Oikea aika lapsen hankkimiseen?
Milloin on oikea aika lapsen hankkimiseen? Itsestäni tuntuu, että aina on olemassa jokin syy miksi ei voisi tehdä lasta (en pidä silti itsestäänselvyytenä, että lapsen voi vain " tehdä" kun siltä alkaa tuntumaan. Voihan olla että en voisi saada lapsia.)
Ikää on 26 v. ja miehellä 29 v. Vauvakuumetta ei ole, mutta asiaa on alkanut miettimään yhä enemmän, kun lähes kaikki kaverit ovat naimisissa/kihloissa tai sitten rakentaneet tai ostaneet oman talon tai heillä on lapsia/odottavat ensimmäistä lastaan.
Tuntuu vain että oma elämä junnaa paikallaan, ettei minulle tapahdu mitään. Tämä ei ole tietenkään syy tehdä lasta. Töitä meillä on molemmilla ja minulla vakipaikka. Silti pelottaisi, että jos vaikka joutuisi työttömäksi, että miten sitä pärjäisi ja elättäisi lapsen.
Miettiikö joku muukin tälläisiä asioita? Vai mietinköhän vain asioita ihan liikaa...?
Tiedoksi.. Kaikki miettivät näitä asioita :) ! Ihan oikeasti! Itse mietin myös tuota ihan samaa aikoinaan, meillä asioita mutkisti vielä oma ja miehen työpaikka, sekä toive vaihtaa asuinpaikkakuntaa..
Eli: nytkö lapsen yritykseen vai myöhemmin? haenko ensin työpaikkaa? mihin kaupunkiin muutamme? Onko väärin hakea töitä ja yrittää vauvaa samaan aikaan (meillä kun vauvan saanti kesti lopulta 3 vuotta!)
Muista, että vauvan saanti voi todella kestää, tai sitten ei :) . Jos kuitenkin haluat joskus lapsia, voit ajatella, että kiireet eivät tästä helpota, ja nuoremmiksi ette enää tule. Itse olen sitä mieltä, että meidän olisi pitänyt aloittaa yrittäminen heti, kun vähänkään sitä asiaa mietittiin. Nyt aloitettiin vasta sitten, kun tuli jo tunne että haluan vauvan heti huomenna (ja siis meni sitten vielä 3 v..).
tsemppiä!