Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Köyhän" perheen vanhemmat, mitä lapsenne saivat

Vierailija
27.12.2007 |

joululahjaksi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ilmainen nettiyhteys taloyhtiön puolesta (kaupungin asunto) ja itse osista koottu palapelitietokone :-)

24

Vierailija
2/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 paloautoa, lego ja normaali, 2 pikkuautoa, leikkimikro, puuha pete-muistipeli, paita ja housut,cars-piirustustaulu, magneettikirjaimet ja numerot, hinausauto, plaston iso aura-auto, kirjoja, puutyökalut, 20¿, taskulamppu, 2saippuaa, säästöpankki, leikkikitara, suklaarasia, lääkärinvehkeet, tomi traktori dvd.. poika 3v ja miehellä iso suku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joutunut itse elämää aikaa jolloin äiti ja isä oli työttömiä molemmat. Silloin ei ollut vara oikein mihinkään. Yleensä ne, jotka elävät " yltäkulläisyydessä" eivät tajua/ eivät halua tajuta köyhempiä. Yleensä ne lapset, jotka saavat vähemmän lahjoja arvostavat isompanakin enemmän jotain pikku tavaraakin. Meillä pikkulapset saivat mielesäni paljon lahjoja vaikkakin saivatkin noin kymmenen. Heille oli se yks lahja tärkein. Ja muut lahjat jäi sivuun. Niin siinnä usein käy.

Vierailija
4/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nekin tietysti täytyy maksaa mutta eipähän tarvi kerralla. Meillä on neljä lasta ikähaarukassa 1v-14v, eikä kaikkia enää lelut kiinnosta. Ei viitsi käytettyjä vaatteita kirpparilta antaa. (eikä täällä maalla mitään kirppareita olekaan, eikä ole autoon varaa ostaa bensoja että kävis välillä kaupungissa)

Vierailija
5/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellinen tilanteemme on todella tiukka tällä hetkellä ja päätimme miehen kanssa jo ajat sitten, ettei lapsemme saa meiltä jouluna mitään. Lahjoja lapsi sai silti paljon, kiitos isovanhempien ja kummien.

Me olimme tänä vuonna tehneet kaikki lahjat itse, eli jokaista kyllä muistettiin, vaikka " köyhää" tällä hetkellä onkin.

Vierailija
6/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti henkisesti onnellisempia kuin krääsävuoren keskellä istuvat lapset.

Vierailija
7/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme tällä hetkellä kummatkin opiskelijoita, joten tulot, asumislisä mukaan luettuna, ovat vähän päälle tonni kuussa. Näistä tuloista pitäisi siis ostaa lahjat kuudelle lapselle...Vaatii aikamoista taikatemppuilua.

Yhteiset lapsemme ovat niin pieniä (1 ja 3), etteivät osaa juurikaan mitään vielä vaatia. Emme ostaneet heille lahjoja lainkaan (jos ei joulun aikaan ostettuja uusia, kivoja vuodevaatteita oteta lukuun), koska tiesimme heidän saavan lahjat isovanhemmilta, tädeiltä ja sediltä sekä kummeilta. Saivatkin sitten Muumitalon, ison paketin Duploja, palapelejä, monta pikkuautoa, värityskirjoja, pari kirjaa ja uudet Ihaa- ja Nalle Puh-reput. Olivat onnesta soikeina :-)

Isommille lapsille emme myöskään joudu ostamaan lahjoja yksin, onhan heillä toinen vanhempi sekä sukulaiset. Varhaisteineille tilasin erilaisista netti-outleteistä vaatteita, joita tiedän heidän arvostavan. Kaikki vaatteet vähintään 50% alella. Nuorimmalle lapsipuolelleni sain hienon paketin Meccanoja n. 70% alennuksella. Lapset tulevat meille vasta uudeksi vuodeksi, joten pystyin tilaamaan tuotteita, jotka oli jo ehditty laittaa alennusmyynteihin suurimman jouluryysiksen jälkeen, koska lahjojen ei tarvinnut saapua ennen joulua.

Maksamme jotkut paketit laskulla 30 pvn sisällä, mutta osa ostettiin osamaksulla, kuten viime vuonnakin. Jos ei muuta velkaa ole, eikä suuria menoja, pystyy nuo osamaksuerät hoitamaan ihan hyvin. Saimme vanhemmiltamme omat lahjamme rahana ja noista rahoista maksetaan lasten vaatelaskuja.

Kyllä se joulu tulee vähemmälläkin rahalla :-)

Vierailija
8/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin sai pikkupaketin rusinoita (joista ilahtuivat hurjasti).

Pienemmälle (kohta 2v) kylpyvaahtoa ja isommalle (kohta 3v) lastenshampoo. Lisäksi oli vuoden mittaan alennusmyynneistä ostettu kummallekin kirja. Olin ommellut kummallekin pehmoisen trikoopyjaman.

Sukulaisilta sitten tuli lisää paketteja lapsille.

Vierailija
9/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli niin keleen isot mätkyt ettei rahaa jäänyt ku ruokaan.

Vierailija
10/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan kaikkea mitä haluaa, oppii arvostamaan myös niitä pieniä iloja elämässä, ja niitä euron puukyniä sun muita.

Vierailija
11/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa joo ja ne köyhät sit omistaa tietokoneen ja netti yhteyden joo juu jaa täällä varmana huutaa kaikki köyhät mitä on jouluna osteltu hu huh

Vierailija
12/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua opettaa lapsia siihen, että pakettia tulee kymmenittäin.

Vierailija
13/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmaalegot, robotin ja roboraptorin, muumilaivan, tietokonepelin, moottoripyörän, villatakin, dvd

Vierailija
14/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaata, legoja, pyyhkeitä, pari vaatetta. Kaksi lasta siis. Me vanhemmat ei oikeastaan ostettu kuin se pleikkari ja siihen peli, yhteiseksi koko perheelle. Lapset saivat lahjoja isovanhemmilta ja muilta sukulaisilta sekä kummeilta.

Vierailija
15/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saivat uuden yöpuvun molemmat, nukkekotiin molemmille kaksi nukkea, molempien vauvanukeille yhdet uudet vaatteet, prinsessamukit päivittäiseen käyttöön, pienet rasiat karkkia, pari lautapeliä. Olivat aivan täpinöissään, mahtavia lahjoja kuulemma ja niin paljon! Lapset 5v ja 7v.

Vierailija
16/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten " köyhiä" te muka olette?

Vierailija
17/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

i muumikirjan jossa oli mukana cd jolle kirja oli luettu ja pari pikkuautoa sekä leikkisetin jossa oli lohikäärme ritari hevosensa kanssa ja pari puuta sekä munaa lohikäärmeille.

itse oltiin ostettu lapsille vain tuo toisen lapsen saama nikko. lapset olivat innoissaan vaikka suurin osa paketeista olikin pehmeitä.

olihan tuossa muuten vielä molemmille sukatkin ja karkkipussit.

Vierailija
18/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tässä kysytty onko ne kaikki näiden köyhien vanhempien ostamia lahjoja. Voi kai köyhilläkin olla sukulaisia ja tuttavia, jotka lahjoo... Eli oikeastaan pitäisi vielä kysyä, että mitä vanhemmat antoi ja mitä on saatu muualta (isovanhemmilta, kummeilta yms.)

Vierailija
19/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tyttöä, 2,5v ja 6v.

Meiltä vanhemmilta kummallekin barbiet.

pienemmälle hella ja muovisia astioita, isommalle kassakone ja muovisia " elintarvikkeita" .

yhteiseksi lasten video- elokuva.

isommalle mikroskooppi.

" uudet" vaatteet baby bornille

pienemmälle dubloja.

lisäksi muutama kirja ja prinsessapuvut sukulaisilta.

Kaikki meidän vanhempien ostamat lahjat kirpputoreilta,mutta kauniisti paketoituina. Yhtään ei uusille häpeä, ja lapset saivat juuri niitä lahjoja joita halusivat :)

Vierailija
20/26 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Opiskeleva yh olen, ja ihan hyvän joulun (ja joululahjoja) sain lapselleni kasaan!

Minua ihmetyttää nämä ihmiset, jotka paria päivää ennen joulua huutelevat täällä, että jos joku vaikka voisi jotain ostaa, että saisivat edes yhden lahjan lapselleen...Ovatko nämä kaikki kurjuuden maksimoijat provoja, vai muuten vaan jotenkin suunnittelu- ja organisointikyvyttömiä?

Itse olen opiskeleva yh, ja opintojen luonteen vuoksi en tänä vuonna ole voinut käydä töissä opintojen ohessa, vaan on pitänyt pärjätä opintotuilla ym. rahoilla (elatusmaksu, opintolaina, lapsilisä, asumistuki). Rahaa jää kuussa käteen ALLE sosiaalitoimiston toimeentulotuen, mutta en ole sitäkään muutaman kympin takia viitsinyt hakea. Lisäksi asemme pk-seudulla, jossa asuminen ja eläminen on pirun kallista. Sanomattakin on selvää, että rahat ovat aivan loppu joka kuukausi ja menevät suoraan elämiseen.

No, itse hankin jo keväällä ekan joululahjan eskarilaiselle pojalleni. Ja siitä sitten aina olen pistänyt muutaman euron sivuun ja ostanut aina silloin tällöin jotain kun tulee vastaan halvalla sopivaa. Eihän niiden lahjojen tarvitse olla stockalta ostettuja pleikkarikonsoleita á 200 euroa, halvallakin saa. Lisäksi kannattaa kierrellä ja ottaa selvää esim. lelufirmojen ystävämyynneistä, ja käyttää tarjouskausia hyväkseen (ostaa vaikka seuraavan vuoden joululahjat jo heti joulun jälkeen aleista!). Kyllä ne jossain kaapin perällä säilyvät ihan yhtä " uusina" pakkauksissaan, kuin jos olisi ostettu päivää ennen joulua. Ja Helsingissä ainakin esim. Valtterin kirpputorilla, siellä itsepalvelupuolella, myydään ihan uusia ja pakkauksissaan olevia leluja puolella siitä hinnasta, mitä keskustan lelukaupoissa. Ja vaikkapa Tiimarista saa kaikkea pientä ja hyödyllistäkin ihan muutamalla eurolla: palapelejä, muovailuvahoja ym. Ja näissä eurokaupoissakin on aina jotain löytämisen arvoista

Omalle pojalleni tulee joitakin lahjoja myös isovanhemmilta ja kummeilta,mutta ihan itsekin olen hankkinut hänelle seuraavat:

-ritarilinna ritareineen ja hevosineen, jossa yli 100 osaa (15 euroa lelufirman ysmystä, kaupassa n. 30 euroa)

-imukupein kiinnittyvä isohko spiderman 6 euroa (saman firman ysmystä jo viime vuonna ostettu, kaupassa näyttää olevan yli 20 euroa)

-muovailuvahat 2,9 euroa Tiimarista

-kirjainmagneetteja 3,9 euroa Anttilasta

-muovinen " pierumönjä" eurokaupasta (sellainen täysin turhanpäiväinen pieruääniä tekevä lima, mutta eskarilaisen pojan mielestä tietysti aivan hitti) 1 euro

-disneyn dvd 5,6 euroa (Anttilan alennusmyynnistä)

-Kaksi Nopolan Risto Räppääjä-kirjaa (kirpparilta, mutta aivan uuden oloisia ja nehän on vielä ihan uutta lastenkirjatuotantoa) yht. 6 euroa

-muovinen iso valomiekka 6 euroa (Sieltä Valtterin kirpputorin lelupuolelta)

Yhteensä minulla on siis mennyt 46 euroa lapsen lahjoihin vuoden aikana kulutettuna, ja aika hyvät ja runsaat lahjat on mielestäni. Jos vaikka joka kuussa pistää muutaman euron sivuun, ja jaksaa nähdä vähän vaivaa (ystävämyynnit, alennusmyynnit, kirpparit, netin kirpparipalstat, halpakaupat, tarjoukset) saa kyllä ihan varmasti köyhäkin lapselleen jokusen lahjan. Ja ennen kaikkea kun ei " havahdu" asiaan kaksi päivää ennen joulua! Ja siis noilta kirppareilta löytyy aika ajoin ihan uutta tai ainakin täysin uutta vastaavaa tavaraa, ei tarvitse käytettyjä ostaa...

Kyse on viitsimisestä, sanon minä!"

lapseni sai siis kaiken yllämainitun ja vielä jokusen paketin isovanhemmilta ja kummeilta. Oli oikein, oikein riemuissaan. Ja katson kyllä itseni todella köyhäksi, sillä elelemme alle toimeentulotuen katsoman köyhyysrajan joka kuukausi. (onneksi emme ehkä enää pitkään, sillä keväällä olisi tarkoitus valmistua!)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan