Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuatteko te kristityt edes mihin uskotte? Kuinka moni on lukenut Raamatun?

Vierailija
27.12.2007 |

Siis ei Raamattua, vaan Raamatun. Kaikki ne ohjeet, joissa käsketään kivittää tottelematon lapsi (yhteisön toimesta) jne....

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kivitykset ym. kuuluvat Vanhaan Testamenttiin (ns. vanha liitto). Se, mitä kristityt noudattavat, on Uuden Testamentin (ns. uusi liitto) juttuja.

Vierailija
2/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tosiaan ymmärrä lasten kivittämisiä tai orjien naulaamista korvasta ovenpieleen. Odotan valaistumista kirjan lukemisen myötä, toisaalta ymmärrän kyllä myös sen, että teoksessa on mennyttä maailmaa, olosuhteita kokonaan erilaisesta yhteiskunnasta ja henkinen ja jopa fyysinen ilmasto on toisenlainen. Jos Raamatussa on jotain ikuista, sen sisältö on jotenkin päivitettävä päässään. Kirjaimellisesti en siihen voi uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika ihmeellistä, että vielä nykyäänkin ihmiset kuvittelevat jonkun noudattavan ja ottavan raamatun joka asian 100% kirjaimellisesti.



Ymmärrättekö, että raamattu on IHMISTEN kirjoittama historiallinen krija, jossa väkisinkin näkyy se aikakausi ja ne tavat. Ei kukaan kristitty tottele kirjaimellisesti käskyjä kivittää muita. Uusi Testamentti on uskovalle merkittävämpi osa. Vanha Testamentti lähinnä pala historiaa ja menneisyyttä.

Vierailija
4/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on perustettu oikein museo todistamaan Raamatun kirjaimellisuutta. Esim. luomisen suhteen.

Vierailija
5/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy joku joka ajattelee ja uskoo vaikka vihreisiin pikku-ukkoihin sänkyjen alla.

Vierailija
6/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko ap:ltä vinkkiä, missä kohdassa (kohdissa) tällaisia on Raamatussa? Vai onko ap Raamattuaan lukenut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se Poikakin siellä ;) Hän on se Messias Vapahtaja, jota odotettiin. Ja Poika oli esikoisluomus, jonka kautta kaikki on maailmaan luotu.

Vierailija
8/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhassa testamentissa on paljon hyviä vertaiskuvia ja tarinoita jne, mutta Uusi Testamentti on se " vakavammin otettava" .



Tekstiä voi hieman omassa päässään kääntää " nykyajalle" . On esim. monia aristoteelikoita, jotka eivät kuitenkaan kannata naisten alistamista ja orjuutta, vaikka silloin oli yleinen käsitys, ettei orjat ja naiset kykene tarpeeksi älylliseen ajatteluun..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi uhraamisen, hän kun on itse uhri. Yksi tärkeimpiä opetuksia on älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi ja myös rakkauden evankeliumi.



Eli en minä vt:n opetuksia lukisi, vaan nimenomaan sitä uutta testamenttia. Ja olen kyllä lukenut sen vanhankin testamentin sen takia, että ymmärrän sitten uuden testamentin paremmin.



Enkä ole mitenkään erityisen uskovainen minä, mutta länsimainen sivistys pohjautuu pitkälti raamattuun, joten ompa tullut se kirja luetuksi.

Vierailija
10/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän eli itsekin niiden mukaan! Apostolien aikaan todettiin, että pakanuudesta uskoontulleiden ei tarvitse totella juutalaisten lakia, mutta juutalaisuudesta kristyksi tulevien on hyvä jatkaa mooseksen lain noudattamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä lukea, lukea, lukea ja vielä kerran lukea, vaan jos ei ymmärrä lukemaansa niin so?

Vierailija
12/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsikin tuolla että vanhassa liitossa oli eri säännöt kuin uudessa Jeesuksen jälkeen, mutta Jumala kuitenkin on sama. Pitääkö tämä paikkansa?



Ihmettelen vaan... En mä nimittäin haluaisi palvoa Jumalaa, joka vaikka sitten joskus kauan sitten on vaatinut uhreja ja kivityksiä ja ties mitä. Ihan sama, vaikka se sanoisi nyt parantaneensa tapansa. Anteeksi voisin antaa, mutta en kyllä tyyppiä Jumalakseni korottaisi, sen verran epäileväinen olen. Olettaen siis, että moinen Jumala olisi olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...millä perusteella sitä sitten käytetään kristinuskon pyhänä kirjana? Ehkä Jeesuskin sitten on kuvakieltä, eikä mikään oikea Jumalan poika? Ja ehkä koko Jumalakin on kuvakieltä?

Vierailija
14/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...miksi sitten noudatatte osaa säännöistä ja oikein saarnaatte niistä muille? Mitäköhän Jumalanne sanoo ihmisestä, joka ei tottele Hänen käskyjään oman tulkintansa takia? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kristitty

Vierailija
16/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheesta voi väitellä loputtomiin, eikä siltikään kukaan muuta mielipidettään.

Vierailija
17/17 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on kaunokirjallisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme