Onko raskaus ajan väsymys teidän mielestä syy sairauslomaan?
Itse olen koko ajan ihan kuollut. Töissä olen ollut ja kotona makaan vain sohvalla. Kämppä on kuin pommin jäljiltä, kun en jaksa tehdä mitään. Työkaverit vain sanee: "ei raskaus ole sairaus" ja "toi nyt kuuluu tohon vaiheeseen".
Rohkenisiko mennä lääkäriin puhumaan ja minkähän laisen leiman sitten saan otsaan?
Kommentit (25)
rv 24 laittoi mut saikulle. Aloin tehdä työssä virheitä ja viimeinen niitti oli kun nukahdin istualleen esikoisen sängynlaidalle ja putosin siitä nenälleni lattialle...
Eikä auttanut rautatabletit, ei monivitamiinit, ei kirkasvalo, ei ulkoilu, ei 12 tunnin yöunet+tunnin päiväunet... Vasta kun olin kuukauden nukkunut sekä yöt että päivät alkoi tuntua siltä että jaksaa tehdä jotain.
Itse olen koko ajan ihan kuollut. Töissä olen ollut ja kotona makaan vain sohvalla. Kämppä on kuin pommin jäljiltä, kun en jaksa tehdä mitään. Työkaverit vain sanee: "ei raskaus ole sairaus" ja "toi nyt kuuluu tohon vaiheeseen".
Rohkenisiko mennä lääkäriin puhumaan ja minkähän laisen leiman sitten saan otsaan?
Itse kävin kyseisen väsymyksen takia hakemassa tänään sairaslomaa..
on vaan niin poikki et pakko saada muutama päivä levätä..
Joo ja kukaan muu ei voi sanoa miltä itsestäsi tuntuu, vain itse sen voi tietää.
Jos ei jaksa niin ei jaksa...
Mulla kans yks duunikaveri hokee raskaus ei ole sairaus, ja se on niin rasittavaa,,,
jokatapauksessa silloin pitää levätä kun siltä tuntuu =)
mulla rv12 ja 1. tyypin diabetes. olen töissä päiväkodissa ja parempi mun on nukkua, itkeä (tulee hormooni-itkuja ihan yhtäkkiä) ja potea pahaa oloa kotona kuin lasten seurassa. Lääkäri sanoi että pitää ajatella masuasukin parasta, että jos tuntuu siltä että pitää jäädä viikoksi tai kahdeksi sairaslomalle niin on hyvä jäädä.. kunhan ei ala laiskaks ja aina vaa hae lisää lomaa.. eli 2vkon sairasloma on ok uupumuksen takia!
Toisessa raskaudessa kaikki oli paljon rankempaa. Väsyin totaalisesti. Työ vei kaikki mehut. Itkin ja raivosin vaan kotona, sekä oksensin väsymyksestä johtuen melkein raskauden loppuun saakka.
Sain saikkua välillä. Mutta en "kehdannut" olla saikulla loppuun saakka. Tyhmä minä. Siitä kärsi lopulta minä ja perheeni.
Työterveyslääkäri laittoi ekassa raskaudessa parin viikon sairaslomalle kuvotuksen ja väsymyksen takia.