovapaalla, mutta teen silloin tällöin työkeikkoja kun mies on kotona. Mukavaa käydä välillä töissä, mutta tuntuu että kotona alkaa taas uusi työvuoro. Ruuat pöydillä, likaiset tiskit ja vaatteet hujan hajan. Tiskikone tyhjentämättä. Haalarit kuraisina lattioilla. Leluja, kyniä, tarroja, lehtiä, kirjoja, DVD levyjä ym ym. joka paikassa. Voi hitto, että ottaa päähän! Ikinä ei ole tämän näköistä kun mies tulee töistä kotiin.
Mä en jaksa edes motkottaa enää. Olen päättänyt antaa paikkojen olla vaan paskaisina, mutta tuntuu vaan, että olis pakko jaksaa vielä siivota...
Kommentit (6)
rankkaa, niin oli meillä kuin tein MBA-opintoja ja olin jonkun yön poissa. Silloin meillä oli vaan yksi lapsi. Olin vielä raatanut edellisen päivän, niin että poissaoloni aikana jokaikinen ateria löytyisi valmiina kaapista.
Toisaalta mä en kyllä kovinkaan paljoa jaksa leikkiä lasten kanssa, siis olla lattialla ja rakennella rataa. Mies tekee sen, hyvä että joku tekee sitäkin.
minäkin käyn näin hoitovapaalla tekemässä iltavuoroja ja työpäivät on kyllä tosi rankkoja...
ensiksi aamulla hoitelet lapset ihan normaalisti, laitat esikoisen kouluun, viet keskimmäisen kerhoon ja käyt nuorimman kanssa kaupassa. sitten äkkiä kotiin ruokaa tekemään, pyykkiä pesemään ja tiskikonetta täyttämään/tyhjentämään jne. sitten kun olet jo yhden työpäivän tehnyt kotona niin lähdet " töihin" . ja illalla kun tulet kotiin niin alkaa kolmas urakointi, keittiö on ainakin aina pakko raivata että saa aamulla aamupalan tehtyä. eikä mies edes huomaa ympärillään olevaa kaaosta, hän on mielestään hoitanut hommat kunnialla kun on ruokkinut, vahtinut ja laittanut lapset nukkumaan.
*huoh* no, onneksi hoitovapaa loppuu kohta ja saa viedä lapset tarhaan, ehkäpä kotikin pysyy sitten siistimpänä ;)
Mies on pyhästi luvannut kaksi eri kertaa, että silloin kun teen töitä (kotona, olen friikku), hän kyllä ottaa isomman vastuun kotitöistä, sillä hänestäkin tämä on reilua. Ongelma on vain, että KERTAAKAAN kolmen vuoden aikana tämä lupaus ei ole johtanut mihinkään toimenpiteisiin >:(
Siihen kohta kohdalta, mitä asioita sun työvuoron aikana kotona on tapahduttava. Lista auttoi ainakin meillä joulusiivoja tehdessä. Listasin kaiken, mitä tässä talossa oli ennen joulua syytä tapahtua. Ja kun ne jutut luki siinä joka päivä nahtävillä, niin niistä ei tarvinnut sen enempää muistutella. Ja listassa oli about saman verran mun hoidettavia asioita ja miehen tehtäviä.
Samanlainen tasa-arvo toteutuu myös, jos kirjoitat muistiin mitä kaikkea teet yleensä siihen aikaan mihin työvuorosi ajoittuu. Ja sitten kun sinä olet töissä, niin miehen tulee tehdä ne samat jutut. Siinä ei pääse vetoamaan mihinkään unohtamiseen, tai että ei huomannut. Sen verran lukutaitoa löytyy putkiaivoisimmaltakin mieheltä.
eli täsmälleen sama kuvio kuin ap:lla
muksut kattoo telkkaria/nukkuu....*ärsyyntynyt*