Tiedättekö, kun stressi on niin kova, että pelkää mennä nukkumaan?
Tietää, ettei saa unta koska stressaantuneet ajatukset valtaavat pään ja saavat olon pelokkaaksi ja ahdistuneeksi. Että heti kun on nukahtamassa, stressi herättää ja ponnahdat paniikissa istumaan, pelon seurauksena?
Kommentit (6)
Mulla kaikki, siis ihan kaikki, ongelmat vie ensimmäisenä yöunet. Liittyi ne sitten kotiin, työhön, parisuhteeseen jne.
Onneksi syvän masennuksen kautta löysin uuden otteen elämään, ja nykyään ei ole enää noita ongelmia.
Olin aivan rikki ja juoksin lääkäriltä toiselle. Hetkellisen avun sain erilaisista nukahtamis -ja masennuslääkkeistä. Aina kuitenkin oireet tuli takas. Sitten kuulin että joku oli saanut avun akupunktiosta ja päätin kokeilla. Ja kas kummaa, se auttoi. Yksi kerta ei auta, vaan siellä pitää käydä ainakin kymmenen kertaa kerran viikossa mutta kyllä mulla auttoi jo huomattavasti kolmannen kerran jälkeen. Nykyään nukun kuin tukki ilman minkäänlaista stressaamista. Ja käyn vieläkin kerran kuussa siellä. Kannattaa kokeilla.
Juoksi lääkäriltä toiselle. Sitten hän ryhtyi absolutistiksi (oli ongelmaa) ja joutui kohtamaan ahdistuksesta silmästä silmään. Nyt hänestä huokuu sellainen rauha ja levollisuus.
Avuksi on ollut vain stressaavan tekijän poistaminen, mutta eihän se aina käy nopeasti, esim. työpaikan vaihto pari vuotta sitten.
Kokeile kuitenkin uni- tai rauhottavia lääkkeitä. Ei niihin jää koukkuun, jos niitä ei käytä säännöllisesti. Antavat hetkellisen avun.
kuulostaa mielenterveyden häiriöltä :(